Yardenoy
Wij zijn naar de dokter in Antwerpen geweest, als het nog dezelfde is als vorig jaar moet ik je wel waarschuwen hij zit midden in het schipperskwartier tussen de vrouwen van plezier (denk dat hij zowat enig huis is in die straat zonder grote vensters vooraan

), het ganse verhaal kan je op onze blog vinden
Ruime parkeergelegenheid op wandelafstand van de dokter.
De man zelf is vriendelijk en doet dit soort onderzoeken al jaaaaren volgens mij. Je hoeft geen afspraak te maken en het leuke is dat je meteen doorkan naar dokterspraktijk voor rontgenfoto's en die zit op ongeveer 5 minuten rijden dus alles dicht in de buurt en kan je beiden in 1 namiddag afhandelen
(als ik me nog goed kan herinneren zijn rontgenfoto's op italielei)
Ook niet vergeten dat je nog een keertje terugmoet naar de dokter om de grote verzegelde enveloppe op te halen met alle ingevulde papieren.
Duurt nog geen minuut en daarvan is de helft voor het betalen van een tweede doktersbezoek!
Interview:
Wij hadden in onze file enkel een engelstalige brief zitten van de bank met overzicht van onze rekeningen en leningen. Had er ook engelstalige brief ingestoken van IMMO kantoor met geschate waarde van ons huis.
Rekeninguittreksels had ik er niet ingestopt maar had ik wel bij me. Er is niet naar gevraagd geweest
Interview zelf is straightforward: je wordt net als op luchthaven gescreend en mag buiten je file niets meenemen binnen ambassade (geen telefoon, handtassen ed). Eens binnen zit je allemaal samen in een zaal met vooraan aantal loketten achter glas (beetje zoals een bankkantoor). Om 2 uur gaan deze open en is het first come first serve. Je moet alles afgeven en mag dan terug gaan zitten. Onze nederlandstalige dame was zeer vriendelijk en correct en verdween met je ganse file naar haar buro om alles te checken en je file 'interview'klaar te maken. Indien er geen opmerkingen zijn mag je bij ander loket gaan betalen (cash of credit card) en dan terug gaan zitten.
Eens alle dossiers voorbereid zijn neemt consul plaats aan verste loket en roept hij dossier per dossier bij zich voor een korte babbel. Bij ons was dit echt op zijn Amerikaans dus zeer open en los. Hij was vooral geinteresseerd om te weten waarom we gingen, de hoeveelste keer we hebben deelgenomen en waar we gingen wonen. Duurde niet langer dan 5 minuten. Indien alles ok mag je de week erop je paspoort met voorlopige GC komen ophalen
Dus stress is zeker niet nodig en zelfs wanneer je file niet volledig is of je bijkomende dokumenten moet voorzien is er een procedure voor. Je krijgt dan dokument mee met wat er nog precies ontbreekt of mis is en je mag dan de week erop terug komen. Het is dus niet zo dat in dat geval meteen afgewezen wordt. Bijvoorbeeld bij ons was dokument van goed gedrag en zeden verkeerd (was niet van federale overheid maar van stadsdiensten)
De week erop ben ik met juiste formulier teruggeweest (mijn echtgenote moest zelfs niet meer mee) en binnen het uur stond ik op straat met voorlopige GC ons paspoort.
Nog vragen? Laat maar komen
Bart1