Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
usafis stuurt KCC documenten niet toe!
-
- Amerika-ontdekker
usafis stuurt KCC documenten niet toe!
Beste mensen,
Zou iemand mij advies kunnen geven?
Wij doen al 3 jaar via USAFIS mee aan de lottery. Nu hebben we een email van usafis gekregen met als bijlage een brief van KCC dat de computer ons geselecteerd heeft en we forms 230 part 1 en 2 en DSP-122 moeten invullen en opsturen naar KCC.
Echter, de KCC heeft de officiële brieven naar usafis gestuurd en deze reageert niet op onze verzoeken deze documenten naar ons door te sturen! Zij sturen alleen een email met een adres van een advoctenkantoor in NY waarbij we ons moeten aanmelden. Maar dat willen wij niet, we willen gewoon onze eigen brieven krijgen en uitmaken of we ze zelf kunnen invullen of niet.
Wie kan ons adviseren wat te doen? Hoe krijgen we nu de stukken van KCC in handen die de usafis klaarblijkelijk niet wil doorsturen?
Hoop van iemand te horen.
Bedankt alvast!
Groeten, Patricia
Zou iemand mij advies kunnen geven?
Wij doen al 3 jaar via USAFIS mee aan de lottery. Nu hebben we een email van usafis gekregen met als bijlage een brief van KCC dat de computer ons geselecteerd heeft en we forms 230 part 1 en 2 en DSP-122 moeten invullen en opsturen naar KCC.
Echter, de KCC heeft de officiële brieven naar usafis gestuurd en deze reageert niet op onze verzoeken deze documenten naar ons door te sturen! Zij sturen alleen een email met een adres van een advoctenkantoor in NY waarbij we ons moeten aanmelden. Maar dat willen wij niet, we willen gewoon onze eigen brieven krijgen en uitmaken of we ze zelf kunnen invullen of niet.
Wie kan ons adviseren wat te doen? Hoe krijgen we nu de stukken van KCC in handen die de usafis klaarblijkelijk niet wil doorsturen?
Hoop van iemand te horen.
Bedankt alvast!
Groeten, Patricia
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Patricia, gebruik de zoek-functie eens op dit forum, en typ in 'USAFIS', je zal zien dat daar al meer over geschreven is.
(die 'zoek' staat bovenaan, bij al die dingen die je kan kiezen onder 'AllesAmerika.com Forum')
Jij bent niet verplicht om daar op in te gaan, en dat kan je hen ook duidelijk laten weten. Eventueel moet je hen een aangetekend schrijven sturen waarin je meldt dat dit geen deel uitmaakte van de verkoopovereenkomst die je met hen gesloten hebt, en dat je hen in gebreke stelt voor de uitvoering van deze overeenkomst als zij je de KCC-documenten niet binnen de 14 dagen toesturen.
Kan iemand anders van de forumleden misschien zeggen of Patricia rechtstreeks met KCC contact op kan nemen om te vragen de documenten naar haar persoonlijk te sturen?
Oh ja, proficiat!!! Dat zou ik nog bijna vergeten.
Weet je welk case-number jullie hebben? EU??????
En waar kan zij eventueel terecht om officieel klacht neer te leggen?
Heb je in Nederland geen consumentenprogramma waar je dit aan kan kaarten? Want jaarlijks zijn er mensen die met dit bedrog te maken hebben, het werkt mij echt op de zenuwen!
(die 'zoek' staat bovenaan, bij al die dingen die je kan kiezen onder 'AllesAmerika.com Forum')
Jij bent niet verplicht om daar op in te gaan, en dat kan je hen ook duidelijk laten weten. Eventueel moet je hen een aangetekend schrijven sturen waarin je meldt dat dit geen deel uitmaakte van de verkoopovereenkomst die je met hen gesloten hebt, en dat je hen in gebreke stelt voor de uitvoering van deze overeenkomst als zij je de KCC-documenten niet binnen de 14 dagen toesturen.
Kan iemand anders van de forumleden misschien zeggen of Patricia rechtstreeks met KCC contact op kan nemen om te vragen de documenten naar haar persoonlijk te sturen?
Oh ja, proficiat!!! Dat zou ik nog bijna vergeten.
Weet je welk case-number jullie hebben? EU??????
En waar kan zij eventueel terecht om officieel klacht neer te leggen?
Heb je in Nederland geen consumentenprogramma waar je dit aan kan kaarten? Want jaarlijks zijn er mensen die met dit bedrog te maken hebben, het werkt mij echt op de zenuwen!
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
-
- Amerika-ontdekker
usafis en kcc documenten
Kastelke, dank voor je reactie.
Ons casenummer is van de regio Afrika omdat mijn partner daar geboren is, en het is een heel lang nummer hoor, eindigend met 11977. Enfin, we hebben nu via internet de forms gedownload en ingevuld. Morgen willen we deze aangetekend naar KCC opsturen, alleen dan hoop ik wel dat de KCC óns bericht wanneer er een interview datum bekend is, en niet dat ze dat weer automatisch aan usafis doorgeven in plaats van aan ons! Verder schat ik de kans voor ons klein is, punt is namelijk dat ik hartpatiënt ben en een ICD pacemaker heb. Wellicht vinden ze bij de medische keuring dat ik mogelijk hun healthcare system te veel geld zal kosten....
Kastelke, vind je het een goed idee om de formulieren gewoon zelf naar KCC op te sturen en er een briefje bij te doen dat ze ons in kennis moeten stellen en niet usafis?
Patricia
Ons casenummer is van de regio Afrika omdat mijn partner daar geboren is, en het is een heel lang nummer hoor, eindigend met 11977. Enfin, we hebben nu via internet de forms gedownload en ingevuld. Morgen willen we deze aangetekend naar KCC opsturen, alleen dan hoop ik wel dat de KCC óns bericht wanneer er een interview datum bekend is, en niet dat ze dat weer automatisch aan usafis doorgeven in plaats van aan ons! Verder schat ik de kans voor ons klein is, punt is namelijk dat ik hartpatiënt ben en een ICD pacemaker heb. Wellicht vinden ze bij de medische keuring dat ik mogelijk hun healthcare system te veel geld zal kosten....
Kastelke, vind je het een goed idee om de formulieren gewoon zelf naar KCC op te sturen en er een briefje bij te doen dat ze ons in kennis moeten stellen en niet usafis?
Patricia
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Patricia,
Je case-number ziet er heel goed uit. Momenteel zijn ze met de DV-2007 voor Afrika al aan de case numbers > 20.000 bezig, en jullie zitten daar ver onder. Da's al een geruststelling.
Wat je 'ziekte' betreft: ik weet niet of een pace maker een geldige reden tot afkeuring is. Ik dacht eerder dat ze controleerden op ziektes die bedreigend kunnen zijn voor de Amerikaanse bevolking, zoals Aids, TBC, ... Mogelijk dat andere forumleden daar meer over weten? Ik heb me er nooit in verdiept aangezien wij hier -op allergie na- gezond zijn.
Je moet er wel bij stilstaan dat het je ginder stukken van mensen gaat kosten om een ziekteverzekering afgesloten te krijgen met jouw medische conditie.... En je wilt niet ginder zitten en onverzekerd zijn, vrees ik. Heb je daar al bij stilgestaan?
Zou je eerst niet proberen om telefonisch contact op te nemen met KCC?
Op zich denk ik wel dat je de formulieren kan downloaden en invullen, tenslotte heb je je case number!
En een adreswijziging -want dat is het tenslotte- moeten zij toch ook kunnen verwerken.
Nog een klein vraagje: je schrijft over je 'partner'. Ik neem aan dat jullie gehuwd zijn, of tenminste asap dat gaan doen?
Hopelijk reageren hier nog andere forumleden. Even geduld dus nog?
Je case-number ziet er heel goed uit. Momenteel zijn ze met de DV-2007 voor Afrika al aan de case numbers > 20.000 bezig, en jullie zitten daar ver onder. Da's al een geruststelling.
Wat je 'ziekte' betreft: ik weet niet of een pace maker een geldige reden tot afkeuring is. Ik dacht eerder dat ze controleerden op ziektes die bedreigend kunnen zijn voor de Amerikaanse bevolking, zoals Aids, TBC, ... Mogelijk dat andere forumleden daar meer over weten? Ik heb me er nooit in verdiept aangezien wij hier -op allergie na- gezond zijn.
Je moet er wel bij stilstaan dat het je ginder stukken van mensen gaat kosten om een ziekteverzekering afgesloten te krijgen met jouw medische conditie.... En je wilt niet ginder zitten en onverzekerd zijn, vrees ik. Heb je daar al bij stilgestaan?
Zou je eerst niet proberen om telefonisch contact op te nemen met KCC?
Op zich denk ik wel dat je de formulieren kan downloaden en invullen, tenslotte heb je je case number!
En een adreswijziging -want dat is het tenslotte- moeten zij toch ook kunnen verwerken.
Nog een klein vraagje: je schrijft over je 'partner'. Ik neem aan dat jullie gehuwd zijn, of tenminste asap dat gaan doen?
Hopelijk reageren hier nog andere forumleden. Even geduld dus nog?
Elke
-
- Amerikakenner
Re: usafis en kcc documenten
Hoi Patricia, over bovenstaande zou ik me niet al te veel zorgen maken. Amerika heeft namelijk geen health care system (in elk geval niet een waarvan jij gebruik zou mogen maken, al weet ik natuurlijk niet helemaal zeker of je 65-plus bent of niet). Je zult zelf een verzekering moeten afsluiten. Je moet er dan natuurlijk voor zorgen dat jouw 'kwaal' (uh, sorry, weet even geen beter woordpatricia vlasman schreef:Verder schat ik de kans voor ons klein is, punt is namelijk dat ik hartpatiënt ben en een ICD pacemaker heb. Wellicht vinden ze bij de medische keuring dat ik mogelijk hun healthcare system te veel geld zal kosten....

Gezeur trouwens alweer met usafis.... bah. Ik lees daar ook geregeld dergelijke berichten over. Ik hoop dat jullie er uit komen. Succes

-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 12
- Contacteer:
Hoi Patricia,
Je kunt gerust rechtstreeks contact opnemen met KCC. Als je maar melding maakt van je case nummer. Ze zijn als je bent ingeloond voor een DV visum en je case nummer hebt gekregen heel erg behulpzaam.
Bij mijn weten sturen ze de papieren gewoon op naar het huis adres wat jij opgeeft (en dus niet naar usafis), maar voor de zekerheid kan inderdaad beter even met KCC contact opnemen wat te doen in dit geval.
Oh en gefeliciteerd uiteraard.
Je kunt gerust rechtstreeks contact opnemen met KCC. Als je maar melding maakt van je case nummer. Ze zijn als je bent ingeloond voor een DV visum en je case nummer hebt gekregen heel erg behulpzaam.
Bij mijn weten sturen ze de papieren gewoon op naar het huis adres wat jij opgeeft (en dus niet naar usafis), maar voor de zekerheid kan inderdaad beter even met KCC contact opnemen wat te doen in dit geval.
Oh en gefeliciteerd uiteraard.
Via de DV2007 permanent in de USA (eerst in Los Angeles en nu in Orlando)
Kijk ook eens op mijn weblog:
http://www.sueintheusa-nl.blogspot.com
Kijk ook eens op mijn weblog:
http://www.sueintheusa-nl.blogspot.com
Re: usafis en kcc documenten
Houd idd rekening met je conditie, voor de immigratie zal het waarschijnlijk geen problemen opleveren, daar men wil men alleen weten of je geen besmettelijke ziekte hebt, zoals TBC als voorbeeld.patricia vlasman schreef:Verder schat ik de kans voor ons klein is, punt is namelijk dat ik hartpatiënt ben en een ICD pacemaker heb. Wellicht vinden ze bij de medische keuring dat ik mogelijk hun healthcare system te veel geld zal kosten....
Patricia
Houd rekening ermee dat het ziektekosten systeem anders is in de US.
Om een verzekering te "kopen" zonder een group-plan...dus zonder werkgever als individueel is een stuk moeilijker en duurder.
Als je al een pre-condition hebt, zoals je hartkwaal, wordt je vaak niet verzekerd of er is een voorgeschreven wachttijd voor de bewuste conditie en worden geen claims uitbetaald die te maken hebben met je kwaal.
Succes met je immigratie !!
-
- Amerikakenner
-
- Amerika-ontdekker
verzekering
Dat van die verzekering regelen vanuit Nederland is een goeie tip. De afgelopen dagen is het een heen en weer gebel met de KCC en de Usafis. Het komt erop neer dat Usafis niet reageert op de 5 (!) mails die we hen zonden met de vraag om de orginele brief van KCC naar ons door te sturen. Toen 3 keer gebeld maar kwam niet verder dan "de afdeling die daar over gaat is niet available". Weer KCC gebeld en hen gevraagd of zij de instructions wilden mailen. Gelukkig, kreeg meteen de mail met instructies doorgestuurd. Formulieren via internet gedownload, ingevuld en met foto's opgestuurd. En dan maar afwachten. Overigens heb ik een typefoutje gemaakt in mijn casenummer, begint niet met 11 maar met 17, dus een 17.000 nummer. Hopelijk toch nog geluk. Wat een gekke toestand, sinds dat mailtje van 'you're a potential winner' lijk ik wel permanent dronken! Alles gaat 24 uur per dag door je lijf; spanning, angst, twijfel, droom die uitkomt, werkelijk een hele vreemde cocktail van gevoelens! Koppie koel proberen te houden is nu wel erg moeilijk!
Ik wil jullie bedanken voor al jullie reacties en antwoorden. Voortaan is dit forum mijn startpagina van de computer!
Groetjes,
Patricia
Ik wil jullie bedanken voor al jullie reacties en antwoorden. Voortaan is dit forum mijn startpagina van de computer!
Groetjes,
Patricia
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Gelukkig dat KCC je niet in de steek laat!
Ik zou vooral zeggen: maak over waar je de gelegenheid er toe hebt 'reclame' voor deze geweldige service van Usafis! Elke mens die je er vanaf kan houden, is er toch weer eentje minder!
Trouwens, als je mee wilt doen met de Green Card Loterij, en je weet niet goed wat je in moet vullen en zo, dan stel je gewoon je vraag hier, hier krijg je gratis hulp!
Ik zou vooral zeggen: maak over waar je de gelegenheid er toe hebt 'reclame' voor deze geweldige service van Usafis! Elke mens die je er vanaf kan houden, is er toch weer eentje minder!
Trouwens, als je mee wilt doen met de Green Card Loterij, en je weet niet goed wat je in moet vullen en zo, dan stel je gewoon je vraag hier, hier krijg je gratis hulp!
Elke
Re: verzekering
Je beschrijft perfect hoe het voelt. En dan te bedenken dat wij al bijna een jaar lang met dit gevoel rondlopen sinds we de eerste brief kregen, ik zou het weinig mensen toewensen.patricia vlasman schreef: Alles gaat 24 uur per dag door je lijf; spanning, angst, twijfel, droom die uitkomt, werkelijk een hele vreemde cocktail van gevoelens!
Patricia
Gefelicteerd trouwens! 17.000 is iets hoog maar het moet absoluut lukken gezien de cijfers van dit jaar voor AF.
Jack is back for a new season!
-
- Amerika-newbie
Nog een "gelukkige" winnaar bij USAFIS
Hoi allemaal,
Ook ik heb meegedaan via USAFIS (3 jaar geleden, toen ik nog jong en naïef was
) en ik ben ook geselecteerd (case# EU00013XXX). Ik kwam op dit forum terecht omdat ik ook een manier zocht om de rest zelf te regelen. Ik had daarom ook per email contact opgenomen met KCC, niks gehoord dus gisteren gebeld en toen werd mij verteld dat ik de formulieren moest downloaden, invullen en opsturen. Er werd mij niets verteld over foto's o.i.d. maar begrijp ik goed uit eerdere posts dat je ook een foto mee moet sturen?
Wellicht kan iemand mij even een PM met instructies sturen, daar zou ik echt enorm mee geholpen zijn.
Die gasten van USAFIS hebben trouwens wel lef, ze plaatsen op hun eigen site een waarschuwing voor oplichting (kijk op hun site onder "consumer alert"), ik snap niet dat ze dit soort organisatie niet wat harder aan kunnen pakken. Nou ja.. genoeg gemopper, eerst maar zorgen dat ik mijn aanmelding naar het KCC krijg, dan kijk ik later nog wel of ik USAFIS kan aanpakken.
Ook ik heb meegedaan via USAFIS (3 jaar geleden, toen ik nog jong en naïef was

Wellicht kan iemand mij even een PM met instructies sturen, daar zou ik echt enorm mee geholpen zijn.
Die gasten van USAFIS hebben trouwens wel lef, ze plaatsen op hun eigen site een waarschuwing voor oplichting (kijk op hun site onder "consumer alert"), ik snap niet dat ze dit soort organisatie niet wat harder aan kunnen pakken. Nou ja.. genoeg gemopper, eerst maar zorgen dat ik mijn aanmelding naar het KCC krijg, dan kijk ik later nog wel of ik USAFIS kan aanpakken.
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Nog een "gelukkige" winnaar bij USAFIS
Jij betaalde toen onmiddellijk voor 3 jaar?Traveller200x schreef: Ook ik heb meegedaan via USAFIS (3 jaar geleden,
Zo laag, dat is dan écht 'prijs'! Proficiat!Traveller200x schreef: (case# EU00013XXX).
Ik dacht dat die instructies stonden op de forumulieren die jij gedownload hebt, niet?Traveller200x schreef: Er werd mij niets verteld over foto's o.i.d. maar begrijp ik goed uit eerdere posts dat je ook een foto mee moet sturen?
Onder het motto "hoe wek ik de indruk dat ik betrouwbaar ben, maar mijn concurrenten niet".Traveller200x schreef: Die gasten van USAFIS hebben trouwens wel lef, ze plaatsen op hun eigen site een waarschuwing voor oplichting

Heb jij op papier staan dat zij weigeren jou de benodigde documenten te overhandigen zo lang jij niet x euro stortte op het rekeningnummer van advocaat Xyz? Ik vermoed van niet. Dus heb jij geen bewijzen dat zij hun contract niet nakomen.Traveller200x schreef: (ik snap niet dat ze dit soort organisatie niet wat harder aan kunnen pakken.
Als jij nu dus een aangetekend schrijven aan hen zou richten, waarin je hen wijst op het feit dat zij niet nakomen wat zij overeengekomen zijn met je, en dat je klacht neer gaat leggen bij ... (Amerikaanse overheid / Ministerie van Economische Zaken / ...), dan zal je zien dat je je documenten wel krijgt. Maar heel dat gedoe (én de prijs van die aangetekende zending) wil je waarschijnlijk niet als het met één telefoontje naar KCC opgelost is.
Alhoewel, USAFIS geeft je toch een gratis vliegtuigticket als je wint, niet? Misschien toch maar eens informeren...
Ik kan maar één ding zeggen (en dan val ik in herhaling): schreeuw het overal uit wat voor crapuul die firma is! Vooral tegen de tijd dat de inschrijvingen weer kunnen gebeuren, eind dit jaar.
Heb je al vooruitzichten voor een job in de US? Heb je er vrienden/familie? Ga je alleen of heb je een partner? Weet je al waar je wilt gaan wonen?
(misschien dat je die vragen hier kan beantwoorden:
http://www.allesamerika.nl/forum/viewfo ... 4d738925d8)
Elke
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: usafis stuurt KCC documenten niet toe!
Ik contacteerde Traveller200X nog eens omdat ik me afvroeg hoe het ondertussen gegaan is / of hij die Green Card nu effectief –zonder USAFIS geldafpersing- had bekomen. Dit is het antwoord dat ik van hem kreeg en dat ik hier ook op het forum mocht zetten:
Ik vul zijn gegevens dus ook verder bij aan in de overzichtslijst van winnaars.Ik heb gewoon contact opgenomen met KCC, formulieren ingevuld en opgestuurd en toen gewacht... Eind december kreeg ik een brief met een datum voor het interview.. nu ben ik in het bezit van een inreisvisum . 15 juli vertrek ik naar de States!
Ik heb verder nooit meer contact gehad met USAFIS. Uiteindelijk hebben ze trouwens wel een deel van de documenten opgestuurd.. maar wel al maanden later dan dat ik het via de e-mail van ze te horen kreeg.
Ik kom niet meer zo vaak op het forum omdat ik het vrij druk heb met werk en studie, en ik moet nu langzamerhand ook plannen gaan maken voor de reis naar de VS. Ik heb al een vriend ingelicht waar ik in ieder geval een aantal weken kan blijven. Waar ik daarna naartoe ga, hangt een beetje af van waar ik werk en huisvesting kan vinden. Maar goed, het is wel spannend maar ik vertrouw erop dat alles goed komt.. en zo niet, dan kan ik altijd nog terug. Maar ik hoop natuurlijk dat ik me daar thuis ga voelen, al zal het vast niet altijd makkelijk zijn.
Elke
-
- Amerika-ontdekker
- Contacteer:
Re: DV-2009: deelnemers én hun resultaten
Weet iemand of het via usafis heel veel gaat kosten als je bent uitgekozen?
**Opmerking moderator:
ik heb dit bericht verplaatst naar een draadje waar het al specifiek ging over problemen met USAFIS.
(maar als je via de zoekfuntie zoekt op USAFIS dan ga je nog wel meer dingen tegenkomen!).
Elke ***
**Opmerking moderator:
ik heb dit bericht verplaatst naar een draadje waar het al specifiek ging over problemen met USAFIS.
(maar als je via de zoekfuntie zoekt op USAFIS dan ga je nog wel meer dingen tegenkomen!).
Elke ***
Ja dat kost je een paarduizend euro extra. Kun je ook beter allemaal zelf invullen, is heel makkelijk, zoniet makkelijker dan via USAFIS.xxgwenxx schreef:Weet iemand of het via usafis heel veel gaat kosten als je bent uitgekozen?
-
- Amerika-ontdekker
- Contacteer:
Ja, ik sta helaas voor 5 jaar bij de usafis ingeschreven, maar ik heb gehoord dat ze eigenlijk niet zoveel duizenden euros meer mogen rekenen omdat dat niet vermeld is, maar ik weet niet of dit dus echt zo is.
Ik heb ook helaas 2 jaar USAFIS betaald (2007-2008) dus dit jaar zal ik waarschijnlijk mij zelf inschrijven als het niet doorgaat, maar ik blijf hopen! 

-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Volgens mij heeft USAFIS nooit zoveel extra geld mogen vragen, maar afgaande op wat ik gelezen heb van ervaringsverhalen, denk ik dat ze het gewoon heel slim spelen:
jij krijgt van hen bericht dat je gewonnen hebt. Je bent door het dolle heen, en je wil asap in gang schieten om alles in orde te maken want je weet dat je nu een heel dossier voor te bereiden hebt om naar het consulaat toe te stappen voor je interview. Je gaat ook allerlei dingen hier nog moeten regelen vooraleer je kan vertrekken, dus jouw TGV vertrekt... Euh, WIL vertrekken. Maar USAFIS wil niet mee, want zij overhandigen jou niet "zomaar" effe je case number en de documenten die je verder nodig hebt, zij trachten je dan onder druk te zetten om alles verder af te laten handelen door de advocaten waar zij mee samen werken. Maar dat kost jou dus enkele duizenen euro's extra! (en dan maar adverteren dat je een gratis vliegticket krijgt als je via hun wint, hahaha).
Er zijn mensen die dan danig in paniek slaan en dus maar betalen, bang dat ze anders de kans mislopen om eindelijk in Amerika te geraken.
Maar eigenlijk is er maar 1 tip als je in een dergelijke situatie terecht komt met USAFIS of eender wel ander bureau:
Neem contact op met KCC en leg de situatie uit. Zij bezorgen je zo je casenumber en al de andere nodige info. Zonder dat jou dat enkele duizenden meer kost.
jij krijgt van hen bericht dat je gewonnen hebt. Je bent door het dolle heen, en je wil asap in gang schieten om alles in orde te maken want je weet dat je nu een heel dossier voor te bereiden hebt om naar het consulaat toe te stappen voor je interview. Je gaat ook allerlei dingen hier nog moeten regelen vooraleer je kan vertrekken, dus jouw TGV vertrekt... Euh, WIL vertrekken. Maar USAFIS wil niet mee, want zij overhandigen jou niet "zomaar" effe je case number en de documenten die je verder nodig hebt, zij trachten je dan onder druk te zetten om alles verder af te laten handelen door de advocaten waar zij mee samen werken. Maar dat kost jou dus enkele duizenen euro's extra! (en dan maar adverteren dat je een gratis vliegticket krijgt als je via hun wint, hahaha).
Er zijn mensen die dan danig in paniek slaan en dus maar betalen, bang dat ze anders de kans mislopen om eindelijk in Amerika te geraken.
Maar eigenlijk is er maar 1 tip als je in een dergelijke situatie terecht komt met USAFIS of eender wel ander bureau:
Neem contact op met KCC en leg de situatie uit. Zij bezorgen je zo je casenumber en al de andere nodige info. Zonder dat jou dat enkele duizenden meer kost.
Elke
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Maar, als ik het goed begrijp - kun je dus wel een registratie regelen via de USAFIS? Liever betaal je er natuurlijk geen geld voor, maar als ik het goed zie kan ik nog via hen meedingen voor de 2011 Green Card Lottery welke wordt uitgebracht in 2012 - wat niet meer lukt via de officiële instantie?
Ik vind het persoonlijk niet zo boeiend om 269 EUR te lappen, in de goede hoop dat ik daadwerkelijk een Green Card krijg - 269 /4 = niet zo'n spectaculair bedrag. Nu lees ik her en der dat er nog allerlei kosten aan verbonden zijn, maar ook ik heb een grote bek - dus ik regel het dan wel verder via de KCC... maar mijn vraag is of er inderdaad een redelijke kans is om te 'winnen' ? Een of andere dude die mij vandaag belde sprak over een kans van 1:130 of iets in die trant - ja goed, als Pietje of Klaasje mij morgen een geldige Green Card kan overhandigen voor 300 EUR (ik noem maar wat) - dan zeg ik OK...
Maar tussen alle shit door waarin iedereen min of meer aangeeft dat het Scammers zijn, zijn er dus wel mensen die daadwerkelijk gewonnen hebben - of niet?
Volgens mij heb ik het verkeerde topic gebumpt, waarvoor mijn excuses - ik wilde dat ongetwijfeld met een recentere doen
Ik vind het persoonlijk niet zo boeiend om 269 EUR te lappen, in de goede hoop dat ik daadwerkelijk een Green Card krijg - 269 /4 = niet zo'n spectaculair bedrag. Nu lees ik her en der dat er nog allerlei kosten aan verbonden zijn, maar ook ik heb een grote bek - dus ik regel het dan wel verder via de KCC... maar mijn vraag is of er inderdaad een redelijke kans is om te 'winnen' ? Een of andere dude die mij vandaag belde sprak over een kans van 1:130 of iets in die trant - ja goed, als Pietje of Klaasje mij morgen een geldige Green Card kan overhandigen voor 300 EUR (ik noem maar wat) - dan zeg ik OK...
Maar tussen alle shit door waarin iedereen min of meer aangeeft dat het Scammers zijn, zijn er dus wel mensen die daadwerkelijk gewonnen hebben - of niet?
Volgens mij heb ik het verkeerde topic gebumpt, waarvoor mijn excuses - ik wilde dat ongetwijfeld met een recentere doen

-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 5 Reacties
- 960 Weergaves
-
Laatste bericht door Piebee
-
- 3 Reacties