Hoi,
Een Amerikaanse soldaat die bij mij in de straat woont vertelde me eens dat ik me aan kon melden bij het Amerikaanse leger en daardoor in de US mag blijven en na 2 jaar (als actieve soldaat) geneutraliseerd kan worden.
Maar vandaag kwam ik ook iets tegen dat je een Amerikaanse staatsburger moet zijn of een permanente visum moet hebben. Weet iemand wat ik dan moet doen want ja, als je een permanente visum hebt word je een amerikaan na 5 jaar dus hoe zit dat precies?
Misschien dat hier een paar mensen tussen zitten die hier wat verstand van hebben want ja, ik ben zo 17 jaar he
ik heb op goarmy.com een email gestuurd en kreeg hetvolgende terug:
Mark,Thank you for your interest in the United States Army. To enlist in the Army, you must be an American citizen or lawfully admitted to the US for permanent residency. The Immigration and Naturalization Service can provide information; go to http://uscis.gov/graphics/ . Army regulations prohibit us from assisting or sponsoring you in to the United States. Once you have an I-551 (green card) or a document reflecting "processing for an I-551", you can pursue enlistment.
Here are the basic qualifications for enlistment include being from 17 to 34 years old for the Regular Army (active) and 17 to 39 years old for the Army Reserves, be a U.S. citizen or resident alien, (must have the I-551) have a high school diploma or equivalent, be single with no children or married with 2 or less children, pass the ASVAB test and the physical. You could also not be undergoing any civil actions; certain law violations will disqualify you
Ik vind het alleen raar, er zijn namelijk zoveel mexicanen in het amerikaanse leger dat het onmogelijk lijkt wat ik als antwoord krijg! mexicanen zijn namelijk geen US citizen en zouden volgens deze email ook niet US soldaat mogen worden! Ook vind ik het onlogisch, alsof 1000'den mexicanen dan een permanente verblijfsvergunning hebben dus de US moet je dan wel sponsoren.
Verder ben ik momenteel wat mensen aan het vragen (amerikaanse soldaten en nederlanders die met amerikaanse soldaten getrouwd zijn) maar die weten ook niet hoe dat precies zit.
Hopelijk zitten er hier een paar slimmerikken tussen
markey schreef:ik heb op goarmy.com een email gestuurd en kreeg hetvolgende terug:
Mark,Thank you for your interest in the United States Army. To enlist in the Army, you must be an American citizen or lawfully admitted to the US for permanent residency. The Immigration and Naturalization Service can provide information; go to http://uscis.gov/graphics/ . Army regulations prohibit us from assisting or sponsoring you in to the United States. Once you have an I-551 (green card) or a document reflecting "processing for an I-551", you can pursue enlistment.
Here are the basic qualifications for enlistment include being from 17 to 34 years old for the Regular Army (active) and 17 to 39 years old for the Army Reserves, be a U.S. citizen or resident alien, (must have the I-551) have a high school diploma or equivalent, be single with no children or married with 2 or less children, pass the ASVAB test and the physical. You could also not be undergoing any civil actions; certain law violations will disqualify you
Ik vind het alleen raar, er zijn namelijk zoveel mexicanen in het amerikaanse leger dat het onmogelijk lijkt wat ik als antwoord krijg! mexicanen zijn namelijk geen US citizen en zouden volgens deze email ook niet US soldaat mogen worden! Ook vind ik het onlogisch, alsof 1000'den mexicanen dan een permanente verblijfsvergunning hebben dus de US moet je dan wel sponsoren.
Verder ben ik momenteel wat mensen aan het vragen (amerikaanse soldaten en nederlanders die met amerikaanse soldaten getrouwd zijn) maar die weten ook niet hoe dat precies zit.
Hopelijk zitten er hier een paar slimmerikken tussen
Die Mexicanen waar jij het over hebt, zijn of Amerikanen van geboorte of door naturalizatie of Permanent residents.
Waarom de fixatie op Mexicanen? Er zijn ook Chinezen, Koreanen, Honduranen, Filipijnen in de US Army hoor (alhoewel zij ook of Amerikaan zijn of Permanent Residence status hebben). Sorry, No Cigar!!!
Live and let live is what I aspire to
American
Californian
markey schreef:Hoi,
Een Amerikaanse soldaat die bij mij in de straat woont vertelde me eens dat ik me aan kon melden bij het Amerikaanse leger en daardoor in de US mag blijven en na 2 jaar (als actieve soldaat) geneutraliseerd kan worden.
Maar vandaag kwam ik ook iets tegen dat je een Amerikaanse staatsburger moet zijn of een permanente visum moet hebben. Weet iemand wat ik dan moet doen want ja, als je een permanente visum hebt word je een amerikaan na 5 jaar dus hoe zit dat precies?
Ik denk dat die soldaat uit jouw straat de klok heeft horen luiden, maar niet precies weet waar de klepel hangt. Zoals je inmiddels hebt kunnen zien zul je in ieder geval eerst een permanent resident moeten zijn. Wie vervolgens in het leger gaat hoeft dan geen 5 jaar maar slechts 2 jaar te wachten op naturalisatie. That's all. Het is dus geen sluiproute om makkelijk naar de US te emigreren. Het spijt me als ik je daarmee een illusie ontneem.
Since 2004 kunnen de immigranten soldaten in Irak en Afghanistan meteen citizens worden.Op de eerste dag als men daar aankomt.
Ook de doden worden op hun begravenis het citizenship aangeboden.
Dus de family krijgt dan al de benefits.
Mijn dochter - 18 is in the ARMY. (active)
Ze is Nederlandse en moest inderdaad bewijzen dat ze een permanent resident was.
Ze heeft op haar 17de verjaardag getekend, met goedkeuring van beide ouders ... recruiter kwam thuis. Afgelopen juni heeft ze haar basic training in Fort Jackson, SC gedaan. Dit jaar heeft ze haar High School afgemaakt. Ze wilde graag een dual-citizenship... dat kon, maar dat zou haar carriere in het leger beperken... ze wil bij the Millitary Police en daarvoor moet je 100% US citizen zijn.
De ARMY 'messed-up' en nu kan ze voor 'security reasons' (nog) niet haar MP training in Fort Leonard Wood, Missouri beginnen. Ze vertrekt de 26ste van deze maand eerst weer voor 12 weken naar Fort Jackson.
Ze zijn nu opnieuw bezig met haar citizenship... duurt 6 maanden.
Ze wordt de eerste US citizen in onze familie
Ik las eens iets over het feit dat de Nederlandse staat altijd het staatsburgerschap handhaaft, zelfs als je een ander (in dit geval Amerikaans) staatsburgerschap aanneemt. Voor zover ik het begreep kun je dus een eens verworven staatsburgerschap in Nederland nooit verliezen.
Jan Visser schreef:Ik las eens iets over het feit dat de Nederlandse staat altijd het staatsburgerschap handhaaft, zelfs als je een ander (in dit geval Amerikaans) staatsburgerschap aanneemt. Voor zover ik het begreep kun je dus een eens verworven staatsburgerschap in Nederland nooit verliezen.
Ik moest mijn Nederlanderschap opgeven toen ik het Amerikaans burgerschap aannam. Als ik getrouwd was (met een Amerikaan) ten tijde van mijn naturalizatie tot Amerikaan, had ik mijn Nederlanderschap kunnen houden.
Live and let live is what I aspire to
American
Californian
Precies, maar die regel is pas sinds 2003 geldig. Toen ik in 1999 mijn Amerikaans staatsburgerschap kreeg, moest ik het Nederlandse nog opgeven. Nu zou ik het weer terug kunnen vragen, maar ben nog te lui geweest om dat proces in werking te zetten.
Alleen als je met een staatsburger van het land waarin je woont en waarvan je het staatsburgerschap aanneemt, getrouwd bent, mag je de dubbele nationaliteit behouden, anders raak je je Nederlanderschap kwijt.
ca-carla schreef:Mijn dochter - 18 is in the ARMY. (active)
Ze is Nederlandse en moest inderdaad bewijzen dat ze een permanent resident was.
Ze heeft op haar 17de verjaardag getekend, met goedkeuring van beide ouders ... recruiter kwam thuis. Afgelopen juni heeft ze haar basic training in Fort Jackson, SC gedaan. Dit jaar heeft ze haar High School afgemaakt. Ze wilde graag een dual-citizenship... dat kon, maar dat zou haar carriere in het leger beperken... ze wil bij the Millitary Police en daarvoor moet je 100% US citizen zijn.
De ARMY 'messed-up' en nu kan ze voor 'security reasons' (nog) niet haar MP training in Fort Leonard Wood, Missouri beginnen. Ze vertrekt de 26ste van deze maand eerst weer voor 12 weken naar Fort Jackson.
Ze zijn nu opnieuw bezig met haar citizenship... duurt 6 maanden.
Ze wordt de eerste US citizen in onze familie
Toen ik in het Amerikaanse leger diende (long time ago) kreeg ik een brief van de Nederlandse regering.
Since ik geen toestemming van de Koningin had gevraagd om in een vreemde krijgsmacht te dienen ,verloor ik mijn Nederlanderschap.
Ik was dus statenloos voor 3 jaren.
Jouw dochter heeft een heel goede kans als een member of the Militaire Police naar Irak te gaan(slechte keus)
Haar Unit is in Afganistan en Kosovo...
MP slechte keus of Millitary slechte keus?
Tja, als moeder had ik natuurlijk liever gehad dat ze een andere carriere had gekozen... vooral nu, maar daar hebben we geen zeggenschap over ... ik ben apetrots op m'n dochter en 'support' haar 100%
ca-carla schreef:Haar Unit is in Afganistan en Kosovo...
MP slechte keus of Millitary slechte keus?
Tja, als moeder had ik natuurlijk liever gehad dat ze een andere carriere had gekozen... vooral nu, maar daar hebben we geen zeggenschap over ... ik ben apetrots op m'n dochter en 'support' haar 100%
The Army was een slechte keus, the Navy of the Air Force would be a better choice.
Jouw dochter took an oath to defend the US(niet Vietnam of Irak).
I am also proud and support our troops 100% but my heart goes out to their parents and loved ones.
I hope that the war in Irak and Afghanistan ends soon and everybody will return safely.
Jan Visser schreef:Ik las eens iets over het feit dat de Nederlandse staat altijd het staatsburgerschap handhaaft, zelfs als je een ander (in dit geval Amerikaans) staatsburgerschap aanneemt. Voor zover ik het begreep kun je dus een eens verworven staatsburgerschap in Nederland nooit verliezen.
Ik moest mijn Nederlanderschap opgeven toen ik het Amerikaans burgerschap aannam. Als ik getrouwd was (met een Amerikaan) ten tijde van mijn naturalizatie tot Amerikaan, had ik mijn Nederlanderschap kunnen houden.
Betekend het opgeven van je Nederlanderschap dat je geen recht meer hebt op opgebouwde sociale vergoedingen? Zo niet, kun je daar nog iets van terug krijgen op het moment dat je het opgeeft?
Zijn er verdere "nadelen" bij het opgeven van je Nederlanderschap?
In het leger gaan moet je uiteraard zelf weten, maar weet waar je aan begint.
Als je een permanent resident bent (groene kaart), kun je via het leger snel Amerikaan worden (waarom dat niet even snel zou gaan als je als leraar/lerares voor de klas staat, is voor mij nog steeds een raadsel, maar goed, da's een andere discussie).
Als je als Nederlander met een Amerikaan(se) getrouwd bent, kun je Nederlander blijven/je paspoort houden. Alleen bij de eerste verlenging van je Nederlandse paspoort moet je een aantal dingen doen om te bewijzen dat je voor die verlenging in aanmerking komt. Vraag de jongste regels na bij de consulaire afdeling van de ambassade in Washington DC, of bij een plaatselijke (officiele!) vertegenwoordiging.
Als je zonder toestemming van de koningin in vreemde krijsgdienst gaat, ben je je Nederlanderschap kwijt, zoals hier al vermeld. Als je in het Amerikaanse leger omhoog wil komen, willen ze waarschijnlijk dat je je Nederlanderschap opgeeft.
Nederlandse diplomaten hebben mij in het verleden wel eens verteld, dat als je ooit Nederlander bent geweest en je statenloos dreigt te worden, dan kan je altijd terugvallen op je Nederlanderschap. Ik wens dat niemand toe, maar lijkt me prettig om te weten.
Als je na je 15e in Nederland hebt gewoond (of je gewerkt hebt of niet) heb je voor elk jaar na je 15e recht op 2% van de geldende AOW uitkering. Je kunt dat brok(je) AOW krijgen met ingang van je 65e. Mensen van de Sociale Verzekeringsbank hebben mij vorig jaar op de Emigraria (beurs voor emigrerende landbouwers) verteld dat je gewoon naar ze moet schrijven als je 64 bent. Zij zoeken dan alles voor je uit en laten je weten hoeveel (of hoe weinig) je krijgt.
Je hoeft GEEN Nederlander (meer) te zijn om die uitkering te krijgen, een kennis van me heeft vrijwel haar hele leven buiten Nederland gewoond en is al vele jaren Amerikaanse, maar krijgt een $200 of zo in de maand (waarschijnlijk nu meer door de lage dollar).
Ook nuttig te weten: als je in de VS in aanmerking wilt komen voor sociale bijstand en/of ouderdomspensioen, moet je 10 jaar (40 kwartalen officieel) social security betaald hebben. MAAR: dankzij een verdrag tussen de VS en Nederland, kunnen Nederlanders eerder in aanmerking komen. Ik wens dit, uiteraard, ook niemand toe, maar lijkt me nuttig te weten voor het geval dat.
The views and comments posted in these fora are personal and do not necessarily represent the those of the Management of AllesAmerika.com Forum.
The Management of AllesAmerika.com Forum does not, under any circumstances whatsoever, accept any responsibility for any advice, or recommentations, made by, or implied by, any member or guest vistor of AllesAmerika.com Forum that results in any loss whatsoever in any manner to a member of AllesAmerika.com Forum, or to any other person.
Furthermore, the Management of AllesAmerika.com Forum is not, and cannot be, responsible for the content of any other Internet site(s) that have been linked to from AllesAmerika.com Forum.