Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

DV-2010: slow-chat

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
DotCom
Amerika-ontdekker

Re: DV-2010: slow-chat

Bericht door DotCom »

kastelke schreef: Maar voor de streken in Oceanie heb je ook weer zo'n procedure waar je door moet, en ofwel komen we niet in aanmerking omdat we geen jobaanbod hebben, ofwel omdat mijn man te oud is. :?
Het is voor het eerst dat ik hoor dat er leeftijdsgrenzen zijn. Mag ik zo brutaal zijn om te vragen waar deze grens ligt?
kastelke schreef:Wie overweegt nog een ander land?
America or nothing... Maar serieus, ik heb ooit een aanbod gehad om mij voor minimaal 5 jaar in China te vestigen (Shanghai). Destijds hebben wij dat vanwege privé redenen niet gedaan. Achteraf gezien uiteraard spijt als haren op ons hoofd. Maar nu we weer wat ouder en wijzer(?) zijn kiezen we toch wel heel bewust voor de USA en als dat niet doorgaat dan blijven we gewoon op de Hollandse klei wonen.
Afbeelding
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

DotCom schreef:
kastelke schreef: Maar voor de streken in Oceanie heb je ook weer zo'n procedure waar je door moet, en ofwel komen we niet in aanmerking omdat we geen jobaanbod hebben, ofwel omdat mijn man te oud is. :?
Het is voor het eerst dat ik hoor dat er leeftijdsgrenzen zijn. Mag ik zo brutaal zijn om te vragen waar deze grens ligt?
Zo van buiten weet ik het allemaal niet meer, wel dat je voor Australie beiden <45 jaar moet zijn (dus wij komen niet in aanmerking).
Voor Nieuw-Zeeland was het <56 dacht ik, maar daar zouden er weinig kansen voor mijn man zijn om zich uit te leven in zijn job.
En Tasmanie vereist een jobaanbod binnen een beperkte lijst van jobs waarvan zij oordelen dat ze die nodig hebben (en daar vallen wij niet in). Weet niet meer zo goed of zij ook leeftijdseisen stellen.
Onrechtstreeks stellen ze allemaal leeftijdseisen, want je moet je eerst ook kwalificeren via een aantal criteria, waarvan leeftijd er eentje is. Zo krijg je voor Canada nog 10 punten als je 48 bent, maar geen punten meer als je 50 bent. Om dan ergens 10 punten extra te gaan scoren, dat is haast onmogelijk (tenzij je een broer of tante of zo ginder hebt wonen, dan krijg je weer extra puntjes).
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Marcel87
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Marcel87 »

Helaas vandaag ook totaal geen nieuws :cry:

Morgen vertrekt mijn vriendje weer naar Amerika :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry:
Dus samen feesten om die brief zit er helaas niet in.

Ik vind het toch wel heel erg raar dat er tot nu toe maar 1!!!! winnaar is.
mariekeev
Amerikafan
Locatie: Nederland..... en in de toekomst hopelijk weer Los Gatos!

Bericht door mariekeev »

Marcel87 schreef:Morgen vertrekt mijn vriendje weer naar Amerika :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry:
Dus samen feesten om die brief zit er helaas niet in.
Echt jammer voor jullie, had zo leuk geweest om het nog even samen te kunnen vieren.

Ook bij ons trouwens weer niets. Net nog even gekeken op al die andere fora en het lijkt wel of er in elk land wordt afgevraagd waar de brieven blijven. Niets in Frankrijk, Duitsland. Toch 2 grote landen met een redelijke hoeveelheid deelnemers en winnaars normaal gesproken. Het kan toch niet zo zijn dat alleen maar mensen die nauwelijks op internet komen alleen maar brieven hebben gehad?
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Je zou haast gaan denken dat er ergens iets mis gelopen is bij het trekken van de winnaars?
In ieder geval kunnen we echt wel blijven hopen, aangezien we ook in de landen rondom ons nog geen echte meldingen hebben.
Trouwens, de winnaar die zich hier aangemeld heeft, had een ontzettend laag case number (<3000), dus er zullen nog heel wat brieven verstuurd moeten worden!

(heeft er hier niemand connecties op de Amerikaanse ambassade of het consulaat, om eens te informeren wat er aan de hand is?)

Marcel, geniet nog van jullie uren samen! En ach, het is toch ook ontzettend fijn als je Vincent over een week of zo kan bellen om te zeggen dat De Brief dan toch gekomen is?!
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
lwk
Amerika-ontdekker

Bericht door lwk »

OHHHH, PFFFFF, ik kan niet meer wachten, op mn 2e brief.... duurt echt lang :P
judy
Amerikafan

Bericht door judy »

kastelke schreef: (tenzij je een broer of tante of zo ginder hebt wonen, dan krijg je weer extra puntjes).
Waarschijnlijk een hele stomme vraag,maar ik heb wel eens gehoord ....er bestaan geen stomme vragen! :oops: Maar die punten voor tante dat werkt zeker alleen voor Canada? Mijn man heeft twee ooms en(helaas)inmiddels 1 tante in Amerika wonen met greencards.Daar heb je in Amerika zeker weer niks aan.Ik daarentegen heb ook nog een oom en tante in Canada wonen.....hopsakee zo weer 20 punten erbij...toch? Misschien moet het dan toch maar Canada worden.Maar ik ga toch nog eerst alles uitzoeken voor Amerika!!
En Marcel87......dubbel zuur..en je vriend weer terug......en nog geen brief.Maar ik hoop dat jullie het heel gezellig hebben gehad en heerlijk hebben kunnen fantaseren hoe het straks zal zijn als je daar naar toe komt.En nog even de moed erin houden voor de brief :wink:
gr Judy
judy
Amerikafan

Bericht door judy »

[quote="judy"] Mijn man heeft twee ooms en(helaas)inmiddels 1 tante in Amerika wonen met greencards.
Correctie.........niet greencards maar amerikaans paspoort!
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

judy schreef: Maar die punten voor tante dat werkt zeker alleen voor Canada? (...) Ik daarentegen heb ook nog een oom en tante in Canada wonen.....hopsakee zo weer 20 punten erbij...toch?
Voor Amerika geldt het niet. Tenzij het verwanten zijn in de eerste graad, die kunnen je sponsoren voor een green card.
En in Canada tellen ze ook maar voor 10 punten, ongeacht hoeveel je er hebt. Maar daar tellen tantes en nonkels wel weer mee. Stom hoor, want ze oordelen dat deze mensen er voor zorgen dat jij je sneller/beter dan iemand zonder verwanten aan kan passen aan het nieuwe land... Dat terwijl je gerust 3000 km verderop van hen mag gaan wonen...
Als je eens wilt kijken of je in aanmerking komt voor Canada:
Hier kan je de verschillende soorten visa zien: http://www.cic.gc.ca/english/immigrate/index.asp
Als je een eigen zaak wilt starten: http://www.cic.gc.ca/english/immigrate/ ... /index.asp
En hier kan je de test doen om te zien of je voldoende punten scoort om een visum aan te mogen vragen:
http://www.cic.gc.ca/english/immigrate/ ... /index.asp
(maar als je zelf een zaak op gaat starten, dan val je niet onder die test, denk ik)
Elke
inge67
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door inge67 »

Sterkte Marcel. Vanaf vandaag kan je weer aftellen naar je volgende bezoek. En binnenkort je brief. Dan is het feest! :beerchug:
Marcel87
Amerikakenner

Bericht door Marcel87 »

Inmiddels is mijn vriend al een uurtje onderweg. :cry:

Aftellen kunnen we nog niet , we hebben nog geen datum wanneer we elkaar zien.

:cry: :cry:
Marcel87
Amerikakenner

Bericht door Marcel87 »

Nog steeds geen winnaars? :cry:
inge67
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door inge67 »

Niks Amerikaans in de post hier in Antwerpen :banghead:
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Ook niet in dit uithoekje van die schone provincie.
Elke
judy
Amerikafan

Bericht door judy »

Niks...nada...noppes!!
Marcel87
Amerikakenner

Bericht door Marcel87 »

:dunno: wat is dat toch :dunno:
keywest
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door keywest »

Hier ook nog niets, we zitten met smart te wachten.....
http://www.janandgeorgekeywest.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Afbeelding
mariekeev
Amerikafan
Locatie: Nederland..... en in de toekomst hopelijk weer Los Gatos!

Bericht door mariekeev »

Het blijft rustig over heel West-Europa, nog steeds.......
RiverCola
Amerika-expert

Bericht door RiverCola »

Marcel87 schreef::dunno: wat is dat toch :dunno:
mariekeev schreef:Het blijft rustig over heel West-Europa, nog steeds.......
Het is een MYSTERIE!!!!!!
yardenoy
Amerika-ontdekker

Bericht door yardenoy »

Hier ook weer niets :(
Ik zit hier nu al een paar weken mee te lezen en het word spannender en spannender.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer