Graag had ik jullie advies/mening/tips over het volgende. Ik ben 21 en al zo lang ik me kan herinneren ben ik gek van Amerika en wilde ik er ooit naar toe emigreren. Via deze site ben ik een aantal maanden geleden achter de DV-loterij gekomen.
Momenteel zit ik in het eerste jaar van mijn LOI-studie. Hier staat 3 jaar voor gepland, maar dit kan je sneller of langzamer doen. Daarnaast doe ik freelance af en toe wat klussen, op het moment voornamelijk websites bouwen. Nu is mijn vraag: is het slim om dit jaar mee te doen met de DV-loterij, of moet ik misschien nog 1 of 2 jaar wachten? Als ik dit jaar mee doe zou ik waarschijnlijk mijn studie eerder af moeten ronden (ik snap dat ik zelf moet beslissen of ik dat wil, maar ik heb wel de tijd om meer te doen). Het zal dan wel veel regelen zijn, en ik heb minder tijd om een "kapitaal" op te bouwen. Mijn verstand zegt dan ook dat het slimmer is om nog een jaartje te wachten, maar aan de andere kant... hoe minder ik in Nederland heb, hoe makkelijker het is om dat achter te laten.
Ook vroeg ik me af of het slimmer is om een vaste parttime baan te zoeken. Freelance verdient niet slecht, maar je hebt natuurlijk ook niet altijd werk, dus ik denk dat ik met een vaste baan uiteindelijk meer verdien. En als ik in Amerika op zoek ga naar een baan denk ik dat het feit dat ik een vaste baan heb gehad meer voor ze zal betekenen dan freelance-werk.
Alvast heel erg bedankt

Erik