Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Emigreren op latere leeftijd (bijvoorbeeld als 50+er)

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Plaats reactie
ramanka
Amerika-ontdekker

Emigreren op latere leeftijd (bijvoorbeeld als 50+er)

Bericht door ramanka »

Ik heb dit deel afgespitst van het topic met deelnemers aan de DV-2009 omdat ik kan begrijpen dat je op die leeftijd toch nog met andere vragen zit dan wanneer je bv. 30 bent.

Elke
moderator

ewout schreef:Gister hebben mijn ouders ( ben zelf 26 jaar, helaas) een telefoontje gehad van usafis dat ze uitgeloot zijn en binnenkort per post bericht krijgen. Nu lees ik dat er een verband is tussen de datum en het nummer klopt dit? Eerder op dit forum las ik namelijk zoiets, dat de mensen die na 18 mei bericht krijgen waarschijnlijk hoger hebben dan 23.500. Betekent dit nu dat de USAFIS waarschijnlijk rond de 18de post heeft gehad van de KCC en dat het nummer waarschijnlijk ook aan de hoge kant zal zijn?
Is er dus inderdaad een verband of is het ook mogelijk dat je na 18 mei nog een lager nummer krijgt?

Bvd.
Ewout,
Je ouders zullen de enveloppe vast binnenkort per post ontvangen. Het nummer staat daar in vermeld.
Mag ik naar de leeftijd van je ouders vragen?
Ramanka
ewout
Amerika-newbie

Re: DV-2009: deelnemers én hun resultaten

Bericht door ewout »

ramanka schreef:Ewout,
Je ouders zullen de enveloppe vast binnenkort per post ontvangen. Het nummer staat daar in vermeld.
Mag ik naar de leeftijd van je ouders vragen?
Ramanka
Ja hoor, de winnaar (vader) is 57 jaar, moeder 56 jaar en broertje 19 jaar. Gewoon nieuwsgierigheid?
ramanka
Amerika-ontdekker

Bericht door ramanka »

ewout schreef:Ja hoor, de winnaar (vader) is 57 jaar, moeder 56 jaar en broertje 19 jaar. Gewoon nieuwsgierigheid?
Naast nieuwsgierigheid... mijn partner heeft ook een enveloppe mogen ontvangen en wij zijn 56 en 52 jaar. Best op leeftijd voor zo'n grote stap :D
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Emigreren op latere leeftijd (bijvoorbeeld als 50+er)

Bericht door kastelke »

Ik denk dat je inderdaad bij die leeftijd je heel andere vragen begint te stellen dan wanneer je als 20-er of 30-er gaat emigreren.
Tenslotte komt de pensioenleeftijd toch stilaan in zicht, vraag je je af of je nog kans maakt op de arbeidsmarkt (in Belgie zou je dikwijls al met een zwaar probleem zitten).
Maar ook je kinderen zijn ouder. Dat wil zeggen dat je mogelijk kinderen moet achter laten in je thuisland. Of dat je oudere tieners hebt die niet meer braafjes zomaar willen meegaan waar ma en pa gaan...
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
flogolfex
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door flogolfex »

Hallo USA-lovers,

In de eerste plaats onze gelukwensen met een succesrijke loting. Wij beseffen heel goed dat de vragen beginnen te dagen nu de grote stap werkelijkheid kan/zal worden. Wij wonen nu reeds meer dan 2 jaar in het zonnige Florida en willen graag antwoorden op jullie vragen. Dus stuur de vraagtekens maar over de oceaan en wij zullen zo duidelijk mogelijk antwoorden.

Een ding kan ik jullie nu al verklappen; wij hebben nog geen seconde spijt gehad van onze beslissing. Wanneer wij na het werk thuiskomen zijn wij op vakantie, met andere woorden 365 dagen per jaar.

Groetjes,

Luc en Rita Peeters :D
ewout
Amerika-newbie

Bericht door ewout »

Zodra het zover is zal ik hier zeker mijn vragen stellen (voor mijn ouders)!
Bedankt en tot schrijfs.

Misschien toch al een eerste vraag:
Zodra je de greencard hebt heb ik begrepen moet je binnen 6 maanden naar de States. Hoe lang moet je vervolgens blijven voordat je terug kan naar NL om definitief alles te regelen. 6 maanden na het ontvangen van de greencard is waarschijnlijk nog te kort dag namelijk om alles al definitief rond te hebben, verkoop huis uitschrijving etc.

Gr. E.
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

ramanka schreef:
ewout schreef:Ja hoor, de winnaar (vader) is 57 jaar, moeder 56 jaar en broertje 19 jaar. Gewoon nieuwsgierigheid?
Naast nieuwsgierigheid... mijn partner heeft ook een enveloppe mogen ontvangen en wij zijn 56 en 52 jaar. Best op leeftijd voor zo'n grote stap :D
Tuurlijk is het op leeftijd best een grote stap, alleen heb je op die leeftijd meer financieel tot je beschikkiing staan.
Ik vertrok zo arm als een kerkrat
flogolfex
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door flogolfex »

Van het ogenblik dat je op de Amerikaanse ambassade je bruine verzegelde omslag hebt gekregen heb je 6 maanden tijd om je
greencard te activeren. Indien mogelijk laat je ze opsturen naar een Amerikaans adres. Daarna kan je terug naar Belgie of Nederland om je zaken te gaan regelen, maar je moet je dan binnen de 12 maanden definitief vestigen in de USA.

Het eerste wat je doet is je SSN (social security number) aanvragen. Zonder dit nummer ben je nergens, je hebt het voor werkelijk ALLES nodig. Eens je je SSN hebt ga je voor een rijbewijs of een ID, dat is dan je identiteitsbewijs. Je moet verplicht een rijexamen afleggen op de DMV (department of motorvehicles) theoretisch en praktisch.

Wij zijn nu meer dan 2 jaar geemigreerd, je kan onze lotgevallen volgen op onze website: http://web.mac.com/flogolfex/Luc_en_Rita/Welcome.html
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer