Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

DS 230 invullen

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Plaats reactie
ewout
Amerika-newbie

DS 230 invullen

Bericht door ewout »

Beste leden,

Ik heb en aantal vragen over het invullen van het DS230 formulier. Hopelijk kan iemand mij verder helpen. Op het forum kan ik geen definitief antwoord vinden op de vragen.

punt 10. : Permanent address in the United States where you intend to live. >> ons antwoord : N/A
punt 11.: Address in the United States where you want your Permanent Resident Card (Green Card mailed, if different from address in item #10. >> dit adres hebben wij dus niet en kennen op dit moment ook niemand die de kaarten in de states kan ontvangen....mag je ook je adres in NL opgeven ? of is het absoluut verplicht om in de states al een adres te hebben? (in dat geval moeten we op zoek naar een adres!)

punt 21b.: Person(s) named in 14 (= echtgenoot) and 19 ( = de kinderen) who will follow you to the US at a later date. >> gaat het hier om de kinderen die onder de 21 jaar zijn en ook kans maken op de greencard? Of moet ik hier ook kinderen ouder dan 21 jaar invullen die überhaupt van plan zijn om later ook naar de US te komen, via de greencards van ouders (2-b visum oid..) of wellicht via baan oid.

vraag over de formulieren: wij hebben ook formulieren ontvangen die zijn verlopen, wat is nu het beste om te doen?
a) ontvangen form. invullen en retourneren.
b) zowel ontvangen form. invullen + form met een juiste verloop datum uitprinten en invullen en beide retourneren + begeleidend briefje van reden of
c) formulieren uitprinten en alleen deze versturen.

punt 25. visa waiver program: In 2003 op vakantie geweest naar Florida, we hebben daarvoor in het vliegtuig nog wel een groen formulier ingevuld. Nu moet ik het type of visa invullen dat toen is gebruikt....wie weet hoe dit visum heet voor 90 dagen max bezoek (b2?).
Baia
Amerikakenner
Locatie: Pendel tussen Riemst (Bel) - Antwerpen (Bel) - Oss (Ned)
Contacteer:

Re: DS 230 invullen

Bericht door Baia »

Punt 10 en 11:
Je zal toch een of ander adres moeten invullen. Schrijf je N/A, dan krijg je de papieren gegarandeerd teruggestuurd. Heb je geen kennis in of een of andere link in de USA? Dit hoeft echt niet het adres te zijn waar je je uiteindelijk gaat vestigen.
Als je echt niemand weet, dan bestaat er ook een of andere dienst in de VS, waardoor je een postbakje op een adres in Florida krijgt toegewezen. Dan kan je alles daar laten aankomen. Zij forwarden dan alles naar je eigen adres. Dit kost een bepaald bedrag per maand (of was het nu per brief die ze moesten forwarden... weet het niet meer juist). Ik weet de naam hier nu neit meer van, maar je kan het hier ergens op het forum terugvinden.
Afbeelding

* Fingers al lang niet meer crossed for DV2010 ! *
** Fingers al lang niet meer crossed for DV2011 ! **
*** Fingers al lang niet meer crossed for DV2012 ! ***
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

Heb je hiervoor al de I-130 ingevuld? Zo ja, dan heb je daar ook al adressen op moeten invullen, toch? Dan kun je dezelfde adressen gebruiken als je op de I-130 hebt gebruikt...
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
ewout
Amerika-newbie

Bericht door ewout »

Een i-130 zegt mij niets, ben bezig om de formulieren in te vullen die mee zijn gekomen van de KCC, in idt geval ds 230 en dsp122. Heb in ieder geval geen adres daar, dus zal daar nu naar opzoek of de dienst opzoeken die eventueel forward.

Tot zover bedankt voor de reacties.
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

Ah ok, ik had de KCC-hoek even gemist... forget what I said! :wink:
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
marjolaine
Amerika-ontdekker

Bericht door marjolaine »

Hallo Ewout,

Het is niet waar wat men hier zegt over het terugsturen van de formulieren als je N/A invult bij de punten 10 en 11. Ik heb namelijk per email de vraag gesteld aan het KCC en uit Kentucky de opdracht gekregen N/A in te vullen en ze zeiden dat ik ten tijde van het gesprek op het consulaat in Amsterdam ook nog een adres door kon geven. Dus voor die tijd moet je een adres hebben gevonden. Ik had hetzelfde probleem dus met het invullen van de forms.

Succes jullie!

Groet,
Marjolijn
Baia
Amerikakenner
Locatie: Pendel tussen Riemst (Bel) - Antwerpen (Bel) - Oss (Ned)
Contacteer:

Bericht door Baia »

Ik heb toch ook al verhalen gehoord van mensen die NA hadden ingevuld, en hun papieren kregen teruggestuurd met een grote fluokring rond de adresvraag.
Afbeelding

* Fingers al lang niet meer crossed for DV2010 ! *
** Fingers al lang niet meer crossed for DV2011 ! **
*** Fingers al lang niet meer crossed for DV2012 ! ***
Mimi81
Amerika-ontdekker

Bericht door Mimi81 »

Hi allemaal,

Fijn dat ik dit forum heb gevonden! :D Ik heb via Usafis meegedaan en heb ook gewonnen. Ik ben bezig met de formulieren invullen DSP-122, DS-230 part I en DS230 part II
Ook moet ik een foto laten maken. Je stuurt toch alleen deze formulieren met pasfoto terug en pas later ( op het interview) neem je alle andere documenten zoals: birth certificates, police certificates etc. mee?
Wie heeft zich verder ook via Usafis ingeschreven en gewonnen? Ik lees er veel negatieve informatie over. Tot nu toe ben ik heel netjes behandeld en heb ik alle documenten ontvangen. Alleen wil ik niet via hun Law Office Katz & Cohen bijna $3000,- extra betalen voor een service die je eigenlijk niet nodig hebt. Als ik wat ik tot nu toe allemaal lees over Usafis waar is.

Ok ik hoop dat jullie me een beetje kunnen helpen!

Bye bye
Mimi
jiejie
Amerika-expert

Bericht door jiejie »

ewout schreef:punt 25. visa waiver program: In 2003 op vakantie geweest naar Florida, we hebben daarvoor in het vliegtuig nog wel een groen formulier ingevuld. Nu moet ik het type of visa invullen dat toen is gebruikt....wie weet hoe dit visum heet voor 90 dagen max bezoek (b2?).
Je kan hier als antwoord 'VWP (I-94)' invullen :)
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer