Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Wire transfer de beste methode?

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Bennogr
Amerika-expert

Re: Wire transfer de beste methode?

Bericht door Bennogr »

Gewoon Belg zijn is dus niet genoeg? (Dat kun je immers aantonen met je paspoort, of -- zoals in Nederland -- met een verklaring van behoud van de nationaliteit nadat je een tweede nationaliteit hebt gekregen).

Vreemd toch al dat gedoe. De (financiele) wereld wordt steeds kleiner, ze kunnen binnen seconden miljoenen dollars/pondern/euros enz. overmaken van de ene bankrekening naar de andere. Maar een gewoon iemand, die een gewone bankrekening heeft met iets minder dan een paar miljoen, is blijkbaar niet de moeite waard.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
belg1980
Amerika-ontdekker

Bericht door belg1980 »

Na mijn bezoek aan mijn ING bank gisteren (ben weekje in Belgie) en mij ferm kwaad te moeten hebben maken is mijn geld vandaag eindelijk op mijn Amerikaanse rekening beland.

Transfer werd uitgevoerd op 3 December, dat is dus 21 dagen geleden. Ik heb 6.000 euro overgeschreven en op mijn Amerikaanse rekening is $8.718 terechtgekomen. Dat is een koers van 1,453 terwijl de koers bij het uitvoeren van de opdracht eigenlijk 1,507 stond. De commissie bedraagt dus 3,6%. De kosten bij ING bedroegen 21 euro en bij mijn Amerikaanse bank $12.

Gelukkig is mijn geld nu terecht. Over ING ben ik helemaal niet te spreken. Achteraf gezien had ik beter met Mastercard geld afgehaald, daar bedraagt de commissie slechts 1,4%.
bart1
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door bart1 »

Had je mastercard gebruikt dan had je ook niet 1.50 bekomen dus volgens mij is je vergelijking niet volledig juist.
Als ik goed ben ingelicht is geld afhalen per credit card altijd duurder want de wisselkoers die men gebruikt ligt volledig in lijn met een internationale overschrijving maar bij credit card is de commissie hoger, vooral wanneer het om grotere bedragen gaat.

Gelukkig is je geld terecht en ik zou ook niet tevreden zijn gezien de tijd die men nodig heeft om geld over te schrijven.
Heb net een internationale overschrijving gedaan met Dexia, laat je wel even weten hoe dit verlopen is qua kosten!

Bart1
Bezoek onze blog: http://www.bloggen.be/ineke_en_bart/" onclick="window.open(this.href);return false;
bart1
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door bart1 »

Zoals beloofd:

Maandag 21 December is geld van mijn Dexia rekening overgeschreven naar US
Op Woensdag 24 December reeds op mijn Suntrust account.

Directe kosten:

15$ bij Suntrust
50 EURO bij Dexia, gezien er een maximum kost is bij Dexia doe je er verstandig aan om steeds grote bedragen over te schrijven (minstens 20000 EURO zou ik zeggen).

Wisselkoersverschil

BBC website op 21 December: 1.4368
Koers Dexia: 1.42225

Dus om eerlik te zijn voel ik mij goed behandeld: vlug afgehandeld, kosten binnen de perken en ook wisselkoers lijkt me aanvaardbaar.
Zeker betere ervaring dat Belg1980

Bart1
Bezoek onze blog: http://www.bloggen.be/ineke_en_bart/" onclick="window.open(this.href);return false;
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer