Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Verhuis met echtgenoot naar Florida (USairforce)

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Imack
Amerika-ontdekker

Ben jij ook getrouwd met een "militairy" man?

Bericht door Imack »

Hoi,

vroeg me af of hier ook dames te vinden zijn die net als ik getrouwd zijn met een amerikaan die in "the force" zit.
Wij wonen nu sinds 2 jaar in Nederland (na 2 jaar in Destin, Florida gewoond te hebben) en hebben nog 1 jaar over hier in NL voor we weer teruggaan.
Zoals gebruikelijk in the militairy weten we nog niet waar we geplaatst gaan worden ,maar mijn man hoopt (en zal ook zijn voorkeur aangeven) voor San Antonio Texas.
Woon jij al in the States, of ga je binnenkort ? Wil graag weten hoe jij dit alles ervaart!

groetjes
ANY
Amerika-expert

Bericht door ANY »

Ik ben bijna 21 jaar geleden met een army man getrouwd, mijn verhaal staat onder dit draadje; http://www.allesamerika.nl/forum/viewtopic.php?t=1551
Steeds verhuizen heeft zo zijn goede en slechte kanten. Zitten jullie in Brunssum?
Annemiek
Info Ithaca & Finger Lakes Regio: http://www.flregio.blogspot.com"
Mooie plekjes noordoosten: http://noordoosten.blogspot.com/"
http://www.annaharalson.com/
Imack
Amerika-ontdekker

Bericht door Imack »

nee, wij zitten niet in Brunssum. Het is hier niet zo heel ver vandaan.
Mijn man is "airforce" en werkt voor de NAVO in GK. Natuurlijk wilde ik graag in NL wonen (ik was ook 7 maanden zwanger toen we hier aankwamen en wilde graag in Nederland bevallen), dus we wonen in een klein dorpje net over de grens. Ik las in jouw verhaal dat jullie ook in een klein dorpje woonden toen jullie in Brunssum gelegerd waren. haha, ik herken dat wel.

Iedereen in dit dorp woont hier al z'n hele leven, veel ouderen ook, ze kennen elkaar allemaal en er gebeurt nooit iets. Dat wij dan ook hier kwamen wonen was echt een "happening" voor ze. Mijn man is ook african/american en echt de enige "donkere" hier! Maar ik moet zeggen dat ik al aardig gewend ben, al mis ik mijn eigen stad in Noord Holland wel.

Het volgend jaar weer terug verhuizen...daar heb ik echt dubbele gevoelens over. Zo raar, maar als ik daar ben lijkt het wel alsof ik nederland ideaaliseer en andersom net zo. Heel vervelend...Maar goed, we zien het wel als het zover is...
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Ik dacht dat hier een tijd geleden ook nog een (jong) Nederlands meisje op het forum zat, dat via het internet een militair had leren kennen die in Irak zat, en die in Amerika met hem getrouwd is. Maar ik ken haar naam niet meer. Was haar avatar geen fotootje van haar huwelijk? En ze schreef ook in een ander kleurtje dan het standaard kleurtje, ik denk in deze kleur. (is er nu iemand die weet over wie ik het heb?) :?
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Sandy
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Sandy »

kastelke schreef:Ik dacht dat hier een tijd geleden ook nog een (jong) Nederlands meisje op het forum zat, dat via het internet een militair had leren kennen die in Irak zat, en die in Amerika met hem getrouwd is. Maar ik ken haar naam niet meer. Was haar avatar geen fotootje van haar huwelijk? En ze schreef ook in een ander kleurtje dan het standaard kleurtje, ik denk in deze kleur. (is er nu iemand die weet over wie ik het heb?) :?
Ja ik - Je bedoelt Marianke, zij is 2 keer geregistreerd op dit forum … Ze gaat bij de naam “EnjoyinTheAmericanLife” en “DutchUSArmyWife” (ik geloof dat ze deze laatste gebruikt, omdat ze toen getrouwd was met een Amerikaanse soldaat)

Sandy
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Dank u wel, Sandy! Jouw geheugen is beter dan het mijne! Ik had al wat zoekopdrachten gedaan op wat losse woorden die ik mij nog meende te herinneren, maar ik vond ze zo direct niet.
Het is trouwens al weer enige tijd geleden dat we van haar nog iets hoorden... (en dan vraag je je natuurlijk altijd af of alles wel ok is...)
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Sandy
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Sandy »

kastelke schreef:Dank u wel, Sandy! Jouw geheugen is beter dan het mijne! Ik had al wat zoekopdrachten gedaan op wat losse woorden die ik mij nog meende te herinneren, maar ik vond ze zo direct niet.
Het is trouwens al weer enige tijd geleden dat we van haar nog iets hoorden... (en dan vraag je je natuurlijk altijd af of alles wel ok is...)
Oh, en mijn geheugen is al niet zo best ;)

Maar.... in haar profile vind je een url naar haar weblog.
Deze is volgens mij vrij up to date ....
Sandy
Imack
Amerika-ontdekker

Bericht door Imack »

oh jeetje, wat een pro's zijn jullie!!! LOL, wat grappig!
Maar betekent dat, dat er zo dus maar 2 zijn??
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Imack schreef:Maar betekent dat, dat er zo dus maar 2 zijn??
We hebben ook nog Annewiep (post onder de naam Wiepster). Ik geloof dat haar man, toen zij hem jaren geleden leerde kennen, ook een Amerikaanse militair was die in Nederland gestationeerd was.
Maar ondertussen is hij geen militair meer, en onlangs gingen Wiep en dochter Ruby terug naar Amerika wonen. Je kan dat volgen op het blog http://rubyandwiep.blogspot.com/
Misschien zitten hier nog wel mensen met een militair als partner, maar ik denk dat het dan geen regelmatige posters zijn.
Ben je specifiek naar zulke dames op zoek?
Elke
ANY
Amerika-expert

Bericht door ANY »

Ik kende 3 andere Nederlandse vrouwen die met Amerikaanse militairen getrouwd zijn, maar 2 ben ik uit het oog verloren. En ik vroeger maar denken dat ik de enige was.
Ik kan me die dubbele gevoelens van verhuizen wel voorstellen. Zoiets heb ik ook een hele lange tijd gehad.
Annemiek
wiepster
Amerika-expert

Bericht door wiepster »

Hallo, hier ben ik....Annewiep, idd.getrouwd met een ex-Airforce man en vond dat onzekere bestaan van Militairy helemaal niets , ben dan ook oa. daarom in Nederland gebleven met onze dochter.
Sinds een maand wonen we nu in Florida en dat bevalt super, wel moet ik hem af en toe stoppen als hij weer wil solliciteren voor een contractor job in Japan ofzo 8).
doreennicole
Amerika-expert

Bericht door doreennicole »

deleted
Laatst gewijzigd door doreennicole op 29 apr 2006, 20:34, 1 keer totaal gewijzigd.
SEEING IS BELIEVING
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Topic vanaf hier afgesplitst in een nieuw topic: Interracial Marriage op verzoek van Doreen en Sandy.

Vooralsnog deze topic in het "off-topic" gedeelte geplaatst omdat het waarschijnlijk niet alleen over Amerikaanse huwelijken zal gaan.

Dit topic kan nu weer verder waar het voor bedoeld was.

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
wbarbary
Amerika-ontdekker

Verhuis met echtgenoot naar Florida (USairforce)

Bericht door wbarbary »

Jammer dat er niet meer te vinden is over dit onderwerp. Ik ben namelijk getrouwd met een amerikaan(USairforce) en wij vertrekken in Februari naar de States. Ik zit met zoveel onzekerheden en vragen, vroeg me af of er anderen zijn die in het zelfde schuitje zitten.
ANY
Amerika-expert

Bericht door ANY »

Spannend hoor! Is het de eerste keer dat je in de VS gaat wonen? Ik kan me mijn zenuwen van toen nog zo levendig herinneren!
Een ding ben je als "military spouse" zeker niet, en dat is de enige zijn. Er zijn duizenden anderen, met veel van dezelfde onzekerheden bij overplaatsingen. Google 'military spouse' voor een lijst van websites waar je hopelijk veel dingen beantwoord krijgt.
Waar komen jullie terecht?

Annemiek
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

wbarbary, wat zijn de vragen en onzekerheden waar je mee zit? Misschien dat we je met een deel ervan verder kunnen helpen?
Naar waar vertrekken jullie?
Elke
DixieChick
Amerika-expert

Bericht door DixieChick »

Jawel hier ook nog een military spouse. Mijn man zit ook in de Air Force. Wij hebben tot voor kort in Ramstein gezeten, en zijn van de zomer naar een basis in Georgia ge-pcs-t.

Ik weet niet waar je vragen over hebt (huis vinden, de verhuizing, billeting), maar kom maar op. Het staat mij allemaal nog vers in het geheugen. Ik heb me ook enorm druk gemaakt, (ik ga naar een gat, wie ga ik daar aantreffen, ga ik werk vinden, wat voor een huis/buurt gaan we krijgen, etc etc), maar achteraf viel de verhuizing allemaal reuze mee.

Weet je al waar jullie orders naar toe zijn? (zou leuk zijn om nog een andere Nederlandse spouse in de buurt te hebbn!)
This is Guy Smiley, reporting live! from the inside of his car!
Southern Tales
wbarbary
Amerika-ontdekker

leuk zeg

Bericht door wbarbary »

Wat leuk zeg, jullie reacties.
Wij wonen nu nog in Brunssum, maar vertrekken dus eind Februari naar Scott airforce base Illinois.

Waar ik denk ik het meest bang voor ben is dat niet zal kunnen aarden....of klinkt dat stom.....
Ik heb nu mijn baan en mijn familie en betrek mezelf niet echt ....in de amerikaanse community...eerlijk gezegd trekt het me ook niet echt. Mijn man is meer een huismus en die vind eigenlijk alles wel goed.

Praktische vragen heb ik ook wel.....was het makkelijk om een baan te vinden? Ik heb twee kindjes van 5 jaar en 6 maanden... mijn dochter is nu tweetalig, wil dat graag vasthouden, maar is dat mogelijk? Zou je adviseren om eerst op de basis te gaan wonen, willen we eigenlijk liever niet.
DixieChick
Amerika-expert

Bericht door DixieChick »

Ik vind het helemaal niet stom klinken...ik had precies dezelfde zorgen, en ik denk dat het ook reele zaken zijn waar je mee zit hoor. Het is ook een hele stap! en ook al dingen duizenden military spouses het elk jaar, het blijft volgens mij voor iedereen elke keer weer moeilijk.

Wat betreft op de basis wonen> wij woonden in Duitsland niet op de basis, en hier ook niet, en het bevalt ons prima. In de VS wonen de meeste mensen off-base, maar woon je uiteindelijk nog tussen allemaal militairen of military civilians. Het ligt er ook heel erg aan hoe de housing op de basis is. Bij ons zijn ze nu enorm aan het renoveren, maar als je pech hebt kun je dus echt een enorm oud krot belanden, en dat zou ik voor geen goud willen. Misschien dat je daar eens naar kan informeren? Als je allebei een auto hebt/wilt, dan is er niet echt een reden om op de basis te wonen uberhaupt.

Tjsa, en werk kan lastig zijn. Ik had mezelf al verteld dat ik hier nooit werk zou vinden als wat ik had, en had (serieus) miijn application al bij Starbucks liggen, toen ik mijn huidig baan kreeg. Ik weet natuurlijk niet wat voor werk je doet, maar er is volgens mij altijd wel werk hier..al is het dan misschien niet wat je nu in Nederland doet. Wat voro een werk had je aa gedacht?

En aarden is inderdaad lastig...ik heb er soms nog moeilijk mee..ik heb al vaker in de VS gewoond, maar het blijft moeilijk om een heel nieuw gebied je thuis te maken. Ik heb me gelukkig in mijn werk kunnen storten, en mijn man en ik dwingen onszelf om allerlei dingen te gaan doen om mensen te leren kennen. Dat je kinderen hebt werkt alleen maar in je voordeel; je kan naar moms and toddlers (of iets dergelijks) groups, naar workshops for parenting, en leert zo anderen kennen die in precies dezelfde situatie zitten. Je krijgt in Illinois ook een sponsor, en die moet je gewoon zoveel mogelijk uithoren over vanalles en nog wat. Ik dwing mijzelf altijd hobbies te gaan ontwikkelen, puur om iets te doen te hebben en mensen te leren kennen (om er dan na een poosje weer mee te stopen:P erg he?:))

Ik kan nog wel veel verder kletsen, maar misschien heb je hier al genoeg aan...

Je mag ook altijd een PB sturen, als Nederlandse military spouses moet je elkaar toch helpen, niet waar? :)
This is Guy Smiley, reporting live! from the inside of his car!
Southern Tales
ANY
Amerika-expert

Bericht door ANY »

Wij hebben ook bij Brunssum gezeten, en eigenlijk had ik toen ook helemaal niks met de Amerikaanse community. Ik heb nooit op een basis gewoond, mijn man trok dat al helemaal niet. Sommige mensen willen juist wel heel graag op een basis wonen, maar dan zit je altijd in dat militaire wereldje. Aan de andere kant zit je dan wel met mensen die in hetzelfde schuitje zitten.

Voor mij was het aarden in het begin moeilijk, eigenlijk de eerste 4 maanden waren het moeilijkste.
Over tweetalig opvoeden zijn er hier al draadjes te vinden. Mij is het niet gelukt, anderen lukt het prima. Zou het zeker proberen als ik het nog eens moest overdoen.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer