Hoi mijn naam is Tamara ik woon in Belgie en mijn vriend in Chicago , we hebben samen een zoontje die nu 8 maanden is wat zijn de mogelijkheden voor mij zodat ik daar snel zou kunnen wonen of hij hier bij mij
Ik wil graag naar Chicago maar ik zoek een snelle manier ik vind het te moeilijk voor mezelf en ons zoontje om een lange procedure aan te gaan ..
Weet er iemand mogelijkheden of die zelf geemigreert is naar the states
Please , i need some info because i want my family all togheter
* NOTE mod - Marco
Ik heb dit bericht een eigen topic gegeven, om het andere topic duidelijk te houden en hier kan specifiek op jouw vraag gereageerd worden.
Tammy289 schreef:Hoi mijn naam is Tamara ik woon in Belgie en mijn vriend in Chicago , we hebben samen een zoontje die nu 8 maanden is wat zijn de mogelijkheden voor mij zodat ik daar snel zou kunnen wonen of hij hier bij mij
Ik wil graag naar Chicago maar ik zoek een snelle manier ik vind het te moeilijk voor mezelf en ons zoontje om een lange procedure aan te gaan ..
Weet er iemand mogelijkheden of die zelf geemigreert is naar the states
Please , i need some info because i want my family all togheter
Eén woord: trouwen.
Dat is de verreweg de snelste legale manier voor jou om met een green card naar de V.S. te verhuizen.
Zelfs als je getrouwd bent kan het gruwelijk lang duren. M'n zwager is met een Engelse getrouwd en het heeft een jaar geduurd voor ze naar Amerika kon!
Heeft je zoontje trouwens wel een Amerikaans pasport? Als moeder van een Amerikaan mag je namelijk tot je kind volwassen is in Amerika wonen.
Hoe dat precies zit weet ik niet maar ik weet wel dat veel Mexicaanse en Philipijnse vrouwen zo Amerika inkomen.
Je zou kunnen uitzoeken hoe dat zit en dan naar Amerika gaan en dan je aanvraag indienen zodat jullie tenminste allemaal bij elkaar zijn terwijl je wacht tot de hele papierwinkel is afgewerkt.
Een jaar is voor een emigratie naar dit land razendsnel . Heeft je vriend je zoontje erkend? Dan is hij namelijk automatisch ook Amerikaans staatsburger. Ik zou inderdaad die kant van het verhaal eens gaan uitpluizen. Succes.
Het hangt er helemaal van af hoe je het doet volgens mij of trouwen snel of lang is. Met een fiancee visum duurt het volgens mij langer dan met een change of status terwijl je al in het land bent. Maar er zijn dacht ik al miljoenen topics aan dit onderwerp gewijd zowel hier als op ons "sister" forum voo de couples (weet even niet hoe die heet).
Via een kind hier blijven, dat is niet zo makkelijk als het lijkt, denk ik. Ik zou het goed uitzoeken, want als je hier illegaal bent, dan maakt het niet uit of je een kind hebt of niet, je wordt het land nog steeds uitgemieterd. (Hoewel het dan misschien wel verschil maakt of je Mexicaans of Europees bent). Maar een verblijfsvergunning krijgen op basis van een kind kan in principe pas als dat kind 18 is.
Een kind kan een ouder pas sponsoren als het 21 is. En er zijn hier in de VS regelmatig verhalen (in betrouwbare kranten, NIET op het Internet) dat illegale buitenlanders het land worden uitgezet terwijl hun kinderen hier mogen blijven. Zelfs als de ouder(s) hier al jaren wonen.
Je vriend het kind laten erkennen, een K-1 (verloofdenvisum aanvragen) of trouwen en dan proberen naar de VS te komen.
Dat trouwen geldt ook de andere kant op, als je vriend naar Belgie wil.
Overigens, maar wie ben ik, het lijkt me toch wel een beetje onverantwoord om in zo'n situatie "even" een kind op de wereld te zetten. D'r zijn tegenwoordig genoeg middelen om wel met elkaar naar bed (of elders) te gaan zonder dat daar meteen een wurmpje uit ontstaat. Eerst uitzoeken en immigratie en zo regelen, dan pas een kind.
Tammy289 schreef:Hoi mijn naam is Tamara ik woon in Belgie en mijn vriend in Chicago , we hebben samen een zoontje die nu 8 maanden is wat zijn de mogelijkheden voor mij zodat ik daar snel zou kunnen wonen of hij hier bij mij [/color]
De snelste manier is hem naar jou toe laten komen. De immigratie regels van België zijn op het moment vrij soepel en je kan het snel geregeld hebben omdat je al in België woont. Als je voor Amerika gaat, dan raad ik je aan hier: http://www.visajourney.com/forums/index ... ge=compare eens te gaan kijken. Ik zit momenteel zelf in een K1 procedure en heb heel veel aan die site gehad
Naar Amerika gaan en daar trouwen in het mom van 'ik zou alleen op bezoek gaan' (is niet legaal, maar wel snel). Ik ben aangekomen in Oct, getrouwd in Dec. en heb vandaag mijn greencard toegekend gekregen (Voor meer info kun je me ook prive berichten)
Gwyneth schreef:Naar Amerika gaan en daar trouwen in het mom van 'ik zou alleen op bezoek gaan' (is niet legaal, maar wel snel). Ik ben aangekomen in Oct, getrouwd in Dec. en heb vandaag mijn greencard toegekend gekregen (Voor meer info kun je me ook prive berichten)
Alhoewel deze methode wel kan, is het ook een veel riskantere methode. Ze hebben namelijk veel meer recht om je af te wijzen en het land uit te zetten. De visa waiver staat trouwens iets over het niet mogen veranderen van je status met dat visum, je hebt dat ondertekend bij binnenkomst dus op basis van dat alleen zouden ze je mogen weigeren. Het is meer geluk dan wijsheid dat je mag blijven op basis van deze methode
The views and comments posted in these fora are personal and do not necessarily represent the those of the Management of AllesAmerika.com Forum.
The Management of AllesAmerika.com Forum does not, under any circumstances whatsoever, accept any responsibility for any advice, or recommentations, made by, or implied by, any member or guest vistor of AllesAmerika.com Forum that results in any loss whatsoever in any manner to a member of AllesAmerika.com Forum, or to any other person.
Furthermore, the Management of AllesAmerika.com Forum is not, and cannot be, responsible for the content of any other Internet site(s) that have been linked to from AllesAmerika.com Forum.