Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

jezelf vestigen?

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
groteabbafan
Amerika-ontdekker
Contacteer:

jezelf vestigen?

Bericht door groteabbafan »

Als je een eigen bedrijf hebt en niet vast gebonden zit aan een land is het dan wel mogelijk om naar amerika te emigreren? Ik zou mij ontzettend graag in Florida Orlando Kissimmee vestigen ben daar nu al zo vaak geweest en iedere keer voelt het als thuis komen. Maar zo'n green card lijkt een onmogelijke vesting.
Groeten Anton
ik zou me voorgoed in Orlando willen vestigen maar dit schijnt niet te doen te zijn . JAMMER
GEoDLeto
Amerikafan

Bericht door GEoDLeto »

http://netherlands.usembassy.gov/treaty ... estor.html

Misschien dat je hier voor in aanmerking komt? Ik weet niet hoe groot je bedrijf is enzo.
24th of September, 2 year wedding anniversary :D
During the romantic dinner she said:
I love you, but I need to burp now...
groteabbafan
Amerika-ontdekker
Contacteer:

[quote="GEoDLeto"]http://netherlands.usembassy.gov/treaty ... estor.html

Misschien dat je hier voor in aanmerking komt? Ik weet niet hoe groot je bedrijf is enzo.[/quote
Ik heb een eenmansbedrijf kan me dus vrij vestigen werk met homeopathie bij zo wel mens als dier en dan vooral paarden. Dank voor je info
Groet Anton
ik zou me voorgoed in Orlando willen vestigen maar dit schijnt niet te doen te zijn . JAMMER
Mack
Amerika-expert

Bericht door Mack »

Je komt wel heel snel tot die conclusie... :blink:
Mack
MW Drawings

2002: NY, NJ, PA, MI, IN, IL, WI, MN, ND, MT, WY, ID, WA
2005: NY, NJ, PA
2008: CA, NV, AZ, UT
2010: NY, CT, RI, MA, VT, NH, ME
2012: NY, CA, NV, AZ, UT
2013: NY
groteabbafan
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Mack schreef:
Je komt wel heel snel tot die conclusie... :blink:
Ik heb nog geen enkele conclusie getrokken hoor maar ik merk aan alles dat daar hoe raar het ook klinkt mijn hart gewoon ligt. Ik vind het er zalig maar wil wel van alles weten voordat ik de oceaan over ga en dat het niet makkelijk is dat weet ik maar velen weten meer dan één.
Anton
rperre
Amerika-expert

Bericht door rperre »

Ik zou zeggen, pak een goede emigratie advocaat in de hand (Ja ik zeg dat!!! :roll: Niet voor jouw groteabbafan, maar voor een heeeele oude discussie! LOL) En start de papierhandel!

Richard
Rperre is op 28-4-2011 door een helicopterongeval om het leven gekomen. We zullen hem missen.
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Goed, sommige mensen kunnen het niet laten....
En, RPerre, dank voor het antwoord dat jij gaf, ik ka me er alleen maar van harte bij aansluiten !

Vraagsteller, ik weet niet hoeveel geld je hebt weten te verzamelen in de oude sok of als overwaarde in je huis. Er is hier een deelnemer die weet veel over bedrijfsmatig aan de slag gaan in de US, en de vereisten, wie weet reageert hij hier ook, zijn nick is PBBI.

Mijn twee centen: ik vraag me af of je het niet op een andere manier aan moet pakken, en wel via een tijdelijke werkvergunning bij een US werkgever. Dat zou een H-1 visum betekenen.
Wat ik zou doen in jouw geval. - Alle diploma's, getuigschiften, enz. laten certificeren en laten vertalen. Vervolgens bij een US certification agency laten waarderen. (Een adres van een agency kun je het beste via een goede immigratie-advokaat vragen.)
- Een resume maken van opleiding, ervaring enz. tot nu toe en dit vertalen of laten vertalen.
- Een file aanleggen van patienten, case-histories, dankbrieven, foto's voor en na (c.u.'s van aandoeningen, verder zijn paarden vaak heel fotogeniek). Dit dossier natuurlijk vertalen.

Je terdege orienteren op de stand van zaken in de US op jouw terrein, wat is er anders dan in Ned., waar is men beter, of juist minder ver. Wat denk je dat jij kunt bijdragen wat er nog niet is hier.

Nu adressen verzamelen van practitioners, natural doctors, dierenartsen enz. enz. in de regio waar je naartoe wilt. Eventueel vast gaan bellen, emailen. Eigenaren van (race)paarden besteden denk ik veel geld aan de gezondheid van deze dieren.
(Men is ook niet wars van nieuwe ideeen, het slikken van chondroitine, glucosamine, MSN voor gewrichten schijnt eerst voor dieren, mn. paarden, ontwikkeld te zijn.)

Vervolgens een ticket boeken naar de regio met een verblijf van minstens een aantal weken. Een auto huren en ga de adressen af.
Ik denk dat je moet proberen in eerste instantie door een veearts ingehuurd te worden, op een zg. H-1 visum. Daar zijn nu nieuwe regels voor overigens. In loondienst heb je tenminste enige zekerheid, want als je je zo maar vestigt hier heb je natuurlijk niet meteen klanten.
En vergis je niet, alles is hier duur, wonen, bedrijfsruimte, verzekeringen - ik denk dat je ook riante liability moet hebben, dit is de US en paarden zijn prijzig ! - plus er zijn hier meer regels voor van alles en nog wat, en ze zijn strenger, dan je waarschijnlijk denkt.

Het zou best kunnen dat je hier gelicensed moet zijn om te praktizeren, dat zou betekenen dat je hier aanvullend opleiding moet volgen.
Een adres voor een school is bv. SoutWest College of Naturopatic Medicine in Tempe, Arizona. Website: http://www.scnm.edu
Kijk daar eens, het geeft je wellicht ideeen. Let wel op dat in de US een type-school zich al college of university kan noemen. Plus onderwijs, vooral aan particuliere scholen is meestal duur tot erg duur. Maar wie weet is er een beurs ofzo te regelen.

Een andere route is hier onderwijs komen volgen op jouw terrein met een visum dat je toestaat erbij te werken om ervaring op te doen, of als trainee.

Het voordeel van een H-1 visum is, dat "dual intent" is toegestaan, wat betekent dat je meteen een groene kaart kunt aanvragen, als je een sponsor kunt vinden tenminste. Een G.K. procedure kan drie tot vijf jaar duren. In die tijd kun je aardig wat ervaring opdoen, aanvullende opleidngen volgen, een potentiele klantenkring opbouwen. Met een G.K. ben je permanent resident en dan kun je je eigen praktijk beginnen.

En ja, bezoek een goede immigratie-advokaat, leg je zaak voor en zie wat hij/zij zegt.
Veel succes.
PBBI
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door PBBI »

Er is hier een deelnemer die weet veel over bedrijfsmatig aan de slag gaan in de US, en de vereisten, wie weet reageert hij hier ook, zijn nick is PBBI.
Hoi Oortjes,
Even een reaktie omdat je mijn naam aangeeft. Ik heb al eens met Anton contact gehad maar dit heeft nergens naar toe geleid. Anton heeft al langer dit idee maar volgens mij als het hem iets niet zint dan neemt hij niet eens de moeite om je antwoord te geven (wat dus gebeurt is). Ik wil hier verder niet op in gaan, Anton kan altijd bij me aankloppen, maar ik zie hem niet als een serieus iemand om te emigreren.
Hans
groteabbafan
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Serieus?

PBBI schreef:
Er is hier een deelnemer die weet veel over bedrijfsmatig aan de slag gaan in de US, en de vereisten, wie weet reageert hij hier ook, zijn nick is PBBI.
Hoi Oortjes,
Even een reaktie omdat je mijn naam aangeeft. Ik heb al eens met Anton contact gehad maar dit heeft nergens naar toe geleid. Anton heeft al langer dit idee maar volgens mij als het hem iets niet zint dan neemt hij niet eens de moeite om je antwoord te geven (wat dus gebeurt is). Ik wil hier verder niet op in gaan, Anton kan altijd bij me aankloppen, maar ik zie hem niet als een serieus iemand om te emigreren.
Hans
Hoi Hans,
Sorry dat je denkt dat ik niet serieus ben maar dat ben ik wel degelijk. Ik ben er nog steeds mee bezig ben net terug uit Orlando en druk bezig geweest met het leggen van contacten. Ik kan nu wel zeggen ik neem één of andere bedrijf over in Orlando of Kissimmee want dat zijn de plaatsen waar ik interresse in heb om te wonen maar dat is gewoon zo maar niet geregeld. Ik ging nog het liefst vandaag terug om dan alles voorgoed achter mij te laten maar wel met de zekerheid mijn eigen bedrijf daar voor te zetten. Maar goed ik heb een eenmansbedrijf en dan is het gewoon ontzettend moeilijk en om je in een totaal ander bedrijf in te kopen waar ik geen kaas van heb gegeten dat lijkt mij gewoon niet de oplossing. MAAR SERIEUS JA DAT BEN IK ZEKER.
Groeten Anton
groteabbafan
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Re: Serieus?

groteabbafan schreef:
PBBI schreef: Hoi Oortjes,
Hans
Hoi Hans,
Sorry dat je denkt dat ik niet serieus ben maar dat ben ik wel degelijk. Ik ben er nog steeds mee bezig ben net terug uit Orlando en druk bezig geweest met het leggen van contacten. Ik kan nu wel zeggen ik neem één of andere bedrijf over in Orlando of Kissimmee want dat zijn de plaatsen waar ik interresse in heb om te wonen maar dat is gewoon zo maar niet geregeld. Ik ging nog het liefst vandaag terug om dan alles voorgoed achter mij te laten maar wel met de zekerheid mijn eigen bedrijf daar voor te zetten. Maar goed ik heb een eenmansbedrijf en dan is het gewoon ontzettend moeilijk en om je in een totaal ander bedrijf in te kopen waar ik geen kaas van heb gegeten dat lijkt mij gewoon niet de oplossing. MAAR SERIEUS JA DAT BEN IK ZEKER.
Groeten Anton
Nu kreeg ik de tip gewoon een huis daar kopen zonder tussenkomst van anderen dus contant te betalen en dan zou je er op 3 weken na gewoon constant kunnen wonen en in die 3 weken gewoon op vakantie gaan. Wie weet hier meer van? Kan men zich dan verzekeren, kunnen kids dan naar school enz?
Groeten Anton
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Sorry, maar dat kan dus niet. Ja, natuurlijk kun je in de US een huis kopen, waarom niet, als je maar betaalt ! Echter eigendom heeft geen recht op verblijf in de US. Zonder geldige verblijfsvergunning, hetzij immigrant of non-immigrant, is de max. periode die je in de US kunt verblijven drie maanden op het visa waiver programma.
En als je te vaak in en uit gaat kan je aan de grens de toegang geweigerd worden. Die bevoegdheid heeft elke immigratie-ambtenaar, zeker als er vermoeden ontstaat dat je naar de US komt om te werken.
Ja je kunt gaan met je familie en illegaal wonen/werken. Echter dat betekent dat je enorme risico's neemt, alleen illegaal kunt werken en dat zijn niet de beste banen. Waarom huurt een werkgever illegalen ? Omdat het werk vies, zwaar, gevaarlijk is en/of hij/zij onder het minimumloon wil betaalt.
Je verpest zo ook je kansen om legaal naar de US te komen, behoorlijk.

Sorry, ik weet dat het teleurstellend is, maar er is geen "sluipweg" om binnen te komen.
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Ik bedoelde dus eigendom van een huis enz.
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Overigens, als iemand de moeite neemt je uitgebreid te antwoorden en met suggesties komt, is het altijd aardig als je daar even een korte reaktie op geeft, vraagsteller !
Ik zeg dat vooral omdat het in de US als een behoorlijke faux pas beschouwd wordt niet te bedanken.

Dus als je met iemand hebt gesproken ergens, en/of bent rondgeleid, dan stuur je een bedankje waarin je even schrijft hoezeer je eea. op prijs gesteld hebt enz. Denk je dat dit kontakt later nog waarde kan hebben sluit dan je visitekaartje in, nogmaals, ook al heb je het al bij je bezoek gegeven.
De ThankYou cards kun je kopen - goedkoper per doos - waar men wenskaarten enz. verkoopt, en in department stores. Aangezien er al ThankYou op gedrukt staat hoef je aan de binnenkant slechts een of twee zinnen te schrijven plus je naam.

Nog een tip: als men je vraagt wat je ervan vindt, geeft dan niet meteen je kritische mening of ideeen ter verbetering. Dat kan heel verkeerd uitpakken. Er zijn echt behoorlijke cultuurverschillen tussen de US en Ned.
groteabbafan
Amerika-ontdekker
Contacteer:

oortjes schreef:Overigens, als iemand de moeite neemt je uitgebreid te antwoorden en met suggesties komt, is het altijd aardig als je daar even een korte reaktie op geeft, vraagsteller !
Ik zeg dat vooral omdat het in de US als een behoorlijke faux pas beschouwd wordt niet te bedanken.

Dus als je met iemand hebt gesproken ergens, en/of bent rondgeleid, dan stuur je een bedankje waarin je even schrijft hoezeer je eea. op prijs gesteld hebt enz. Denk je dat dit kontakt later nog waarde kan hebben sluit dan je visitekaartje in, nogmaals, ook al heb je het al bij je bezoek gegeven.
De ThankYou cards kun je kopen - goedkoper per doos - waar men wenskaarten enz. verkoopt, en in department stores. Aangezien er al ThankYou op gedrukt staat hoef je aan de binnenkant slechts een of twee zinnen te schrijven plus je naam.

Nog een tip: als men je vraagt wat je ervan vindt, geeft dan niet meteen je kritische mening of ideeen ter verbetering. Dat kan heel verkeerd uitpakken. Er zijn echt behoorlijke cultuurverschillen tussen de US en Ned.
Oké bedankt voor alle waardevolle tips. Het is dus een heel moeilijk verhaal om voorgeod te verkassen. Ik hoorde ook dat het 't beste is om een advocaat in de armen te nemen om een visum te verkrijgen al is dit dan nog geen green card
nogmaals dank je wel allemaal
Groet Anton
PBBI
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door PBBI »

Sorry dat je denkt dat ik niet serieus ben maar dat ben ik wel degelijk. Ik ben er nog steeds mee bezig ben net terug uit Orlando en druk bezig geweest met het leggen van contacten
Waarom je dan plotseling geen antwoord meer geeft tijdens onze e-mail wisseling dat zullen we dan maar in het midden laten.

Praat er eens over met een visa advocaat, dat is misschien wel slim. Als ik lees wat voor adviezen je krijgt, zoals dat vreselijk achterlijke advies van dat huis (misschien grof uitgedrukt, maar het is een achterlijk advies), dan wordt het denk ik tijd dat je andere contacten gaat leggen dan je nu hebt.
Succes
Hans
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Hi PBBI - long time no see ! maar dat lag natuurlijk aan mij. Alles goed ?

Oh inderdaad aan adviezen geen gebrek ! Zoals dat van de airco-technician, ja die man komt langs, is bezig in je huis en garage, dus dan praat je wat en mijn accent geeft me meestal wel weg als nieuwkomer. Hij zei dat ik lid had moeten worden van de National Guard, dat was een sure way to citizenship. Mijn reactie: wat lief dat je met een oplossing probeert te komen, jammer alleen dat je ondertussen je metalen gereedschapdoos stevig heen en weer hebt geschoven over de bovenkant van mijn net nieuwe droger........
groteabbafan
Amerika-ontdekker
Contacteer:

PBBI schreef:
Sorry dat je denkt dat ik niet serieus ben maar dat ben ik wel degelijk. Ik ben er nog steeds mee bezig ben net terug uit Orlando en druk bezig geweest met het leggen van contacten
Waarom je dan plotseling geen antwoord meer geeft tijdens onze e-mail wisseling dat zullen we dan maar in het midden laten.

Praat er eens over met een visa advocaat, dat is misschien wel slim. Als ik lees wat voor adviezen je krijgt, zoals dat vreselijk achterlijke advies van dat huis (misschien grof uitgedrukt, maar het is een achterlijk advies), dan wordt het denk ik tijd dat je andere contacten gaat leggen dan je nu hebt.
Succes
Hans
Hans ik ben niet anders bezig dan het zoeken naar een oplossing wil gewoon mijn eigen werk daar blijven doen ik ben nu druk bezig met allerlei mensen op paardengebied in omgeving Orlando / kissemmee maar het lijkt wel of ik constant tegen een muur op loop. Dat ik niet op elk bericht reageer heeft niets met jou of iemand anders te maken zo gauw ik één of meerdere raadgevingen heb gelezen regageer ik bij één van hen vind het ook zo stom staan om overal dank je wel neer te schrijven maar één ding staat als een paal boven water ik wil daar in de omgeving wonen en nergens anders en vind het gewoon treurig dat als je het geld hebt om een huis aan te schaffen je nog geen kant op kunt .
Groetjes en nogmaals dank je wel Anton
PBBI
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door PBBI »

Hoi Oortjes,
Leuk weer van je te horen. Met mij is alles ok, hebben dit jaar weer een paar mensen de grote plas overgeholpen. Het wordt dus steeds drukker bij jullie, merk je er al wat van :?: :lol:

Ik merk dat ook vaak, dat mensen die met mij contact opnemen al diverse adviezen hebben gehad van anderen. En dan kan het 2 kanten op, of ze hebben vertrouwen in mijn advies, of ze hechten meer waarde aan de adviezen van anderen. En na 10 jaar kan ik mezelf er niet meer druk over maken als ze toch meer vertrouwen hebben in anderen. Dan hou ik meer tijd over voor de echte klanten.

Sorry van je droger, ga je hem voor het gerecht slepen of ben je nog niet zover ingeburgerd :lol: :wink:
Groetjes,
Hans
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Hoi PBBI, nu je het zegt, het wordt steeds drukker hier op de wegen....(LOL) maar ik denk dat het aantal mensen dat jij hiernaartoe helpt wel in het niet valt tegen het aantal van de bijna half miljoen Hispanics die hier jaarlijks bijkomen, meest illegaal overigens.

Ik zou bijna zeggen: met de krassen als ik hier op mijn ziel heb opgelopen tijdens het hele immigratie gebeuren konden die paar krassen op de droger er nog wel bij. Ik heb 'em inmiddels ook niet meer, bij een van onze verhuizingen gingen we in een huur-apartement wonen, W/D is dan al aanwezig.

Beste Anton ! ik kan me je frustratie volledig invoelen. Maar omgekeerd, als je in Ned. een huis koopt mag je je daarom ook niet zomaar in Ned. vestigen. Wat heet, toen ik in Ned. een huis kocht destijds had ik vergunning van de lokale overheid nodig om erin te kunnen wonen !

Overigens, begrijp dat bijdrages naar jou toe altijd goed bedoeld zijn ! In de ideale situatie zou ieder die in de US wil wonen en daar iets kan bijdragen aan de samenleving, daar ook de kans voor moeten krijgen.
Helaas zo werkt het in de praktijk niet.

Vraag ik me af: je schreef over homeopathie bij dieren/paarden. Hoeveel ervaring heeft men daarmee in de US ? Is het een idee niet direkt zelf te praktizeren maar er voorlichting/onderricht in te gaan geven aan veeartsen enz. Is er niet een fabrikant van homeopatische middelen die je daarvoor kan aannemen. (Ja sorry, kan het niet laten....)
rperre
Amerika-expert

Bericht door rperre »

groteabbafan schreef:en vind het gewoon treurig dat als je het geld hebt om een huis aan te schaffen je nog geen kant op kunt
Als je geld hebt om een huis te kopen heb je wellicht de middelen om in de VS te "Investeren". Als ik het me niet vergis is dat ook een manier om Amerika binnen te komen,,,,,,,, Oortjes misschien wat uitleg (beetje donkergrijs gebied voor mij, welkom terug trouwens).

Een bedrijf kopen wil niet zeggen dat jij ook de hele zaak moet runnen, maar goed dat kan PBBI je beter vertellen!

Richard
Rperre is op 28-4-2011 door een helicopterongeval om het leven gekomen. We zullen hem missen.
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer