Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Trouwen of..?

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
FlipjeBTiel
Amerika-expert

Re: Trouwen of..?

Bericht door FlipjeBTiel »

kastelke schreef:Als je nog afbetalingsschulden hebt, hoe zit het dan?
Het gaat om de netto waarde van de spullen die je hebt, dus als je $5000 waarde in een auto hebt, maar $6000 aan credit card schuld, dan brengt dat niets in in het proces.
kastelke schreef:Stel dat je een auto hebt die een waarde heeft van $20,000 maar er zit een lening op van $15,000. Telt de auto dan voor $5,000?
De $5000 telt. Let wel, als die auto gekocht is voor $20K met een lening van $15K, dan heb je geen $5K. De vraag is wat de huidige marktwaarde is van jouw deel van de auto.

Het hele idee is erg simpel: als sponsor (of co-signer) ben je 40 Social Security credits (typisch 10 jaar) verantwoordelijk voor de immigrant, en USCIS wil zien dat je die verantwoordelijkheid aan kan. Die auto/huis/boot etc. kun je verkopen voor cash, en dat geld kun je gebruiken voor het onderhouden van de immigrant.
Nikolayev schreef:Maar der moeder of andere familie leden die ouder dan 18 zijn kunnen mij toch sponsoren?
De term "sponsor" in USCIS parlance is "sponsor voor de verblijfsvergunning" niet "sponsor voor levensonderhoud." Je verloofde/vrouw is dus de sponsor (er is geen directe familieband tussen jou en je aanstaande schoonmoeder). Haar moeder is slechts mede-garantsteller.
Nikolayev schreef:Verder gaat mijn vriendin op zoek naar een appartement voor ons beiden voordat ik daarnaartoe verhuis.
Okay, dan moet het totaal gelden voor 3 (moeder, vriendin, en jijzelf).
Nikolayev schreef:Dan nog een vraag: Kan meer dan 1 persoon je sponsoren?
Alleen als alle personen (jijzelf incluis) een gezamelijk huishouden (gaan) voeren is het aantal (in theorie) onbeperkt. Gaan jij en je vriendin samenwonen, dan wordt de moeder een "co-sponsor" en daarvan mogen er maar 2 zijn. (Het idee daarachter is vast "vader & moeder" geweest.) Let wel, als "co-sponsor" moet de moeder zelf aan alle eisen voldoen (dus niet door combinatie van middelen van haar en de andere "co-sponsor"). Aangezien haar dochter op de laatste belastingopgaaf nog als "dependent" vernoemt zal zijn, gaat dit dus niet werken.
Nikolayev schreef:Want stel dat er een huishouden van 8 personen is, maar alle 8 werken, en hebben dus een eigen inkomen. Maar als 1 persoon maar mij mag sponsoren, komt dat dus nooit aan die $44,500 per jaar (tenzij die een goede baan heeft natuurlijk) terwijl als je de inkomens van alle 8 personen meerekend het er dus wel aan dat bedrag komt.
8 Werkende volwassen die $44.5K per jaar inbrengen ... dat is dan minder dan minimumloon als ze allemaal voltijds werken. En ja, als het echt een gezamelijk huishouden is, dan mag dat.

Probeer niet teveel in de regeltjes te zoeken: hou de situatie zo simpel mogelijk. Mensen bedoelen het goed, maar als ze horen dat ze 10 jaar verantwoordelijk voor jou zullen zijn, zelfs als jij en je toekomstige vrouw zouden scheiden, zullen ze er waarschijnlijk anders over denken. Ook moet je bedenken dat $20K per jaar weliswaar boven de armoede grens is voor 2 personen volgens de overheid, maar praktisch ligt het er wel degelijk onder (kun je zelf beter inschatten dan ik, verwacht ik zo).

Wat ik zou doen (en lees het niet verkeerd, ik ken jou persoonlijke situatie natuurlijk niet): ik zou mijn eigen ouders lief aankijken en een voorschot op de erfenis vragen. :) Zeker met de huidige wisselkoers houdt dat de situatie het makkelijkste.

Gr., Flipje
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

FlipjeBTiel schreef: Wat ik zou doen (en lees het niet verkeerd, ik ken jou persoonlijke situatie natuurlijk niet): ik zou mijn eigen ouders lief aankijken en een voorschot op de erfenis vragen. :) Zeker met de huidige wisselkoers houdt dat de situatie het makkelijkste.
Juist, want zoals gezegd mag je ook je eigen middelen bij inbrengen.

Of misschien moet je toch nog even op de tanden bijten, terug naar Nederland komen, een paar maanden eens niet naar je liefje vliegen, en hier een extra baantje nemen om nog wat meer te verdienen?
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Nikolayev
Amerika-ontdekker

Bericht door Nikolayev »

Stel dat ik dus werk om meer geld te verdienen, wanneer moet je precies aangeven hoeveel je zelf in je bezit hebt om mee daarheen te nemen? Want als ik nu het visum aanvraag, heb ik tegen de tijd dat het aanvaard is natuurlijk meer geld dan nu.
FlipjeBTiel
Amerika-expert

Dat is een goede vraag, tenslotte is het een twee-trapssysteem (eerst visum, dan GC). Echter, DOS stelt: "Because a fiancé(e) visa permits the holder to immigrate to the U.S. and marry an American citizen shortly after arrival in the United States, the fiancé(e) must meet some of the requirements of an immigrant visa." In het lijstje benodigdheden staat vervolgens "Evidence of financial support." (Zie: http://travel.state.gov/visa/immigrants ... _2994.html)

Dus zoals ik het lees moeten de middelen al bij de visa-aanvraag beschikbaar zijn, en niet pas bij de GC-aanvraag.

Gr., Flipje
jiejie
Amerika-expert

Bericht door jiejie »

natasja schreef:well je gaat eerste kosten moeten betalen dat is een 500 dollar die betaal je als je de k1 visum aanvraagd ,waneer je de bruine envelope met je afspraak ontvangt dan betaal je aan het consulaat 89 persoon dit maak je over via een bank , je betaal voor je rontgonfoto's een 50 euro en de dokter dat ligt aan de spuiten die je nog moet hebben en die betaal je rechtstreeks , als je k1 gedaan is en je in usa bent en bent getrouwd ga je voor verandering van status dat houd een bedrag in 900 dollar voor volwassen en 600 per kind dat is anno 2008
De bedragen kloppen niet helemaal.. De (vaste) kosten zijn als volgt:

Aanvraag K1 in amerika - 455 USD
Röntgenfoto's - 50 EUR
Medisch onderzoek - 150 EUR
Adjustment of Status - 1010 USD (hier zitten EAD en AP bij inbegrepen en moet je tegenwoordig altijd betalen, of je ze nu wel of niet aanvraagt)

Daarnaast zijn er nog vaccinatiekosten (hier was ik 45 euro voor kwijt maar afhankelijk van je vroegere vaccinaties (als je alle NL vaccinaties hebt gehad moet je er nog 1 of 2) kost dit (afhankelijk van de vaccinatie) tussen de 30 en 150 euro per vaccinatie. Ook dien je rekening te houden met zaken als notaris kosten (bepaalde zaken dienen genotariseerd te worden), kosten voor een beëdigde vertaling (ongeveer 100 euro per A4, is meestal niet nodig, bij mij was het helaas wel nodig) en nog wat andere mogelijke kosten voor dingen zoals een geboorteakte en dergelijke.

Een advocaat zou ik niet nemen. Er zijn genoeg handleidingen online te vinden die je kunnen helpen (kijk bijvoorbeeld eens bij visajourney.com), dat heb ik ook gedaan en ik ga over een maand naar mijn verloofde met visum in de hand :)
FlipjeBTiel schreef:
conrad schreef:maar let wel op er vogt een onderzoek, inkomen en dat soort zaken, geen pretje hoor....
Inkomen is 125% van het bestaansminimum. Evenwel kun je van het bestaansminimum niet leven, dus als 1 van de twee een baan heeft, dan is dat al snel in orde. In tegenstelling tot Nederland, mag je voor Amerika wel eigen vermogen en het salaris van de partner die immigreert meetellen.
Is dit wel zo? Volgens mij stond er in de instructies voor de I134 juist dat salaris van de emigrerende partner (dus die vanuit NL naar de US gaat) dit niet mag meerekenen omdat het huidig salaris zou moeten zijn en wanneer hij in de US zit heeft hij geen salaris meer (oa omdat hij geen EAD heeft tijdens de aanvraag).

Het idee is dat wanneer de immigrant geen geld of inkomen heeft dat hij niet een zorg van de Amerikaanse samenleving mag worden. Indien hij dit toch wordt dan kan de overheid de gelden via een rechtszaak verhalen op degene die de I134 heeft ingedient. Ze kunnen dit dus niet op de immigrant gaan verhalen. Er moet per sponsor een apart formulier ingevuld worden, spaargelden, huizenbezit en dat soort zaken (de assets) moeten allemaal van de sponsor zijn, niet van de immigrant. Er mogen zoveel cosponsors zijn als je wilt om het aan te vullen maar de sponsor (de aanvrager van het visum, de verloofde) is de hoofdsponsor en dus hoofdelijk aansprakelijk. Ze willen overigens ook weten hoe het verleden van de personen eruit zag qua inkomen maar het allerbelangrijkste is dat er nu een goed salaris is van de sponsor (dit was althans in Amsterdam op het consulaat zo, mijn verloofde heeft haar inkomen pas een jaar en dat was geen enkel probleem).

Als er 8 personen in een gezin zijn en ze hebben alle 8 hun eigen inkomen, dan wordt het totaal niet voor 44,500 usd dat er beschikbaar moet zijn maar 17,500 usd.. het is dan alleen de verloofde + de immigrant. Dit is omdat ze namelijk allemaal zelfvoorzienend zijn. Je moet in het geval van de poverty guidelines alleen de mensen meerekenen die afhankelijk zijn van degene die de I134 indient (dus als ze 2 kinderen zou hebben, dan moeten die weer wel meegerekend worden).

Ik weet trouwens niet of het verstandig is om auto's en dergelijke op te geven, je moet dan namelijk de huidige dagwaarde opgeven en op het moment dat de aanvraag ingediend wordt zijn de bedragen al weer veranderd. Mijn verloofde heeft een behoorlijk dure (afbetaalde) auto voor de deur staan maar we hebben hem niet opgegeven ook al zou deze alleen al goed genoeg zijn om het minimum te halen.

Je moet trouwens aangeven wat voor rekeningen je nog open heb staan (zoals bijvoorbeeld hypotheek en dergelijke), hier houden ze wel degelijk rekening mee. Ze zullen het op het consulaat in Amsterdam niet natrekken, daar nemen ze niet de tijd voor maar je hebt grote kans dat dit wel nagekeken wordt tijdens de AOS aanvraag.

Over de leeftijdskwestie en jaren dat jullie elkaar kennen/relatie hebben, ik zou hier uitermate voorzichtig mee zijn. Wacht in ieder geval met aanvragen totdat zij 18 is geworden om zeker te zijn. Op visajourney zijn er namelijk verschillende die vanwege een leeftijdskwestie hun aanvraag nog altijd niet goedgekeurd hebben in Amerika of zelfs afkeur hebben gehad.
jiejie
Amerika-expert

Bericht door jiejie »

Nu zie ik pas net dat er een pagina 2 is.. sorry als ik vragen dubbel heb lopen beantwoorden.

Anyways, ik zag nog iets:
Nikolayev schreef:Stel dat ik dus werk om meer geld te verdienen, wanneer moet je precies aangeven hoeveel je zelf in je bezit hebt om mee daarheen te nemen? Want als ik nu het visum aanvraag, heb ik tegen de tijd dat het aanvaard is natuurlijk meer geld dan nu.
FlipjeBTiel schreef:Dat is een goede vraag, tenslotte is het een twee-trapssysteem (eerst visum, dan GC). Echter, DOS stelt: "Because a fiancé(e) visa permits the holder to immigrate to the U.S. and marry an American citizen shortly after arrival in the United States, the fiancé(e) must meet some of the requirements of an immigrant visa." In het lijstje benodigdheden staat vervolgens "Evidence of financial support." (Zie: http://travel.state.gov/visa/immigrants ... _2994.html)

Dus zoals ik het lees moeten de middelen al bij de visa-aanvraag beschikbaar zijn, en niet pas bij de GC-aanvraag.

Gr., Flipje
Je zou wat langer kunnen doorsparen. De financial support evidence wordt pas gevraagd als je naar het interview op het consulaat gaat, en dat is het laatste van de K1 aanvraag gedurende de tijd dat je in Nederland zit. Afhankelijk of je in vermont of in californië de aanvraag in moet dienen kan dit een half jaar tot 8 maanden duren voordat dit aan de orde is.
FlipjeBTiel
Amerika-expert

jiejie schreef:Is dit wel zo? Volgens mij stond er in de instructies voor de I134 juist dat salaris van de emigrerende partner (dus die vanuit NL naar de US gaat) dit niet mag meerekenen omdat het huidig salaris zou moeten zijn en wanneer hij in de US zit heeft hij geen salaris meer (oa omdat hij geen EAD heeft tijdens de aanvraag).
Je hebt gelijk, ik was niet duidelijk: inkomen mag doortellen als de immigrant in de VS ook over dat inkomen kan beschikken (b.v. omdat hij al in de VS werkt, of omdat het inkomen uit investeringen, pensioen, uitkering, etc. is). Dus ja, als het alleen om salaris in NL gaat, dan houdt het op; wat ik in gedachte had, was het geval van een staand baanaanbod in de VS.
jiejie schreef:Als er 8 personen in een gezin zijn en ze hebben alle 8 hun eigen inkomen, dan wordt het totaal niet voor 44,500 usd dat er beschikbaar moet zijn maar 17,500 usd..
Getal had ik voor lief aangenomen, niet nagekeken. :)
jiejie schreef:het is dan alleen de verloofde + de immigrant. Dit is omdat ze namelijk allemaal zelfvoorzienend zijn. Je moet in het geval van de poverty guidelines alleen de mensen meerekenen die afhankelijk zijn van degene die de I134 indient (dus als ze 2 kinderen zou hebben, dan moeten die weer wel meegerekend worden).
Volgens mij staat er toch echt het hele huishouden, en moet dus het hele huishouden (dus alle acht) 125% van de armoedegrens afzitten. Dit is de text van het formulier:
Your household size includes yourself and the following individuals, no matter where they live: any spouse, any dependent children under the age of 21, any other dependents listed on your most recent Federal income tax return, all persons being sponsored in this affidavit of support, and any immigrants previously sponsored with a Form I-864 or Form I-864 EZ affidavit of support whom you are still obligated to support. If necessary to meet the income requirements to be as ponsor, you may include additional relatives (adult children,parents, or siblings) as part of your household size as long as they have the same principle residence as you and promise to use their income and resources in support of the intending immigrant(s).
Je laatste 3 tips onderschrijf ik ten zeerste.

Gr., Flipje
jiejie
Amerika-expert

Bericht door jiejie »

FlipjeBTiel schreef:
jiejie schreef:het is dan alleen de verloofde + de immigrant. Dit is omdat ze namelijk allemaal zelfvoorzienend zijn. Je moet in het geval van de poverty guidelines alleen de mensen meerekenen die afhankelijk zijn van degene die de I134 indient (dus als ze 2 kinderen zou hebben, dan moeten die weer wel meegerekend worden).
Volgens mij staat er toch echt het hele huishouden, en moet dus het hele huishouden (dus alle acht) 125% van de armoedegrens afzitten. Dit is de text van het formulier:
Your household size includes yourself and the following individuals, no matter where they live: any spouse, any dependent children under the age of 21, any other dependents listed on your most recent Federal income tax return, all persons being sponsored in this affidavit of support, and any immigrants previously sponsored with a Form I-864 or Form I-864 EZ affidavit of support whom you are still obligated to support. If necessary to meet the income requirements to be as ponsor, you may include additional relatives (adult children,parents, or siblings) as part of your household size as long as they have the same principle residence as you and promise to use their income and resources in support of the intending immigrant(s).
Klopt inderdaad en zo kan het uitgelegd worden maar er staat dependents (buiten de spouse en anderen die gesponsord worden)... iemand die zichzelf van een inkomen voorziet is dan niet dependent meer van een ander en kan dus eigenlijk buiten de berekening gelaten worden.

Klein voorbeeldje: mijn toekomstige schoonmoeder en mijn verloofde wonen in het zelfde huis (hoera hahaha j/k), haar moeder heeft een carehome op de 1e verdieping en op de 2e verdieping gaan wij wonen (mijn verloofde woont er al) en er is nog een gedeelte dat verhuurt wordt aan anderen. Je zou het als een household kunnen zien maar ze zijn niet afhankelijk van mijn verloofde, daarom hoefde mijn verloofde ze niet op te geven en was haar inkomen genoeg voor haar en mij (was anders nooit genoeg geweest met al die mensen haha) :)
FlipjeBTiel
Amerika-expert

jiejie schreef:sorry als ik vragen dubbel heb lopen beantwoorden
Niks sorry, ik denk dat "Nikolayev" het erg op prijs stelt dat je je ervaring deelt.

Geheel los hiervan :offtopic: ... als je spreekt over "haar moeder" dan ben jij de hij ... waarom dan "grote zus"? :)

Gr., Flipje
jiejie
Amerika-expert

Bericht door jiejie »

FlipjeBTiel schreef:waarom dan "grote zus"? :)
Ik moet iets over het hoofd zien.. "grote zus"? Ik snap hem niet helemaal hehe :?
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Ik denk dat Flipje refereert naar je nickname jiejie.
= grote lotus, grote zus in het Chinees.
Maar mogelijk heeft jouw nickname in Hawaii nog een andere betekenis die ik nog niet ken (maar wel benieuwd naar ben om te leren kennen)!
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
jiejie
Amerika-expert

Bericht door jiejie »

kastelke schreef:Ik denk dat Flipje refereert naar je nickname jiejie.
= grote lotus, grote zus in het Chinees.
Maar mogelijk heeft jouw nickname in Hawaii nog een andere betekenis die ik nog niet ken (maar wel benieuwd naar ben om te leren kennen)!
oohhhh :lol: omg hahahahaha ik lig hier nu echt letterlijk dubbel van het lachen hahaha!!! Nee dat was niet echt zo bedoeld, maar ik heb nu wel spijt dat ik die nick genomen heb hahaha, goh dat ik daar niet beter over nagedacht had haha!

Anyways, de oorsprong ligt weer wel gedeeltelijk in China, dus eigenlijk behoorlijk stom van me haha. Ik was een maandje in Shanghai in 2006 omdat een paar Nederlands-Chinese vrienden van mij daar wonen sinds een paar jaar en ontmoette daar uiteraard ook andere Chinezen (er zijn er genoeg haha) en die bleken problemen met mijn naam te hebben (Jeroen), waarop een Chinese naam voor mij gezocht werd en dit werd 'Jie Lun' (杰倫), wat qua uitspraak redelijk dicht bij Jeroen ligt en zoals de Chinese zanger Jay Chou in het echt heet (Zhou Jie Lun).

Hoe kom je er dan bij om jiejie te kiezen? zal je misschien denken.. Nou, mijn achternaam is joosten, en sja, de voor en achternaam maakt samen 'JJ' ook wel jayjay of, qua uitspraak bijna 'jiejie', maar ja, om er nu die betekenis aan te geven, daar heb ik niet bij stil gestaan haha.

Hahaha ik vind het wel een grappige mixup maar weet niet of ik nu nog zo gelukkig ben met mijn nick hahaha... any chance dat het in 'jielun' veranderd kan worden? :oops: :roll: :mrgreen:
FlipjeBTiel
Amerika-expert

Ah. :)

Zo zat ik een tijdje geleden ook: dochtertje (3 jaar) van Chinese vrienden van ons begon te gillen toen ze mij zag. Ik probeerde haar te troosten en zei daarbij "yeah, yeah, yeah". Sindsdien ben ik voor haar "yeye" oftewel "opa."

Gr., Flipje
jiejie
Amerika-expert

Bericht door jiejie »

FlipjeBTiel schreef:Ah. :)

Zo zat ik een tijdje geleden ook: dochtertje (3 jaar) van Chinese vrienden van ons begon te gillen toen ze mij zag. Ik probeerde haar te troosten en zei daarbij "yeah, yeah, yeah". Sindsdien ben ik voor haar "yeye" oftewel "opa."

Gr., Flipje
haha dat klinkt toch altijd beter dan grote zus haha
Nikolayev
Amerika-ontdekker

Bericht door Nikolayev »

Bedankt iedereen voor de reacties.

Naar aanleiding van jullie adviezen hebben wij dus besloten om te wachten tot ze 18 is geworden. Wat waarschijnlijk toch had gemoeten.

Nu zijn we dus vast bezig met alles een beetje uit te zoeken voor die tijd, en tot zover komt de meeste verwarring bij de "Affidavit for Support".

Na de poverty guidelines bekeken te hebben, weten we dus dat der moeder niet genoeg verdient. En zij zelf ook niet. Nu heb ik hier en op andere diverse boards gelezen dat je je eigen vermogen (gespaarde geld) dus mag bijrekenen bij het inkomen van je fiance/sponsor, zodat je de poverty guidelines wel haalt. Heb ik dit goed begrepen?

Ook heb ik nog een vraag over de sponsor, is dit een persoon die PERSE in het zelfde huishouden moet wonen, of mag dit ook een persoon zijn zoals een Oom of tante die in een ander huis woont? Heb dit een beetje op google proberen te vinden, maar niet heel veel duidelijkheid uit gekregen.

Dit zijn tot nog toe mijn enige vragen. Qua evidence of relationship e.d hebben wij genoeg bewijzen voor. Maar we zijn nog lang niet klaar met alles uitzoeken, dus ik zal beslist nog meer vragen hebben.

Gr,
Nikolayev.
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Nikolayev schreef:Naar aanleiding van jullie adviezen hebben wij dus besloten om te wachten tot ze 18 is geworden.
Dat lijkt me een heel verstandig besluit. Het geeft je de nodige tijd om alles wat verder en degelijker voor te bereiden, en nadien heb je nog een heel leven om samen gelukkig te zijn.
Nikolayev schreef: Nu heb ik hier en op andere diverse boards gelezen dat je je eigen vermogen (gespaarde geld) dus mag bijrekenen bij het inkomen van je fiance/sponsor, zodat je de poverty guidelines wel haalt. Heb ik dit goed begrepen?
Dat heb je goed begrepen.
Nikolayev schreef: of mag dit ook een persoon zijn zoals een Oom of tante die in een ander huis woont?
Ja, dat mag. Zo lang zij maar voldoende inkomen kunnen bewijzen en al de papieren voor borg willen tekenen.
Elke
Ingmar
Amerikafan

Bericht door Ingmar »

Het kan inderdaad ook een persoon zijn die niet in hetzelfde huis woont. Destijds werd ik bijvoorbeeld gesponsord door de vader van mijn vrouw. Ik geloof zelfs dat het niet eens familie hoeft te zijn. Wel willen ze zeker weten dat deze betreffende persoon inderdaad over voldoende middelen beschikt om jou te sponsoren EN daarnaast ook nog eens zijn/haar eigen huishouden te runnen. Een sponsor zal altijd documentatie moeten overleggen, zoals bijvoorbeeld kopies van loonstroken en een kopie van oude belastingaangiften.
Before "was", "was" was, "was" was "is".
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer