Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

De hondjes mee

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
claudia1970
Amerikafan

Re: De hondjes mee

Bericht door claudia1970 »

Ik open dit draadje even omdat er al lang geen nieuw bericht is geplaats en ik momenteel druk bezig ben met de voorbereiding van mijn verhuizing met 7 katten naar Amerika. Mischien dat er toch meer mensen op zoek zijn naar info over het verhuizen met katten.

Al die tijd heb ik gedacht dat het ontzettend moeilijk zou zijn om 7 katten tegelijkertijd mee te nemen en natuurlijk ben ik er nog lang niet maar zoals ik het nu zie valt het allemaal best mee.
Ik heb via deze website contact gezocht met een medewerker: http://www.dierentransport.com/ om een offerte en informatie over de mogelijkheid om te vleigen met 7 katten aan te vragen. Ik had een ontzettende aardige dame aan de telefoon die mij vertelde dat ik me geen zorgen moets maken en had binnen 5 minuten een offerte in de mail: Vervoer van 7 katten van Amsterdam naar Boston: 820 euro! Mischien klinkt dit voor sommige als heel veel geld maar ik vind het zelf ontzettend meevallen. Ik hoef ze alleen bij hun af te zetten en zij verzorgen verder alles, eenmaal in Boston aan gekomen kan ik zelf door security, auto op halen en naar naar het vrachtgedeelte van Boston Airport gaan om bij de afhandelingsloods van North West de papieren van de katten op te halen. Met deze papieren naar de douane om een stempel te krijgen. Nadat de douane de stempel heeft gegeven, terug naar de loods om de katten op te halen.

Ik moet nog wel zorgen dat de katten ingeent zijn tegen rabbies (langer dan 30 dagen voor vertrek en niet ouder dan een jaar)
een paspoort krijgen en gechipt zijn. Daarna 3 dagen voor vertrek een gezondheidsverklaring op halen ( mag niet ouder zijn dan 3 dagen)

Ik heb overigens wel gekozen voor een direct flight naar Boston dus ik weet verder niet hoe het zit als je wel een tussenstop maakt.
Hoe het uiteindelijk allemaal zal gaan lopen zal ik hier ter zijner tijd nog posten.
Moving to Maine in 2010

http://claudusa.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Grandu
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Grandu »

Dat valt mee zeg! Ik had eerder 820,- per kat verwacht. Fijn dat je het zo goedkoop allemaal kunt regelen. Wat ik me afvraag: krijgen katten iets voordat ze gaan vliegen om te kalmeren?
The end and a new beginning - http://derkdegeus.blogspot.com/

“Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness.”
---Mark Twain
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

Valt me eigenlijk ook nog wel enigszins mee. Ja, het is en blijft veel geld, maar het had erger kunnen zijn - zeker aangezien het ook nog eens niet rechtstreeks via de vliegmaatschappij is geregeld.

Wij hebben onze hond destijds voor €150 met Lufthansa met ons mee laten vliegen, rechtstreeks via LH geregeld.
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Dat valt inderdaad goed mee! Bij datzelfde bedrijf betalen hadden wij in 2008 een offerte gevraagd voor het vervoer van onze hond naar New Jersey, en dat ging toen een 750 euro kosten. Terwijl onze hond maar middelgroot is.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
claudia1970
Amerikafan

Bericht door claudia1970 »

Grandu schreef:. Wat ik me afvraag: krijgen katten iets voordat ze gaan vliegen om te kalmeren?
Mijn dierenarts adviseerde omdat niet te doen. Omdat het in het vrachtruim vrij koud is, en op het moment dat je de kat iets kalmerends geeft worden ze sloom en heeft het lichaam meer moeite om zichzelf warm te houden.
Toch wil ik me daar nog wat verder in verdiepen, heb wat gelezen over homeopatische druppeltjes. Ik heb er namelijk een paar bij zitten die echt helemaal hysterisch worden als ze opgesloten worden. Ik ben stiekem wel blij dat ik ze tijdens de vlucht ook niet hoor of zie, ik kan me herinneren als ik ze ooit voor vakantie een uurtje in de auto had zitten hoe ze dan te keer gaanen ik word zelf helemaal zenuwachtig van dat gekrijs en gemiauw.
Moving to Maine in 2010

http://claudusa.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Omdat het in het vrachtruim vrij koud is
Als er levende dieren op een vlucht zitten worden die in een deel van het ruim gezet wat warmer is, ik dacht trouwens dat het hele ruim tegenwoordig warmer was.
Eleomora
Amerikafan

Bericht door Eleomora »

Bij een dierenzaak kun je meestal druppeltjes of pilletjes kopen.
Ik heb nu zenuwpilletjes (geen medicatie, maar natuurlijke producten)

Met nieuw jaar was onze kat echt bang, en als hij bang is da ligt hij op "scherp" bij het minste of geringste geluid/beweging springt hij op.
Met die pilletje is hij wel bang (ineengedoken) maar hij rent niet meer weg en verder vrij rustig (hij lag zelfs te slapen (wel onder de tafel), terwijl hij dat anders nooit zou doen)

Vorig jaar had de dierenarts valium gegeven, maar dat echt nooit meer. De kat werd helemaal gek van zichzelf. Weg willen rennen maar niet kunnen en omvallen enzo. ik vond dat echt zo zielig
Staceybeesie
Amerika-expert

Bericht door Staceybeesie »

claudia1970 schreef:
Grandu schreef:. Wat ik me afvraag: krijgen katten iets voordat ze gaan vliegen om te kalmeren?
Mijn dierenarts adviseerde omdat niet te doen. Omdat het in het vrachtruim vrij koud is, en op het moment dat je de kat iets kalmerends geeft worden ze sloom en heeft het lichaam meer moeite om zichzelf warm te houden.
Toch wil ik me daar nog wat verder in verdiepen, heb wat gelezen over homeopatische druppeltjes. Ik heb er namelijk een paar bij zitten die echt helemaal hysterisch worden als ze opgesloten worden. Ik ben stiekem wel blij dat ik ze tijdens de vlucht ook niet hoor of zie, ik kan me herinneren als ik ze ooit voor vakantie een uurtje in de auto had zitten hoe ze dan te keer gaanen ik word zelf helemaal zenuwachtig van dat gekrijs en gemiauw.

Ons is destijds ook aangeraden omdat vooral niet te doen. Het heeft niet alleen met de warmte maar ook het verschil in luchtdruk te maken.
Bandido
Amerika-expert

Bericht door Bandido »

claudia1970 schreef:Omdat het in het vrachtruim vrij koud is
Dat is een hardnekkig misverstand, het is in het vrachtruim in principe even warm als in de main cabin.
Staceybeesie schreef:Ons is destijds ook aangeraden omdat vooral niet te doen. Het heeft niet alleen met de warmte maar ook het verschil in luchtdruk te maken.
Ik weet niet zeker of je hiermee het verschil in luchtdruk bedoeld tussen de grond en in de lucht, maar voor de volledigheid: er is geen verschil tussen de luchtdruk in het ruim en in de main cabin.
"Keep Georgia On Your Mind"
Staceybeesie
Amerika-expert

Bericht door Staceybeesie »

Luchtdruk op hoogte is ijler en daar veranderd de bloedsomloop en zuurstofopname door.
Indien je dan kalmerings tabletten geeft zou dit de werking nog meer versterken, aldus mijn dierenarts destijds.
Laatst gewijzigd door markro op 08 jan 2010, 17:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Het is overbodig om het volledige bovenstaande bericht te quoten -> quote verwijderd. Zie bij de "AllesAmerika.com Mededelingen" a.u.b. "Het quoten (citeren) van andere berichten".
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

Door de hoogte vertraagt de stofwisseling, waardoor in theorie er een vorm van overdosis kan ontstaan - het lichaam van het dier houdt de kalmerende middelen te lang vast/verwerkt ze te langzaam - althans dat is wat ons verteld werd als reden om geen kalmeringsmiddelen te geven. Als het dier al ouder is, of niet in goede conditie, dan kan dit verkeerd uitpakken.

Wat de temperatuur betreft: ik geloof wel dat men de temperatuur in het ruim iets hoger zet als er levende dieren aan boord zijn. Dat vertelde de flight attendant ons in ieder geval: de captain had de temperatuur in het ruim omhoog gezet naar 21 graden.
kastelke schreef:een offerte gevraagd voor het vervoer van onze hond naar New Jersey, en dat ging toen een 750 euro kosten
Poeh, dat is wel belachelijk duur! Zoals gezegd, het kostte ons €150 via LH zelf. Het ging ook erg makkelijk. Aanmelden, na aankomst bij het vliegveld de hond gaan inchecken waarna er een controle van zijn papieren plaatsvond (medische verklaring), en daarna mochten we hem weer meenemen tot een uur voordat we zelf gingen boarden. We plaatsten hem in zijn reiskennel, de kennel werd bestickerd, hij werd meegenomen, en aan boord werd ons verteld dat hij ook aan boord was en dat alles prima ging. Het verliep allemaal heel makkelijk en heel goed.
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
Bandido
Amerika-expert

Bericht door Bandido »

Staceybeesie schreef:Luchtdruk op hoogte is ijler en daar veranderd de bloedsomloop en zuurstofopname door.
Indien je dan kalmerings tabletten geeft zou dit de werking nog meer versterken, aldus mijn dierenarts destijds.
Ik dacht ook al dat je dat verschil bedoelde, maar ik dacht toch nog maar even te benoemen dat er geen verschil in druk is tussen de main cabin en het vrachtruim. Wat jij bedoelt is overigens ook de reden dat mensen die alcohol gebruiken tijdens een vlucht soms bemerken sneller aangeschoten te raken. Soms met alle gevolgen van dien. :roll: :wink:
Dento schreef:Wat de temperatuur betreft: ik geloof wel dat men de temperatuur in het ruim iets hoger zet als er levende dieren aan boord zijn. Dat vertelde de flight attendant ons in ieder geval: de captain had de temperatuur in het ruim omhoog gezet naar 21 graden.
Mijn vriend is piloot en die vertelde me dat er eigenlijk vaker eerder wel dan niet levende dieren aan boord zijn. Soms tot paarden of dierentuindieren aan toe. En de temperatuur kan in principe hoger of lager worden gesteld, maar dat hoeft eigenlijk zelden omdat het zoals gezegd normaliter zo'n beetje even warm is als in de main cabin. Maar er kunnen soms verschillen zijn; een vliegtuig bestaat namelijk uit verschillende zones, waardoor het soms warmer of kouder wordt naarmate je bv naar achteren loopt in een toestel.
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

Bandido schreef:Mijn vriend is piloot en die vertelde me dat er eigenlijk vaker eerder wel dan niet levende dieren aan boord zijn.
Dat geloof ik graag, ja. Volgens mij zat hij destijds met nog twee honden in het ruim.
Bandido schreef:Soms tot paarden of dierentuindieren aan toe.
Ook giraffen? Lijkt me verdomd lastig, of ze moeten ze al op hun kant leggen... :wink: :lol:

Onze website | Mijn blog
Bandido
Amerika-expert

Bericht door Bandido »

Dento schreef:
Bandido schreef:Soms tot paarden of dierentuindieren aan toe.
Ook giraffen? Lijkt me verdomd lastig, of ze moeten ze al op hun kant leggen... :wink: :lol:
Volgens mij gaan die per boot, rechtop staand. Ooit "Madagascar" gezien? :lol:
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

"I like to move it, move it!" :lol:

Onze website | Mijn blog
gondelier
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door gondelier »

je zou kunnen kijken naar bachbloesem druppels, is homeopathisch. http://www.anthemis.nl/bach1.htm.
bart1
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door bart1 »

Hoi, zoals je weet moeten de honden apart in een kennel en de eisen die KLM stelt aan het kennel zijn absurd en geeneens volgend de IAAF norm. Wij hadden een goedkopere Ferplast kennel gekocht die eigenlijk niet helemaal conform norm was qua maten maar werd eigenlijk geeneens naar gekeken op Schiphol
Wij hadden origineel 4 kennels gekocht maar 2 weken voor we vertrokken zijn er 2 katten verdwenen (ze hadden zeker gevoeld wat er zat aan te komen?).
Dus wij hebben in Belgenland nog 2 kennels staan. Ze zijn IATA gekeurd want ik heb ze van bij een luchtvrachtagent gekocht.
Aldus mocht je interesse hebben, laat maar weten.
Zou voor de zekerheid toch zorgen dat je IATA gekeurde kennels gebruikt. Wij hadden alles via een agent geregeld (katten werden bij ons thuis opgehaald en in Atlanta konden we ze bij Delta Cargo ophalen) en hij wist te vertellen dat men steeds strenger wordt op dieren in de US.

Bart1
Bezoek onze blog: http://www.bloggen.be/ineke_en_bart/" onclick="window.open(this.href);return false;
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Dento schreef:
kastelke schreef:een offerte gevraagd voor het vervoer van onze hond naar New Jersey, en dat ging toen een 750 euro kosten
Poeh, dat is wel belachelijk duur! Zoals gezegd, het kostte ons €150 via LH zelf.
Dento, er is een verschil tussen het dier meenemen als een soort van bagage, of het dier in cargo laten vliegen zonder dat je zelf op de vlucht zit. De kans was bij ons toen groot dat onze hond niet samen met ons kon vliegen (midden in de zomer -> te warm om mee te mogen op het vliegtuig).
Gewoon meenemen als bagage is een stuk goedkoper, en verschilt in prijs dan ook nog van maatschappij tot maatschappij.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

Ah kijk, dat verklaart het - ik had geen idee dat jullie mogelijk niet met dezelfde vlucht mee zouden kunnen gaan... anders was dat bedrag wel exorbitant hoog geweest!

Onze website | Mijn blog
Kirs
Amerika-ontdekker

Bericht door Kirs »

Het is alweer een tijd geleden dat er op dit topic is gereageerd zie ik, ik heb het helemaal doorgelezen en ben veel te weten gekomen over prijzen en de wijze van transport (wat voor kennels) maar heb nog niet zoveel kunnen vinden over de de te treffen voorbereidingen, inentingen, keuringen e.d. Heb alleen iets over rabies en hartworm zien staan. Moet je je huisdier van tevoren ook aangeven bij de Amerikaanse douane of ergens anders? Is is puur een vliegticket genoeg? Ik geloof dat ze in Amerika niet net zoals hier hondenbelasting kennen maar dat ze wel ieder jaar verplicht hun entingen moeten hebben. Weet iemand hier meer over?
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer