Het gaat om de netto waarde van de spullen die je hebt, dus als je $5000 waarde in een auto hebt, maar $6000 aan credit card schuld, dan brengt dat niets in in het proces.kastelke schreef:Als je nog afbetalingsschulden hebt, hoe zit het dan?
De $5000 telt. Let wel, als die auto gekocht is voor $20K met een lening van $15K, dan heb je geen $5K. De vraag is wat de huidige marktwaarde is van jouw deel van de auto.kastelke schreef:Stel dat je een auto hebt die een waarde heeft van $20,000 maar er zit een lening op van $15,000. Telt de auto dan voor $5,000?
Het hele idee is erg simpel: als sponsor (of co-signer) ben je 40 Social Security credits (typisch 10 jaar) verantwoordelijk voor de immigrant, en USCIS wil zien dat je die verantwoordelijkheid aan kan. Die auto/huis/boot etc. kun je verkopen voor cash, en dat geld kun je gebruiken voor het onderhouden van de immigrant.
De term "sponsor" in USCIS parlance is "sponsor voor de verblijfsvergunning" niet "sponsor voor levensonderhoud." Je verloofde/vrouw is dus de sponsor (er is geen directe familieband tussen jou en je aanstaande schoonmoeder). Haar moeder is slechts mede-garantsteller.Nikolayev schreef:Maar der moeder of andere familie leden die ouder dan 18 zijn kunnen mij toch sponsoren?
Okay, dan moet het totaal gelden voor 3 (moeder, vriendin, en jijzelf).Nikolayev schreef:Verder gaat mijn vriendin op zoek naar een appartement voor ons beiden voordat ik daarnaartoe verhuis.
Alleen als alle personen (jijzelf incluis) een gezamelijk huishouden (gaan) voeren is het aantal (in theorie) onbeperkt. Gaan jij en je vriendin samenwonen, dan wordt de moeder een "co-sponsor" en daarvan mogen er maar 2 zijn. (Het idee daarachter is vast "vader & moeder" geweest.) Let wel, als "co-sponsor" moet de moeder zelf aan alle eisen voldoen (dus niet door combinatie van middelen van haar en de andere "co-sponsor"). Aangezien haar dochter op de laatste belastingopgaaf nog als "dependent" vernoemt zal zijn, gaat dit dus niet werken.Nikolayev schreef:Dan nog een vraag: Kan meer dan 1 persoon je sponsoren?
8 Werkende volwassen die $44.5K per jaar inbrengen ... dat is dan minder dan minimumloon als ze allemaal voltijds werken. En ja, als het echt een gezamelijk huishouden is, dan mag dat.Nikolayev schreef:Want stel dat er een huishouden van 8 personen is, maar alle 8 werken, en hebben dus een eigen inkomen. Maar als 1 persoon maar mij mag sponsoren, komt dat dus nooit aan die $44,500 per jaar (tenzij die een goede baan heeft natuurlijk) terwijl als je de inkomens van alle 8 personen meerekend het er dus wel aan dat bedrag komt.
Probeer niet teveel in de regeltjes te zoeken: hou de situatie zo simpel mogelijk. Mensen bedoelen het goed, maar als ze horen dat ze 10 jaar verantwoordelijk voor jou zullen zijn, zelfs als jij en je toekomstige vrouw zouden scheiden, zullen ze er waarschijnlijk anders over denken. Ook moet je bedenken dat $20K per jaar weliswaar boven de armoede grens is voor 2 personen volgens de overheid, maar praktisch ligt het er wel degelijk onder (kun je zelf beter inschatten dan ik, verwacht ik zo).
Wat ik zou doen (en lees het niet verkeerd, ik ken jou persoonlijke situatie natuurlijk niet): ik zou mijn eigen ouders lief aankijken en een voorschot op de erfenis vragen.

Gr., Flipje