MARK_TEXAS schreef:
@ MrsMiaWallace;
U zegt; "eerst trouwen, dan via het consulaat een I-130 indienen"
Bedoelt U daarmee trouwen in NL?
Niet noodzakelijkerwijs in NL. Waar je trouwt maakt niet veel uit. Wil je in NL trouwen dan zal je de M-46 procedure door moeten met de IND (te starten via het gemeentehuis, ook als je niet in NL wilt gaan wonen). Dit kan tussen de 3 weken en 4 maanden duren (jaja! Duideijk hè.

). Pas daarna mag je in ondertrouw. Een goedgekeurde M-46 is slechts 6 maanden geldig en in die tijd moet je trouwen of opnieuw een M-46 procedure starten.
en de I-130 indienen, aan het consulaat in Amsterdam?
Ja. De USC dient deze I-130 in en de NL 'benificiary' moet aanwezig zijn.
Daarna zou het allemaal wel eens rond kunnen zijn binnen grofweg twee maanden?
Het consulaat geeft zelf een tijdspanne van 10 weken aan. Recente 'DCF' ervaringen zitten allen echter onder de 60 dagen.
Ik bedoel, maak het voor de USA niet uit waar je getrouwd bent, zolang je, je trouwpapieren/documenten maar kunt overleggen, of kunnen ze daar moeilijk over doen?
Je internationale huwelijkscertificaat (document B) dient te zijn voorzien van een apostille. Het huwelijksboekje is niet rechtsgeldig in de VS.
En is het mogelijk wanneer ik dan een volledige US Citizen ben om dan vooralsnog/daarnaast mijn Nederlandse nationaliteit te behouden?
Zolang jij de US nationaliteit hebt verkregen door huwelijk met iemand met de US nationaliteit (in jouw geval toepasselijk, ik laat de overige even achterwege) wel.
Of moet je als je de volledige USC naturalisation hebt doorlopen, een volledige Amerikaan worden? (mijn Nederlandse nationaliteit verliezen?)
Je bent een 'volledige Amerikaan' of je daarnaast nou nog Nederlander èn Belg èn Griek bent. Om maar wat landen te noemen. Wel zal je moeten accepteren dat de US je als Amerikaan behandelt en niet als Nederlander/Belg/Griek. De NL ambassade kan dan bijvoorbeeld niets meer voor je doen als je problemen hebt met de US autoriteiten.