Bedankt voor jullie reacties.
Ik heb gisteren 6 verschillende Amerikaanse verzekeringsmaatschappijen in Illinois gebeld om te vragen of ze ons konden verzekeren. En allemaal hebben ze een policy dat ze nieuwe immigranten de eerste 6, 12 of zelfs 24 maanden niet verzekeren. Ik vind dat echt belachelijk en kan me geen reden bedenken waarom dat zou zijn. Je ziet in het nieuws steeds dat illegale immigraten geen verzekering hebben omdat ze het niet kunnen betalen, maar ik ben legaal, wil ervoor betalen en kan het nog niet. En de meeste maatschappijen wilden ZELFS mijn vrouw niet verzekeren omdat ze de laatste 6 of 12 maanden niet in de VS heeft gewoond!!
Ik heb OOM nog een keer gebeld en onze situatie uitgelegd. Nu willen ze wel een uitzondering maken en ons allebei verzekeren. :dance:
We hebben het formulier vandaag ingevuld en horen nu binnen 2 dagen of we zijn goedgekeurd. We kunnen nu alleen nog op medische gronden worden afgewezen en niet op basis van nationaliteit. We hebben het voor een jaar aangevraagd. Na die tijd kijken we of we iets in de VS kunnen vinden.