DotCom schreef:kastelke schreef: Maar voor de streken in Oceanie heb je ook weer zo'n procedure waar je door moet, en ofwel komen we niet in aanmerking omdat we geen jobaanbod hebben, ofwel omdat mijn man te oud is.
Het is voor het eerst dat ik hoor dat er leeftijdsgrenzen zijn. Mag ik zo brutaal zijn om te vragen waar deze grens ligt?
Zo van buiten weet ik het allemaal niet meer, wel dat je voor Australie beiden <45 jaar moet zijn (dus wij komen niet in aanmerking).
Voor Nieuw-Zeeland was het <56 dacht ik, maar daar zouden er weinig kansen voor mijn man zijn om zich uit te leven in zijn job.
En Tasmanie vereist een jobaanbod binnen een beperkte lijst van jobs waarvan zij oordelen dat ze die nodig hebben (en daar vallen wij niet in). Weet niet meer zo goed of zij ook leeftijdseisen stellen.
Onrechtstreeks stellen ze allemaal leeftijdseisen, want je moet je eerst ook kwalificeren via een aantal criteria, waarvan leeftijd er eentje is. Zo krijg je voor Canada nog 10 punten als je 48 bent, maar geen punten meer als je 50 bent. Om dan ergens 10 punten extra te gaan scoren, dat is haast onmogelijk (tenzij je een broer of tante of zo ginder hebt wonen, dan krijg je weer extra puntjes).