Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Marjolaine wint de DV-2009!

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Plaats reactie
marjolaine
Amerika-ontdekker

Marjolaine wint de DV-2009!

Bericht door marjolaine »

Hallo allemaal,

Wie kan me helpen bij vragen over het proces dat volgt nadat je uit Kentucky een brief hebt ontvangen? Zijn er mensen die in voorgaande jaren hebben meegedaan en het proces hebben doorlopen? Ik heb hieronder zomaar wat vragen neergezet....

1. Als ik nu die dikke envelop heb. Hoelang heb ik dan de tijd om te reageren?
2. Hoe kom ik aan een 'vermoedelijk' adres in de VS? Ik zal namelijk echt van scratch moeten beginnen daar. Baan zoeken, huis vinden etc etc. Enige dat ik weet is dat ik weer in NYC wil wonen. Heb daar al gewoond en gewerkt, dus wil gewoon terug. Ben op de hoogte van kosten van wonen in Manhattan, dat is verder geen belemmering voor me. Maar kortom: hoe kan ik als ik geen adres heb nog in NY (heb er al wel eerder egwoon tijdens studie, dus ken t wel) wél een adres opgeven? Ik moet eerst een baan vinden, dan een huis... Hoe zit dat precies in elkaar?
3. Moet ik nu met deze papierwinkel direct al de fee van een paar honderd euro betalen? En als ik dan t visum niet krijg, ben je dan t geld kwijt? Waar moet ik die fee betalen?
4. Moet ik een afspraak maken bij het consulaat?
5. Ik moet ook police records opvragen, maar zoals ik t begrijp moet dat ook via een vertegenwoordiger van de US in NL. Dus moet iemand op t consulaat dit voor mij doen dan?
6. Wanneer zou ik de VS binnen moeten gaan als ik de dv 2009 heb? loop van 2010?
7. Hoeveel geld moet ik hebben?

Zoveel vragen... zo spannend allemaal en zo surreal ook. Alle hulp is fijn, dus tips en of opmerkingen zijn more than welcome!

Dankjewel!

Marjolijn
Laatst gewijzigd door marjolaine op 07 mei 2008, 11:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Forgeron
Amerikafan

Re: DV-2009: deelnemers én hun resultaten

Bericht door Forgeron »

marjolaine schreef:Ik heb een brief!!!!!!!!!!!!! Ik heb een brief!!!!!!!!!!!!! Ik heb een brief!!!!!!!!!!!!!

Wat nu? heeft iemand een idee?
Wat GAAAAFFFF!!! :) Eindelijk!!!!!! :)

Geen idee wat je caseno zegt.
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

marjolaine schreef:Ik heb een brief!!!!!!!!!!!!! Ik heb een brief!!!!!!!!!!!!! Ik heb een brief!!!!!!!!!!!!!

Wat nu? heeft iemand een idee?
:dance:
WOW!!!!!!!!!!!!!! Dat is echt super voor je!

Wat dat casenumber zegt: Dat je PRIJS hebt!!! Met zo'n laag nummer ben je zeker dat je erbij bent, tenminste als je aan de voorwaarden voldoet: geen gevaarlijke besmettelijke of mentale ziektes, tot je 18 naar school geweest, een beetje centjes om het ginder even te kunnen overleven,... (oh ja, en je hebt in het verleden ook geen moord gepleegd of zo? :wink: Want dan slinken je kansen ook wel.)

Wat je nu moet doen? De brief goed lezen, de nodige documenten gaan verzamelen, uitzoeken waar je wenst te gaan wonen,...
En: misschien ook een apart draadje op het forum openen "Marjolaine won de DV-2009", zodat we daar een beetje een tijdlijn zien van jouw komende ervaringen, waar je je vragen nog kan stellen ...
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
annebel
Amerika-ontdekker

Bericht door annebel »

Jeetje geweldig, GEFELICITEERD. :doublethumb:

En nu maar duimen voor de rest van dit forum.

Groetjes Anja
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Re: Marjolaine wint de DV-2009!

Bericht door Njit »

Hier staat het hele proces uitgebreid beschreven: http://www.allesamerika.com/dv-lottery-informatie.html
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

http://www.allesamerika.com/dv-lottery-informatie.html
marjolaine schreef:Wie kan me helpen bij vragen over het proces dat volgt nadat je uit Kentucky een brief hebt ontvangen? Zijn er mensen die in voorgaande jaren hebben meegedaan en het proces hebben doorlopen?
Er zitten hier een aantal voormalige winnaars, dus heb je concrete vragen, gebruik dan eerst eens de zoekfunctie van het forum want dan kan je misschien al een antwoord vinden. Als dat niet het geval is, dan stel je je vraag hier maar!
marjolaine schreef: Als ik nu die dikke envelop heb. Hoelang heb ik dan de tijd om te reageren?
Staat dat niet in de brief?
marjolaine schreef:Enige dat ik weet is dat ik weer in NY wil wonen...

Welke opleiding heb je gevolgd? En wat voor werk zoek je?
Want bedoel je met "NY" The City, of gewoon de staat? Dit omdat NYC niet bepaald de goedkoopste plaats is om te gaan wonen. Ik zou daar alleen maar naartoe trekken als ik al een concreet jobaanbod had dat goed betaalde om me iets meer te kunnen veroorloven dan 20m2 woon- en leefruimte. Met 1000 dollar per maand kan je daar een bezemkast huren. Als je wat geluk hebt...

Ik stel voor dat je al eens begint te lezen in het kleine samenvattende overzicht dat forumbeheerder Dennis (ook een winnaar) gemaakt heeft: http://www.allesamerika.com/dv-lottery-informatie.html
Met o.a. zijn verhaal, een overzicht van de gang van zaken (en de kostprijs, al is die recent toch wel wat duurder geworden, dacht ik, maar dat kan je op de site van USCIS wel terugvinden.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Lala
Amerika-ontdekker

Bericht door Lala »

Gefeliciteerd Marjolaine,

Ik ben een winnaar van 2007 en vertrek over 3 weken voorgoed naar NY.
M.b.t. de papierwinkel uit Kentucky, die lijkt heel erg en het hele proces ook overwhelming maar uiteindelijk viel het erg mee. (vooral vergeleken met de stress van afgelopen zomer toen mijn paspoort met voorlopige green card, soc securitycard en al het andere wat maar belangrijk is werden gejat in NYC)
Ik had een maand later alles teruggestuurd (via Fed Ex) en had ergens vernomen dat dat ongeveer het gewenste tijdsbestek was. Ik was een enorme precieze nerd bij het invullen en wilde ik geen detail overslaan. Die kaart is most wanted!
Heel handig:
- verblijf USA: vluchtgegevens van alle keren dat je in de VS bent geweest (ze vragen de exacte data)
- woonplaats NL: data van inschrijvingen op verschillende adressen in NL (op te vragen bij burgerzaken in je woonplaats)
- voormalige werkgevers: ik had een lijstje apart op A4 bijgevoegd omdat alle bijbaantjes enzo niet op het formulier pasten (kun je op je jaaropgaven checken)
Dit is wat mij zo even te binnen schiet. Ik heb ook getwijfeld over het vaste adres wat je moet opgeven. Het moet echt een zo steady mogelijk adres zijn, van een huis van een gezin ofzo en niet iemand die de komende jaren gaat verhuizen.
Veel succes, je krijgt dat ding echt wel.

grtz Laura
DixieChick
Amerika-expert

Bericht door DixieChick »

Gefeliciteerd Marjolaine, echt harstikke goed!

Succes met de papierwinkel!
This is Guy Smiley, reporting live! from the inside of his car!
Southern Tales
Almost_there
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door Almost_there »

Hoi Marjolaine,

Van harte gefeliciteerd!!!! Wellicht is het leuk om de envelop voor de andere leden te scannen of er een foto van te maken, zodat wij ook een beetje een idee hebben hoe de envelop eruit ziet waar wij allen nog op wachten :)
Nogmaals van harte en veel succes met de papierwinkel,
ik hoor graag hier op het forum hoe het je verder verloopt...
Wij wachten nog even op de brief, hopelijk komt ie snel :)
Groetjes

Jeffrey
ramanka
Amerika-ontdekker

Bericht door ramanka »

Marjolaine, proficiat
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer