Wow E95th , ik begrijp je gevoel heel goed.
Ik heb ook al jaren het gevoel dat ik me niet meer thuisvoel in Nederland.
Overigens wist ik niet dat je ook homosexueel bent. Uiteraard is dat ook niet belangrijk, en jij en ik zijn niet de enige hier.
Je lijstje met landen waar je evt heen zou willen vind ik erg interessant, ben je wel eens in Zuid Afrika geweest?
Een collega van mij heeft een half jaar in Zuid Afrika gezeten voor zijn studie destijds, en hij wil dolgraag terug naar Z-A. Z-A trekt mij persoonlijk niet zo.
En waarom Japan? Wil je dan naar de grote stad? Volgens mij is dat heel hectisch en gaat dat na een verloop van tijd je strot uithangen.
Australië lijkt me ook geweldig, ik zal later in deze post even meer vertellen over mij en Australië, maar helaas is het in Australië ook erg moeilijk om binnen te komen.
Alhoewel ik de hoop voor mezelf al heb opgegeven op DE enveloppe , hoop ik dat we vanaf 1 juli alsnog kunnen juichen , wellicht is de postbode onze enveloppe kwijt geraakt

. Ik gun het je van harte.
Het is toch raar eigenlijk om te zien dat die enveloppe ( en uiteindelijk de GC ) zo onwijs belangrijk is voor een aantal mensen hier, including myself, je kan wel zeggen dat ons leven van die enveloppe afhangt. Er zijn een paar mensen die ik de GC echt heel erg gun.
Even terugkomen op Australië.
Als alles was gegaan zoals ik had gehoopt dan had ik nu in Australië gezeten. In 2006 besloot ik dat ik wou gaan backpacken in Australie voor een jaar. Ik was begonnen met flink sparen en was zelfs naar informatie bijeenkomsten geweest van een organisatie dat backpackers opweg helpt. Je kan via een organisatie een ticket boeken met een speciaal pakket. Je gaat dan met zo'n 15/20 andere backpackers samen naar Sydney , wordt daar de eerste week opgevangen in een hostel en mensen van die organistatie helpen je met de eerste stappen ( zoals het aanvragen van een tax file number ). Je doet wat leuke activiteiten samen en daarna gaat iedereen zijn eigen weg. Erg leuk omdat zo'n eerste week best spannend en eng kan zijn, en op deze manier leer je andere mensen kennen, waarmee je wellicht een stukje verder mee gaat reizen.
Afijn , ik werkte toen dus nog bij het GVB in Amsterdam als tramconducteur. En mijn vertrek datum was gepland rond november/december 2008.
Helaas werd ik in juni 2007 ontslagen bij de tram, en ging toen werken bij de kpn nummerinformatie dienst en achter de bar in een kroeg. Dit waren soms dagen van 12/13 uur dat ik werkte , en ik verdiende alles bij elkaar een stuk minder op de tram. Ik was niet meer gelukkig en ik raakte in een behoorlijke dip. Totdat ik in september besloot een half jaar naar Amerika te gaan. Weg spaargeld , weg australie.
Daar leerde ik mn huidige vriend kennen, en na dat half jaar wist ik het zeker. Amerika is mijn land, na dat half jaar ben ik nog 2 keer terug gegaan naar Amerika. En de plannen voor backpacken waren weg.
Nu begin ik de hoop steeds meer en meer te verliezen. Deze relatie ga ik niet nog 2 jaar volhouden. En de laatste weken zit ik weer steeds met backpacken in Australië in mijn hoofd. Wat doe ik als ik dit jaar de brief niet krijg? Ga ik het nog minstens 2 jaar volhouden om zo ver van elkaar te wonen? En elkaar maar 2/3 keer per jaar te zien? Ik weet niet wanneer ik mn vriend weer zie. Hij heeft geen verlofdagen meer en ik ben ook door mijn verlof dagen heen. Het sloopt en het doet erg veel pijn.