Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Alle info over de DV-2010 (Green Card Lottery)

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
ellenjoan
Amerikafan
Contacteer:

Re: Alle info over de DV-2010 (Green Card Lottery)

Bericht door ellenjoan »

Ja zoals in je bericht van 2.41 pm en idd. kan ik daarmee vergroten en verkleinen...maar niet naar 600x 600 brengen omdat de foto niet vierkant is..

Nou ik kan het wel hoor via paint maar dan wordt mijn ovale kop een beetje vierkant :mrgreen: door het gefoefel...
http://www.bloggen.be/whisperer" onclick="window.open(this.href);return false; How these rescuehorses changed my life...
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

6foot6, ik heb je vorige week een pb gestuurd ivm jouw handleiding hier, maar ik zie dat je dat bericht nog niet gelezen hebt.
Kan je eens in je inbox kijken?
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
6foot6
Amerika-expert

Bericht door 6foot6 »

kastelke schreef:6foot6, ik heb je vorige week een pb gestuurd ivm jouw handleiding hier, maar ik zie dat je dat bericht nog niet gelezen hebt.
Kan je eens in je inbox kijken?
Sorry, inmiddels gedaan en ik bloos ervan

Gezien de bovenstaande post zijn er echter nog enkele verbeteringen nodig, wordt aan gewerkt.
Bovendien wil ik nog het maken van de foto bij voegen en een youtube filmpje van de bewerking maken.
Dat lukt echter niet allemaal meer voor de sluitingsdatum dit jaar
... maar dat is natuurlijk mijn persoonlijke opvatting
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Geen probleem, het is nu toch vrij laat dag, de DV-2010 sluit haast. Maar volgend jaar hebben we dus al een mooie handleiding voor de foto's ter beschikking! Bedankt voor die moeite! :dance:
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
6foot6
Amerika-expert

Bericht door 6foot6 »

ellenjoan schreef:Ja zoals in je bericht van 2.41 pm en idd. kan ik daarmee vergroten en verkleinen...maar niet naar 600x 600 brengen omdat de foto niet vierkant is..
hier alleen vertikaal naar ongeveer 600 dpi brengen met als basis je beeldschermresolutie

Nou ik kan het wel hoor via paint maar dan wordt mijn ovale kop een beetje vierkant
Niet met kenmerken of uitrekken/hellen maar het gewenste stuk selecteren
:mrgreen: door het gefoefel...
Alles nog maar eens overlezen.

Als je beeldscherm resolutie 1280x800 is.
Dan moet je de foto op het scherm zodanig manipuleren dat het gedeelte van de foto dat je wilt gebruikenin vertikale richting ongeveer 3/4 van het scherm inneemt.

Dat gedeelte is nu op het beeldscherm ongeveer 600 dpi

Vervolgens maak je een copie van het beeldscherm met de toets PrtSc, rechtsboven op je toetsenbord.

Je opent Paint en plakt en fixeert de copie van het beeldscherm.
Door "selecteren"
5.JPG
5.JPG (1.37 KiB) 869 keer bekeken
kun je nu stukken in deze copie van het beeldscherm aanwijzen,(selecteren,omkaderen uitsnijden)
De maat van deze aanwijzing zie je , tijdens het aanwijzen, rechtsonder.
Die aanwijzing moet dus 600x600 zijn ,de copie van het beeldscherm verandert dus niet, er staat alleen een vierkantje in op de plaats waar je hebt geselecteerd.

Als dit gelukt is, kun je copieren(Ctrl+C) en in een nieuwe (Ctrl+N) foto plakken (Ctrl+V)
ellenjoan
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door ellenjoan »

Hi 6foot6,

Heb je een pb tje gestuurd !

Foto nu wel op 600x600 !
http://www.bloggen.be/whisperer" onclick="window.open(this.href);return false; How these rescuehorses changed my life...
ellenjoan
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door ellenjoan »

6foot6...all done :mrgreen:
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Wil dat zeggen dat ik je naam toe mag voegen aan viewtopic.php?f=12&t=18161 ?
Kan je dan even laten weten voor de hoeveelste keer je deelneemt?
(en hoe zit het met je visumaanvraag voor Canada? Komt daar al schot in de zaak?)
Elke
ellenjoan
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door ellenjoan »

Hey Elke...

Nee zover ben ik nog niet...ik heb gedaan wat 6foot6 mij gezegd heeft en wacht nu op de oplossing...zodra de rest ook in orde is (hopelijk vandaag nog) vul ik op de andere pagina in...
Visumaanvraag voor Canada loopt nog steeds, dossier is opgestuurd :mrgreen:

Maar niet geschoten is altijd mis...zelfs al wordt dat misschien door anderen niet geapprecieerd...zelfs al is de "goesting" met 90% gedaald na de Bushfiasco en na alle reportages gezien te hebben voorafgaand aan de verkiezingen over de armoede, miserie,edm...

Hopelijk kan Obama enkele kleine wonderen verrichten hoewel ik denk dat hij wel meer dan 4 jaar zal nodig hebben om dat te bewerkstelligen...
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

ok, hopelijk lukt het je om de documenten tijdig in te vullen, de uren zijn aan het aftikken...

Wat mij betreft mag jij willen verhuizen naar Canada, Amerika en heel de rest van de wereld, en dat allemaal tegelijkertijd. ;-)
In ieder geval zal je eigenlijk deze DV-2010 niet eens meer nodig hebben, want de doorlooptijd voor je Canadese visumaanvraag is korter dan 2010 door je Franstalige aanvraag? Dan hoef je dus niet op Obama-wonderen te wachten.
Elke
ellenjoan
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door ellenjoan »

t Zou toch leuk zijn dat ik uit de 2 kan kiezen, niet ? :D

Misschien verhuis ik wel gewoon terug naar België...heb 4 kankergevallen in mijn directe omgeving...waarvan enkele binnenkort er al zekers niet meer zullen zijn... was ik nou niet aan bed en stoel gebonden was ik al terug in België geweest... :evil: Het zet je toch tot nadenken
ellenjoan
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door ellenjoan »

Hey Elke,

Als ik het goed lees heb ik dus tijd tot morgen 17 h onze tijd (België/Spanje) ? Klopt dat ?
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

EST geeft 6 uur verschil met Belgie, dus je kan meedoen tot 18.00 u morgennamiddag Belgische tijd.
Elke
ellenjoan
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door ellenjoan »

Morgenochtend komt een buur me ophalen om me op mijn krukken terug naar de fotograaf te brengen :oops: ...Hopelijk trekt hij deze keer beter :mrgreen:
We proberen voor 18 u alles door te zenden...Effe geduld dus :banghead: haha
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Je hebt toevallig geen fotootje van de vorige editie liggen dat je aan de huidige vereisten aan kan passen?
Elke
ellenjoan
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door ellenjoan »

Blijkt dat alle pasfoto s die ik heb van te dicht bij zijn genomen...ook de laatste...als ik dus bijsnij en overga naar 600x600 is mijn hoofd te groot in vergelijking met de voorwaarden, hoogte van de ogen...te weinig schouders blijven over... k vraag me trouwens af of ik daarom vorig jaar niet afgekerud ben...
6foot 6 is zo lief geweest om het ook te proberen met mijn foto's...en zei daarna ook dat de verhouding niet overeenstemt met de voorwaarden...met het bijtekenen van wat schouders (perfect gedaan trouwens !) schend je de voorwaarde dan weer van verbod tot bijwerking... dus :roll: durf ik dat toch niet sturen.
6foot6
Amerika-expert

Bericht door 6foot6 »

Als er nog geknipt moet worden, je hebt het adres
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

ellenjoan schreef:Blijkt dat alle pasfoto s die ik heb van te dicht bij zijn genomen...ook de laatste...als ik dus bijsnij en overga naar 600x600 is mijn hoofd te groot in vergelijking met de voorwaarden, hoogte van de ogen...te weinig schouders blijven over... k vraag me trouwens af of ik daarom vorig jaar niet afgekerud ben...
Zoals ik al eens eerder gezegd heb op het forum: de photo validator kijkt naar het formaat van je foto, niet naar de specifieke inhoud. Een foto van een banaan geraakt ook door de validator, zo lang deze maar 600x600 pixels is.
Elke
ellenjoan
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door ellenjoan »

Ja dat weet ik....en hij gaat wel door de validator want is idd. 600 x 600.

Daarom dat ik de andere voorwaarden ben gaan nalezen:

"The head height (measured from the top of the head, including the hair, to the bottom of the chin) must be between 50% and 69% of the image’s total height. The eye height (measured from the bottom of the image to the level of the eyes) should be between 56% and 69% of the image's height. The diagram below shows these measurements on a correctly-proportioned image. "

En daar gaat het dan fout, want val ik erbuiten...en dan zag ik dat mijn foto van vorig jaar ook niet binnen deze voorwaarden viel...

Er staat duidelijk dat de foto "incorrect" is als verkeerde verhouding, geretoucheerd etc.... dus dan begrijp ik daaruit dat je toch automatisch afgekeurd wordt, niet...

failure to comply with any of the following requirements may result in disqualification from the lottery.
DotCom
Amerika-ontdekker

Bericht door DotCom »

ellenjoan schreef:Er staat duidelijk dat de foto "incorrect" is als verkeerde verhouding, geretoucheerd etc.... dus dan begrijp ik daaruit dat je toch automatisch afgekeurd wordt, niet...

failure to comply with any of the following requirements may result in disqualification from the lottery.
Ik ben helemaal geen expert op dit gebied maar volgens mij staat er "may result" en niet "will result". Waarschijnlijk ligt het aan de willekeur van de betreffende ambtenaar en valt je foto net buiten de norm maar is hij nog aanvaardbaar dat ze hem alsnog accepteren. Nogmaals ik weet het niet zeker maar het viel mij gewoon op dat men het woordje may gebruikt i.p.v. will.
Afbeelding
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer