Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Ik ben geselecteerd maar mijn vriend niet!
Ik ben geselecteerd maar mijn vriend niet!
Een paar dagen terug lag die envelop op de mat die ik al heel lang wilde!
Mijn vriend en ik hebben allebei afzonderlijk meegedaan aan de loterij.
Ik ben dus geselecteerd voor verdere procedure voor een green card maar mijn vriend heeft nog geen bericht gehad (en misschien krijgt die dat ook wel niet)
We hebben beiden al voor een langere tijd in Amerika gezeten voor onze studie. We willen beiden heel graag in Amerika wonen en werken.
Wat is nu het beste om te doen zodat we samen naar Amerika kunnen, mocht ik de green card krijgen aan het eind van procedure?
Nu trouwen voordat ik alle documenten terug stuur of wachten totdat ik de green card heb en dan trouwen?
Zijn er ook nog andere manieren dat iemand weet?
Ik hoor graag snel van jullie!
Groetjes
Mijn vriend en ik hebben allebei afzonderlijk meegedaan aan de loterij.
Ik ben dus geselecteerd voor verdere procedure voor een green card maar mijn vriend heeft nog geen bericht gehad (en misschien krijgt die dat ook wel niet)
We hebben beiden al voor een langere tijd in Amerika gezeten voor onze studie. We willen beiden heel graag in Amerika wonen en werken.
Wat is nu het beste om te doen zodat we samen naar Amerika kunnen, mocht ik de green card krijgen aan het eind van procedure?
Nu trouwen voordat ik alle documenten terug stuur of wachten totdat ik de green card heb en dan trouwen?
Zijn er ook nog andere manieren dat iemand weet?
Ik hoor graag snel van jullie!
Groetjes
- Baia
- Amerikakenner
- Locatie: Pendel tussen Riemst (Bel) - Antwerpen (Bel) - Oss (Ned)
- Contacteer:
Re: Ik ben geselecteerd maar mijn vriend niet!
Tja, krijg je je green card niet pas toegestuurd als je in Amerika zit? Dan is het natuurlijk het beste nu te trouwen, of toch voordat je naar Amerika vertrekt. Je kan ook wachten met trouwen tot je in Amerika bent. Je vriend komt dan met je mee op een toeristenvisum (3 maanden geldig) en dan trouw je ginder met hem binnen de drie maanden. Maar dan is het zo een gehaast natuurlijk. Maar dat is het ook als je beslist te trouwen nog voor dat je vertrekt
Alleszins van harte gefeliciteerd! en veel succes ermee

Alleszins van harte gefeliciteerd! en veel succes ermee

Bedankt voor je reactie!
Waar ik bang voor ben is dat als ik bewijzen van spreken morgen trouw, de mensen dalijk op mijn interview denken ...vreemd.
We hebben beiden op het aanmeldingsformulier gezet dat we niet getrouwd zijn, dus single.
Ik las ook ergens op een Amerikaans forum dat een vrouw ook in dezelfde situatie zat en op het interview over haar vriend vertelde en haar toen vertelt werd van nou we kijken of we je aanmelding nog wel door willen laten gaan. (juiste verhaal ken ik ook niet). zijn de daarin echt zo moeilijk?
Eigenlijk waar ik dus over in zit is, als ik nu ga trouwen en de documenten opstuur met ik ben nu getrouwd, is mijn kans dan nu op die green card in de procedure verslechterd of is dat dus het beste dat ik kan doen?
Groetjes!
Waar ik bang voor ben is dat als ik bewijzen van spreken morgen trouw, de mensen dalijk op mijn interview denken ...vreemd.
We hebben beiden op het aanmeldingsformulier gezet dat we niet getrouwd zijn, dus single.
Ik las ook ergens op een Amerikaans forum dat een vrouw ook in dezelfde situatie zat en op het interview over haar vriend vertelde en haar toen vertelt werd van nou we kijken of we je aanmelding nog wel door willen laten gaan. (juiste verhaal ken ik ook niet). zijn de daarin echt zo moeilijk?
Eigenlijk waar ik dus over in zit is, als ik nu ga trouwen en de documenten opstuur met ik ben nu getrouwd, is mijn kans dan nu op die green card in de procedure verslechterd of is dat dus het beste dat ik kan doen?
Groetjes!
Vraag het eens op de ambassade.
Als je getrouwd was op het moment van de aanvraag, dan had je vriend mee gekund.
Nu is het twijfelachtig en het is maar de vraag of ze het accepteren dat je "plotseling" getrouwd bent.
Een alternatief is misschien dat zodra jij een greencard hebt, dat je vriend gaat voor een fiance visa?
Als je getrouwd was op het moment van de aanvraag, dan had je vriend mee gekund.
Nu is het twijfelachtig en het is maar de vraag of ze het accepteren dat je "plotseling" getrouwd bent.
Een alternatief is misschien dat zodra jij een greencard hebt, dat je vriend gaat voor een fiance visa?
- Baia
- Amerikakenner
- Contacteer:
Trouwen, daar kunnen ze niks op tegen hebben. Ze zullen waarschijnlijk vragen stellen, maar als je getrouwd bent, mag je mee. Je zal waarschijnlijk wel een bezoekje krijgen achteraf als je in Amerika woont om te controleren of jullie wel degelijk samen wonen. Maar dat is denk ik geen probleem 

Super jullie reacties, bedankt!
Oke we hebben dus de ambassade gebeld, en die zeiden kort maar krachtig dan zal je moeten trouwen.
Meteen na grondig zoek werk is het dus wettelijk verplicht in Nederland om minstens 14 dagen voor trouwen in ondertrouw te gaan. Dit betekent dus dat mijn documenten nu omdat ik op de trouwakte moet wachten later verstuurd worden. Wie weet of dit uitmaakt voor je kans op een green card of hangt dat echt van je case number af? Maak je meer kans op een green card als je de papieren snel opstuurt dan bijvoorbeeld 2 weken later?
We hebben opnieuw gebeld en kregen een vrouw aan de telefoon en haar dezelfde vraag gesteld. Erg vrolijk was ze niet en kon niet meer dan ja en nee zeggen dus veel wijzer werden we er niet van. We hebben toen ook gevraagd of we alle documenten kunnen opsturen zonder trouwakte en die later opsturen als we die binnen hebben. Dit kon ook volgens haar. Lijkt dit jullie nou verstandig? dalijk raakt het zoek op komt het nooit bij elkaar?
iemand ervaring?
groetjes!
Oke we hebben dus de ambassade gebeld, en die zeiden kort maar krachtig dan zal je moeten trouwen.
Meteen na grondig zoek werk is het dus wettelijk verplicht in Nederland om minstens 14 dagen voor trouwen in ondertrouw te gaan. Dit betekent dus dat mijn documenten nu omdat ik op de trouwakte moet wachten later verstuurd worden. Wie weet of dit uitmaakt voor je kans op een green card of hangt dat echt van je case number af? Maak je meer kans op een green card als je de papieren snel opstuurt dan bijvoorbeeld 2 weken later?
We hebben opnieuw gebeld en kregen een vrouw aan de telefoon en haar dezelfde vraag gesteld. Erg vrolijk was ze niet en kon niet meer dan ja en nee zeggen dus veel wijzer werden we er niet van. We hebben toen ook gevraagd of we alle documenten kunnen opsturen zonder trouwakte en die later opsturen als we die binnen hebben. Dit kon ook volgens haar. Lijkt dit jullie nou verstandig? dalijk raakt het zoek op komt het nooit bij elkaar?
iemand ervaring?
groetjes!
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Dit is een slecht want in principe een illegaal advies.Baia schreef:Je kan ook wachten met trouwen tot je in Amerika bent. Je vriend komt dan met je mee op een toeristenvisum (3 maanden geldig) en dan trouw je ginder met hem binnen de drie maanden.
Ja, het lukt wel eens. Maar er zijn evenzeer problemen mee. Je maakt het de Amerikaanse overheid op deze manier in ieder geval makkelijker om moeilijk te doen over het erkennen van je huwelijk, met alle gevolgen vandien.
Waarom moeilijk doen als makkelijk ook gaat?
Er is dus niks mis mee met hier te trouwen. En dan wel vooraleer je op interview moet gaan. Ik neem aan dat jij aan kan tonen dat je een duurzame relatie hebt met je vriend? Dat je kan bewijzen dat je elkaar al lang kent/al langer dan een paar weken een koppel bent? Wel, dan is het heel begrijpelijk dat jullie nu beslissen om te trouwen. En daar gaat men heus niet moeilijk over doen in dat geval.
(wat natuurlijk anders zou liggen als je plots zou gaan trouwen met iemand die je nog maar een week kent)
Logisch. Ze vragen nu eenmaal niet of je een langdurige relatie hebt of dat je verloofd bent. Dat kon je dus niet aangeven.justme schreef: We hebben beiden op het aanmeldingsformulier gezet dat we niet getrouwd zijn, dus single.
I
Zoals ik hier boven al zei: als jij kan aantonen dat jullie al lang een relatie hebben, dan doet men daar niet moeilijk over. En als je twijfelt, dan BEL je bijvoorbeeld maar eens naar KCC of naar het Amerikaanse consulaat. Zij zullen je dan wel gerust stellen.justme schreef: k las ook ergens op een Amerikaans forum dat een vrouw ook in dezelfde situatie zat en op het interview over haar vriend vertelde en haar toen vertelt werd van nou we kijken of we je aanmelding nog wel door willen laten gaan. (juiste verhaal ken ik ook niet). zijn de daarin echt zo moeilijk?
Mag ik vragen hoe lang jullie al een relatie hebben? En of je dit kan staven met bijvoorbeeld foto's (die je kan dateren, bijvoorbeeld van een vakantie of een feest) of met brieven/mailtjes?
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
We hebben op dit moment een Zweedse klant, heeft de greencard gewonnen, is later getrouwd en zijn vrouw kan niet mee. Hier zijn allerlei voorwaarden voor en daar kan hij op dit moment niet aan voldoen, zoals bijv. een bewijs van voldoende inkomen van de laatste 3 jaren in de VS. Trouwen met een greencard houder is iets anders dan trouwen met een Amerikaan. Hebben met onze visum advocaat contact gehad hierover en de enige oplossing, was ik zelf ook al uit, is het kopen van een bedrijf zodat zij een E2 kan aanvragen. Er zijn blijkbaar tienduizenden die in dit schuitje zitten.Baia schreef:
Je kan ook wachten met trouwen tot je in Amerika bent. Je vriend komt dan met je mee op een toeristenvisum (3 maanden geldig) en dan trouw je ginder met hem binnen de drie maanden.
Dit is een slecht want in principe een illegaal advies.
Ja, het lukt wel eens. Maar er zijn evenzeer problemen mee. Je maakt het de Amerikaanse overheid op deze manier in ieder geval makkelijker om moeilijk te doen over het erkennen van je huwelijk, met alle gevolgen vandien.
We zijn nu 3 jaar samen en kunnen dat inderdaad met mailtjes en foto's aantonen. Iemand nog meer dingen waarmee we het zouden kunnen aantonen?
Voor de reactie hierboven, Het gaat er nu dis inderdaad om wat ik moet doen, trouwen voordat ik me documenten opstuur of nadat ik m'n green card binnen heb.
Ik ben nu dus nog geen green card houder. Maar aan de reacties en telefoontjes is trouwen voor de gehele procedure dus beter geloof ik zo.
Blij dat ik dit forum gevonden heb, fijn dat jullie helpen!
Groetjes!
Voor de reactie hierboven, Het gaat er nu dis inderdaad om wat ik moet doen, trouwen voordat ik me documenten opstuur of nadat ik m'n green card binnen heb.
Ik ben nu dus nog geen green card houder. Maar aan de reacties en telefoontjes is trouwen voor de gehele procedure dus beter geloof ik zo.
Groetjes!
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Trouwen voor je je green card hebt, dus. Daarna wordt het gecompliceerder (en ik heb je email ontvangen, ik zie echter al, dat anderen al heel wat informatie hebben gegeven, meer heb ik ook niet).
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
- USA2004
- Amerikakenner
- Contacteer:
Petra heeft gelijk: trouw voordat je greencard petitie is goedgekeurd. Als je daarna trouwt, is het niet mogelijk om je vriend (dan echtgenoot) dmv een greencard naar de VS te halen/houden. (Dit is anders dan trouwen met een citizen).
En erger nog: mocht je vriend met je trouwen nadat je je greencard hebt gekregen, dan zal het heel lastig voor hem worden om een non-immigration visa aan te vragen. Between a rock and a hard place
En erger nog: mocht je vriend met je trouwen nadat je je greencard hebt gekregen, dan zal het heel lastig voor hem worden om een non-immigration visa aan te vragen. Between a rock and a hard place

- Baia
- Amerikakenner
- Contacteer:
Ow, ik dacht dat trouwen met een greencard holder geljikw as met trouwen met een citizin. Was ik dus even verkeerd
Sorry! Trouwen voor dat je de greencard hebt dus!

Weet iemand of het uitmaakt voor je kansen, als je de papieren meteen opstuurt of pas na 2/3 weken? Als we willen trouwen gaat daar wettelijk namelijk zoiezo eerst 14 dagen overheen. Dan nog minstens 5 dagen met de post naar Amerika.
Verklein ik mijn kans door de documenten later op te sturen?
Verklein ik mijn kans door de documenten later op te sturen?
- Baia
- Amerikakenner
- Contacteer:
Ja dat wilde ik ook eigenlijk ook wel eens weten. Als je dus bijvoorbeeld een laag nummer krijgt, maar iets te lang wacht met het opsturen van je documenten, kan je dan nog steeds uit de boot vallen? Of ben je zowiezo zeker van een green card met bijvoorbeeld een nummer onder de 1000, ookal stuur je de documenten pas een paar maanden later op?
Wat ik dus bedoel is: Moet je je altijd haasten met het verzamelen en opsturen van de documenten nadat je de brief uit kentucky hebt ontvangen, om niet alsnog uit de boot te vallen?
Wat ik dus bedoel is: Moet je je altijd haasten met het verzamelen en opsturen van de documenten nadat je de brief uit kentucky hebt ontvangen, om niet alsnog uit de boot te vallen?
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Goede vraag!
Tot nu toe hoorde ik alleen maar van mensen die als een gek in de weer gingen om alle benodigde documenten te verzamelen (als ze ze al niet klaar hadden liggen...).
Wanneer de interiews beginnen roepen ze de mensen op volgens case number. Ik vermoed dat, als je met het opsturen van je documenten wacht tot dat jouw case number al voorbij is, dat het dan afgelopen is? (ze zullen er dan van uit aan dat jij je bedacht hebt, je zou niet de eerste zijn)
Staat er in de brief zelf nergens een datum vermeld?
Tot nu toe hoorde ik alleen maar van mensen die als een gek in de weer gingen om alle benodigde documenten te verzamelen (als ze ze al niet klaar hadden liggen...).
Wanneer de interiews beginnen roepen ze de mensen op volgens case number. Ik vermoed dat, als je met het opsturen van je documenten wacht tot dat jouw case number al voorbij is, dat het dan afgelopen is? (ze zullen er dan van uit aan dat jij je bedacht hebt, je zou niet de eerste zijn)
Staat er in de brief zelf nergens een datum vermeld?
Elke
-
- Amerika-ontdekker
2 of 3 weken maken echt geen verschil volgens mij. Ten eerste, zoals iemand al zei, gaat het in de orde van case numbers. Ten tweede beginnen de 1e interviews pas in october 2008. Dus neem even de tijd om alles goed in te vullen. Wanneer je foutjes maakt of iets leeg laat (beter N/A invullen), komen de documenten toch weer terug en je moet ze nog een keer opsturen.
Mrt 07: NL ontvangen
Sep 07: 2nd NL ontvangen
Nov 07: Interview
Jan 08: Activeren
Feb 08: SSN ontvangen
Mrt 08: GC ontvangen
Sep 07: 2nd NL ontvangen
Nov 07: Interview
Jan 08: Activeren
Feb 08: SSN ontvangen
Mrt 08: GC ontvangen
Is het niet wat ingewikkelder ? Enerzijds zeg je dat jullie je beiden hebben gemeld als zijnde single. En nu wil je plostr bewijzen dat je al meer dan 3 jaar een koppel zijt...justme schreef:We zijn nu 3 jaar samen en kunnen dat inderdaad met mailtjes en foto's aantonen. Iemand nog meer dingen waarmee we het zouden kunnen aantonen?
Groetjes!

Nee een huwelijk moet op meer dan dat gebaseerd zijn vind ik persoonlijk (en dat van een verstokte vrijgezel die teveel scheidingen heeft moeten regelen...)
Succes met elke beslissing dat jullie nemen !
http://www.bloggen.be/whisperer" onclick="window.open(this.href);return false; How these rescuehorses changed my life...
- Baia
- Amerikakenner
- Contacteer:
Misschien zaten ze al wel langer in hun hoofd met het idee om te trouwen, en is dit gewoon een extra motivatie om het zeker te doen.
Ik kan me moeiljik voorstellen dat ze niet aan trouwen hebben gedacht toen ze meededen aan de loterij. Ze zullen zich zeker wel eens de vraag gesteld hebben van "hey, wat doen we als een van ons twee wint?"
En als ik het goed heb was haar vraag ook niet "moeten we nu trouwen?" Maar "wanneer kan ik het beste trouwen, nu of na de greencard"
Ik kan me moeiljik voorstellen dat ze niet aan trouwen hebben gedacht toen ze meededen aan de loterij. Ze zullen zich zeker wel eens de vraag gesteld hebben van "hey, wat doen we als een van ons twee wint?"
En als ik het goed heb was haar vraag ook niet "moeten we nu trouwen?" Maar "wanneer kan ik het beste trouwen, nu of na de greencard"
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Je hebt maar 2 opties: gehuwd of niet gehuwd.ellenjoan schreef: Enerzijds zeg je dat jullie je beiden hebben gemeld als zijnde single. En nu wil je plostr bewijzen dat je al meer dan 3 jaar een koppel zijt
Dan kan men het je niet "verwijten" dat je al jaren een relatie hebt maar dat niet hebt gemeld.
Dus: geen probleem. Regel dat huwelijk zo snel mogelijk, en vul dan de papieren in.
En bij twijfel: bel het consulaat of beter nog: bel KCC!
Elke
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht