Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

DV-2010: slow-chat

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Zyhan
Amerika-ontdekker

Re: DV-2010: slow-chat

Bericht door Zyhan »

vana schreef:
Dat is aardig van je, maar ik blijf toch maar hier in Nederland bij mijn man.

Marjon
Ja, heel verstandig. Waarom zou je naar een ander land willen vluchten als je hier met iemand of met je zelf gelukkig bent?
Het is volgens mij niet het winnen van de Greencard die ons zo gelukkig moet maken, maar de vrijheid die het zou moeten bieden om verder te kijken dan ons neus lang is.... Gek is het wel; de halve wereld zou dol graag naar Nederland willen komen om hun dromen waar te maken en wij willen juist hier weg. Zouden de Amerikaanse back-yards toch groener zijn dan het gras wat hier groeit? Zien is geloven!
inge67
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door inge67 »

Soms hebben mensen gewoon nood aan verandering. "Change" zoals onze grote vriend het zo mooi kan zeggen.
En dat kan je dan niet rationeel uitleggen. Je hebt alles wat je zou moeten hebben en toch is dat niet voldoende.
judy
Amerikafan

Bericht door judy »

Gelukkig is het morgen weer maandag en gaan die postbodes weer aan het werk :D
Is alleen jammer dat het weer een kort weekie wordt en werken ze waarschijnlijk wel weer niet alle dagen deze week :evil:
gr Judy
inge67
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door inge67 »

Geen grote witte envelop bij de post vandaag :(
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Troost je, hier ook niet.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
mariekeev
Amerikafan
Locatie: Nederland..... en in de toekomst hopelijk weer Los Gatos!

Bericht door mariekeev »

Ik ga bijna de hoop opgeven, het loopt gewoon niet zoals ik wil :(
Zyhan
Amerika-ontdekker

Bericht door Zyhan »

Hou vol vrienden! Wanneer de nood het hoogst is, is de redding nabij.. Op de maandag is er bijna nooit post. Mijn envelop verwacht ik morgen of uiterlijk woensdag. Ja, woensdag is een mooie dag, enveloppen dag! Zelfs de lang verwachtte blauwe envelop (binnenkort een collectors item) is binnen :)
inge67
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door inge67 »

Kan je me dan ook gelijk vertellen wanneer mijn envelop zal arriveren Zyhan?
Ventus
Amerika-newbie

Bericht door Ventus »

Zyhan schreef:Zelfs de lang verwachtte blauwe envelop (binnenkort een collectors item) is binnen :)
Roep maar niet te hard, de afzender van die blauwe enveloppen weet je straks gegarandeerd in de VS ook te vinden...
Marcel87
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Marcel87 »

Mijn envelop komt deze week.

Het moet gewoon......
jiejie
Amerika-expert

Bericht door jiejie »

Ventus schreef:
Zyhan schreef:Zelfs de lang verwachtte blauwe envelop (binnenkort een collectors item) is binnen :)
Roep maar niet te hard, de afzender van die blauwe enveloppen weet je straks gegarandeerd in de VS ook te vinden...
Dat valt zeer sterk te betwijfelen...

Ik heb mezelf in 2008 uit laten schrijven bij de gemeente, alles volgens de regeltjes.. heb daarbij eveneens mijn nieuwe adres opgegeven en dergelijke en daarnaast heb ik mijn gegevens ook nog eens zelf direct naar de belastingdienst gestuurd.

Vervolgens krijg ik begin dit jaar een brief van Toeslagen over teruggave en nog een andere brief over mijn adreswijziging en dat mijn zaken nu door een ander kantoor behandeld worden door die wijziging, allebei dus van de belastingdienst. Ik krijg echter geen bericht over wanneer ik aangifte mag (moet) doen.. dus ik heb eind maart gebeld naar de belastingdienst omdat ik, bot gezegd, geen gezeik wil hebben daarover met hun, ik wil het netjes afgehandeld hebben. Goed, ik bel ze dus en daar wisten ze mij te vertellen dat ik in het systeem stond als 'vertrokken, adres onbekend'.. ik heb ze dus gevraagd hoe dat dit kwam omdat ik voorheen dus nog een brief van ze ontvangen had, zeggen ze eerst dat mijn oude gemeente het niet goed had doorgegeven en daarna zeiden ze dat ze post retour hadden gehad omdat dit niet aangekomen was en daarmee dus die conclusie hadden getrokken. Of ik dan maar even een nieuwe adreswijziging wilde downloaden van hun site en wilde opsturen en dan zou ik binnen zes weken bericht van ze krijgen over mijn aangifte voor 2008.. nog geen twee dagen nadat ik met ze gebeld had kreeg ik een nieuwe brief van de belastingdienst (van het kantoor dat ik gebeld had), het was iets onbenulligs maar dit maakte mij wel even goed pissig omdat ze twee dagen ervoor nog zeiden dat ze geen adres van mij hadden.. nee, hoe kom ik dan aan die nieuwe post?

Anyways, om dit lange verhaal iets in te korten: Ik ga deze week weer opnieuw bellen naar de belastingdienst want, je raad het al, ik heb nog altijd niets mogen ontvangen van ze en ik wil zo onderhand toch echt aangifte gaan doen (ik heb maar tot oktober voordat we aangifte in de VS gedaan moeten hebben en ik wil daar mee wachten tot ik weet wat ik in NL van aangifte moet doen.. thing is, ik zie namelijk een mogelijkheid om er een paar duizend dollar aan over te houden maar ik wil zeker weten dat het kan wat ik wil doen).

Waarschijnlijk sta ik nog steeds bekend als adres onbekend.. bleh... leuker kunnen ze het niet maken, het wordt tijd dat ze het dan toch maar eens gemakkelijker maken :/
RiverCola
Amerika-expert

Bericht door RiverCola »

hhmmm...tis hier stiller dan de afgelopen dagen. Iedereen wacht nu in stilte op de envelop...... :|
E59th
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 75

Bericht door E59th »

Ik heb het DV-2010 topic onder favorieten staan, en als ik het open lees ik elke keer alleen die laatste winnaar-post van Kastelke en iedere keer val ik er weer voor :lol:
mariekeev
Amerikafan

Bericht door mariekeev »

Het is inderdaad opvallend rustig. Moet zeggen dat het ook steeds moeilijker wordt om elke dag te melden dat die grote witte enveloppe uit Kentucky er weer niet bij zat (maar we blijven hopen! :D )

Nog steeds: Veel Succes Iedereen Die mee Doet!! :dance: :dance: Er gaan vast nog meer gelukkige winnaars komen uit Nederland en België!
Ventus
Amerika-newbie

Bericht door Ventus »

Op een Duits forum melden zich ook opvallend weinig winnaars. Eentje heeft de brief al in april gehad...
mariekeev
Amerikafan

Bericht door mariekeev »

Zou dan alles in Turkije en Uzbekistan terecht zijn gekomen dit jaar? Daar waren nml. best veel berichten vandaan.

Edit: Of was het de Ukraine in plaats van Uzbekistan? Nou ja, weet het ook niet mee behalve dat je erg weinig hoort uit West Europa.
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Dit is toch echt niet meer normaal? :shock: :shock: :shock:
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Baia
Amerikakenner
Locatie: Pendel tussen Riemst (Bel) - Antwerpen (Bel) - Oss (Ned)
Contacteer:

Bericht door Baia »

Het zou bijna een wonder zijn, mocht er helemaal niemand van het forum winnen (En dan bedoel ik de mensen die al actief waren toen ze zich inschreven) 8)
Afbeelding

* Fingers al lang niet meer crossed for DV2010 ! *
** Fingers al lang niet meer crossed for DV2011 ! **
*** Fingers al lang niet meer crossed for DV2012 ! ***
RiverCola
Amerika-expert

Bericht door RiverCola »

Dat zou toch statistisch gezien niet mogelijk zijn!!! Kom op...het gaat echt gebeuren bij 1 van ons...Dat MOET!
lwk
Amerika-ontdekker

Bericht door lwk »

ja ik heb hem al bijna terug gestuurd man :P
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer