Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Afwachten? Of is er tóch iets???

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
MrsMiaWallace
Amerikafan

Bericht door MrsMiaWallace »

MARK_TEXAS schreef: @ MrsMiaWallace;
U zegt; "eerst trouwen, dan via het consulaat een I-130 indienen"
Bedoelt U daarmee trouwen in NL?
Niet noodzakelijkerwijs in NL. Waar je trouwt maakt niet veel uit. Wil je in NL trouwen dan zal je de M-46 procedure door moeten met de IND (te starten via het gemeentehuis, ook als je niet in NL wilt gaan wonen). Dit kan tussen de 3 weken en 4 maanden duren (jaja! Duideijk hè. :? ). Pas daarna mag je in ondertrouw. Een goedgekeurde M-46 is slechts 6 maanden geldig en in die tijd moet je trouwen of opnieuw een M-46 procedure starten.
en de I-130 indienen, aan het consulaat in Amsterdam?
Ja. De USC dient deze I-130 in en de NL 'benificiary' moet aanwezig zijn.
Daarna zou het allemaal wel eens rond kunnen zijn binnen grofweg twee maanden?
Het consulaat geeft zelf een tijdspanne van 10 weken aan. Recente 'DCF' ervaringen zitten allen echter onder de 60 dagen.
Ik bedoel, maak het voor de USA niet uit waar je getrouwd bent, zolang je, je trouwpapieren/documenten maar kunt overleggen, of kunnen ze daar moeilijk over doen?
Je internationale huwelijkscertificaat (document B) dient te zijn voorzien van een apostille. Het huwelijksboekje is niet rechtsgeldig in de VS.
En is het mogelijk wanneer ik dan een volledige US Citizen ben om dan vooralsnog/daarnaast mijn Nederlandse nationaliteit te behouden?
Zolang jij de US nationaliteit hebt verkregen door huwelijk met iemand met de US nationaliteit (in jouw geval toepasselijk, ik laat de overige even achterwege) wel.
Of moet je als je de volledige USC naturalisation hebt doorlopen, een volledige Amerikaan worden? (mijn Nederlandse nationaliteit verliezen?)
Je bent een 'volledige Amerikaan' of je daarnaast nou nog Nederlander èn Belg èn Griek bent. Om maar wat landen te noemen. Wel zal je moeten accepteren dat de US je als Amerikaan behandelt en niet als Nederlander/Belg/Griek. De NL ambassade kan dan bijvoorbeeld niets meer voor je doen als je problemen hebt met de US autoriteiten.
UsaDutch
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door UsaDutch »

Zolang jij de US nationaliteit hebt verkregen door huwelijk met iemand met de US nationaliteit (in jouw geval toepasselijk, ik laat de overige even achterwege) wel.

Quote:
Of moet je als je de volledige USC naturalisation hebt doorlopen, een volledige Amerikaan worden? (mijn Nederlandse nationaliteit verliezen?)

Je bent een 'volledige Amerikaan' of je daarnaast nou nog Nederlander èn Belg èn Griek bent. Om maar wat landen te noemen. Wel zal je moeten accepteren dat de US je als Amerikaan behandelt en niet als Nederlander/Belg/Griek. De NL ambassade kan dan bijvoorbeeld niets meer voor je doen als je problemen hebt met de US autoriteiten.
Hallo alemaal, leuk om te zien dat onze website http://usadutch.com nog steeds in de belangstellling staat.

Ik moet even iets recht zetten; Als je trouwt met een Amerikaan(se) ben je daardoor zelf GEEN Amerikaan geworden.

Echter na 2 jaar en 9 maanden gehuwd te zijn kun je een naturalisatie procedure starten en op die manier ook de Amerikaanse nationaliteit verkrijgen. Ik ben op die manier ook Amerikaan geworden. Je blijft ook je Nederlandse nationaliteit behouden. (Dual citizen). Mocht je hierover meer willen weten, vraag het dan gerust.
**Klaas** http://dutcheagle.com" onclick="window.open(this.href);return false;
ftwproductions
Amerikafan

Bericht door ftwproductions »

geen bericht is goed bericht
Laatst gewijzigd door ftwproductions op 26 mei 2005, 18:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Marcel
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Marcel »

ftwproductions schreef:Ik dacht dat dat tegenwoordig niet meer kon ?Dat als je de nationaliteit
van een ander land aanneemt je geen Nederlander meer bent.
Ik weet van vrienden in Canada dat ze moeten kiezen welke nationaliteit ze aan willen nemen/houden,of is dat anders met Amerika?
Het gaat om de situatie. Iemand die bijv. via de Greencard Lottery in de US komt en daar uiteindelijk naturaliseert tot Amerikaan, raakt z'n Nederlandse nationaliteit kwijt. Wanneer je met een Amerikaan(se) bent getrouwd en uiteindelijk US citizen wordt, dan blijf je ook gewoon Nederlander.
Life is good in the Tarheel State.
UsaDutch
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door UsaDutch »

Verlies van het Nederlanderschap

In het algemeen geldt onder de nieuwe regeling dat Nederlanders die vrijwillig een andere nationaliteit krijgen, het Nederlanderschap verliezen. Daarop gelden de volgende uitzonderingen:

het Nederlandschap gaat niet verloren als hij of zij gehuwd is met iemand van die andere nationaliteit

een Nederlander die in het land van die andere nationaliteit is geboren en daar zijn hoofdverblijf heeft op het moment dat hij die andere nationaliteit krijgt, behoudt het Nederlanderschap.

een Nederlander die als minderjarige vijf jaar lang onafgebroken hoofdverblijf heeft gehad in het land van die andere nationaliteit blijft het Nederlanderschap behouden.

Ook Nederlanders die bovendien een vreemde nationaliteit bezitten, zullen het Nederlanderschap verliezen als zij na meerderjarigheid tien jaar buiten Nederland en de EU wonen. Zij kunnen dat verlies voorkomen door binnen die periode een Nederlands paspoort of bewijs van Nederlanderschap aan te vragen.
De complete tekst kun je hier vinden; http://tinyurl.com/6umzc

Dit zijn Nederlandse regels dus gelden voor alle landen buiten Nederland. Echter je moet wel binnen een uitzondering vallen, in mijn geval; het Nederlandschap gaat niet verloren als hij of zij gehuwd is met iemand van die andere nationaliteit

Klaas.
MrsMiaWallace
Amerikafan

UsaDutch schreef:Ik moet even iets recht zetten; Als je trouwt met een Amerikaan(se) ben je daardoor zelf GEEN Amerikaan geworden.
UsaDutch,

Je quote mij als je dit zegt. Waar heb ik dat gezegd? Volgens mij nergens. Niet om te zeuren hoor, maar ik houd de zaken graag duidelijk.
UsaDutch
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door UsaDutch »

Deze post;

Posted: Mon May 09, 2005 5:48 pm
Je quote mij als je dit zegt. Waar heb ik dat gezegd? Volgens mij nergens.
Als ik je quote heb jij het gezegd anders is het geen quote van jou.....

quote=To repeat or copy the words of (another), usually with acknowledgment of the source.

Maar nu ik het nog eens lees bedoelde je waarschijnlijk;

Zolang jij de US nationaliteit hebt verkregen (via naturalisatie) op grond van een huwelijk met iemand met de US nationaliteit (in jouw geval toepasselijk, ik laat de overige even achterwege) wel.

(rood = door mij gewijzigde tekst om het duidelijk te maken)

Ik las het waarschijnlijk verkeerd.

Klaas.
MrsMiaWallace
Amerikafan

Klaas,

Je hebt op zich gelijk als je alleen dat stuk leest. Alleen het ging al over naturalisatie dus dat leek me duidelijk.... kennelijk dus niet. Ik had het moeten neerzetten zoals jij het deed.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer