Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Alle info over de DV-2010 (Green Card Lottery)

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Alle info over de DV-2010 (Green Card Lottery)

Bericht door kastelke »

Het tijdstip waar velen al enkele maanden naar uitkijken is weer aangebroken: de start van de DV-2010!

In dit draadje kan je je vragen stellen over de DV-2010. Maar... er zullen weinig vragen zijn die hier op het forum nog niet eerder een antwoord gevonden hebben! Dus om het eindeloos in herhaling vallen te beperken zou ik je willen vragen om bv. onderstaande linken eens door te lezen. Of om gebruik te maken van de zoekfunctie van het forum. Geef daarbij een goed kernwoord op, en maak gebruik van de optie ‘uitgebreid zoeken’ zodat je specifiek in het Emigratieforum kan zoeken!
Als je dan toch geen antwoord gevonden krijgt op je vraag, stel ze dan gerust hier.

* Wanneer kan ik mij inschrijven voor de Green Card loterij / Diversity Lottery (DV-2010)?
The DV-2010 Lottery begins at Noon EDT on October 2, 2008, and ends at Noon EST on December 1, 2008.
Let wel: wacht niet tot die laatste dagen om je in te schrijven, want jij bent niet de enige! De server moet maar uitliggen, en daar gaat je kans op het ticket naar de VS!

* Waar kan ik mij inschrijven?
Als je je gratis in wilt schrijven kan dat via de officiële website van de Amerikaanse overheid (altijd te herkennen aan het adreseinde: “.gov”): http://www.dvlottery.state.gov/
Als je graag een bureau inhuurt dat diezelfde gegevens voor je invult tegen betaling, dan google je maar eens, keuze genoeg. Maar opgelet voor fraude! Zie ook http://travel.state.gov/visa/immigrants ... _1322.html
En vooraleer je met een bureau in zee stapt kan je ook eens wat verhalen lezen over mensen die je reeds voorgingen op dat pad:
viewtopic.php?f=12&t=9378&hilit=usafis
viewtopic.php?f=12&t=14610&hilit=usafis
viewtopic.php?f=12&t=10905&hilit=usafis

* Waar staan de instructies (voorwaarden waaraan ik moet voldoen, enz.)?
http://www.travel.state.gov/pdf/T1026V- ... lletin.pdf

* Diversity Lottery FAQ:
http://www.allesamerika.com/greencard-loterij.html

* Hoe verloopt heel dat process als ik bij de gelukkigen ben?
http://www.allesamerika.com/dv-lottery-informatie.html

* Een praktijkvoorbeeld van een winnaar: Dennis, de beheerder van dit forum en de AllesAmerika website:
http://www.allesamerika.com/emigratie-amerika.html Hij won de DV-2004.

* Nog wat boeken rond emigratie naar de VS: http://www.allesamerika.com/emigratiebo ... erika.html

Net als de voorgaande jaren zullen we op dit forum ook weer een oplijsting gaan maken van de deelnemers (en winnaars!) van de loterij. Dat draadje zal ik morgen openen.
Lijst van de deelnemers en winnaars van de DV-2009:
viewtopic.php?f=12&t=11932
En van DV-2008:
viewtopic.php?f=12&t=6319
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Marcel87
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Alle info over de DV-2010 (Green Card Lottery)

Bericht door Marcel87 »

Donderdag is het eindelijk zo ver :dance:

Ik heb wel een vraag over een specifiek iets , hopelijk dat iemand er ervaring of kennis van heeft!
In de instructies staat al geschreven dat je over voldoende financiële middelen moet beschikken , of een "Affidavit of Support" "Form I-134" .
Is het nu wel of niet mogelijk dat mijn Amerikaanse vriend dit formulier voor mij invult , laat tekenen bij de notaris etc. Of kan dat alleen maar in geval van trouwen/familie? Ik vind het namelijk nog wat onduidelijk.

En dan nog een vraag over de foto's , vorig jaar waren er al strenge eisen aan de foto , toen hadden ze een PDF-je geloof ik met alle instructies over hoe de foto's moeten zijn/aangeleverd worden. Ik kan dit helaas niet meer terugvinden.
TownyBE
Amerika-ontdekker

Bericht door TownyBE »

Hoi iedereen,

ik ga ook voor de eerste keer meedoen en alles proberen zelf in te vullen...

Ik had ook wel 2 vraagjes : Ik heb juist het verhaal gelezen van Dennis, de moderator en zijn verloop van de Green Card Lottery...

ALs ze je vragen om een adres in de States te geven, waarom vragen ze dit?? En indd, ik ken eigenlijk momenteel ook niet echt mensen uit de VS, dus hoe pak ik dat aan??

En, ik heb wel wat geld opzijstaan maar nu niet echt een fortuin, kan ik dan beter een jaar wachten of toch proberen mee te doen omdat ik geen gedacht heb over welke hoeveelheid geld ze het precies hebben...

Alvast bedankt!!!

Grtz Tony
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Marcel87 schreef: "Affidavit of Support" "Form I-134" .
Is het nu wel of niet mogelijk dat mijn Amerikaanse vriend dit formulier voor mij invult .
Als hij borg wil staan, dan gaat dat:
an Affidavit of Support (Form I-134) from a relative or friend residing in the United States
Welk soort relatie je al dan niet met die persoon hebt, doet niet ter zake. Zolang hij/zij maar over voldoende inkomen beschikt om iemand te mogen sponsoren.
Marcel87 schreef: En dan nog een vraag over de foto's , vorig jaar waren er al strenge eisen aan de foto , toen hadden ze een PDF-je geloof ik met alle instructies over hoe de foto's moeten zijn/aangeleverd worden. Ik kan dit helaas niet meer terugvinden.
Het is terug te vinden in die pdf met instructies die ik hier boven in mijn bericht aangehaald heb. Je kan de uitleg vinden onder de hoofding "Instructions for Submitting a Digital Photograph (Image)".

TownyBE schreef:En indd, ik ken eigenlijk momenteel ook niet echt mensen uit de VS, dus hoe pak ik dat aan??
Je hebt nog een jaar de tijd om iemand te leren kennen die dat voor je wilt doen. Of je kan gebruik maken van een soort postbusservice om daar de post toe te laten komen, en zij zenden dat dan door naar jou. Maar wel opgelet, het moet een straatadres zijn, meen ik mij te herinneren, dus niet een postbusadres.
TownyBE schreef: En, ik heb wel wat geld opzijstaan maar nu niet echt een fortuin, kan ik dan beter een jaar wachten of toch proberen mee te doen omdat ik geen gedacht heb over welke hoeveelheid geld ze het precies hebben...
Ik denk dat niemand dat heeft. Ik hoorde al bedragen van $5,000 noemen, maar ook al 10,000.
Ik denk dat men ook tracht in te schatten hoe hoog/laag jouw kansen zijn om een deftig betalende job te vinden die je in staat stelt om je hoofd boven water te houden. En misschien dat dat nu wat in je nadeel gaat spelen wegens de crisis in Amerika, dus dat men verlangt dat je wat meer geld hebt omdat het vinden van een job wat langer zal duren? Geen idee hoor!
Je moet ook realistisch zijn: volgens mij is het totaal onverantwoord om bv. met $2,000 op zak naar ginder te trekken. Daar ga je echt niet ver mee springen (alle 'heldenverhalen' van diegenen die je zijn voorgegaan jaren gelden ten spijt). Tegen 2010, het jaar dat je mag gaan vertrekken, is de economische situatie mogelijk terug beter, maar misschien ook slechter.
Of jij nu beter nog een jaartje kan wachten? Geen idee, ik ken jouw spaargeld niet, en ik kan nog minder in de toekomst kijken. Trouwens, de kans dat je wint is zo wie zo al heel erg klein... Ik zou dus gewoon mijn kans maar wagen.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Marcel87
Amerikakenner

Bericht door Marcel87 »

kastelke schreef: Het is terug te vinden in die pdf met instructies die ik hier boven in mijn bericht aangehaald heb. Je kan de uitleg vinden onder de hoofding "Instructions for Submitting a Digital Photograph (Image)"
Ik meen mij te herrineren dat er vorig jaar voorbeelden waren wat wel en wat niet goed was , en ook een soort van "tool" waarmee je kon controleren of je foto goed was. Dat kan ik nu niet meer terugvinden , daar doelde ik eigenlijk op.
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Misschien nog even geduld, die photo validator stond op de site waar je je in kon schrijven, maar die gaat straks pas 'open'.
Elke
Marcel87
Amerikakenner

Bericht door Marcel87 »

We wachten het af :dance:
SemJes
Amerika-expert

Bericht door SemJes »

Wij gaan dit jaar voor de eerste keer meedoen. Nu hebben we nog een vraagje betreffende het aanvragen van uitstel.
Ik ben in 2010 klaar met mijn Master opleiding, als ik zou winnen is het voor mij niet nodig om uitstel aan te vragen. Mijn vriend is in 2011 klaar met zijn Master opleiding. Ik heb vaker gelezen dat het afmaken van een opleiding een gegronde reden is om uitstel aan te vragen, indien hij zou winnen zou hij een jaar uitstel aanvragen en vervolgens vertrekken.
Nu de vraag; wat nu als ik win. Na het ontvangen van de "inlotingsbrief" zouden we meteen gaan trouwen en op die manier allebei aanspraak kunnen maken op de Green Card. Is het mogelijk om dan een jaar uitstel aan te vragen zodat mijn vriend zijn studie af kan maken? Technisch gezien ben ik de winnaar en heb ik geen recht op uitstel (aannemend dat: "Ik wil liever gelijktijdig met mijn man vertrekken" geen gegronde reden is). Ik vraag me af of iemand hier ervaring/een antwoord op heeft.

Heel optimistisch gedacht allemaal natuurlijk, maar je moet overal rekening mee houden nietwaar..!
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Je zal je green card moeten gaan aktiveren, maar ik denk wel dat je om bovengenoemde reden een jaartje uitstel kan vragen.
Elke
Marcel87
Amerikakenner

Bericht door Marcel87 »

Inderdaad , de instructies voor de foto's staan er nu wel op...

Was wel een gedoe om goede foto te maken , maar geloof dat het allemaal goed gelukt is :dance:
yardenoy
Amerika-ontdekker

Bericht door yardenoy »

Wij hebben ons juist ingeschreven voor de DV 2010. "Wij" is eigenlijk niet juist daar ik enkel mijn vrouw ingeschreven heb.
Toen ik mijn gegevens aan het invullen was kwam ik bij het gedeelte van de education level. Daar stond opeens bij:

"You must have a minimum of a highschool diploma reflecting the completion of a full course of study (vocational school or equivalency degrees are not acceptable)"

Daar ik tot mijn 16de naar de "gewone" school ben geweest en daarna 2 jaar leertijd (leerkontrakt) heb gedaan, vind ik het gedeelte "equivalency degrees are not acceptable" niet zo goed voor mij. :( Ik heb wel mijn 12 jaar doorlopen (met de kleuterschool erbij), en ben geslaagd na mijn leertijd.

Wat denken jullie daarvan? Ik wil mijn niet inschrijven als ik al van tevoren al weet dat ik niet voldoende school heb gelopen, en daarmee een kans van iemand anders afneem.

Grtz
Youri
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Youri, jij neemt niemand zijn kans af! Men trekt 100.000 inschrijvingen om 50.000 green cards weg te geven. Dus als men oordeelt dat jij niet voldoende scholings- en werkervaringsgraad hebt, dan krijgt gewoon de volgende in het lijstje zijn kans! En wees maar zeker dat men nog nooit tot 100.000 is moeten gaan om die 50.000 kaartjes de deur uit te krijgen!

Verder staat er in de voorschriften tot deelname (die pdf):
To enter the lottery, you must meet either the education or work experience requirement of the DV program.
Education or Work Experience: You must have either a high school education or its equivalent, defined as successful completion of a 12-year course of elementary and secondary education; OR two years of work experience within the past five years in an occupation requiring at least two years of training or experience to perform. The U.S. Department of Labor’s O*Net OnLine database will be used to determine qualifying work experience. For more information about qualifying work experience, see Frequently Asked Question #13.
En bij FAQ 13:
WHAT ARE THE REQUIREMENTS FOR EDUCATION OR WORK EXPERIENCE?
The law and regulations require that every entrant must have at least a high school education or its equivalent or have, within the past five years, two years of work experience in an occupation requiring at least two years’ training or experience. A “high school education or equivalent” is defined as successful completion of a twelve-year course of elementary and secondary education in the United States or successful completion in another country of a formal course of elementary and secondary education comparable to a high school education in the United States. Only formal courses of study meet this requirement; correspondence programs or equivalency certificates (such as the G.E.D.) are not acceptable. Documentary proof of education or work experience must be presented to the consular officer at the time of the visa interview.

What Occupations qualify for the Diversity Visa Program?
To determine eligibility based on work experience, definitions from the Department of Labor’s O*Net OnLine database will be used. The O*Net Online Database groups job experience into five “job zones.” While many occupations are listed on the DOL Website, only certain specified occupations qualify for the Diversity Visa Program. To qualify for a Diversity Visa on the basis of your work experience, you must have, within the past five years, two years of experience in an occupation that is designated as Job Zone 4 or 5, classified in a Specific Vocational Preparation (SVP) range of 7.0 or higher.

How Do I Find the Qualifying Occupations on the Department of Labor Website?
Qualifying DV Occupations are shown on the Department of Labor O*Net Online Database. Follow these steps to find out if your occupation qualifies: Select “Find Occupations” and then select a specific “Job Family.” For example, select Architecture and Engineering and click “GO.” Then click on the link for the specific Occupation. Following the same example, click Aerospace Engineers. After selecting a specific Occupation link, select the tab “Job Zone” to find out the designated Job Zone number and Specific Vocational Preparation (SVP) rating range.
Dit is de website van die O*Net Online Database http://online.onetcenter.org
Ik kan jouw jobervaring niet voldoende inschatten, maar neem daar zelf eens een kijkje en zie of je je daar ingepast krijgt.
Elke
yardenoy
Amerika-ontdekker

Bericht door yardenoy »

Ik had al eens gekeken bij de work experience, maar ik heb maar een jobzone 2, en SVP 4 tot 6. ( maar de job die ik nu doe is wel "in demand" :D )

Okee, dan zal ik me toch maar inschrijven.
Maar ik hoop wel als we erbij zijn dat het via de ischrijving van mijn vrouw gaat, dan zijn we zeker dat de education level goed genoeg is :)

Thx Kastelke
DotCom
Amerika-ontdekker

Bericht door DotCom »

Hoi hoi,

Even een domme vraag maar moet ik van alle familieleden (partner en kinderen) een foto bijvoegen? Op de eerste pagina van het invulformulier vind ik daar niks van terug en voordat ik twee kleine kinderen in onmogelijke posities ga wringen voor een foto die ik misschien niet nodig heb hierbij mijn vraag :?:

Thanks
Gerry
Afbeelding
SemJes
Amerika-expert

Bericht door SemJes »

Ja dat is nodig.

Zie Instructie Bulletin van de DV-2010
"There must be a separate photograph for each family member. Failure to submit the required photographs for your spouse and each child listed will result in an incomplete entry to the E-DV system. The entry will not be accepted and must be resubmitted. Failure to enter the correct photograph of each individual in the case into the E-DV system will result in disqualification of the principal applicant and refusal of all visas in the case at the time of the visa interview.
DotCom
Amerika-ontdekker

Bericht door DotCom »

Bedankt voor je snelle reactie SemJes, ik zal toch eerst maar eens even de instructies doorlezen :oops:
Jesmandy
Amerika-newbie

Bericht door Jesmandy »

Hallo, ik heb een vraagje over iets wat ik nergens terug kan vinden. Mijn man heeft een kind in Venezuela bij een exvriendin, waar hij helaas geen contact meer mee heeft. Wij hebben samen 2 kinderen. Nu moet je voor je aanvraag ALLE kinderen vermelden en een foto bijvoegen. OOK als dat kind niet bij je woont, en als het niet meegaat naar de VS indien je ingeloot wordt. Nu is het voor ons onmogelijk van haar een foto te krijgen. We hebben geen adres/telefoonnummer, en geen mogelijkheid dit te achterhalen. Wat te doen? Kunnen we ons inschrijven zonder dit te vermelden? Kunnen ze daar achter komen. Wat zet je op het spel als ze erachter komen. We zijn op dit moment in de VS op een L1 visum.

Alvast bedankt voor reacties!
Mandy
FlipjeBTiel
Amerika-expert

Bericht door FlipjeBTiel »

Is er geen enkele foto? DOS wil een recente foto, maar INA (de wet) stelt die eis niet. Aangezien het kind toch niet meegaat als je wint, kun je een oudere foto gebruiken, vermits de leeftijd niet duidelijk afwijkt.

DOS hamert hard op het vermelden van alle kinderen, maar per INA (Act 101(b) 1 (D)) is "a child born out of wedlock" (je spreek van ex-vriendin, niet ex-vrouw, in welk geval het anders ligt) geen kind voor de wet tenzij "the father has or had a bona fide parent-child relationship with the person." Of er vragen over komen als je het niet vermeldt ... ervan uitgaande dat je man NLs is: heeft hij het kind voor de NLse wet erkent? Als de ex-vriendin Venezuelaans is, en het kind is destijds niet voor de geboorte erkend door je man, dan staat het geheid niet in de NLse burgerlijke stand en USCIS gaat niet in de Venezuelaanse burgelijke stand zoeken zonder aanleiding/connectie. Als je man Venezuelaans is, dan weet ik niet hoe eea. daar geregeld is.

Gr., Flipje
Jesmandy
Amerika-newbie

Bericht door Jesmandy »

Bedankt voor je reactie Flipje.
Mijn man heeft Venezolaanse en NL nationaliteit. Hij heeft zijn dochter die nu 11 is voor de Venezolaanse wet wel erkent, voor de NL niet. Hij heeft haar al 4 jaar niet kunnen zien, doordat hij geen medewerking krijgt van haar moeder. Hij heeft via een rechtzaak bezoekrecht bedongen, maar zijn exvriendin (idd nooit getrouwd) is daarop verhuisd met het kind en zijn onvindbaar voor ons. Hij heeft nooit bij hen gewoond en dus ook nooit een regelmatige contact met haar gehad. Hij heeft zijn dochter tijdens haar eerste 7 levensjaren misschien 8 keer gezien. Foto's zijn dus 4 jaar geleden genomen, en zijn niet eens pasfoto's die voldoen aan de eisen, maar gewoon wat kiekjes tijdens zijn bezoek.
FlipjeBTiel
Amerika-expert

Bericht door FlipjeBTiel »

Jesmandy schreef:Hij heeft nooit bij hen gewoond en dus ook nooit een regelmatige contact met haar gehad. Hij heeft zijn dochter tijdens haar eerste 7 levensjaren misschien 8 keer gezien.
In dat geval zou ik, als ik in jouw situatie zat, haar niet vermelden omdat ze volgens de INA definitie zijn kind niet is, terwijl het niet insturen van een foto, of een foto die niet aan de eisen voldoet zeker tot diskwalificatie leidt. Ik zou als ik dan de loterij zou winnen, mij er wel op voorbereiden dat ernaar gevraagd wordt. Ben geen advocaat.

Hier zijn de betreffende wetteksten, eerst voor de diversity lottery: http://www.uscis.gov/propub/ProPubVAP.j ... 162b0c7386, en als je op de term "child" zoekt, dan zie je dat de tekst veel minder streng is dan die op de DOS web-site.

Dan voor de definitie van "child" voor de immigratie wetgeving: http://www.uscis.gov/propub/ProPubVAP.j ... ad99ee4adb, waarbij (D) relevant is.

Los daarvan en in antwoord op je andere vraag: ik kan me niet voorstellen dat wat je ook doet voor het invullen van de loterij effect heeft op je L1. USCIS is intern een te groot rommeltje en de visa-afhanding is nog altijd grotendeels papier, dus een database cross-indexen kunnen ze niet. Wat ik mij nu wel afvraag, is of enige van de L-visa-papieren een vraag had naar het aantal kinderen en zo ja, wat er toen is ingevuld.

Gr., Flipje
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer