Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

NVC Affidavit of Support (AOS) fee bill

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Plaats reactie
RuudG
Amerika-ontdekker
Contacteer:

NVC Affidavit of Support (AOS) fee bill

Bericht door RuudG »

Hey,

Ik loop nogmaals tegen een probleem aan met mijn immigratie procedure.

Ik kreeg vandaag een brief van het National Visa Center (NVC) met de melding dat ik $70 dollar moet betalen voor de I-864 formulieren en verwerking. Zodra ik dat geld betaal en het bijgeleverde formulier invul sturen zij mij de formulieren op (i-864).

Het probleem hier is. Ik heb de I-864 al dik 2 maanden geleden opgestuurd naar USCIS met de I-485 formulieren.

Mijn vraag is nu... Wat nu?

De brief vermeld: "If your intention is to adjust status with Citizen and Immigration Services (CIS) please notify this office before taking further action". <-- en dat heb ik dus al enige tijd geleden gedaan.

Ik heb proberen te bellen maar dat werkt echt helemaal niet. Je krijgt een geautomatiseerd menu en zodra je naar een operator vraagt zijn die altijd "busy" en word je terug naar dat menu gestuurd.
Geen wachtlijst of iets dergelijk...

Heeft iemand hier ervaring met de bovenstaande situatie?

Alvast bedankt,
Ruud
BuckeyeRed
Amerikakenner

Bericht door BuckeyeRed »

Lijkt me dat je dit even moet lezen.... http://travel.state.gov/visa/immigrants ... _3178.html

En gefeliciteerd met je approval!
RuudG
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door RuudG »

Ik heb net nog een paar keer geprobeerd te bellen en na enkele keren plaatsten ze mij eindelijk in de wacht (in plaats van mij gewoon terug naar het menu te zetten weer).

Persoon waar ik mee sprak gaf aan dat ik gewoon een brief naar het NH adres moet sturen waarin ik aangeef dat ik op dit moment in de USA verblijf en dat ik voor "adjustment of status" heb gevraagd. Na ontvangst daarvan zou de I-130 procedure tijdelijk stopgezet worden. (tot de i-485 behandeld is??)

Die brief zal ik vandaag versturen, wat er daarna gebeurt weet ik niet zo goed.. maar dat zien we dan wel weer.

Wat ik me wel afvraag is warom de I-130 en I-485 zo naast elkaar behandeld worden. Ik dacht dat het beide toch door dezelfde afdeling zou worden behandeld.
BuckeyeRed
Amerikakenner

Wie heb je geprobeerd te bellen? En waarom zo moeilijk doen en niet gewoon de instructies opvolgen? Als je in de US bent en 'adjustment of status' wilt doen, dien je gewoon die $70 voor de I-864 te betalen. Als het goed is waren bij de rekening instructies. Die volg je dus... Snap het probleem niet zo. :?:

De I-130 is niet jouw petitie, maar die van je echtgenote. Als die is goedgekeurd kan je AoS doen (de I-485, en dat is jouw petitie). Ze (USICS) geven je de kans om de papieren gelijktijdig in te sturen omdat dit het proces sneller en eenvoudig doet verlopen (ja ik weet het, het is moeilijk voor te stellen dat dit proces in feite 'snel' en 'eenvoudig' is ;)).

Misschien kan je even uitleggen wat je precies aan het doen bent, welk visum je had bij binnenkomst etc., zodat het wat eenvoudiger is om je de juiste antwoorden te geven? Niemand kan je vertellen hoe het zit met het stopzetten van de I-130 als we niet weten hoe je in de VS bent terechtgekomen enzovoort. Het kan het verschil betekenen tussen terug moeten naar Nederland om de boel af te ronden of het hier in de VS te kunnen regelen.
RuudG
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door RuudG »

BuckeyeRed schreef:Wie heb je geprobeerd te bellen? En waarom zo moeilijk doen en niet gewoon de instructies opvolgen? Als je in de US bent en 'adjustment of status' wilt doen, dien je gewoon die $70 voor de I-864 te betalen. Als het goed is waren bij de rekening instructies. Die volg je dus... Snap het probleem niet zo. :?:
De instructies die bij de rekening zaten bleken eerst niet te werken, omdat ik dus totaal geen contact kon krijgen met de betreffende organisatie. Vandaar dat ik hier een topic geopend heb om te kijken of iemand hier misschien wist wat ik kon doen.
De rekening voor de I-864 hoef ik niet te betalen omdat ik de I-864 al maanden geleden bij de I-485 heb opgestuurd (en betaald).

De I-130 is niet jouw petitie, maar die van je echtgenote. Als die is goedgekeurd kan je AoS doen (de I-485, en dat is jouw petitie). Ze (USICS) geven je de kans om de papieren gelijktijdig in te sturen omdat dit het proces sneller en eenvoudig doet verlopen (ja ik weet het, het is moeilijk voor te stellen dat dit proces in feite 'snel' en 'eenvoudig' is ;)).
De i-864 die bij de i-485 zat is ook ingevuld door mijn echtgenote, dus dat zit ook allemaal wel goed.

Misschien kan je even uitleggen wat je precies aan het doen bent, welk visum je had bij binnenkomst etc., zodat het wat eenvoudiger is om je de juiste antwoorden te geven? Niemand kan je vertellen hoe het zit met het stopzetten van de I-130 als we niet weten hoe je in de VS bent terechtgekomen enzovoort. Het kan het verschil betekenen tussen terug moeten naar Nederland om de boel af te ronden of het hier in de VS te kunnen regelen.
Ok.

Ik ben hier op 18 april aangekomen voor een vakantie. Ik heb hier mijn vrouw leren kennen en ben met haar getrouwd op 28 juni.
Zodra we de marriage license binnen hadden hebben we de I-130 verstuurd. Daarna zijn we gaan werken aan de benodigdheden voor de I-485 (medische examinatie en andere benodigde documenten bij elkaar zoeken). Deze (i-485 & i-765 & i-864 & medische examinatie resultaten) hebben we midden september op de post gedaan en de USCIS heeft deze op 21 september ontvangen.

So far so good dus...

Echter op 23 oktober kreeg ik een "request for initial evidence" waar ik aan heb voldaan en dat is (denk ik) in orde.. de status op de website geeft nu het volgende aan "Current Status: Response to request for evidence received, and case processing has resumed."

Op 27 oktober kreeg ik een "approval notice" voor de I-130 petitie

Gisteren kreeg ik die brief van NVC met de rekening voor de I-864, waarna ik vandaag (na vele malen) eindelijk contact met de betreffende organisatie had.. en deze mij wisten te vertellen dat ik NVC een brief moest sturen met daarin de melding dat ik al deze tijd in de USA verbleef, en een "adjustment of status" procedure onderga.

Die brief is nu verzonden... en ik ben benieuwt wat er nu gebeurt...

Ruud
RuudG
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door RuudG »

Wooh!.. Net een brief ontvangen met een datum voor het interview (9 januari in Buffalo)..

Hoelang duurt het ongeveer tot je een greencard krijgt na het interview?

Ruud
TedjevanEs
Amerikakenner

Bericht door TedjevanEs »

Ruud,

Gefeliciteerd kerel!
Ben best jaloers op je. Niet vanwege die greencard die heb ik al een tijdje. Maar ik had er ook geen probleem mee gehad als wij in upstate NY waren gaan wonen. Mijn vrouw komt uit Wolcott (een dorpje tussen Rochester en Syracuse aan lake Ontario) een deel van haar familie woont daar nog (haar broertje werkt bij Harris in Rochester) en haar vader en oudste broer hebben een grote farm.
Maar mijn vrouw houd niet van die strenge winters :shock: dus werd het Florida... 8)

Wel gaan we 2 keer per jaar op en neer meestal in de zomer en met oud en nieuw....
BuckeyeRed
Amerikakenner

RuudG schreef:Wooh!.. Net een brief ontvangen met een datum voor het interview (9 januari in Buffalo)..

Hoelang duurt het ongeveer tot je een greencard krijgt na het interview?

Ruud
Zo zie je maar weer.... maak je niet al te druk... de ene hand weet soms echt niet wat de andere doet, bij de USCIS. Succes met je interview. Ik kan je vraag helaas niet beantwoorden.
RuudG
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door RuudG »

Algemeen gezien ben ik natuurlijk superblij met deze ontwikkeling in de hele procedure. Wat me echter nog wel dwars zit is dat ik nog steeds geen werkvergunning heb..

Het zou toch erg vreemd zijn als mijn greencard eerder komt als de werkvergunning....

Ruud
Bennogr
Amerika-expert

Bericht door Bennogr »

Achm wat heet vreemd, je bent in Amerika tenslotte. Waar de ambtelijke molens best wel draaien, maar onvoorspelbaar zijn.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
RuudG
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door RuudG »

Application Type: I765, APPLICATION FOR EMPLOYMENT AUTHORIZATION

Current Status: Card production ordered.

On November 23, 2007, we ordered production of your new card. Please allow 30 days for your card to be mailed to you. If we need something from you we will contact you. If you move before you receive the card, call customer service. You can also receive automatic e-mail updates as we process your case. Just follow the link below to register.

:-) het eind is (eindelijk) in zicht...
BuckeyeRed
Amerikakenner

:doublethumb:
RuudG
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door RuudG »

Wow... dat was snel :-)

Ik heb zojuist de Employment Authorization Card ontvangen :-D

Nu nog een baan zoeken :oops: