Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
DV-2010: slow-chat
- Marcel87
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Re: DV-2010: slow-chat
Ik denk niet dat mijn vriend zo snel van zijn plek zal gaan.
Hij heeft zo'n goeie baan waar hij veel plezier in heeft, ik wil niet dat hij dat opgeeft voor mij. Hij kan ook een italiaans paspoort aanvragen en naar europa verhuizen , maar denk niet dat hij dat zo ziet zitten.
Hij heeft zo'n goeie baan waar hij veel plezier in heeft, ik wil niet dat hij dat opgeeft voor mij. Hij kan ook een italiaans paspoort aanvragen en naar europa verhuizen , maar denk niet dat hij dat zo ziet zitten.
Hoezo Italië is het zo makkelijk om een Italiaans paspoort te krijgen of heeft hij daar "roots"? 

http://nippon2015.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
- RiverCola
- Amerika-expert
Dat denk ik ook! Ik bekeek pas je foto-site en was toch wel verrast door de omgeving. Ik had nooit zo'n idee over Hawaii maar die mooie groene bergen.....mmmmm! Maar nee, ik vind het veel te ver. Daarnaast heb ik geen idee over mijn carrière-mogelijkheden. Ik weet dat California (NY natuurlijk ook) veel te bieden heeft voor ontwerpers en kunstenaars.Denk dat je waar ik zit dan ook je hart wel zult kunnen ophalen dan xD
Ik denk dat ik wel weet naar wie die extra duimen uitgaan (daar zit ik niet bij, doe pas voor de eerste keer mee en heb de GreenCard niet nodig als middel om bij mijn geliefde te zijn, waar ik me overigens gelukkig om mag prijzen). Elke, na al jouw verhalen hoop ik ook echt dat je gaat winnen (het kan toch bijna niet anders?). En ik vind het ook heel fijn dat je je droom hier kunt delen met alle forummers en mensen met dezelfde wens, gezien het taboe op dit onderwerp binnen je vriendenkring.
Bij mij is de wens een beetje zo gekomen: Al jaren wist ik wel dat ik niet in Nederland wil blijven wonen voor de rest van mijn leven. Elke keer als ik ergens op vakantie was dacht ik weer; stel je toch eens voor als ik hier zou wonen! Maar dan wordt je ouder en ga je realistischer naar je toekomst kijken. Ik ben nu afgestudeerd en wil eigenlijk het liefst mijn eigen bedrijf beginnen (ben daar nu ook al een beetje mee bezig sinds ik mijn baan aan de crisis heb verloren). Mijn carrière is echt heel belangrijk voor me, ik wil gewoon interieurs/winkels/woningen e.d. ontwerpen en daar heel veel tijd insteken. Goed bezig zijn, creativiteit...daar krijg ik een enorme boost van!!
Ik bedacht me: waar kan ik dat nou goed doen? Die schattige Griekse eilandjes...jaaa. Da's leuk voor een hotelletje ofzo, maar ze hebben natuurlijk niet een hele wervelende economie, haha!
Toen zag ik een documentaire, enkele jaren geleden, over een ontwerper uit LA. Niet alleen had hij een goedlopend bedrijf, sommige van zijn klanten waren sterren (of anderszins mensen met aardig wat te besteden) en lieten echt hele mooi projecten aan hem over. Soms werd hij zelfs met de privé-helicopter naar een ander deel van land gevlogen om op locatie te gaan kijken. Hierdoor werd ik wel een beetje getriggerd!
Niet dat ik mezelf morgen in een helicopter zie rondvliegen maar ik zag het verschil met Nederland. Hier wil men niet zo snel geld uit geven aan een spectaculair ontwerp, er is weinig ruimte. De Amerikanen zijn natuurlijk sterren in 'branding' en het neerzetten van een product met veel poeha. Daarnaast is Dutch-design echt groot in het buitenland. Niet voor niets vertrekken Nederlands grootste ontwerpers en architecten naar het buitenland.
Voor mijn vriend geld eigenlijk hetzelfde. Hij is kunstenaar. Een vak dat in de VS echt gewaardeerd wordt. Dat hebben we al gemerkt tijdens onze vorige reis. Onze reis, vorig jaar, was naast een heerlijke vakantie ook een beetje oriënterend. Hoe voelt het daar? Hoe zijn de mensen?
Dit jaar gaan we weer en....mijn vriend gaat deze zomer exposeren bij een galerie in LA!!!!! (wie weet een stapje naar vaker exposeren in LA of daarbuiten?).
Ik wil alle forummers, zodra ik meer weet over de exacte data, trouwens allemaal uitnodigen om de expositie te komen bezoeken in augustus. Degenen die er dan toevallig zijn natuurlijk. Ik zal daar tzt een apart topic voor openen en ook wat plaatjes plaatsen van de schilderijen die hij speciaal voor deze expo gemaakt heeft (waar hij nu keihard aan aan het werk is!!!).
Anyway, dit was dus de manier waarop ik tot mijn wens gekomen ben. Toen een hele rationele gedachte en na ons bezoek aan de VS vooral ook een heel emotionele wens. Zodra ik voet op grond zette (echt waar!) voelde ik me thuis en wist ik: DIT WIL IK ECHT!! Waarschijnlijk zoals velen van jullie hier dat wel begrijpen.....
- Marcel87
- Amerikakenner
Omdat zijn vader geboren is in Italie en toen zijn vader 9 jaar was is hij verhuisd naar de VS. Hij heeft nog steeds de italiaanse nationaliteit.Corry schreef:Hoezo Italië is het zo makkelijk om een Italiaans paspoort te krijgen of heeft hij daar "roots"?
Dag Rivercola,RiverCola schreef:Even terug naar de vraag van Zyhan: voor mij geen emigratie naar een gebied zonder bergen!! Ik wil gewoon bergen en stijle straatjes, groen en uitzichten.
Maar ik heb ook graag water in de buurt, dus een rivier of de zee. Meren heb ik dan weer wat minder mee (gek he!).
Wat betreft die kou waar wij, Noord-Europeanen, zogenaamd aan gewend zouden moeten zijn......ik heb er elk jaar weer moeite mee. Mijn schouders zakken zo'n centimeter of 5 zodra het voorjaar begint! Dus als ik dan toch mag kiezen; dan liever zachte/korte winters. Of in het geval van Colorado het goedmakertje dat de zomers zonnig en warm (en lang) zijn.
Ik las je opmerking van hier en die van verder op. Je hebt volkomen gelijk; LA of NY of wat je hartje begeert. Een droom is persoonlijk en dat moet in het totaal plaatje passen. USA is zoooo groot! Als ik er persoonlijk niet uit kom pak ik wel een prikker en prik met gesloten ogen een bestemming. Wellicht eerst een vakantie..
Succes!
Zyhan
ps: Bij deze nog een open oproep: Wie o wie? gaat met mij (inmiddels op deze site bevorderd tot Amerika-ontdekker) op ondekkingsreis, Amerika! Anytime- any place.. to be discussed!
Laatst gewijzigd door Zyhan op 11 mei 2009, 21:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik kom dan wel een biertje bij je drinken als ik met mijn 2006 Jeep Wrangler Unlimited dwars door Amerika ga crossen!Loek schreef: Ik ben meer een persoon van de woestijn, met toch zo nu en dan fris briesje. Ik houd het op Las Cruces in New Mexico of San Antonio in Texas. Tenzij ik economisch nog niet onafhankelijk ben, in welk geval ik lekker blijf zitten waar ik zit.
Cheers!, Zyhan
vana schreef:Ik kijk ook elke keer met spanning op dit topic. En heel stiekem zijn er een paar mensen waar ik extra voor duim (nee, ik zeg niet wie)
Marjon
Bedankt voor je open steunbetuiging Vana. Ik waardeer het ten zeerste!
Regards, Zyhan
Zullen we samen een feestje geven om als winnaars de kosten te delen of heb je liever twee feestjes waar we onze vriendjes en vriendinnetjes van allesamerika kunnen ontmoeten?Marcel87 schreef:Wel onwijs leuk dat zelfs de niet deelnemers ook in spanning zitten![]()
Misschien moet ik maar een feestje geven aan alle mensen die meeleven als ik de greencard heb gewonnen :beerchug:
Cheers, Zyhan
Ik denk dat de brief vandaag in de bus gaat vallen.
Puur en alleen omdat het vandaag mijn verjaardag is en dat uiteraard een perfect kado zou zijn!
Puur en alleen omdat het vandaag mijn verjaardag is en dat uiteraard een perfect kado zou zijn!

Twenty years from now, you will be more disappointed by the things you did not do than by the things you did. So, throw off the bowlines. Sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. ~Mark Twain
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Gelukkige verjaardag!
En wie weet!
En wie weet!
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
- vana
- Amerika-expert
- Contacteer:
Zyhan schreef:vana schreef:Ik kijk ook elke keer met spanning op dit topic. En heel stiekem zijn er een paar mensen waar ik extra voor duim (nee, ik zeg niet wie)
Marjon
Bedankt voor je open steunbetuiging Vana. Ik waardeer het ten zeerste!
Regards, Zyhan

-
- Amerika-ontdekker
Ja, dat zou een heel leuk kadootje zijn. Gefeliciteerd met jouw verjaardag. Hum, dit herinnert me eraan dat ik mijn broer moet feliciteren; hij is ook jarigOscarG schreef:Ik denk dat de brief vandaag in de bus gaat vallen.

Gefeliciteerd en ja, dat zou alle andere kado's doen verbleken!OscarG schreef:Ik denk dat de brief vandaag in de bus gaat vallen.
-
- Amerikafan
- Locatie: Nederland..... en in de toekomst hopelijk weer Los Gatos!
Gefeliciteerd!OscarG schreef:Ik denk dat de brief vandaag in de bus gaat vallen.
Ook ik wist zeker dat vandaag die enveloppe in de bus zou zitten. Toen ik keek zag ik 2 grote witte enveloppen en heel even dacht ik: Het is niet waar, wij beiden zijn geselecteerd!!!

Nee dus, Zwitser Leven wilde even laten weten dat ze wat gaan doen aan de kosten van onze pensioenen....

- Baia
- Amerikakenner
- Locatie: Pendel tussen Riemst (Bel) - Antwerpen (Bel) - Oss (Ned)
- Contacteer:
Ik zag hier overal gefeliciteerd staan dus ik kreeg weer even een hartaanval.
Jij met je stomme verjaardag
Neenee, van harte gefeliciteerd
Jij met je stomme verjaardag

-
- Amerikafan
- Locatie: Nederland..... en in de toekomst hopelijk weer Los Gatos!
Zo had ik het nog niet eens bekekenBaia schreef:Ik zag hier overal gefeliciteerd staan dus ik kreeg weer even een hartaanval.
Jij met je stomme verjaardag![]()

-
- Amerika-ontdekker
mariekeev schreef:Gefeliciteerd!
Ook ik wist zeker dat vandaag die enveloppe in de bus zou zitten. Toen ik keek zag ik 2 grote witte enveloppen en heel even dacht ik: Het is niet waar, wij beiden zijn geselecteerd!!!:dance: :dance:
![]()
Nee dus, Zwitser Leven wilde even laten weten dat ze wat gaan doen aan de kosten van onze pensioenen....Ook leuk maar niet zo leuk als de gedachte aan een uitnodiging om ons onder e Amerikanen te begeven.
Okee, jullie bedoelen het niet zo, maar toch moet ik regelmatig om jullie berichtjes lachen. Het is namelijk zo herkenbaar! De postbode heeft me ook al meerdere malen bij de neus genomen. En, dan die felicitaties voor een verjaardag. Ik had er helemaal niet bij stil gestaan dat die tot hartverzakkingen konden leiden.Baia schreef:Ik zag hier overal gefeliciteerd staan dus ik kreeg weer even een hartaanval.
Jij met je stomme verjaardag![]()

hahahah sorry!!!! Wel bedankt voor de felicitaties!
Helaas niets in de bus vandaag
Morgen maar weer met zenuwen naar huis rijden!

Helaas niets in de bus vandaag

Twenty years from now, you will be more disappointed by the things you did not do than by the things you did. So, throw off the bowlines. Sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. ~Mark Twain
- inge67
- Amerikakenner
- Contacteer:
Gelukkige Verjaardag Oscar!
Hier ook geen witte envelop in de post
Hier ook geen witte envelop in de post

- inge67
- Amerikakenner
- Contacteer:
Enne...hoeveel kaarsjes mag je uitblazen?
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht