Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Los Angeles of New York?
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Sandy,
Het hele punt van deze discussie was welke stad te kiezen op basis van welke stad de minste minderheden heeft. Bij definitie werden die minderheden als "crimineel" neergezet door de oorspronkelijke poster.
Als ik jou verkeerd begrepen heb (trouwens, sowieso sorry, want inderdaad leek mijn hele post aan jou gericht, terwijl ik eigenlijk op meerdere mensen reageerde, mijn excuses daarvoor), dan bied ik mijn verontschuldigingen aan, maar ik geloof, dat ik mijn punt niet duidelijk heb gemaakt.
Mijn punt is namelijk, dat het de buurt is waar je naar moet kijken, niet naar de diversiteit c.q. het aantal inwoners van een bepaalde afkomst. Daarom mijn opmerking over onze buurt. Wij worden gerekend bij de`Washington DC metropool en op basis van het bericht van de oorspronkelijke topic starter, zou hij hier dus maar niet moeten komen wonen, ook al is het een zeer gegoede buurt, want veel minderheden=criminaliteit.
In wereldsteden als LA en New York is het onredelijk om te vragen welke stad de minste mensen van bepaalde komaf huisvest, duidelijk met de implicatie, dat die stad dan veiliger zou zijn.
Ik denk, dat Xerxes en ik daarover vallen. Ik vind het ronduit niet goed te praten.
Het hele punt van deze discussie was welke stad te kiezen op basis van welke stad de minste minderheden heeft. Bij definitie werden die minderheden als "crimineel" neergezet door de oorspronkelijke poster.
Als ik jou verkeerd begrepen heb (trouwens, sowieso sorry, want inderdaad leek mijn hele post aan jou gericht, terwijl ik eigenlijk op meerdere mensen reageerde, mijn excuses daarvoor), dan bied ik mijn verontschuldigingen aan, maar ik geloof, dat ik mijn punt niet duidelijk heb gemaakt.
Mijn punt is namelijk, dat het de buurt is waar je naar moet kijken, niet naar de diversiteit c.q. het aantal inwoners van een bepaalde afkomst. Daarom mijn opmerking over onze buurt. Wij worden gerekend bij de`Washington DC metropool en op basis van het bericht van de oorspronkelijke topic starter, zou hij hier dus maar niet moeten komen wonen, ook al is het een zeer gegoede buurt, want veel minderheden=criminaliteit.
In wereldsteden als LA en New York is het onredelijk om te vragen welke stad de minste mensen van bepaalde komaf huisvest, duidelijk met de implicatie, dat die stad dan veiliger zou zijn.
Ik denk, dat Xerxes en ik daarover vallen. Ik vind het ronduit niet goed te praten.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Xerxes schreef: Petra, the virgo from Virginia, as always.... :doublethumb: Ik ben bezig met naar medical schools over het hele land te bekijken, waaronder 3 in Virginia: Norfolk, Richmond and Charlottsville. Virginia is it truly for lovers?

Ik denk, dat Charlottesville van die drie het leukst is, de University of Virginia is fantastisch! Richmond, mwah, hoewel je dan wel lekker centraal zit. Norfolk is ook een fantastisch gebied, natuurlijk met de stranden zo dichtbij.
En ja, Virginia is een prachtige staat!
Petra,
Ik begrijp je punt, al is het denk ik ook maar net hoe je het bekijkt.. even los van de manier waarop de oorspronkelijke poster zijn bericht ietwat ongelukkig geformuleerd heeft. Ik prik daar doorheen en ik denk nog steeds dat hij het zo slecht niet bedoelde.. De reden dat ik tegengas gaf, was dat het inderdaad leek of je gehele post aan mij gericht was.
Verder ben ik het inhoudelijk helemaal eens met je laatste bericht ..
-
Ik begrijp je punt, al is het denk ik ook maar net hoe je het bekijkt.. even los van de manier waarop de oorspronkelijke poster zijn bericht ietwat ongelukkig geformuleerd heeft. Ik prik daar doorheen en ik denk nog steeds dat hij het zo slecht niet bedoelde.. De reden dat ik tegengas gaf, was dat het inderdaad leek of je gehele post aan mij gericht was.
Verder ben ik het inhoudelijk helemaal eens met je laatste bericht ..
-
-
- Amerika-newbie
Een laatste reactie
Ik zal vast wel als overbodig overkomen, maar toch wilde ik graag reageren op degene die deze topic heeft geopend. Ik geloof best dat er veel criminaliteit is in de ghetto gebieden in LA en NY beide. Maar vergeet niet dat er ook andere gebieden zijn in Amerika zoals bijvoorbeeld Atlanta, waar er een grote afro american community is die harmonieus samenleven en waar criminaliteit lager is dan in menig "blank" gebied. Ook wil ik nog even benadrukken dat zo goed als elke afro american meer "amerikaan" is dan jij als nederlander ooit zal zijn, JIJ bent de buitenlander, niet zij. Hun voorouders zijn daar als slaven verplicht naartoe gebracht eeeuwen voordat jij geboren was en die hebben generatie na generatie een leven en een bestaan opgebouwd in een land waar ze als minderwaardig gezien en behandeld waren. Zij zijn even amerikaan als elke blanke daar want ze zijn er even lang, en de enige redenen waarom in bepaalde gebieden in NY en LA veel criminaliteit is is omdat zij niet dezelfde kansen hebben gekregen als menig blanke daar. En kom niet zeggen dat dat zo is voordat je in hun schoenen hebt gestaan. Lees er the constitution op na, ze zijn AMERICAN, en zullen dat altijd blijven. JIJ bent degene die mee gaat moeten doen aan lotteries en dat soort gedoe, om een "permanent resident" te zijn, zij zijn "American Citizen". Amerika heeft er al eeuwen seggregatie en vooroordelen opzitten, en op immigranten die zo denken zitten ze echt niet te wachten, sorry.
-
- Amerikafan
- Contacteer:
ik vind het sowieso opmerkelijk dat het woord 'discrimineren'gelijk als negatief wordt op gevat, terwijl het ook gewoon 'verschil maken' kan betekenen.
Appels van peren scheiden is ook discrimineren! Men moet niet altijd direct negeatieve gedachte/gevoelens krijgen bij mensen die verschil maken in hun opmerkingen.
Appels van peren scheiden is ook discrimineren! Men moet niet altijd direct negeatieve gedachte/gevoelens krijgen bij mensen die verschil maken in hun opmerkingen.
"Toto... I have a feeling we're not in Kansas anymore."
Deeperexistence :doublethumb:Kansas Wizard schreef:ik vind het sowieso opmerkelijk dat het woord 'discrimineren'gelijk als negatief wordt op gevat, terwijl het ook gewoon 'verschil maken' kan betekenen.
we zijn way off topic! Maar toen ik dit las, was mijn reactie, whatever!!!!
Yes, we had experience with this way of thinking after the civil war!!!! Separate but equal!!!! Appels en peren, separate but equal!!!! didn't work out to great, did it!!!!
Je kunt het process met verschill maken tussen appels en peren voor consumptie niet vergelijken met het process maken van generaliseren van rassen (wat wel degelijk gedaan was in deze topic) en een hele ras associeren met crime, etc. (zelfs al zou de redenering dat African Americans meer crime hebben (not true by the way!!!), Charlie mentioned other minorities (Asian Americans with low crime rates).
Charlie wilde in een stad/buurt wonen waar er geen of weinig crime is en gaf aan om hem/haar te vertellen waar er minder African-Americans, Asians en andere buitenlanders (all these people are Americans by the way!!!), de enige conclusie is dat hij/zij crime met niet-blanke rassen associeert, which is discriminatory/rascist.
En het mag dan wel een preferentie zijn, het is toch rascist!!! Een verkeerde houding dat een immigrant heeft om hier te komen wonen in mijn boek.
Live and let live is what I aspire to
American
Californian
American
Californian
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Inderdaad, veel te verXerxes schreef:
we zijn way off topic!

-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht