Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

interview domper (tax return vergeten!)update!!

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
claudia1970
Amerikafan

Re: interview domper (tax return vergeten!)update!!

Bericht door claudia1970 »

Ik ben al getrouwd, mijn man heeft bijna twee jaar in nederland gewoond, hij kreeg hier geen verblijfsvergunning en is in Juni 2007, een jaar na ons trouwen terug gegaan naar Amerika. We zijn toen begonnen met de procedure om mij daar te krijgen maar er is zo ontzettend veel fout gegaan, dus ondertussen wacht ik hier al ruim 2 jaar :(
Nu het eindelijk dus zover lijkt te zijn vind ik het ineens ook wel weer heel snel gaan, afhankelijk van wanneer ik dus mn visa krijg wil ik de 6 maanden hier nog even vol maken, zodat we nog een beetje kunnen sparen voor de verhuizing en ik alles hier kan regelen. Ik zie enorm tegen de dag van vertrek op, niet dat ik niet blij ben eindelijk te kunnen vertrkekken maar het hele gesjouw, ik heb behalve mn zoontje ook nog 7 (!) katten die mee MOETEN, alhoewel ik er van 1 niet zeker ben of hij nog mee kan, hij is 17 en echt met de laatste loodjes bezig :( Maar goed, dan zijn het er nog 6...

Ik ga verhuizen naar Maine, niet echt mijn droomplek maar ja daar woont mn mannetje nou eenmaal. Ik wil daar graag een soort van daycare beginnen, dus wil mijn eerste jaar daar me vooral daarop gaan orienteren.
Moving to Maine in 2010

http://claudusa.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
dizzygirl
Amerikafan

Bericht door dizzygirl »

Hoewel: er zijn zoveel Puerto Ricanen in New York, dat je voor de mensen niet naar het eiland hoeft. Wel voor de zon en de zee.
haha dan hoef je nergens meer heen want in NYC woont echt van alles wat.
Maar we gaan inderdaad voor de zon en de zee.
En luieren, met al dat heen er weer gevlieg van ons de laatste tijd is een lekkere luie strandvakantie er nooit van gekomen dus daar zijn we wel aan toe.
claudia1970
Amerikafan

Dizzy, wat voor een postzegels had jij bij? Ik ging net naar het postkantoor om voor 7 euro aan postzegels te halen, komt die man met allemaal 44cent, 10 cent en 5 cent velletjes aan. Ik vroeg hem of hij geen grotere waardes had, om nou die hele envelop volgeplakt te hebben met postzegels leek me niet handig. Maar die hadden ze dus niet meer. Hij vroeg waar het voor was en zei dat ik dan een zegel voor aangetekende post moest kopen. Nou weet ik nog dat het paspoort en social securitycard van mijn zoon gewoon met de normale post kwam en helemaal niet aangetekend dus daar heb ik maar even van afgezien.
Vreemd hoor, dat ze bij het postkantoor niet gewoon zegels van 1,00 of 2,00 euro meer verkopen.
Moving to Maine in 2010

lwk
Amerika-ontdekker

Bericht door lwk »

Ik had gewoon 16 postzegels van 44 cent.

het is best een grote envelope :P
DC2010

Bericht door DC2010 »

.
Laatst gewijzigd door DC2010 op 08 mei 2010, 03:27, 1 keer totaal gewijzigd.
dizzygirl
Amerikafan

Bericht door dizzygirl »

wij hebben op het werk een frankeermachine dus daar heb ik een zegel van € 7,00 afgedrukt.
Maar volgens mij maakt het niet zoveel uit dat het heel veel postzegels zijn, als het maar € 7,00 is.
Bij aangetekende post komt er altijd een sticker op met een streepjescode dus ik denk dat die meneer bij het postkantoor dat bedoelde maar die hoef je niet mee te nemen die hebben ze daar.
Gewoon die € 7,00 aan postzegels is voldoende.
Zou het wel zeker meenemen want ik heb toen ik daar was drie mensen gezien die ze niet bij hadden en die moesten allemaal postzegels gaan halen.

Het werd overigens ook echt met aangetekende post verstuurd, vind ik ook wel zo prettig als je paspoort met visa er in zit.
belg1980
Amerika-ontdekker

Bericht door belg1980 »

Misschien een domme vraag, maar wat is een tax return??

Daarnaast moest ik nergens postzegels voorzien (in het Ambassade Brussel). Het lijkt mij ook vrij bizar aangezien je al een paar honderden dollars betaalt voor de procedure.

Ikzelf moest mijn paspoort een paar dagen nadien afhalen. Het werd niet opgestuurd.
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

tax return = Amerikaanse belastingaangifte
Misschien ben je hier een beetje in verwarring: het topic gaat niet over een gewonnen green card, maar over een green card d.m.v. een huwelijk met een Amerikaan.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
yasmin
Amerikafan

Bericht door yasmin »

Nadat je interview hebt gehad...na hoelang krijg je de visum thuis opgestuurd?
texas freak
Amerika-ontdekker

Bericht door texas freak »

als alles verder goed was met een dag of 4-5, als het goed is vertellen ze je dat ook.....
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

Ik geloof dat ik mijn paspoort met visum erin al na twee dagen terug had - heel snel, dus...
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
dizzygirl
Amerikafan

Bericht door dizzygirl »

ik had nadat ik de taxreturn had verstuurd binnen een week mijn visum binnen.
claudia1970
Amerikafan

Ben het overigens wel met Belg eens dat het eigenlijk best overdreven is dat je je eigen postzegels mee moet brengen, ik zou bijna nog liever hebben dat ze die 7 euro aan postzegels dan maar bij het totaal bedrag zouden rekenen.
Moving to Maine in 2010

yasmin
Amerikafan

Bericht door yasmin »

En als je in Amerika bent aangekomen...krijg je dan weer een interview? En krijgt je verloofde ook een interview of niet?
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

Als het goed is krijgt alleen de toekomstige green card houder een interview, al is de term interview ook ietwat misleidend. Je papieren worden voor je afgegeven, je neemt plaats totdat je aan de beurt bent, je beantwoord een paar vragen, je zet een tweetal handtekeningen, krijgt weer wat papieren mee en je kunt weer gaan.

Bij mij duurde het twintig minuten voordat ik aan de beurt was, en daarna was het binnen vijf minuten voorbij.

(Gelukkig had men niet naar mijn vrouw geluisterd; zij zei bij de eerste immigration officer dat hij mij niet moest vertrouwen en dat ik echt een "full body cavity search" zou moeten krijgen... :lol:)
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
claudia1970
Amerikafan

Nou, ik heb gsiteren ook mijn interview gehad (inderdaad een groot woord want het stelt echt niets voor), en mede dankzij de tips hier was ik goed voorbereid en is alles goed gegaan. Ik stond al om kwart voor 1 voor de poort, als eerste, met dikke jas en godzijdank een paraplu, te kouwkleumen. Bleek achteraf niet nodig want toen de poort open ging vroegen ze als eerste de mensen met een appointmentletter naar binnen. Bleek ik op dat moment gewoon de enige te zijn. Het enige wat ik niet bijhad was een copie van mijn birthcertificate maar dat kon ze voor 1 dollar wel voor me maken. Maar toen ze de enorme stapel papieren doorsnuffelde die ik in de afgelopen jaren allemaal verstuurd had en ik nu voor het eerst weer terugzag vond ze daar een copietje in dus ook dat was niet nodig. Ik mocht weer gaan zitten en zou geroepen worden als de consularofficer er was. Ik dacht dus echt dat ik binnen een half uur weer buiten zou staan. Helaas...er was een koppeltje die enorme problemen hadden met hun papieren en die een telefoontje hadden gehad dat ze langs moesten komen. Die werden als eerste geroepen en dat duurde maar liefst anderhalf uur! Ondertussen zo eens geluisterd naar wat er om me heen gebeurde en gezien hoeveel mensen toch niet alles op orde hadden. Postzegels niet bij, bepaalde formulieren vergeten, bewijs van betaling niet bij, foto's verkeerde formaat. Toen was het eindelijk mijn beurt. Het enige wat ze vroeg was: dus je gaat in Maine wonen? Ja! Ok, mocht ik even een handtekening zetten, handje in de lucht houden, en toen zei ze: everything looks great, you'll have your visa in the mail in 4 to 5 days! Ik verstond nog even 45 days maar dat was gelukkig niet zo.

En nu kan ik dan eindelijk, na 2 en een half jaar zeggen: HET IS GELUKT! HOORAY!
Moving to Maine in 2010

nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Hooray!!

Van harte gefeliciteerd :D
DC2010

Bericht door DC2010 »

.
Laatst gewijzigd door DC2010 op 08 mei 2010, 03:26, 1 keer totaal gewijzigd.
DixieChick
Amerika-expert

Bericht door DixieChick »

Gefeliciteerd!

En Maine is een leuke staat (heb ik ook gewoond). Waar ging je ook alweer naar toe?
This is Guy Smiley, reporting live! from the inside of his car!
Southern Tales
yasmin
Amerikafan

Bericht door yasmin »

Hartelijk gefeliciteerd! :D

Wat fijn zeg dat het zo goed ging.
Hopelijk gaat mijn interview ook zo snel en makkelijk...ben er behoorlijk zenuwachtig voor.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer