Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

DV-2010: deelnemers EN winnaars!

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
yardenoy
Amerika-ontdekker

Re: DV-2010: deelnemers EN winnaars!

Bericht door yardenoy »

Vandaag naar de dokter geweest.
Alles is perfekt verlopen. Fotos laten nemen, ook alles in orde.
Wachten nu nog op het schattingsverslag van het huis en dan kan alles naar de vertaler.
Interview....here we come :D
bart1
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door bart1 »

En heb je recht voor je gekeken in het schipperskwartier??

Niet druk maken voor interview, als je alles mooi hebt ingevuld kan er eigenlijk niet veel mis gaan, maar goed dat hadden wij ook gelezen en toch hadden wij behoorlijk wat zenuwen. Het haalt echt wel je wereld door elkaar.
Hou ons op de hoogte en als we nog iets kunnen doen horen we het wel

bart1
Bezoek onze blog: http://www.bloggen.be/ineke_en_bart/" onclick="window.open(this.href);return false;
yardenoy
Amerika-ontdekker

Bericht door yardenoy »

We zijn erdoor!
Interview was gisteren.
Wij hadden al onze papieren mooi in plastiekjes en 2 mappen gestoken met voorblad en zo. Toen we die moesten afgeven zijn die mevrouw of we alles konden uithalen, mappen had ze niet nodig, plastiekjes ook niet. Al onze voorbereiding :(
Maar goed, alles verliep eigenlijk een beetje chaotisch daar, er was ook veel volk, misschien was dat de reden?
"Interview" zelf was heel vlot gedaan door een jonge dame.
Wij hebben ook al onze papieren van de financiele situatie afgegeven (Solvabiliteit van de bank, schattingsverslag en stand van de hypothecaire lening), we vroegen of ze die nodig had en ze zij dat we die mochten erbij doen.
Normaal zullen wij vertrekken in het 2de deel van augustus.
bart1
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door bart1 »

Zoals gezegd: als je alles volgens de regels doet dan is het interview in principe geen probleem.

Gefeliciteerd en op naar de States!
Weten jullie al waar jullie heen gaan en wat jullie willen doen?

Bart1
Bezoek onze blog: http://www.bloggen.be/ineke_en_bart/" onclick="window.open(this.href);return false;
yardenoy
Amerika-ontdekker

Bericht door yardenoy »

Dank u :D

Wij kunnen terecht bij onze vrienden in Fairmont,WV.
Wij zullen normaal zo snel mogelijk kijken om een huis te kopen.

Wat werk betreft, in het begin alles nemen wat er te nemen valt en ondertussen zoeken naar iets beters. Daarin zijn we heel open minded.
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Proficiat!!!
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

Inderdaad, van harte gefeliciteerd!
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
Grandu
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Grandu »

Gefeliciteerd! :D Succes met de toekomst...
The end and a new beginning - http://derkdegeus.blogspot.com/

“Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness.”
---Mark Twain
yardenoy
Amerika-ontdekker

Bericht door yardenoy »

Dank u allemaal.
bart1
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door bart1 »

Wij zullen normaal zo snel mogelijk kijken om een huis te kopen
Mijn advies zou zijn om eerst een jaartje te huren. Je komt hier het land binnen zonder enige history en dus is credit score helemaal nul. Je moet maar eens de onderwerpen credit history nalezen en je zal wel vlug begrijpen wat ik bedoel. Je gaat hier niet zo maar een mortgage kunnen krijgen ook al heb je werk. Sterker nog toen wij huis huurden waren er zelfs bepaalde gasleveranciers en waste management companies die gewoon weigerden om contract met ons af te sluiten wegens gebrek aan credit history. Ook bepaalde eigenaars wilden geen huis verhuren aan ons omdat we geen credit history hadden.
Misschien was je van plan om hier cash een huis te kopen maar alles cash kopen is geen manier van credit opbouw (hoe gek dat dit ook mag klinken).
Maar denk dat de vrienden waar je gaat logeren je alles zullen kunnen vertellen over credit history systeem, voor ons Belgen een vrij raar systeem maar hier in de US ooo zoo belangrijk.

Bart1
jaja5
Amerikakenner

Bericht door jaja5 »

hoera, ik ga zo naar het postkantoor om de paspoorten met stempel op te halen (gister waren we niet thuis en tegenwoordig komt de post dus maar 1x een aangetekend pakket met paspoorten brengen)... ik ben benieuwd hoe mooi die stempels eruit zien :D :D :D :D :D

prachtig dus!!!

Iemand enig idee of ik, als winnaar, ook zelf alvast de 1e trip kan maken zodat het proces gestart wordt en dat man en kids bij de reis later kunnen?
Maar nu ik dit vraag, ik vermoed dat het inderdaad wel altijd zo is dat man en kids ook wel sowieso binnen 6 maanden moeten inreizen (voor de 1e x).

Wie weet dit precies (liefst uit ervaring)?
yardenoy
Amerika-ontdekker

Bericht door yardenoy »

bart1 schreef:
Wij zullen normaal zo snel mogelijk kijken om een huis te kopen
Mijn advies zou zijn om eerst een jaartje te huren. Je komt hier het land binnen zonder enige history en dus is credit score helemaal nul. Je moet maar eens de onderwerpen credit history nalezen en je zal wel vlug begrijpen wat ik bedoel. Je gaat hier niet zo maar een mortgage kunnen krijgen ook al heb je werk. Sterker nog toen wij huis huurden waren er zelfs bepaalde gasleveranciers en waste management companies die gewoon weigerden om contract met ons af te sluiten wegens gebrek aan credit history. Ook bepaalde eigenaars wilden geen huis verhuren aan ons omdat we geen credit history hadden.
Misschien was je van plan om hier cash een huis te kopen maar alles cash kopen is geen manier van credit opbouw (hoe gek dat dit ook mag klinken).
Maar denk dat de vrienden waar je gaat logeren je alles zullen kunnen vertellen over credit history systeem, voor ons Belgen een vrij raar systeem maar hier in de US ooo zoo belangrijk.

Bart1
Bedankt voor de info.
Ik heb al veel kunnen lezen op het forum over de credit score, maar het is inderdaad de bedoeling om geen mortgage te hebben, maar wel zoveel mogelijk op afbetaling te kopen en zo onze credit score te verbeteren.
emhoffman
Amerika-newbie

Bericht door emhoffman »

Het is bijna onmogelijk zelfstandig een credit history op te bouwen in de US. Je kan het opbouwen met een credit card, maar die kun je vaak niet krijgen omdat je geen credit history hebt. Misschien dat je hier en daar een lening kan krijgen, maar die zal met een ontzettend hoge rente komen.
Via mijn bedrijf kwam ik er achter dat Bank of America voor buitenlanders een Credit card heeft waarvoor je geen credit history nodig hebt. De rent is acceptable en als je alles snel afbetaald dan blijven de extra kosten (rente) dus laag. Zie link hieronder:
http://www.ohr3.gatech.edu/departmental ... r%20FN.doc

Zodoende ben ik begonnen met credit op te bouwen, wat uiteindelijk heel snel ging. Succes!
guinevere
Amerika-expert

Bericht door guinevere »

Ik had eerst ook helemaal geen kredit en kon geen CC krijgen, zelfs geen Kohl's kaart. :o Mijn auto heb ik toen bij aankoop op $3000 na helemaal afbetaald en met ze afgesproken het restant over 2 jaar af te betalen zodat ik op die manier kredit kon opbouwen. Misschien dat dat ook een idee is? Alle kleine beetjes helpen!
Afbeelding
bart1
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door bart1 »

Bank of America voor buitenlanders een Credit card heeft waarvoor je geen credit history nodig hebt
Klopt want mijn vrouw die heeft haar Visa credit card via BOA. Dit is wel een secured aldus staat een bedrag vast op haar zichtrekening als garantie en brengt dit geen intrest op (niet dat intrest op spaar of zichtrekening zo spectaculair is). Zij moet geen interest of kosten betalen zolang ze maar ganse bedrag op tijd afbetaald.
Heb in ander draadje al gemeld dat andere manier een American Express kaart is. Als je ooit wil vestigen in US neem dan in Europa een AE kaart en gebruik die regelmatig. Ik kon eens in de US zonder probleem een non-secured AE kaart krijgen volledig gebaseerd om mijn European history. Toen wij paar weken terug naar bank gingen inzake een mortgage was mijn verrassing groot dat mijn credit score 756 was! Blijkbaar had AE mijn European history omgezet in een US history (had de kaart al dik 6 jaar).

Mooi meegenomen

Bart1
OscarG
Amerikakenner

Bericht door OscarG »

bart1 schreef:Heb in ander draadje al gemeld dat andere manier een American Express kaart is. Als je ooit wil vestigen in US neem dan in Europa een AE kaart en gebruik die regelmatig. Ik kon eens in de US zonder probleem een non-secured AE kaart krijgen volledig gebaseerd om mijn European history. Toen wij paar weken terug naar bank gingen inzake een mortgage was mijn verrassing groot dat mijn credit score 756 was! Blijkbaar had AE mijn European history omgezet in een US history (had de kaart al dik 6 jaar).

Mooi meegenomen
Dat is inderdaad mooi mee genomen! Om diezelfde reden heb ik ook een AE kaart genomen vorig jaar. Heb hem straks als ik ga verhuizen zo'n 1,5 jaar en gebruik hem maandelijks voor benzine enzo. Ik hoop dat ze mijn EU history ook omzetten voor een credit score.
Twenty years from now, you will be more disappointed by the things you did not do than by the things you did. So, throw off the bowlines. Sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. ~Mark Twain
Vol
Amerikafan

Bericht door Vol »

OscarG schreef:. Ik hoop dat ze mijn EU history ook omzetten voor een credit score.
Ik geloof niet echt dat ze de score omzetten. Ik ben begonnen met een Bank of America secured credit card en had na een half jaar ook een score van boven de 750.
Het punt is dat het niet zo veel waard is omdat het maar 1 credit lijn is.

Voor hypotheken zijn de regels dat je nu minimaal 3 creditlines moet hebben actief over de afgelopen 2 jaar. Omdat ik een flinke downpayment deed namen ze genoegen met mijn 2 lines over 1.5 jaar maar alleen de score zegt in dat soort gevallen niet zo heel veel.

Voor je kabeltv aansluiting enz maakt het niet uit en kijkt men alleen naar je score.

De kaarten die ik gevonden heb zijn:
AMEX als je in NL al een kaart had.
Bank of America (lage limiet)
Citibank (ook secured maar je inleg wordt in een CD gezet waardoor je er iets van 4.25% rente over verdient)

Daarnaast kan het zijn dat je werkgever afspraken heeft met credit unions oid waardoor het allemaal in eens een heel stuk makkelijker gaat dus kijk daar ook even naar.
bart1
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door bart1 »

Vol schreef:Voor hypotheken zijn de regels dat je nu minimaal 3 creditlines moet hebben actief over de afgelopen 2 jaar. Omdat ik een flinke downpayment deed namen ze genoegen met mijn 2 lines over 1.5 jaar maar alleen de score zegt in dat soort gevallen niet zo heel veel
Wij hebben net naar BoA geweest en met 1 creditlijn en een werkhistory van 3 maanden US hebben wij zonder probleem een hypotheekvoorstel ontvangen.
Enige andere wat ze willen zien is een vertaling van je loonstaat in Europa van laatste 2 jaar.
Ook de rente zelf was naar mijn mening in lijn met de marktwaarde (4.2% uit mijn hoofd).

Bart1
Vol
Amerikafan

Bericht door Vol »

Het is dus niet echt consequent. Werkhistorie lijkt inderdaad geen probleem te zijn, bij mij was alleen de offer letter voldoende. Ik was er nog niet eens begonnen maar ik moest ook de vertaalde NL jaaropgaven inleveren.

Wij hebben het niet eens geprobeerd bij de bank of america omdat ik het echt een afschuwelijke bank vind. Heb spijt dat ik daar mijn rekening heb geopend maar het ironische is dat ze nu onze hypotheek overgekocht hebben van de maatschappij waar we 'm af hebben gesloten dus we zitten er nu alsnog aan vast :cry:

Maar 4.2% voor 30 jaar? Dat is heel erg goed. Wij zitten nu op 4.75% en dat is een 'buy down rate' van de builder. Onder de 5.25% heb ik ze niet gezien (anders dan internet lokkers).
yardenoy
Amerika-ontdekker

Bericht door yardenoy »

13/ 1. Youri (yardenoy) en Anja
2. 1ste keer
3. Zelf ingevuld
4. 9 juni
5. EU00024xxx
6. 19 juni
7. 4 februari 2010
8. 11 maart