Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

trouwen vlak voor het interview

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Steven1979
Amerika-newbie

trouwen vlak voor het interview

Bericht door Steven1979 »

Beste Amerika fanaten,

Afgelopen week woensdag heb ik de tweede brief binnengekregen. Natuurlijk ben ik hier heel erg blij mee, maar ik zit nu wel met een tamelijk dringende vraag, daar mijn interview al over 5 weken (!) is. Het zit zo; ten tijde van inschrijven was ik nog single, maar kort daarna heb ik (belg) een meisje (nederlandse) leren kennen waarmee ik nog steeds samen ben. Ik wil haar dolgraag mee willen nemen naar Amerika, maar we zijn nog niet getrouwd, en zoals al gezegd kende ik haar nog niet ten tijde van inschrijven, en staat ze dus ook niet in mijn documenten. Hoe kunnen we dit het beste aanpakken? Kan ze nog mee als we nog snel voor het interview trouwen en hoe zit dat dan met die formulieren die ik al heb ingevuld en opgestuurd? Ik heb een adres waar we samen zouden kunnen verblijven totdat we zelf wat opgebouwd hebben in Santa Maria, California.
Ik heb voor mij en mijn vriendin een vakantie naar Cali geboekt in juli, om te zien of het haar daar zou bevallen, mochten we ooit emigreren. Maar omdat ik die tweede brief eigenlijk helemaal niet verwacht had, zou het misschien beter zijn om dat interview te verplaatsen naar na onze vakantie ergens. Is dat mogelijk, en zou dat mijn kansen op een green card verkleinen?
Het is al 10 jaar een droom geweest om daar te gaan wonen, ik ben er zelf al 8 keer geweest en deze zomer voor de 9de keer. Ik zou het mezelf niet vergeven als ik dit liet schieten, maar ik wil mijn meisje ook niet hier achterlaten. Ik heb haar het hoofd gek gemaakt over Amerika, en ik zou dolgraag willen dat zij kon delen in mijn droom. Ze heeft het verdiend. :D
Dan zou ik graag nog iets weten; ik heb van de KCC de verkeerde plaatsen van de medische keuring gekregen, ik heb namelijk ipv de belgische die van Beiroet gekregen. Wat kan ik hier het beste mee doen? Ik ben woonachtig in Genk, België.

Alvast bedankt voor jullie antwoorden.

Groetjes Steven.
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Re: trouwen vlak voor het interview

Bericht door kastelke »

Steven, proficiat zeg! Hoe vaak heb je deelgenomen aan de loterij?

Neen, het is geen probleem om nog te trouwen voor het interview, dan kan je vrouw mee.
Maar of het verstandig is om je interview uit te stellen, dat weet ik eigenlijk niet, daarvoor zou je eens naar de ambassade in Brussel moeten bellen.

Het zou eventueel kunnen dat ze moeilijk doen over je huwelijk, omdat je elkaar nog niet zo lang kent. Kan je aantonen met bewijzen wanneer je haar hebt leren kennen?
Heb je met je opleiding en werkervaring een beetje een redelijke kans op het vinden van een job? En wat met je vriendin? En jullie hebben ook nog een beetje spaarcentjes om je even te redden terwijl je nog geen job hebt? Het helpt natuurlijk ook als je al bij vrienden mag logeren, dat is in ieder geval goedkoper dan iets te moeten huren.

Hou ons zeker op de hoogte!!!
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Steven1979
Amerika-newbie

Hoi Elke,

Bedankt voor je snelle reactie ! Het was de eerste keer dat ik meedeed. Om aan te tonen dat ik al geruime tijd samen ben met mijn vriendin hebben we nog wat e-mails en sms'en enzo, ik weet niet of dat voldoende zal zijn.
Ik heb ook wat spaarcentjes opzij staan maar daar wil ik niet teveel gebruik van maken. Ik wil gewoon van nul beginnen. M'n vrienden ginder hebben een grote familie en een paar hebben een eigen bedrijf dus dat zit wel goed. We hebben ook onderdak bij hun. Daar maak ik me niet de meeste zorgen over. Ik ben tot vanalles instaat om te doen en heb nu toch al genoeg ervaring. Ik ben van opleiding automechanicien maar ben uiteindelijk in de bouw terecht gekomen als dakwerker nu m'n 5de jaar. M'n vriendin heeft een opleiding mavo, havo, en horeca ondernemer manager op niveau 4, daarnaast sociale hygiene en ondernemerschap.
M'n ouders steunen me hier niet echt in, in't begin het hele idee al om daar te gaan wonen en nu zeker met die economische crisis. M'n vriendin probeerd me wel te steunen maar ze is er zelf nooit geweest en weet ook niet wat ze moet verwachten. Dus doe ik het allemaal op eigen kracht en krijg overal tegenwind van familie op het werk enzo... Maar ik wil het niet opgeven want dit is wat ik altijd gewild heb. Soms zakt de moed me wel in m'n schoenen om eerlijk te zijn en moet me steeds opnieuw motiveren. 'S avonds als ik thuis kom ben ik stikkapot en moet nog zoveel informatie zoeken over wat ik allemaal nodig heb, ik val gewoon in slaap voor de pc. So I could use some peptalk too :wink:
Ik wil gewoon niet voor verrassingen komen te staan. Ik vind ook dat je weinig tijd krijgt om alles bij mekaar te zoeken voor het interview wat al op 5 mei is. Ik had al veel documenten gehaald maar nu blijkt dat die maximum 6 maanden oud mogen zijn. Dus moet ik ze weer opnieuw gaan halen en de pasfoto's ook opnieuw doen. De vertalingen had ik wel nog niet laten doen maar dat is geen probleem.
Wie vult dat medical examination form in ? hoe zit dat met mijn vriendin wanneer moet zij die papieren invullen die wat ik naar KCC gestuurd heb en haar medische controle ? Please help me out.
Als iemand mij raad kan geven wat ik het beste kan doen zou ik daar heel dankbaar voor zijn, ik weet dat ik niet de enige ben hier die hulp nodig heeft. Als ik iets over het hoofd zie zeg het me aub.

Bedankt maar weer :wink:
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Steven1979 schreef:Om aan te tonen dat ik al geruime tijd samen ben met mijn vriendin hebben we nog wat e-mails en sms'en enzo, ik weet niet of dat voldoende zal zijn.
Dateren deze toevallig van de periode *voor* je die eerste notification letter kreeg (waarin dus stond dat je bij de gelukkigen was die een nummertje kregen)? Dat zou helemaal super zijn!

Dat je ginder vrienden hebt (die ook weer veel vrienden/familie hebben), da's altijd een goede zaak! Zoals je kan lezen in het topic over werk zoeken in Amerika, is netwerken heel erg belangrijk.
En als je snel een job hebt, dan moet je minder snel aan de spaarcentjes gaan.

Ouders en vrienden die je niet steunen, dat is voor ons een heel bekend verhaal. Wij hadden in het begin van ons huwelijk de kans om naar Londen te trekken. Moord en brand is daar thuis over gedaan (ik ben enig kind), en ach, je wilt natuurlijk een braaf kind zijn, dus lieten we die kans maar aan ons voorbij gaan.
Rond 2000 kregen we dan nog eens de kans om naar de VS te gaan wonen, maar toen was het nog erger! Londen is nog enigzins de beschaafde wereld, maar Amerika?! :shock: Dus bleven we weer maar braafjes hier. Mijn moeder had immers een psychiatrische aandoening, en ik zeker niet diegene zijn die het nog erger ging maken.
En ondertussen zijn we 9 jaar verder, hebben we 4 jaar in de idee geleefd dat de werkgever van mijn man ons naar Amerika ging uitzenden (wat hij telkens omwille van allerlei redenen niet deed, en nu omwille van de economische crisis niet doet), doen we elk jaar opnieuw een poging (dit jaar de 8ste) om te winnen, maar zitten we nog steeds in Belgie. :cry:
Onze vrienden verklaren ons ook voor gek. Waarom zouden we toch naar Amerika willen gaan, een land dat altijd maar oorlog zoekt, waar de financiele middelen niet eerlijk verdeeld zijn, waar je zo in de goot kan belanden, waar geen cultuur is en de mensen allemaal dikkerdjes zijn, en zo kan ik maar door blijven gaan. Ze vinden dat wij hier alles hebben (goedbetalende job, ruim huis dat we zelf hebben laten bouwen), maar daar gaat het ons niet om, en dat is iets wat zij gewoonweg niet begrijpen. Zij komen zelf amper in het buitenland, zelfs niet om te reizen. En ik heb het inmiddels opgegeven om hen trachten te overtuigen, het is gewoonweg niet hun wereld, en ze snappen het niet. Net zo min als dat ik iets van zwarte gaten snap, ook al heeft mijn zoon het me al vaak uitgelegd.
Gelukkig hebben we ook wel vrienden en kennissen die we meer recent hebben leren kennen, en zij begrijpen ons wel. Oef!
Ik zou niet teveel tijd steken in het trachten te overtuigen van vrienden en familie. Zij hebben hun reden, en de belangrijkste is waarschijnlijk zelfs nog dat zij het helemaal niet leuk vinden om jou te zien vertrekken.
Steek je energie in je toekomst, en je zal wel zien wie uit het verleden jou echt de moeite waard gevonden heeft om je daardoor niet te laten vallen. Zo bekijk ik het nu.

Wat je vriendin betreft: verwijs haar naar dit forum, laat haar hier meelezen, te starten bij het Emigratiedeel, en dan nadien bijvoorbeeld ook nog Amerika Algemeen. Zo krijgt ze indrukken van het land, van mensen in jouw situatie die dezelfde plannen hebben of reeds uitgevoerd hebben. Verwijs haar naar de lijst van Bloggers in Amerika viewtopic.php?f=12&t=5806&start=0 , misschien dat ze daar een paar leuke blogs uit kan pikken om te volgenk, zodat je een idee krijgt van het leven ginder.

En wat je vragen betreft: wij staan hier voor je klaar! Dus stel je vragen, wij helpen je in de mate van het mogelijke op weg. Dat is toch de Amerikaanse spirit?! :D

Moed houden, Steven, je bent er bijna! En steek je energie in iets constructiefs (de afhandeling van de procedure), ipv ze te verliezen aan mensen die je momenteel toch niet kan overtuigen.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Hou dit in 't oog: viewtopic.php?f=12&t=21131
Ik ga daar de komende dagen linken plaatsen naar draadjes waar eerder al praktische vragen gesteld en behandeld geweest zijn.
Als je daar geen antwoord kan vinden, open dan gewoon een nieuw draadje en stel je vraag.
Elke
Steven1979
Amerika-newbie

Ik heb me op maandag 29 oktober 2007 ingeschreven en op 09/06/2008 kreeg ik het bericht dat ik over een paar weken de brief zou krijgen. Maar ik heb mails en sms'en van 1 februari 2007 dat we al samen waren.

Zoals je laatste bericht had ik het zelf niet beter kunnen formuleren over hoe graag wij dit willen maar de anderen het niet begrijpen.
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Steven, ik verwacht niet dat jullie huwelijk een probleem zal geven.
Dus: wanneer ga je naar het stadhuis/gemeentehuis? Moet je geplande huwelijk geen 6 weken 'uithangen' in al de woonplaatsen waar je de afgelopen x jaar gedurende minstens een half jaar gewoond hebt? Dat was bij ons nog zo, in 1992. En daardoor hadden we ons huwelijk bijna moeten annuleren. Ik ben toen nog holderdebolder van Limburg naar De Pinte gereden om de papieren vlak voor sluitingstijd nog af geven op het gemeentehuis!
Elke
Steven1979
Amerika-newbie

we gaan het interview proberen uit te stellen en dan zien wanneer we kunnen trouwen enz...
Steven1979
Amerika-newbie

Hallo allemaal! Hier even de vriendin van Steven, en ik heb een vraagje.

Zojuist zat ik de papieren eens even door te nemen die ik moet invullen, en het begon al goed; meteen bij het eerste vakje stuitte ik al op een probleem... First name. Nu ben ik gedoopt, en ik heb 3 doopnamen. Mijn roepnaam is echter anders dan mijn eerste doopnaam, maar natuurlijk staan enkel mijn doopnamen en niet mijn roepnaam op mijn paspoort. Wat moet ik hier nu invullen? :blink: En middle name wordt bij mij dan 2 namen? Of gewoon echt alleen de tweede?

En dan die hele medische papierwinkel; moeten we die zelf invullen, moet mijn huisarts dat doen, of doen ze dat bij de controle? Ik ga ervan uit dat dat daar gedaan wordt door de arts die je onderzoekt, maar ik wil de boel natuurlijk ook niet gaan vertragen. :wink:

Heel erg bedankt alvast voor jullie antwoorden; het is echt fijn als je iets hebt om op terug te vallen als je het even niet meer weet. :doublethumb:

Groetjes,
Jacqueline
Steven1979
Amerika-newbie

O en nog even teruggrijpend naar je opmerking over het uithangen van het huwelijk; het volgende las ik op de site van gemeente Schilde (waar dat ligt weet ik niet, maar ik ga er toch vanuit dat die regels landelijk zijn...)

" De huwelijksafkondiging (het "uithangen in het kastje aan het gemeentehuis") behoort sinds 1 januari 2000 tot het verleden. "

Vrder staat daar wel:

"Vanaf de 14de dag na opmaak van de huwelijksaangifte, kan u werkelijk in het huwelijk treden.

Indien het huwelijk níet wordt gesloten binnen de zes maanden volgend op de datum van de akte van aangifte van huwelijk, moet een nieuwe aangifte gedaan worden met nieuwe documenten."

Ds normaal gesproken zou de procedure niet langer dan zeg een week of drie hoeven duren, mits het allemaal goed en vlug geregeld kan worden ivm mijn nationaliteit.

Groetjes,
Jacqueline
FlipjeBTiel
Amerika-expert

Bericht door FlipjeBTiel »

Steven1979 schreef:Mijn roepnaam is echter anders dan mijn eerste doopnaam, maar natuurlijk staan enkel mijn doopnamen en niet mijn roepnaam op mijn paspoort. Wat moet ik hier nu invullen? :blink: En middle name wordt bij mij dan 2 namen? Of gewoon echt alleen de tweede?
Zoveel mogelijk het paspoort volgen en zo consequent mogelijk blijven. Kies ervoor om je eerste doopnaam als "first name" aan te nemen, de 2 andere doopnamen als "middle name" en dat ook steeds door te voeren: als een (geautomatiseerd) formulier echter slechts 1 naam of zelfs maar 1 letter toestaat, altijd die 2de doopnaam aanhouden als "middle name."

In mijn geval heb ik 4 doopnamen en is mijn eerste doopnaam ook mijn roepnaam. Mijn Social Security kaartje heeft alleen mijn 1ste en 2de doopnamen als first en middle names, meer paste destijds niet in de comsputter. Mijn GC bevat alleen de 1ste doopnaam en de beginletter van de 2de, en in de USCIS computer is mijn volledige naam vastgelegd als "alias."

Gr., Flipje
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Ook welkom, Jacqueline!
Steven1979 schreef:" De huwelijksafkondiging (het "uithangen in het kastje aan het gemeentehuis") behoort sinds 1 januari 2000 tot het verleden. "
Dat is goed nieuws!
En de gemeente Schilde, die ligt in de provincie Antwerpen. Ergens tussen Antwerpen (dat zal je wel weten liggen?) en Turnhout (dat is dicht bij de Nederlandse -Brabantse- grens, bij Baarle-Hertog/Nassau, ook niet zo ver van Tilburg en Eindhoven).

Wat de medische vragenlijst betreft: staat er nergens duidelijk aangegeven wie dat in moet vullen?
Ik veronderstel dat het iets voor het medisch onderzoek is?
@vorige winnaars van de green card: weten jullie het nog hoe dat juist ging?
Elke
DixieChick
Amerika-expert

Bericht door DixieChick »

Het medisch onderzoek moet door een arts die aangewezen wordt/is door het Amerikaans consulaat of ambassade. Meestal kan je een lijstje vinden op hun website. Wel zul je je eigen inentingen boekje mee moeten nemen, en documenten van operaties, chronische ziektes (als je die hebt natuurlijk), want daar kunnen ze naar vragen.
This is Guy Smiley, reporting live! from the inside of his car!
Southern Tales
jiejie
Amerika-expert

Bericht door jiejie »

FlipjeBTiel schreef:In mijn geval heb ik 4 doopnamen en is mijn eerste doopnaam ook mijn roepnaam.
Dan had ik het toch wel gemakkelijk.. ik heb alleen een voor en een achternaam (alhoewel dat ook soms uitleg nodig heeft haha).
belg1980
Amerika-ontdekker

Bericht door belg1980 »

Hey Belgjes! Ik ben eind februari naar de ambassade in Brussel geweest met m'n papierwerk. Hier kan je er meer over lezen:

viewtopic.php?f=12&t=11932&start=20#p321736

Voor vragen, shoot!
belg1980
Amerika-ontdekker

Bericht door belg1980 »

Aja, en betreffende het medisch onderzoek, best dit even lezen:

viewtopic.php?f=12&t=21036#p331630
Jacqueline
Amerika-ontdekker

Bericht door Jacqueline »

Dankjulliewel voor de heldere antwoorden. :beerchug:

Belg1980, die verhalen van je zijn echt heel duidelijk. hoewel ik wel een beetje zenuwachtig word van al dat papierwerk, laat het ook zien dat het best goed te doen moet zijn. Ik moet wel zeggen dat ik het allemaal een beetje eng vind. maar goed, ik ben niet alleen, en ik zal ook niet de enige zijn die in het begin schrik gekregen heeft. :P Ik zal zeker van je aanbod gebruik maken als ik vragen heb. :D
Jacqueline
Amerika-ontdekker

nog een vraagje; als je iemand hebt die garant wil staan voor je, hoe bewijs je dat dan? ik kan natuurlijk ook wel vertellen dat Obama wel garant voor me wil staan... :P Moet dat schriftelijk en ondertekend? Of gaat de council hen opbellen? ik weet niet zo goed hoe ik me dit moet voorstellen. en ook; als iemand voor ons moet garant staan, moeten we dan wel nog steeds onze bankafschriften meenemen?

dankjewel
Groetjes,
Jacqueline
jiejie
Amerika-expert

Bericht door jiejie »

Iemand kan garant voor je staan door een affidavit of support in te vullen. Ik weet niet welke je nodig hebt voor jouw aanvraag (er zijn er meerdere verschillende) maar ik vermoed dat het de I-864 zal zijn.. je kan dit formulier hier downloaden: http://www.uscis.gov/i-864 als het een ander formulier is, dan kun je ze ook op die website downloaden, gewoon naar 'immigration forms' doorklikken bovenaan in het menu.

Je moet er rekening mee houden dat de sponsor veel informatie moet geven, zoals bv belastingaangiftes over de laatste drie jaar en dat soort zaken. Alles staat ook daarin uitgelegd maar je kan ook hier kijken voor een uitleg: http://www.visajourney.com/forums/index ... ge=support en hier voor een ingevuld voorbeeld: http://www.visajourney.com/examples/INS-Form-I-864.pdf
Jacqueline
Amerika-ontdekker

Heel erg bedankt voor jullie reactes weer. :beerchug:
Steven heeft bericht gehad van het consulaat, het trouwen moet normaal gesproken geen probleem zijn. :) 2 weken van te voren indienen, en alleen €15 voor het trouwboekje.

En weeral een vraag van mijn kant af.

Ik heb 2 jaar in Duitsland gewoond, wat dus betekent dat ik vanuit Duitsland een bewijs van goed gedrag nodig heb. Ik had hierover een mail gestuurd naar de Duitse ambassade in Den Haag, maar voordat ik een mail terug gekregen had heb ik zelf ook de link naar het formulier gevonden. (http://www.essen.de/Dokumente/AntragFZ12002_229.pdf)
Nu krijg ik een mail terug van de ambassade waarin het volgende staat:

Geachte mevrouw,

Bedankt voor uw e-mail d.d. 20-04-09.Een informatiefolder en een aanvraagformulier van een "Führungszeugnis" (bewijs van goed gedrag) kunt u op het internet downloaden onder www.bundesjustizamt.de.Daar zoeken onder "Bundeszentralregister", verder gaan naar "schriftliche Antragstellung" en "Antragsformular" (pdf 7 KB) downloaden.

Graag het formulier volledig invullen en uw handtekening bij uw woongemeente laten legaliseren. U handtekening kan ook hier bij ons in Amsterdam gelegaliseerd worden.Het formulier daarna aan de boven links genoemde adres met een fotokopie von uw paspoort of identiteitskaart en een betaalbewijs opsturen. Zover ik weet krijgt u het bewijs binnen twee weken opgestuurd.

Met vriendelijke groeten,
i.o.Jutta de RonConsulaat-Generaal van de Bondsrepubliek Duitsland
Honthorststraat 36 - 38
1071 DG Amsterdam
Tel. 020 574 77 00

Op die site kon ik zo snel niks vinden, maar ik ga ervan uit dat het formulier hetzelfde is. Mijn vraag is nu alleen, op dat formulier staat nergens iets over je handtekening laten legaliseren. Is dat nodig? En zijn daar kosten aan verbonden? En op het formulier staat ook dat je het geld contant moet bijvoegen. vind ik ook een beetje apart eigenlijk...

En wat moet ik verder nog vanuit Duitsland hebben?

Thanks!

Groetjes,
Jacqueline
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer