Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Trouwen of..?

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Nikolayev
Amerika-ontdekker

Trouwen of..?

Bericht door Nikolayev »

Hallo,

Ik ben op dit moment in de US, en verblijf bij mijn vriendin. We kennen elkaar nu al zes jaar, en ben nu bij der voor een verblijf van 3 maanden. Al dat heen en weer gereis word een beetje heel erg duur, en ook vervelend. Ik wil dus bij haar gaan wonen.

Nu is mijn vraag wat hiervoor de beste/snelste manier is. Ik ben nu 21 jaar, en wil graag een leven gaan opbouwen samen, en niet nog eens 6 jaar in Nederland blijven. We willen sowieso trouwen in de toekomst, de vraag is nu alleen of we het nu al doen om bij elkaar te kunnen zijn, of dat er een andere manier is om bij der te kunnen wonen, zonder nu al te trouwen. En als trouwen wel de snelste manier is, is het dan aan te raden om in mijn huidige verblijf te trouwen of moet daarvoor speciaal iets aangevraagd worden?

Mijn vriendin woont in de staat Maine, en ik weet niet hoe moeilijk of makkelijk het is om naar deze staat toe te verhuizen, en hoe snel dit mogelijk is. Ik hoop dat jullie wat adviezen voor mij hebben m.b.t emigratie naar Amerika. Ik heb al een paar zoekopdrachten gedaan, maar elke situatie is toch net even iets anders.

Al het advies is welkom.

Gr,
Nikolayev.
Appie
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Re: Trouwen of..?

Bericht door Appie »

Er zijn (kort door de bocht) 3 manieren om de US binnnen te komen:

1. Via lottery
2. Via werk
3. Via trouwen.

Pick your choice, als je in de toekomst toch gaat trouwen, waarom doe je het nu niet en ga je voor een K1 visum. Dit duurt 6-12 maanden om te doorlopen, maakt je volledig legaal, en geeft je de tijd om je voor te bereiden.
K1 visa progress: Applied (10 jan ' 06); Approval (5 sept '06); Entry (15 Sept.'06); Married (14 Oct.'06); Applied for EAD I-765 & I-485 (28 Oct. '06); EAD approved (23 Jan.'07); Con. resident card approved (23 Feb '07), received (5 May '07)
FlipjeBTiel
Amerika-expert

Bericht door FlipjeBTiel »

Groene kaart aanvragen via huwelijk is het snelste. Trouwen gedurende je huidige verblijf is geen probleem, maar levert je geen status op: je moet nog altijd terug, volgens het oorspronkelijke plan, om dan in NL een K3 (spouse) visum aan te vragen.

Er is een loophole: als je aan kunt tonen dat je, toen je het land binnenkwam, niet van plan was om te trouwen, dan kun je je status tijdens je huidige verblijf aanpassen en hoef je niet terug. Als dat goed gaat, dan is dat de makkelijkste en snelste manier. Echter, als het fout gaat, dan kan het ook heel goed fout gaan.

Aangezien je nog twijfelt over al dan niet trouwen, sluit ik mij bij Appie aan: ga voor een K1 (fiance) visum, wat je tijd geeft om je logistiek en mentaal voor jullie huwelijk voor te bereiden, en het is de veiligste weg.

Gr., Flipje
Nikolayev
Amerika-ontdekker

Bericht door Nikolayev »

Bedankt voor de reacties.

Ik heb nog een paar vraagjes.

Als ik nu trouw gedurende mijn huidig verblijf, dan moet ik als ik het goed begrijp voor een K3 visa gaan. Hoe lang duurt dit type visa voordat ik permanent naar Amerika kan verhuizen?

Aangezien het geen probleem is om gedurerende mijn huidige verblijf te trouwen, is het dan aan te nemen dat dit een snellere weg is dan een K1 visa? Aangezien je een stap overslaat n.l het teruggaan om te trouwen en dan weer terug naar Nederland te gaan. Of heb ik het mis?

En over het niet terug hoeven als je kan aantonen dat je toen je binnenkwam niet de intentie had om te gaan trouwen. Hoe moet je dit dan precies aantonen? Met wat voor bewijzen zou je moeten komen om dit aan te kunnen tonen? En zijn er mensen die dit succesvol gedaan hebben?

-Nikolayev.
natasja
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door natasja »

welll ik raad je echt aan via K1 te gaan deze duurde by mij 6 mnd kosten voor een visum zijn niet mis en onderschat dit alles niet.
trouwen in usa is niet wat ik je aan raad te doen wat de andere al zeiden het leverd problemen op ze letten er echt op en onthou dat je als je trouwt en voor een k3 gaat je in Nederland moet verblijven tot deze is aproved , by een k1 mag en kan je je verloofde gewoon opzoeken neem een print van je terug reis mee en een bewijs van werk of huis huur en het komt in orde . liever 6 maanden wacht dan dat je problemen gaat krijgen want dan kan je wel vergeten om ooit nog by je vrouw te zijn
Nikolayev
Amerika-ontdekker

Bericht door Nikolayev »

Dus voor een K1 gaan is de beste keus? Hoeveel geld zal alles bij elkaar ongeveer kosten? En als ik goed andere topics doorgelezen heb ligt de tijdsduur van je K1 proces een beetje aan het aantal aanvragen wat de staat waar je naartoe wilt verhuizen heeft? Hoe groot is de kans dat een K1 proces afgewezen word? En op grond van wat kan dit afgewezen worden?

Bedankt voor alle informatie, heb er veel hulp aan.

-Nikolayev.
natasja
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door natasja »

well je gaat eerste kosten moeten betalen dat is een 500 dollar die betaal je als je de k1 visum aanvraagd ,waneer je de bruine envelope met je afspraak ontvangt dan betaal je aan het consulaat 89 persoon dit maak je over via een bank , je betaal voor je rontgonfoto's een 50 euro en de dokter dat ligt aan de spuiten die je nog moet hebben en die betaal je rechtstreeks , als je k1 gedaan is en je in usa bent en bent getrouwd ga je voor verandering van status dat houd een bedrag in 900 dollar voor volwassen en 600 per kind dat is anno 2008

het ligt er aan in welke staat je bent hoe snel het gaat ik bent via vermont gegaan en heb gehoord dat deze toch vrij snel is ik kan niet voor andere spreken maar wel uit mijn eigen ervaringen alles verliep voor mij erg snel en had het binnen 6 maanden in orde

een k1 word gewoon toegewezen ......

tenzij : je verloofde of jij iets hebben misdaan dan bedoel ik..... als je in het gevangennis hebt gezeten of.als je geregistreerd via justistie voor iets zoals een rechtzaak of iets anders in die trent en nee ze kijken niet naar

boetes .. die je nog open hebt staan of naar schulden die je hebt !!!! zorg dat je belasting in orde hebt ze zullen er niet naar kijken direkt maar als ze het doen kan je het beter in orde hebben......

ik hoop je zo goed geholpen te hebben ..... en met vragen stuur gerust pbtje en geloof me legaal gaan is echt de beste optie je kan beter wachten en de 6 maanden voorbereiden dan dat je trouw opnieuw terug moet en banning uit usa op loopt ik heb ook zo gezeten maar 6 maanden gaan sneller als je denkt en je kan nog altyd op vakantie gaan naar je verloofde neem bewijs mee dat je terug gaat en niks houdt je tegen om haar te zien

en voor je het weet ben je by haar voor altyd
Laatst gewijzigd door natasja op 03 aug 2008, 06:26, 1 keer totaal gewijzigd.
FlipjeBTiel
Amerika-expert

Nikolayev schreef:En over het niet terug hoeven als je kan aantonen dat je toen je binnenkwam niet de intentie had om te gaan trouwen. Hoe moet je dit dan precies aantonen? Met wat voor bewijzen zou je moeten komen om dit aan te kunnen tonen? En zijn er mensen die dit succesvol gedaan hebben?
In deze serie vragen ontbreekt de vraag: "En wat zijn de consequenties als het fout gaat?" Welnu, dat is: 5 jaar verbanning, zonder mogelijkheid tot beroep. Het is een loophole, geen geoorloofde wettelijke regel.

Dat gezegd zijnde, voor de eerdere vragen: niet eerder dan 30 dagen na binnenkomst in de VS moet er een onverwachte verandering in je situatie gekomen zijn die huwelijk tot gevolg had, of mogelijk maakte als dat eerder niet kon. Denk aan zoiets als niet geplande zwangerschap, gevolgd door een shotgun-huwelijk. Alles minder dan dat hangt af van hoe geloofwaardig het overkomt op de dienstdoende adjucator.

Ik persoonlijk zou naar "natasja" luisteren. :)

Gr., Flipje
natasja
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door natasja »

thx flipje ik begijp hem wel by elkaar zijn en zo ver weg zitten is niet gemakkelijk :D :) :wink:
conrad
Amerika-ontdekker

Bericht door conrad »

Nikolayev schreef:Ik ben op dit moment in de US, en verblijf bij mijn vriendin. We kennen elkaar nu al zes jaar, en ben nu bij der voor een verblijf van 3 maanden. Al dat heen en weer gereis word een beetje heel erg duur, en ook vervelend. Ik wil dus bij haar gaan wonen.

Nu is mijn vraag wat hiervoor de beste/snelste manier is. Ik ben nu 21 jaar, en wil graag een leven gaan opbouwen samen, en niet nog eens 6 jaar in Nederland blijven. We willen sowieso trouwen in de toekomst, de vraag is nu alleen of we het nu al doen om bij elkaar te kunnen zijn, of dat er een andere manier is om bij der te kunnen wonen, zonder nu al te trouwen. En als trouwen wel de snelste manier is, is het dan aan te raden om in mijn huidige verblijf te trouwen of moet daarvoor speciaal iets aangevraagd worden?

Mijn vriendin woont in de staat Maine, en ik weet niet hoe moeilijk of makkelijk het is om naar deze staat toe te verhuizen, en hoe snel dit mogelijk is. Ik hoop dat jullie wat adviezen voor mij hebben m.b.t emigratie naar Amerika. Ik heb al een paar zoekopdrachten gedaan, maar elke situatie is toch net even iets anders.

Al het advies is welkom.

Gr,
Nikolayev.
Hallo,
hey, als je echt zeker bent van wat je wil, dan kan je best trouwen terwijl je daar bent, maar je moet wel al de nodige papieren bij hebben dan, geboorte bewijs en zo... eens getrouwd dan moet je in de vs een procedure starten, dokttersonderzoek, test, enz.. na 3 maand krijg je dan je sosnr.
let wel op, je moet kunnen aantonen dat je elkaar al nim 2 jaar kent, foto's,, vliegtickets, brieven, allee alles om je relatie en de echtheid ervan aan te tonen.
en geloof me.. ze onderzoeken het zeer goed hoor.
je vrouw in spee, moet ook voldoende inkomen hebben om je te sponseren, in de periode dat je niet mag werken... geen sosnr is ook niet werken he!!
haar ouders of familie mag dat ook doen, maar let wel op er vogt een onderzoek, inkomen en dat soort zaken, geen pretje hoor.... maar je kan blijven met je vrouwtje, zonder in europa een fiancevisa aan te vragen, want dat kan wel lang duren.
hje hooft zelfs geen advocaat te nemen, maar de papierwinkel is wel veel.
dus als de liefde echt is.... ga er maar voor.
ach ja... je moet wel min 2 jaar getrouwd blijven hoor.... anders geen verblijf meer.
veel geluk.

grt conrad
FlipjeBTiel
Amerika-expert

conrad schreef:als je echt zeker bent van wat je wil, dan kan je best trouwen terwijl je daar bent, maar je moet wel al de nodige papieren bij hebben dan, geboorte bewijs en zo...
Zoals boven al aangegeven: ja, je kunt het riskeren. Ga je echter met de nodige papieren de grens over en ze vinden die, dan kun je nooit meer bewijzen dat je bij binnenkomst niet de intentie had om te trouwen. Sterker nog, waarschijnlijk wordt je bij de grens al teruggestuurd.
conrad schreef:geen sosnr is ook niet werken he!!
Wel social security number betekent ook nog niet dat je moet werken: terwijl de adjustment of status in de molen zit, kun je een employment authorization aanvragen. Dat duurt ongeveer 90 dagen en is geldig voor een jaar.
conrad schreef:maar let wel op er vogt een onderzoek, inkomen en dat soort zaken, geen pretje hoor....
Inkomen is 125% van het bestaansminimum. Evenwel kun je van het bestaansminimum niet leven, dus als 1 van de twee een baan heeft, dan is dat al snel in orde. In tegenstelling tot Nederland, mag je voor Amerika wel eigen vermogen en het salaris van de partner die immigreert meetellen.
conrad schreef:je moet wel min 2 jaar getrouwd blijven hoor.... anders geen verblijf meer.
Of al minimaal 2 jaar getrouwd zijn voordat je de GC aanvraagt.

Gr., Flipje
Nikolayev
Amerika-ontdekker

Bericht door Nikolayev »

Ik heb nog een aantal vraagjes. Mijn verblijf hier met mijn vriendin loopt ten einde, ik vertrek hier helaas woensdag ochtend. :( En als ik dus thuis aankom wil ik alles in werking gaan zetten.

Nu is mijn vraag; Mijn vriendin moet volgens de wet van Maine, parental consent hebben om te mogen trouwen. Der moeder vind het goed dat wij trouwen, en wil dat dus geven. Maar heeft dit enig effect op het aanvragen van de K1? Dat mijn vriendin nog net niet de leeftijd heeft om helemaal zelf te mogen beslissen?

Ook las ik dat je financial support moet hebben van of je vriendin, of der familie. Der moeder verdient net over de $20.000 per jaar. Is dit genoeg? Ook heeft der moeder een strafblad, en "bad credit" heeft dat enige invloed? Zo ja, zullen we andere familie leden moeten vragen. Daar hebben we misschien al iemand voor, der tante steunt ons heel erg om ons samen te krijgen, en barste bijna in tranen uit toen ze hoorde dat ik weg MOET, en niet gewoon kan trouwen en blijven. Dus denk dat zij met der man wel zou willen helpen.

Bedankt voor alle hulp.

Gr,
N.
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Nikolayev schreef:Nu is mijn vraag; Mijn vriendin moet volgens de wet van Maine, parental consent hebben om te mogen trouwen. Der moeder vind het goed dat wij trouwen, en wil dat dus geven. Maar heeft dit enig effect op het aanvragen van de K1? Dat mijn vriendin nog net niet de leeftijd heeft om helemaal zelf te mogen beslissen?
Wil je zeggen dat je vriendin nog geen 16 is? En dat haar moeder en tante staan te juichen om haar te laten trouwen?
(sorry, ik weet dat je niet naar mijn persoonlijke mening gevraagd hebt)

Bijkomstige (niet onbelangrijke!) vraag: hoe lang hebben jullie al een relatie? (die je kan bewijzen voor immigrations)

In ieder geval: hier kan je de richtlijnen vinden hoeveel inkomen er moet zijn (afhankelijk van de gezinssamenstelling) om iemand te mogen sponsoren:
http://www.uscis.gov/files/form/I-864P.pdf
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Nikolayev
Amerika-ontdekker

Bericht door Nikolayev »

Bedankt voor de hulp.

Mijn vriendin is 17, en word over een paar maanden 18. Waarschijnlijk al voordat ik naar amerika reis om met haar te trouwen. Zelf ben ik net 1.5 maanden geleden 21 geworden.

En in de eerste instantie stond der moeder natuurlijk niet te juichen. Zelfs mijn moeder vind het nog wat vroeg. Maar we zijn er zeker van, en dat hebben we ook helemaal uitgelegd. En der moeder vind het goed, vooral omdat heen en weer blijven reizen niet te betalen is, en het vooral erg moeilijk is elkaar te moeten missen.

We hebben nu zo'n 6 jaar een relatie.

Gr,
Nikolayev.
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Nikolayev schreef:Mijn vriendin is 17,
(...)We hebben nu zo'n 6 jaar een relatie.
Dat zou ik tijdens het immigratieproces maar niet te luid verkondigen, ik denk niet dat ze gelukkig zijn met meisjes van 11 die een relatie hebben. Dat zou erg in je nadeel kunnen spelen.

Verder vind ik dat de ouders gelijk hebben door te zeggen dat dit jong is. Maar ach, da's makkelijk zeggen op mijn leeftijd. Ik woonde ook na een maand al samen met mijn echtgenoot (toen nog vriend), en enkel op uitdrukkelijke vraag van onze ouders hebben we een jaar gewacht met ons huwelijk. Maar ondertussen zijn we al 17 jaar heel gelukkig samen.
Als het fout loopt, dan zegt iedereen "Dat had je kunnen weten". En als het goed loopt, dan zeggen ze "Dat hadden we niet verwacht".
Maar hoe immigrations staat tegenover iemand die zo jong is, daar heb ik geen idee van.
Hoe groot is de kans voor jou op het vinden van werk? Wat voor soort werk zoek je?

Oh ja, heb je goed wat spaarcenten? Want dat mag je ook mee optellen bij het bedrag om boven de poverty guideline uit te komen, dacht ik.
Hou er wel rekening mee dat heel dit proces dat je door wilt gaan ook nog een paar duizend euro kost.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Nikolayev
Amerika-ontdekker

Bericht door Nikolayev »

Nou, eigenlijk kennen we elkaar 6 jaar, maar hebben 3-4 jaar een relatie. Ik heb het wat verkeerd gezegd. Natuurlijk is dat nog steeds best jong, ik was immers ook behoorlijk jong toen we elkaar ontmoeten. Ik las wel iets over het K1 visum dat als de staat een age restriction heeft om met een te mogen trouwen, moet de ouder toestemming geven. Waarschijnlijk hebben we dat tegen die tijd niet meer nodig, omdat ze dan al 18 is, maar der moeder is bereid om ons toestemming te geven, als dat nodig mocht zijn.

M.b.t werk maakt het mij op dit moment niks uit wat voor werk, al het werk dat ik kan krijgen zal ik aannemen.

En het liefst hadden we zelf ook nog even gewacht met trouwen, omdat we liever een goede bruiloft hebben, die wat mag kosten. Maar dit is de manier om nu bij elkaar te kunnen zijn. Want we zijn het zo ver van elkaar verwijderd zijn meer dat zat.

Gr,
Nikolayev.
FlipjeBTiel
Amerika-expert

Minimum leeftijd voor de sponsor (je vriendin/aanstaande vrouw) is 18 jaar, dus wachten moet in ieder geval. $20K per jaar is alleen genoeg als dat voor de moeder en jou alleen is. Leeft je vriendin nog altijd thuis, dan schiet het tekort. Heb je zelf een baanaanbod ginder, of heeft iemand van jullie waardevolle bezittingen (auto, boot, equity in een huis, of gewoon cash), dan mag dat allemaal meetellen. Strafblad en bad credit van de moeder speelt geen rol, tenzij het inkomen van de moeder niet uit een voortgaande bron is.

Gr., Flipje
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Als je nog afbetalingsschulden hebt, hoe zit het dan?
FlipjeBTiel schreef:of heeft iemand van jullie waardevolle bezittingen (auto, boot, equity in een huis, of gewoon cash), dan mag dat allemaal meetellen.
Stel dat je een auto hebt die een waarde heeft van $20,000 maar er zit een lening op van $15,000. Telt de auto dan voor $5,000?
Idem met het huis.
En wat als je bv. op je bankrekening $10,000 hebt staan, maar er staan nog $8,000 achterstallige betalingen uit?
Elke
DixieChick
Amerika-expert

Bericht door DixieChick »

Kastelke>Helemnaal precies weten doe ik het niet, maar ze vragen alleen maar naar inkomsten en tegoeden op spaarrekeningen. Ik heb nergens gezien dat ze ook nog vragen naar hoeveel schuld je hebt. Dat zouden ze natuurlijk helemaal kunnen uitzoeken, maar of ze dat ook doen..ik weet het niet.
Het idee is alleen dat als jij niet meer kan werken, de staat kan zeggen, jij (sponsor) hebt voor hem getekend, nou moet je dus ook voor hem betalen. Kun je dat dat niet doen, dan ben je strafbaar.
This is Guy Smiley, reporting live! from the inside of his car!
Southern Tales
Nikolayev
Amerika-ontdekker

Bericht door Nikolayev »

FlipjeBTiel schreef:Minimum leeftijd voor de sponsor (je vriendin/aanstaande vrouw) is 18 jaar, dus wachten moet in ieder geval. $20K per jaar is alleen genoeg als dat voor de moeder en jou alleen is. Leeft je vriendin nog altijd thuis, dan schiet het tekort. Heb je zelf een baanaanbod ginder, of heeft iemand van jullie waardevolle bezittingen (auto, boot, equity in een huis, of gewoon cash), dan mag dat allemaal meetellen. Strafblad en bad credit van de moeder speelt geen rol, tenzij het inkomen van de moeder niet uit een voortgaande bron is.

Gr., Flipje
Maar der moeder of andere familie leden die ouder dan 18 zijn kunnen mij toch sponsoren? Verder gaat mijn vriendin op zoek naar een appartement voor ons beiden voordat ik daarnaartoe verhuis.

Dan nog een vraag: Kan meer dan 1 persoon je sponsoren? Want stel dat er een huishouden van 8 personen is, maar alle 8 werken, en hebben dus een eigen inkomen. Maar als 1 persoon maar mij mag sponsoren, komt dat dus nooit aan die $44,500 per jaar (tenzij die een goede baan heeft natuurlijk) terwijl als je de inkomens van alle 8 personen meerekend het er dus wel aan dat bedrag komt.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer