Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

police certificates

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Plaats reactie
Mimi81
Amerika-ontdekker

police certificates

Bericht door Mimi81 »

Hi,

Ik ben bezig met alle documenten te verzamelen voor het interview ( heb nog geen idee wanneer dat plaats vindt!)
Even een vraag over het Police certificate. Dit mag je toch niet zelf aanvragen. Is het de bedoeling dat het consulaat dat voor je doet voordat het interview is?

Er staat namelijk: For applicants applying in Amsterdam, the Consulate general will obtain the Netherlands police certificate for you. Make sure you provide the Consulate with all information required for a request, as specified above. For all other applicants, please provide this required information to your visa processing office or post.

Ik weet dus niet of ik ze nu moet emailen met mijn gegevens en dat zij het dan aanvragen of dat ik moet wachten tot het interview is?

Groetjes,
mimi
DixieChick
Amerika-expert

Re: police certificates

Bericht door DixieChick »

Voor een Nederlands politie certificaat hoef je inderdaad niks te doen. Het consulaat regelt dat allemaal voor je. Als je echter na je 16e 6 maanden in een ander land gewoond hebt (behalve de VS, want ook dat regelen zij), dan moet je daar wel zelf een politie certificaat van regelen.
This is Guy Smiley, reporting live! from the inside of his car!
Southern Tales
Marcel87
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Marcel87 »

DixieChick schreef:Voor een Nederlands politie certificaat hoef je inderdaad niks te doen. Het consulaat regelt dat allemaal voor je. Als je echter na je 16e 6 maanden in een ander land gewoond hebt (behalve de VS, want ook dat regelen zij), dan moet je daar wel zelf een politie certificaat van regelen.
Zomaar een vraagje wat hier misschien wel van te pas komt,

als je nou een tijdje nergens ingeschreven stond in nederland maar er wel woont , maakt dit dan ook uit?
DixieChick
Amerika-expert

Geen idee eerlijk gezegd. Je hebt nooit in een ander land gewoond, dus dan hoef je ook geen moeite te doen voor een politie certificaat. Ik weet niet wat er in dat politie certificaat staat, maar ik neem alle dingen die je op je kerfstok hebt, en niet waar je allemaal gewoond hebt. Als dat landelijk wordt geregistreerd (geen idee eigenlijk of dat zo is), dan moet het dus niet uitmaken of je wel/niet geregistreerd ergens stond.
Trouwens, is het uberhaupt wel mogelijk om niet geregistreerd te staan? Bij mijn weten kun je je toch alleen uitschrijven als je je inschrijft bij een nieuwe gemeente? Dus dan zou je al die tijd nog bij de oude gemeente ingeschreven gestaan hebben?
Southern Tales
FlipjeBTiel
Amerika-expert

Bericht door FlipjeBTiel »

DixieChick schreef:Trouwens, is het uberhaupt wel mogelijk om niet geregistreerd te staan?
Ja: zeg dat je naar Centraal Afrika emigreert en dat je ginder nog geen adres hebt, dan weten ze daar op het gemeentehuis geen raad mee. Je wordt dan verteld dat je je bij aankomst in Afrika moet inschrijven (alsof ze dat in elk land doen :roll: ) en dat je de NLse belastingdienst op de hoogte moet stellen van je nieuwe adres zodra je dat hebt. Eh-huh. :) In NL wordt je vervolgens uitgeschreven. Ga je daarna het land niet uit, dan woon je in NL zonder ingeschreven te staan bij een gemeente.

Gr., Flipje
Mimi81
Amerika-ontdekker

Bericht door Mimi81 »

DixieChick schreef:Voor een Nederlands politie certificaat hoef je inderdaad niks te doen. Het consulaat regelt dat allemaal voor je. Als je echter na je 16e 6 maanden in een ander land gewoond hebt (behalve de VS, want ook dat regelen zij), dan moet je daar wel zelf een politie certificaat van regelen.
Ok thanx, ik heb na mijn 16e 6mnd in Mallorca gewoond en in Canada dus ik moet nu bij de Spaanse ambassade en de Canadese ambassade een police certificate aanvragen?
Nu begrijp ik waarom je op het 230 Form moet invullen waar je na je 16e hebt gewoond en hoelang.
Ze zullen er op het interview dan ook naar vragen neem ik aan?
DixieChick
Amerika-expert

Yep, ik vrees van wel. Ik meen dat er per land standaard adressen zijn waar je de politie certificaten moet aanvragen.

Dit is bijvoorbeeld de informatie voor Spanje (even voorbij alle wachttijden scrollen):
http://travel.state.gov/visa/frvi/recip ... _3673.html

En dit is de informatie voor Canada:
http://travel.state.gov/visa/frvi/recip ... _3531.html

En of ze er naar vragen, volgens mij ligt dat er helemaal aan. Bij mij is er nooit meer naar gevraagd in ieder geval, misschien bij anderen wel.
Southern Tales
natasja
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door natasja »

ze vragen er na ik heb na me 16 in belgie gewoon 7 jaar je moet die gegevens opvragen dat kan je het beste snel doen en niet er mee wachten
op mijn interview vroegen ze wat de reden was dat ik in belgie woonde :? maar het zal best mee vallen
Mimi81
Amerika-ontdekker

Bericht door Mimi81 »

Ok dan ga ik dat maar doen!
Dixie Chick, woon jij nu al in Amerika? Had jij ook een greencard gewonnen?
DixieChick
Amerika-expert

Nee, ik ben met een Amerikaan getrouwd, en ja ik woon al in de VS. Succes met het regelen van al je certificaten!
Southern Tales
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer