Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

American Traveller Cheques

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Plaats reactie
patricia vlasman
Amerika-ontdekker

American Traveller Cheques

Bericht door patricia vlasman »

Hoi iedereen,
In april 2009 zullen wij naar ginder afreizen om een re-entry permit aan te vragen. Het formulier wat je hiervoor moet invullen en opsturen, de I-131, heb ik reeds met instructies gedownload. Eén ding vraag ik me af; de re-entry permit (en de biometrics) moet je uiteraard betalen (385 dollar per aanvraag). In de instructie staat het volgende:
"The check or money order must be drawn on a bank or other financial institution located in the United States and must be payable in US currency".
Aangezien wij nog in Holland wonen en geen Amerikaanse bankrekening dan wel Amerikaanse cheques hebben, wil ik het bedrag in American Traveller Cheques meenemen. Naar mijns inziens voldoe je hiermee aan de eis dat het een cheque is die in Amerika geïnd kan worden.
Voor de zekerheid wilde ik dit nachecken. Voldoet de American Traveller Cheque aan de voorwaarde zoals hierboven omschreven?
Groeten,
Patricia
Bennogr
Amerika-expert

Re: American Traveller Cheques

Bericht door Bennogr »

Ik weet het niet zeker, maar volgens mij kun je beter een money order van een Amerikaans postkantoor of van Western Union meenemen, traveler's cheques worden weinig meer gebruikt (American Express heeft zelfs geen kantoor daarvoor meer in Nederland en volgens mij doen de meeste Nederlandse banken daar ook niet meer aan, behalve mogelijk het GWK). Contanten meenemen, of via je pinpas uit de muur trekken als je hier in de VS bent en dan door naar postkantoor of Western Union.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
FlipjeBTiel
Amerika-expert

Bericht door FlipjeBTiel »

Op de USCIS web-site kon ik niets vinden, dus ik zou het niet riskeren. Het probleem van USCIS dat de checks afgehandeld worden in de mail room, waar het gemiddelde IQ vrij laag is.

Wat ik echter helemaal niet snap, is dat je vanuit Nederland een I-131 aanvraagt? Logistischerwijs klopt daar iets niet: een goedgekeurde Advance Parole vervalt automatisch als je ten tijde van de goedkeuring in het buitenland zit, tenzij je op en H of L visum terugkeert.

Ook om op te letten: de kosten van de eerste I-131 zitten tegenwoordig in de fees van het I-485, zorg dus dat je niet dubbel betaald voor hetzelfde papier.

Gr., Flipje
Whaledad
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door Whaledad »

patricia vlasman schreef:In april 2009 zullen wij naar ginder afreizen om een re-entry permit aan te vragen.
Zoals anderen meldden, hier lijkt niets van te kloppen. Op wat voor papierwerk ga je naar de VS? En in verband met welk papierwerk ga je Advanced Parole (I-131) aanvragen?

Wd
Oct 1998: L1 aangevr.
Nov 1998: L1 ontv.
Jan 1999: Naar TX
Jan 2002: GK aangevr
Mrt 2003: GK ontv.
Apr 2008: Nat. aangevr.
Jul 2008: Nat. ontv.
Nov 2008: Getrouwd
Dec 2008: GK aangevr. vr. en st.kids
Mar 2009: GKs vr + st.kids toegekend
patricia vlasman
Amerika-ontdekker

Hoi allemaal,
Bedankt voor de reacties. Ter verduidelijking, wij hebben een Greencard op basis van de gewonnen DV lottery 2008. De kaart hebben we reeds in ons bezit en voor eind april moeten we ons in de VS vestigen. Wij gaan er ook naar toe maar dan wel met het idee om een re-entry aan te vragen. Lukt dat, dan is dat erg mooi, lukt dat niet dan houdt een re-entry op. Dan is het ofwel blijven in de VS of terugkeren en bij het consulaat de greencard teruggeven.
Groeten!
Patricia
Bennogr
Amerika-expert

Bericht door Bennogr »

Als je een groene kaart hebt, mag je toch de VS in en uitreizen zonder verder iets? Ze vragen je alleen hoe lang je bent weggeweest en als dat binnen een jaar in totaal langer is dan een half jaar dan heb je kans dat je je groene kaart moet inleveren.

Maar met een buitenlands paspoort en een groene kaart mag je volgens mij zonder verdere vergunningen reizen. Aanvraag voor 're-entry' is in dat geval niet nodig. Dat formulier geldt (nogmaals, volgens mij) alleen maar als je in de periode van de aanvraag van een groene kaart zit.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
Whaledad
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door Whaledad »

patricia vlasman schreef:Ter verduidelijking, wij hebben een Greencard op basis van de gewonnen DV lottery 2008. De kaart hebben we reeds in ons bezit en voor eind april moeten we ons in de VS vestigen. Wij gaan er ook naar toe maar dan wel met het idee om een re-entry aan te vragen.
Ah, dat verduidelijkt e.e.a. Ik ben benieuwd of jullie onder deze omstandigheden de re-entry permit krijgen.
Je zult naar alle waarschijnlijkheid een interview krijgen (of verzoek om aanvullende schriftelijke info) en daarbij zullen ze je vragen om aan te tonen dat je gedurende je afwezigheid van maximaal 2 jaar voldoende banden met de VS zult aanhouden (bezittingen, bankrekeningen, etc). Maar vooral zullen ze vragen om duidelijk te maken, waarom je nu alweer zo nodig weg moet, terwijl je er nog maar net bent.

En, om je oorspronkelijke vraag te beantwoorden: Traveler's Cheques worden niet geaccepteerd. Wel Money Orders, en die kun je overal krijgen (postkantoor, banken, Wal*Mart, etc) in ruil voor contant geld.

Wd
Oct 1998: L1 aangevr.
Nov 1998: L1 ontv.
Jan 1999: Naar TX
Jan 2002: GK aangevr
Mrt 2003: GK ontv.
Apr 2008: Nat. aangevr.
Jul 2008: Nat. ontv.
Nov 2008: Getrouwd
Dec 2008: GK aangevr. vr. en st.kids
Mar 2009: GKs vr + st.kids toegekend
Bandido
Amerika-expert

Bericht door Bandido »

Om eerst op je vraag terug te komen, waarom betaal je niet gewoon contant? Dat lijkt me het makkelijkste, dat accepteren ze sowieso.

En wat die re-entry permit betreft, ik heb begrepen dat je een goede reden moet hebben om die te krijgen. Bv een ziek familielid of een nog niet afgeronde studie. Maar ik dacht ook dat je in de VS moest blijven totdat je de permit in je bezit hebt en dat kan best een paar weken duren. Iest om rekening mee te houden. Succes!
"Keep Georgia On Your Mind"
FlipjeBTiel
Amerika-expert

Los van opgaaf van reden, het blijft dat je, zoals hierboven gezegd, het I-131 (ook als het om een travel document gaat, ipv. advance parole) moet verkrijgen voordat je de V.S. verlaat, en aanvragen vanuit NL lijkt me dus geen optie:
You must be physically present in the United States when you file the Re-entry Permit application.
Zie sectie 1.A van de instructies: http://www.uscis.gov/files/form/I-131instr.pdf.

Gr., Flipje
Bandido
Amerika-expert

Bericht door Bandido »

@ Flipje: Als ik het goed begrijp vragen ze het ook niet aan vanuit NL, maar gaan ze juist naar de VS om het I-131 aan te vragen.

Maar ik ben ook benieuwd of dit lukt. Zoals gezegd moet je in principe in de VS blijven totdat de aanvraag is afgerond. Dat kan wel even duren, dus het is maar net de vraag of je die tijd wel in de VS kunt verblijven. Ik neem aan dat je ook verplichtingen in NL hebt.
"Keep Georgia On Your Mind"
FlipjeBTiel
Amerika-expert

Ah, sorry. Ik dacht op basis van "Aangezien wij nog in Holland wonen" dat het van ginder uit ging gebeuren.

Gr., Flipje
patricia vlasman
Amerika-ontdekker

Hoi,
Tja, de re-entry moet je inderdaad aanvragen als je physiek in de States bent. Je moet de I-131 per mail indienen en daarom ook moet je cheques meesturen. De handel gaat naar Nebraska. Formeel moeten zij binnen 30 dagen na ontvangst van de aanvraag je voor een biometric onderzoek oproepen bij de lokale ASC office. We hopen inderdaad dat het ons gaat lukken. We blijven op de kop af 30 dagen dus we houden al flink rekening met een mogelijke teleurstelling. Je kunt proberen een versnelde oproep van het ASC te krijgen mits je kunt aantonen waarom je binnen 30 dagen weer terug moet naar het land van herkomst. Het is en blijft een gok. Wij hebben voor onszelf gezegd dat we alles zullen proberen maar ergens een grens moeten trekken. Lukt het niet, dan is dat heel jammer maar dan houdt het inderdaad op. Ik vind het al sowieso een voorrecht dat we alles mogen meemaken en echt, we willen ons uiterste best doen om de greencard te behouden. Ik zal op het forum in ieder geval terugmelden hoe het is gegaan, die hele aanvraag van de re-entry permit. Voor nu nogmaals dank voor jullie reacties. We weten nu in ieder geval hoe we de benodigde cheques kunnen verkrijgen, gewoon bij het postkantoor via een money order. Bedankt voor de tip!
Groeten,
Patricia
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer