Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Waar wonen + welke job wil je als je de green card wint?
-
- Amerika-ontdekker
Waar wonen + welke job wil je als je de green card wint?
Hallo iedereen,
Ik ben eigenlijk erg benieuwd naar de deelnemers van de DV 2010 editie; als je/jullie wint/nen, waar willen jullie je gaan vestigen en in wat voor industrie willen jullie gaan werken?
**Ik paste de titel even aan, zodat het aan de titel duidelijk is waar dit draadje over gaat.
Elke**
Ik ben eigenlijk erg benieuwd naar de deelnemers van de DV 2010 editie; als je/jullie wint/nen, waar willen jullie je gaan vestigen en in wat voor industrie willen jullie gaan werken?
**Ik paste de titel even aan, zodat het aan de titel duidelijk is waar dit draadje over gaat.
Elke**
-
- Amerika-ontdekker
Re: DV 2010 -What if I win?
Ikzelf zal de eerste reactie plaatsen; als ik de DV-2010 editie win wil ik me gaan vestigen in de Denver Metropolitan area, Colorado dus. De natuur is daar zo overweldigend, plus het fijne klimaat (lange, warme zomers en echte winters). In het begin zal ik elk soort werk aanpakken, maar het lieft begin ik met kantoorwerk (administrative industry) om dan door te groeien (intern danwel extern). Ik heb een bachelor degree en divers werkervaring maar allereerst natuurlijk in spanning afwachten of de grote witte envelop komend voorjaar op de mat valt!
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Waar wonen + welke job wil je als je de green card wint?
Leuk topic!
Mijn man werkt nu reeds voor een Amerikaans bedrijf, zit nu reeds heel wat tijd voor zijn job in de VS, dus de kans is groot dat wij ons in Amerika gewoon zullen vestigen daar waar de headquarters van het bedrijf zijn en hij dus gewoon zijn huidige job verder kan zetten. En dat is New Jersey.
New Jersey zou nooit 'de staat van mijn dromen' zijn om te gaan wonen. Te koude winters naar mijn zin + vrij prijzige streek. Dus als ik echt gewoon zou mogen kiezen, dan zou ik in eerste instantie in de regio van North Carolina gaan zoeken.
Maar veel hangt misschien ook af van waar je werk vindt. Als je eenmaal gewonnen hebt en al in het proces van de afhandeling zit, dan heb je ook een zicht op wanneer je kan gaan vertrekken en dan kan je volop beginnen solliciteren. Stel dat je dan een job vindt in een staat die niet echt bovenaan in je wenslijstje staat, dan ga je misschien toch wel verhuizen en van daaruit verder zien?
Mijn man werkt nu reeds voor een Amerikaans bedrijf, zit nu reeds heel wat tijd voor zijn job in de VS, dus de kans is groot dat wij ons in Amerika gewoon zullen vestigen daar waar de headquarters van het bedrijf zijn en hij dus gewoon zijn huidige job verder kan zetten. En dat is New Jersey.
New Jersey zou nooit 'de staat van mijn dromen' zijn om te gaan wonen. Te koude winters naar mijn zin + vrij prijzige streek. Dus als ik echt gewoon zou mogen kiezen, dan zou ik in eerste instantie in de regio van North Carolina gaan zoeken.
Maar veel hangt misschien ook af van waar je werk vindt. Als je eenmaal gewonnen hebt en al in het proces van de afhandeling zit, dan heb je ook een zicht op wanneer je kan gaan vertrekken en dan kan je volop beginnen solliciteren. Stel dat je dan een job vindt in een staat die niet echt bovenaan in je wenslijstje staat, dan ga je misschien toch wel verhuizen en van daaruit verder zien?
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Grappig dat je dat zegtNew Jersey zou nooit 'de staat van mijn dromen' zijn om te gaan wonen..

"It's Great to be Here. It's Great to be Anywhere." Keith Richards
Colorado is populair zo te merken! Ook wij zouden het liefst naar Colorado willen als we zouden winnen. Dit vooral om de mooie natuur, maar ook het klimaat spreekt ons aan. Hoe realistisch dit is qua werk weet ik niet. Er zijn niet veel universiteiten in de staat en dat is jammer want we worden allebei opgeleid tot onderzoeker.
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Grappig, ik zou niet in Colorado willen wonen, hoe mooi ook. Voor mij is het belangrijk, dat er zee binnen rijafstand is. Er gaat voor mij niets boven het strand. Ik zou, als het enigszins kon, dichter bij de kust willen wonen (nu wonen we er zo'n twee uur rijden vandaan, al zijn de Chesapeake Bay stranden dichterbij).
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
- Dento
- Amerika-expert
- Contacteer:
Mooie staat, hoor, Colorado...

~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~
Onze website | Mijn blog
Onze website | Mijn blog
- Marcel87
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Als ik de greencard win ga ik in Washington DC wonen , omdat mijn vriend daar woont natuurlijk!
Wel hebben we al besloten dat als ik daar kom dat we waarschijnlijk een andere appartement gaan zoeken in Virginia net buiten de stad. Daarbij denk ik aan Arlington/Alexandria , in ieder geval op metro afstand van de stad!
Wat ik voor werk ga doen weet ik dan nog niet , ik zou de eerste de beste baan aanpakken die ik kan krijgen en waarvan ik denk dat ik het wel een tijdje vol kan houden.
Liefst zou ik iets van studeren en werken tegelijk willen doen daar. Maar wat precies weet ik niet.
Wel hebben we al besloten dat als ik daar kom dat we waarschijnlijk een andere appartement gaan zoeken in Virginia net buiten de stad. Daarbij denk ik aan Arlington/Alexandria , in ieder geval op metro afstand van de stad!
Wat ik voor werk ga doen weet ik dan nog niet , ik zou de eerste de beste baan aanpakken die ik kan krijgen en waarvan ik denk dat ik het wel een tijdje vol kan houden.
Liefst zou ik iets van studeren en werken tegelijk willen doen daar. Maar wat precies weet ik niet.
-
- Amerika-ontdekker
We gaan zeker naar Houston ,omdat daar een paar van onze familie wonen , maar als het aan mij zelf ligt , gaan we naar SF, California .
Wat ga ik doen, in het begin in de bedrijf van een van hun gaan werken . maar later wil ik voor mijn zelf iets beginnen .
Wat ga ik doen, in het begin in de bedrijf van een van hun gaan werken . maar later wil ik voor mijn zelf iets beginnen .
- Loek
- Amerika-expert
- Contacteer:
Grappig die populariteit van Colorado. Ik woon hier inmiddels alweer 15 jaar, geheel naar mijn zin en het was ook de bewuste keuze van ons toen we hiernaartoe verhuizden. Ik denk echter dat ik nu wel rijp ben voor warmere streken; de winters hier duren erg lang. Dichtbij zee hoef ik niet te wonen, ik wil wel ergens waar bossen zijn en genoeg ruimte. Ik denk weleens dat Louisville, KY mij wel zou trekken. Misschien maar eens bij Dennis op bezoek gaan...
- Dento
- Amerika-expert
- Contacteer:
Loek, als jullie het huis voor een vriendenprijsje willen verkopen, dan horen we het wel, hè...

~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~
Onze website | Mijn blog
Onze website | Mijn blog
- Loek
- Amerika-expert
- Contacteer:
Als ik de huizen economie bekijk vanuit het standpunt van verkoper, denk ik dat ik eventuele verhuizingen maar even uitstel...
-
- Amerika-newbie
Als ik zou winnen (ja, ik heb ook meegedaan aan de Lottery, je weet maar nooit!)
dan zou ik natuurlijk bij mijn vriend gaan wonen, die woont nu nog in Texas, maar heeft gisteren gehoord van zijn baas dat hij naar Clearwater, Florida moet verhuizen (ben ik eerlijk gezegd nooit geweest, maar goed, ik stel me zo het idee voor van warm, zee, strand :dance: )
Zelf ben ik meer een bos type, dus als ik het voor het zeggen had ergens met hele mooie bossen, waar je urenlang kan wandelen.
Ik werk als vertaler van huis uit, dus ik kan overal werken waar ik maar internet en een stopcontact heb voor mijn laptop.
dan zou ik natuurlijk bij mijn vriend gaan wonen, die woont nu nog in Texas, maar heeft gisteren gehoord van zijn baas dat hij naar Clearwater, Florida moet verhuizen (ben ik eerlijk gezegd nooit geweest, maar goed, ik stel me zo het idee voor van warm, zee, strand :dance: )
Zelf ben ik meer een bos type, dus als ik het voor het zeggen had ergens met hele mooie bossen, waar je urenlang kan wandelen.
Ik werk als vertaler van huis uit, dus ik kan overal werken waar ik maar internet en een stopcontact heb voor mijn laptop.
- Iris_1982
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 35
- Contacteer:
Ik vind het moeilijk
Ik zou graag aan de Oostkust willen wonen, in de buurt van NEw York en Boston (of New York en Washington).
Ik ben een stadsmens en het lijkt me heerlijk om zulke steden op rij-afstand te hebben. Plus dat er natuurlijk veel werkgelegenheid is in een gebied met veel grote steden
Ik ben nu grafisch vormgever en fotografeer ook veel. Ik zou het liefst als fotograaf aan de slag gaan, of bij een groot tijdschrift als vormgever (ben ooit in het Conde Nast gebouw op Times Square geweest...ahhh walhalla
).
Aan de andere kant trekken steden als San Diego en San Francisco me ook heel erg qua sfeer en klimaat. Het ligt er dus denk ik ook maar net aan WAAR je die baan gaat vinden. Ik zou in ieder geval niet in het midden willen wonen maar aan 1 van de kusten.
Ik zou graag aan de Oostkust willen wonen, in de buurt van NEw York en Boston (of New York en Washington).
Ik ben een stadsmens en het lijkt me heerlijk om zulke steden op rij-afstand te hebben. Plus dat er natuurlijk veel werkgelegenheid is in een gebied met veel grote steden
Ik ben nu grafisch vormgever en fotografeer ook veel. Ik zou het liefst als fotograaf aan de slag gaan, of bij een groot tijdschrift als vormgever (ben ooit in het Conde Nast gebouw op Times Square geweest...ahhh walhalla

Aan de andere kant trekken steden als San Diego en San Francisco me ook heel erg qua sfeer en klimaat. Het ligt er dus denk ik ook maar net aan WAAR je die baan gaat vinden. Ik zou in ieder geval niet in het midden willen wonen maar aan 1 van de kusten.
Blog: http://www.eyerisphotography.nl
Reisverslag: http://irisgoesny.waarbenjij.nu" en http://irisgoessanfran.wordpress.com/"
Reisverslag: http://irisgoesny.waarbenjij.nu" en http://irisgoessanfran.wordpress.com/"
- ned in MO
- Amerika-expert
- Contacteer:
Loek schreef:Grappig die populariteit van Colorado. Ik woon hier inmiddels alweer 15 jaar, geheel naar mijn zin en het was ook de bewuste keuze van ons toen we hiernaartoe verhuizden. Ik denk echter dat ik nu wel rijp ben voor warmere streken; de winters hier duren erg lang. Dichtbij zee hoef ik niet te wonen, ik wil wel ergens waar bossen zijn en genoeg ruimte. Ik denk weleens dat Louisville, KY mij wel zou trekken. Misschien maar eens bij Dennis op bezoek gaan...
Ik denk dat jij springfield, MO dan ook wel wat zou vinden. Daarbij zijn de kosten van levensonderhoud hier ook heel plezierig.
Heel veel bos en genoeg ruimte
- Color01
- Amerika-expert
ik zou wel meer richting het zuiden willen wonen....in of tegen de grens met South Carolina....Florida trekt me niet ..te warm.
-
- Amerika-ontdekker
Heb nog geen idee waar ik zou vestigen als ik een GC zou winnen.
Heb 6 weken in San Diego en omgeving gevlogen voor mijn Private Pilot License training en vond de omgeving geweldig.
Ben momenteel werkzaam op Amsterdam-Schiphol in de luchtvaart-techniek en het bedrijf waar ik voor werk heeft een vestiging in miami. Misschien dat ik daar een start maak.
Daarbij wil ik graag toch wel en jongensdroom verwezellijken. Dus zodra we onze draai gevonden hebben wil ik al mijn FAA-vliegbrevetten halen en eenmaal opzak zal ik elke airline-job proberen aan te nemen waar mogelijk.
Mijn vriendin heeft ook zo wel dr wensen denk ik, dus denk dat dat een doorslag zal geven.
Dus....Dream big, work hard and dreams can come true.
Heb 6 weken in San Diego en omgeving gevlogen voor mijn Private Pilot License training en vond de omgeving geweldig.
Ben momenteel werkzaam op Amsterdam-Schiphol in de luchtvaart-techniek en het bedrijf waar ik voor werk heeft een vestiging in miami. Misschien dat ik daar een start maak.
Daarbij wil ik graag toch wel en jongensdroom verwezellijken. Dus zodra we onze draai gevonden hebben wil ik al mijn FAA-vliegbrevetten halen en eenmaal opzak zal ik elke airline-job proberen aan te nemen waar mogelijk.
Mijn vriendin heeft ook zo wel dr wensen denk ik, dus denk dat dat een doorslag zal geven.

Dus....Dream big, work hard and dreams can come true.

Dream big, work hard...
- TedjevanEs
- Amerikakenner
Job: Acteur een populaire zoals deze --> http://mrsgrapevine.com/wp-content/uplo ... _movie.jpg
Wonen: Hier dan --> http://virtualglobetrotting.com/map/314 ... ?service=1

Wonen: Hier dan --> http://virtualglobetrotting.com/map/314 ... ?service=1

-
- Amerika-ontdekker
Ik hou wel van de garden state 'New Jersey' toch dichtbij de stad, goede verbinding , genoeg werkgelegenheid en genoeg gezinsfaciliteiten in de buurt. Ik kan natuurlijk moeilijk vergelijken aangezien ik enkel de Oostkust heb bezocht... maar Texas of San Francisco kunnen mij evengoed bekoren. Moeilijke keuze. Ik zou opteren voor een job bij de Verenigde Natie's als clerck of personal assistant of als sales rep. in de immobiliën sector.
groetjes
Sarah

groetjes
Sarah
- Loek
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik weet het niet. Bij Missouri krijg ik altijd visioenen van hele koude winters, of valt dat wel mee?ned in MO schreef: Ik denk dat jij springfield, MO dan ook wel wat zou vinden. Daarbij zijn de kosten van levensonderhoud hier ook heel plezierig.
Heel veel bos en genoeg ruimte
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 31 Reacties
- 18103 Weergaves
-
Laatste bericht door Adreamer
-