Hier heb je volledig gelijk in, alleen zijn er heel wat visum constructies waar min of meer visums worden gekocht en misbruikt worden voor bijvoorbeeld investeringen. Als iemand puur een visum krijgt omdat hij/zij geld investeerd in een bedrijf en dus geeneens in Amerika woont vind ik niet kunnen. Vind dat iedereen een Visum moet kunnen krijgen die wat toevoegd aan een land, werkgelegenheid bied en zelf ook in dit land gaat wonen.Tika schreef:
Gek vind ik het niet dat je een visum kan krijgen wanneer je investeert in een land. Ik vind het juist goed. Ik zie niet in waarom een willekeurig mens niet gewoon overal zou mogen wonen waar hij maar wilt wanneer hij geen geld vraagt aan een land en een land geen last bezorgt.
Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Millionair (m.a.w genoeg geld)
Wat ik ondertussen begrijp is dat je echt wel meer dan 6 maanden per jaar in Amerika moet zitten anders nemen ze je het visum gewoon weer af..a4plus schreef: Als iemand puur een visum krijgt omdat hij/zij geld investeerd in een bedrijf en dus geeneens in Amerika woont vind ik niet kunnen.
Hoe zijn jullie daar eigenlijk terecht gekomen? En op wat voor een visum zit je daar?
Tika schreef:Wat ik ondertussen begrijp is dat je echt wel meer dan 6 maanden per jaar in Amerika moet zitten anders nemen ze je het visum gewoon weer af..a4plus schreef: Als iemand puur een visum krijgt omdat hij/zij geld investeerd in een bedrijf en dus geeneens in Amerika woont vind ik niet kunnen.
Hoe zijn jullie daar eigenlijk terecht gekomen? En op wat voor een visum zit je daar?
We zijn hier terecht gekomen met een vliegtuig en een E2 visum.
Je mag het vragen..... maar dat zeg ik even niet in het openbaar....ned in MO schreef:@ Tika.
Waar in Oklahoma en wat voor bedrijf als ik vragen mag?

Als ik dat doe ben ik bang dat er een aantal mensen zouden kunnen weten wie wat waar... Niet dat dat heel veel uitmaakt, maar een beetje anonimiteit is toch ook wel prettig af en toe

Sorry....

Jaloezie kent vele vormendaarnaast vind ik het belachelijk als iemand geld in een willekeurig bedrijf stopt hiervoor een Visum krijgt.

We hebben pas nog een bedrijf verkocht voor minder dan de helft met 25 man personeel, ik zie niet per definitie een verband tussen investering en het aantal werknemers. Dit blijkt ook wel aan de eisen van een EB5, investering $500.000 met werkgelegenheid voor minimaal 10 mensen.En om een bedrijf op te zetten met 10 man in dienst, dan vind ik een investering van een miljoen dan ook wel weer weinig moet ik zeggen.
Ik zou niet weten waarom iemand een visum aan wilt vragen als ze toch niet in Amerika willen wonen, maar het gebeurt.Wat ik ondertussen begrijp is dat je echt wel meer dan 6 maanden per jaar in Amerika moet zitten anders nemen ze je het visum gewoon weer af..
Hans, Texas, soms kun je vanuit een ander land ook veel betekenen voor (in dit geval Amerika) een betreffend land. Of dat je daar nu een visum voor nodig hebt is een tweede.
-
- Amerika-expert
Als je in een boerderij in Iowa of een deel van South Dakota investeert, hoef je maar vier mensen in dienst te hebben en je mag de veearts en de voerleverancier voor een deel meerekenen.
Ik zou inderdaad niet zomaar in zee gaan met iemand die op het internet adverteert, maar in ieder geval navraag doen bij het plaatselijke Better Business Bureau en de Attorney General van de desbetreffende staat.
Plus eens langsgaan op het project waar je in zou moeten investeren.
Als je dergelijke eenvoudige stappen nalaat, heb je een grote kans om net als een erg groot Nederlands bedrijf (ik dacht Verolme of een andere scheepswerf) voor miljoenen letterlijk de boot in te gaan. Amerikanen zijn erg goede verkopers, soms nog beter dan Nederlanders.
Ik zou inderdaad niet zomaar in zee gaan met iemand die op het internet adverteert, maar in ieder geval navraag doen bij het plaatselijke Better Business Bureau en de Attorney General van de desbetreffende staat.
Plus eens langsgaan op het project waar je in zou moeten investeren.
Als je dergelijke eenvoudige stappen nalaat, heb je een grote kans om net als een erg groot Nederlands bedrijf (ik dacht Verolme of een andere scheepswerf) voor miljoenen letterlijk de boot in te gaan. Amerikanen zijn erg goede verkopers, soms nog beter dan Nederlanders.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
Ik begreep dat je alleen kon investeren in een bedrijf waarbij je werkgelegenheid creeert voor 10 nieuwe werknemers. Of dat je in een bedrijf kan investeren waar het niet zo goed mee gaat, maar door jouw investering je de boel wellicht zou kunnen redden?PBBI schreef: We hebben pas nog een bedrijf verkocht voor minder dan de helft met 25 man personeel, ik zie niet per definitie een verband tussen investering en het aantal werknemers. Dit blijkt ook wel aan de eisen van een EB5, investering $500.000 met werkgelegenheid voor minimaal 10 mensen.
Het zal wel aan mij liggen, maar als je al 14 jaar een bedrijf hebt waar je met met meer dan 1.000.000 dollar is zit, is er toch geen probleem lijkt mij??? Ik heb totaal geen verstand van dit soort zaken, maar als ik dit zo lees snap ik er steeds minder vanWe hebben al 14 jaar een bedrijf in Oklahoma, waar we met meer dan miljoen $ nog steeds in zitten, maar we hebben geen 10 man in dienst....

Groetjes
Dit is een eigen interpretatie en is geheel nieuw voor mij. Maar goed, zo vertelde mij laatst ook iemand over een rose kaart.Of dat je in een bedrijf kan investeren waar het niet zo goed mee gaat, maar door jouw investering je de boel wellicht zou kunnen redden?
Je kunt gewoon in een goedlopend bedrijf investeren / kopen, je hoeft niet in een of andere aftandse en verlopen toko te investeren.
Overigens was het betreffende bedrijf voor een E2, niet een EB5, maar ik wilde alleen aangeven dat je met $500.000 ook een bedrijf kunt hebben / kopen dat meer dan 10 werknemers heeft.
Je hebt wel gelijk gelukkig!PBBI schreef:Dit is een eigen interpretatie en is geheel nieuw voor mij. Maar goed, zo vertelde mij laatst ook iemand over een rose kaart.Of dat je in een bedrijf kan investeren waar het niet zo goed mee gaat, maar door jouw investering je de boel wellicht zou kunnen redden?
Je kunt gewoon in een goedlopend bedrijf investeren / kopen, je hoeft niet in een of andere aftandse en verlopen toko te investeren.
Overigens was het betreffende bedrijf voor een E2, niet een EB5, maar ik wilde alleen aangeven dat je met $500.000 ook een bedrijf kunt hebben / kopen dat meer dan 10 werknemers heeft.
Ik heb hoofdstuk b (even zwart gemaakt) over het hoofd gezien...

Hoofdstuk c blijft maar hangen... Dit komt ook door andere websites waar dat steeds maar weer opnieuw gesproken word over bedrijven die in problemen zijn.
Alien investors" must:
a) Demonstrate that a "qualified investment" (see below) is being made in a new commercial enterprise located within an approved Regional Center; and,
b) Show, using reasonable methodologies, that 10 or more jobs are actually created either directly or indirectly by the new commercial enterprise through revenues generated from increased exports, improved regional productivity, job creation, or increased domestic capital investment resulting from the pilot program.
Eligibility
Permanent resident status based on EB-5 eligibility is available to investors, either alone or coming with their spouse and unmarried children. Eligible aliens are those who have invested -- or are actively in the process of investing -- the required amount of capital into a new commercial enterprise that they have established. They must further demonstrate that this investment will benefit the United States economy and create the requisite number of full-time jobs for qualified persons within the United States.
In general, "eligible individuals" include those:
Who establish a new commercial enterprise by:
a) creating an original business;
b) purchasing an existing business and simultaneously or subsequently restructuring or reorganizing the business such that a new commercial enterprise results; or
c) expanding an existing business by 140 percent of the pre-investment number of jobs or net worth, or retaining all existing jobs in a troubled business that has lost 20 percent of its net worth over the past 12 to 24 months; and
d) Who have invested -- or who are actively in the process of investing -- in a new commercial enterprise:
at least $1,000,000, or at least $500,000 where the investment is being made in a "targeted employment area," which is an area that has experienced unemployment of at least 150 per cent of the national average rate or a rural area as designated by OMB; and whose engagement in a new commercial enterprise will benefit the United States economy and create full-time employment for not fewer than 10 qualified individuals; or maintain the number of existing employees at no less than the pre-investment level for a period of at least two years, where the capital investment is being made in a "troubled business," which is a business that has been in existence for at least two years and that has lost 20 percent of its net worth over the past 12 to 24 months.
Some people are looking for more punishment.a4plus schreef:Blijft vreemd dat je elke keer weer met vakantie hier naar Texas komtned in MO schreef:@ Tika.
Waar in Oklahoma en wat voor bedrijf als ik vragen mag?
@ Hans
Die Texanen zijn ook niks gewend! De missouri ozarks zijn veel mooier dan waar jij woont hoor :sorry:
:hilarious: Ik zeg dit uit ervaring
Ik was stationed in Texas voor 3 jaren.
OK... vandaag met een Visum Laywer gesproken.
Deze rade ons aan om gewoon op een L1 visum te gaan. Daar dan toch een bedrijf opzetten naast het bedrijf in Nederland. Na een jaar maak je dan al kans op een green card. Er zijn uiteraard wel bepaalde voorwaardes waar je aan moet voldoen, omzet moet bijvoorbeeld $500.000 zijn (ergens anders las ik trouwens $250.000, maar misschien voor de zekerheid het dubbele?) en je moet het liefste 3 man in dienst nemen (hoeft niet, maar is wel zo netjes).
Dit was veel makkelijker om het voor elkaar te krijgen dan een EB5 visum. L1 visum is ook zo geregeld, kan al met een week of 2 zijn...
PBBI.. wat is jouw ervaring hiermee?
Deze rade ons aan om gewoon op een L1 visum te gaan. Daar dan toch een bedrijf opzetten naast het bedrijf in Nederland. Na een jaar maak je dan al kans op een green card. Er zijn uiteraard wel bepaalde voorwaardes waar je aan moet voldoen, omzet moet bijvoorbeeld $500.000 zijn (ergens anders las ik trouwens $250.000, maar misschien voor de zekerheid het dubbele?) en je moet het liefste 3 man in dienst nemen (hoeft niet, maar is wel zo netjes).
Dit was veel makkelijker om het voor elkaar te krijgen dan een EB5 visum. L1 visum is ook zo geregeld, kan al met een week of 2 zijn...
PBBI.. wat is jouw ervaring hiermee?
-
- Amerika-newbie
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 6 Reacties
- 4948 Weergaves
-