Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Visum
Visum
Slechts een klein vraagje over een eventuele visum. Het gaat hierbij om de visum doe je d.m.v familie aan kan vragen.
Hoe dichtbij moet die familie zijn om naar Amerika te gaan?
Het gezin van mijn opa (die ondertussen overleden is) is namelijk vlak na de 2e wereld oorlog naar Amerika verhuist. Ik heb daar dus hoogstwaarschijnlijk nog 2 oud tantes en 1 oud oom zitten. En niet te vergeten dus ook diverse achter neefjes en nichtjes. Is dat genoeg familie om een visum te krijgen?
Hoe dichtbij moet die familie zijn om naar Amerika te gaan?
Het gezin van mijn opa (die ondertussen overleden is) is namelijk vlak na de 2e wereld oorlog naar Amerika verhuist. Ik heb daar dus hoogstwaarschijnlijk nog 2 oud tantes en 1 oud oom zitten. En niet te vergeten dus ook diverse achter neefjes en nichtjes. Is dat genoeg familie om een visum te krijgen?
Ik weet bijna zeker dat je op basis van oud ooms en oud tantes niet een visum kan aanvragen.
Het gaat bij het familievisum echt om je meest directe familie, zoals je zussen/ boers, kinderen of ouders.
Volgens mij kan je zelfs via je tante, oom of neefjes en/ of nichtjes al niet meer een familievisum aanvragen.
kijk hier anders voor meer info:
http://www.theusa.nl/emigratie/index.htm
Het gaat bij het familievisum echt om je meest directe familie, zoals je zussen/ boers, kinderen of ouders.
Volgens mij kan je zelfs via je tante, oom of neefjes en/ of nichtjes al niet meer een familievisum aanvragen.
kijk hier anders voor meer info:
http://www.theusa.nl/emigratie/index.htm
3. Visa op basis van een familierelatie.
Ongeveer de helft van de beschikbare 650.000 visa per jaar worden toegewezen aan mensen die een bepaalde familieband hebben met Amerikaanse staatsburgers. In sommige gevallen is een familieband met de houder van een Green Card ook voldoende om in aanmerking te komen voor een eigen visum.
Sinds het midden van de jaren zestig vormen deze visa voor "familiehereniging" de belangrijkste en grootste groep. De toewijzing hiervan geschiedt op basis van een viertal voorkeursgroepen. Deze groepen zijn opgebouwd uit een in belang afnemende familiegraad.
A. De direkte Familie category (Immediate Relative)
U bent een direkt lid van een Amerikaanse staatsburger als u:
Getrouwd bent met een U.S.-staatsburger;
Een ongetrouwd kind van onder 21 jaar bent van een U.S.-staatsburger;
De ouder bent van een U.S.-staatsburger die ouder is dan 21 jaar;
De weduwe/weduwnaar bent van een U.S.-staatsburger.
B. Familie-gebaseerde voorkeursgroepen
De voorkeurgroepen voor verwanten van staatsburgers en bezitter van een Green Card zijn:
1e voorkeur:
- Ongetrouwde volwassen kinderen van Amerikanen.
2e voorkeur:
- Partners en minderjarige kinderen alsmede ongetrouwde volwassen kinderen van houders van een visum (Green Card).
3e voorkeur:
- Getrouwde kinderen van Amerikanen.
4e voorkeur:
- Broers en zussen van meerderjarige Amerikanen.
Zoals uit de omschrijving blijkt laten deze vier voorkeurgroepen door hun erg nauwe familieband eigenlijk alleen ruimte voor familieleden van immigranten die vrij recent Amerika zijn binnengekomen.
Aangezien de nadruk bij de immigratie de afgelopen decennia bij inwoners van Latijns-Amerika en delen van Azië lag is het duidelijk dat in deze voorkeurgroepen nu ook de grootste aantallen visa nar inwoners van deze werelddelen gaan.
Deze ontwikkeling is overigens een van de redenen waarom de Amerikaanse regering het Diversity Immigrants Programma (DV-1) heeft opgestart.
Het is niet uitgesloten dat het DV-1 programma juist vanwege deze "scheefgroei" de komende jaren nog aanmerkelijk uitgebreid zal worden.
-
- Amerikakenner
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht