Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Millionair (m.a.w genoeg geld)

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Texas Boy
Amerika-expert

Bericht door Texas Boy »

Tika schreef:Hier een interessant stukje informatie die ik kreeg van de IMM Laywer.
(Aangezien dit forum ook interesant is voor meelezers.. :wink: )

I am attaching a checklist with the requirements for an investor visa. It would appear that your already made investment in the Oklahoma business would work but I have not had the time to 100% confirm this. Will do so shortly and revert, incase you decide to follow that option.

However some frightening statistics I have on this EB-5 Investor category should be kept in mind.

Of the 130,000 visas allocated for this category from 1992- 2004 (10,000 a year), only 6024 visas were issued.

Of this only 643 were able to successfully remove the conditional requirement and obtain 'full' LPR status. As a result I believe there were many law suits filed against the govt in frustration. For some reason the Imm service continues to deny these applications at every opportunity.

As an Imm lawyer I always steer my clients towards the easier and better L-1 route. However considering you already have a US co and a sizeable investment in it, its worth considering the EB-5 in detail before deciding against it.

Daarna legt ze uit wat nodig is voor de L1

6024 Visas van de 130.000 aanvragen van de laatste 12 jaar is al niet veel, maar dat er uiteindelijk 643 overblijven die een full LPR status krijgen vind ik echt shokking. ...
Gewoon Spaans leren naar Mexico vliegen, sombrero kopen, vandaar de grens oversteken als ze niet opletten en je kan een bedrijf beginnen, leningen krijgen, kinderen kunnen naar school, gezondheidszorg is geregeld. Dat is pas shokking :shock:
Bennogr
Amerika-expert

Bericht door Bennogr »

Ja, die illegale immigratieroute is natuurlijk geweldig ALS je je hele leven achterom wilt kijken, omdat je illegaal bent, met valse papieren moet lopen om een rijbewijs te krijgen, het risico loopt dat een of andere braller je kinderen van school wil sturen, je de buiten-de-staat prijzen moet betalen voor de universiteit, uitgebuit kan worden door je baas omdat je toch niet kan klagen, willekeurig aangehouden kan worden (o nee, dat geldt niet voor mensen die er blank genoeg uitzien), bij een razzia op je werk je papieren moet kunnen tonen (geldt natuurlijk alleen voor baantjes als vleeshouwer in een fabriek of op de akkers, ICE valt erg weinig kantoren binnen).

Ik denk dat a4plus wat te cynisch geworden is.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
PBBI
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door PBBI »

Of the 130,000 visas allocated for this category from 1992- 2004 (10,000 a year), only 6024 visas were issued.
Dit zegt niet zoveel, er waren 130.000 visas beschikbaar en er zijn er 6024 verstrekt. Interessanter is hoeveel aanvragen er zijn geweest. Dit is weer zoiets waar praatjes van komen op internet, ....van de 130.000 visas hebben er maar 6024 personen er een gekregen :cry: .
Of this only 643 were able to successfully remove the conditional requirement and obtain 'full' LPR status. As a result I believe there were many law suits filed against the govt in frustration. For some reason the Imm service continues to deny these applications at every opportunity.
Dat is ongeveer 10%, erg laag. Reden ?? Moeten we naar raden maar neem jezelf eens als voorbeeld, je probeert allerlei dingen te verzinnen om het systeem te verslaan ( investeren in een dorp, aandelen ..) en om zo goedkoop mogelijk uit te zijn. Dit geldt voor veel meer mensen en dat zal zich waarschijnlijk wreken als men dat doorzet.
As an Imm lawyer I always steer my clients towards the easier and better L-1 route. However considering you already have a US co and a sizeable investment in it, its worth considering the EB-5 in detail before deciding against it.
Vind ik een vreemde conclusie, je hebt ook een bedrijf in Nederland en omdat dit een makkelijkere route is, is het logischer om voor een L1 te gaan.
Daarna legt ze uit wat nodig is voor de L1
Je weet dus wat nodig is dus je kunt dat zelf beoordelen.
Tika
Amerika-ontdekker

Bericht door Tika »

PBBI schreef: Dat is ongeveer 10%, erg laag. Reden ?? Moeten we naar raden maar neem jezelf eens als voorbeeld, je probeert allerlei dingen te verzinnen om het systeem te verslaan ( investeren in een dorp, aandelen ..) en om zo goedkoop mogelijk uit te zijn. Dit geldt voor veel meer mensen en dat zal zich waarschijnlijk wreken als men dat doorzet.
Ik denk ook dat dat de reden is. Overigens begreep ik van haar dat er echt 130,000 aanvragen waren geweest, maar dat kan ik verkeerd begrepen hebben, of zij verkeerd gezien. Als dat wel zo is, dan is er wel behoorlijk geinvesteerd, dat doet Amerika goed.
PBBI schreef:
Vind ik een vreemde conclusie, je hebt ook een bedrijf in Nederland en omdat dit een makkelijkere route is, is het logischer om voor een L1 te gaan.
Ze bedoelt dat ze uit gaat zoeken of de investering in het OK bedrijf al goed genoeg is voor de aanvraag. Dat zou natuurlijk geweldig zijn, dan hoeven we en niet meer te investeren, want dat doen we al 14 jaar en we hoeven geen nieuw bedrijf meer op te zetten.

Dat zou wel een feestje zijn, maar ik ga er maar vanuit dat dat niet zo is.... We wachten af.
Texas Boy
Amerika-expert

Bericht door Texas Boy »

Bennogr schreef:Ja, die illegale immigratieroute is natuurlijk geweldig ALS je je hele leven achterom wilt kijken, omdat je illegaal bent, met valse papieren moet lopen om een rijbewijs te krijgen, het risico loopt dat een of andere braller je kinderen van school wil sturen, je de buiten-de-staat prijzen moet betalen voor de universiteit, uitgebuit kan worden door je baas omdat je toch niet kan klagen, willekeurig aangehouden kan worden (o nee, dat geldt niet voor mensen die er blank genoeg uitzien), bij een razzia op je werk je papieren moet kunnen tonen (geldt natuurlijk alleen voor baantjes als vleeshouwer in een fabriek of op de akkers, ICE valt erg weinig kantoren binnen).

Ik denk dat a4plus wat te cynisch geworden is.
Ach, dat achterom kijken valt wel mee, men staat letterlijk met duizenden te demonstreren en in sommige steden kunnen ze net zoveel doen als legalen en daarom mijn opmerking. En Benno als er een iemand bekend staat als cynisch, dan geef ik jou deze eer :lol:
Tika
Amerika-ontdekker

Re: Millionair (m.a.w genoeg geld)

Bericht door Tika »

Zo het forum in een nieuw jasje! Ziet er goed uit 8)

Ik heb goed nieuws. Onze investering in het bedrijf in Oklahoma is goed genoeg.
Hiervoor hoeven wij niet een andere investering te doen en/ of een nieuw bedrijf beginnen... :dance:

Nu even kijken hoe nu verder....
Texas Boy
Amerika-expert

Bericht door Texas Boy »

Zeker goed nieuws, wel zo makkelijk, have fun.
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Kijk, dat is goed nieuws. Hou je ons op de hoogte??
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Tika schreef:Ik heb goed nieuws. Onze investering in het bedrijf in Oklahoma is goed genoeg.
Zo, jullie jaar kan vast niet meer stuk!
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer