Alles is perfekt verlopen. Fotos laten nemen, ook alles in orde.
Wachten nu nog op het schattingsverslag van het huis en dan kan alles naar de vertaler.
Interview....here we come

Mijn advies zou zijn om eerst een jaartje te huren. Je komt hier het land binnen zonder enige history en dus is credit score helemaal nul. Je moet maar eens de onderwerpen credit history nalezen en je zal wel vlug begrijpen wat ik bedoel. Je gaat hier niet zo maar een mortgage kunnen krijgen ook al heb je werk. Sterker nog toen wij huis huurden waren er zelfs bepaalde gasleveranciers en waste management companies die gewoon weigerden om contract met ons af te sluiten wegens gebrek aan credit history. Ook bepaalde eigenaars wilden geen huis verhuren aan ons omdat we geen credit history hadden.Wij zullen normaal zo snel mogelijk kijken om een huis te kopen
Bedankt voor de info.bart1 schreef:Mijn advies zou zijn om eerst een jaartje te huren. Je komt hier het land binnen zonder enige history en dus is credit score helemaal nul. Je moet maar eens de onderwerpen credit history nalezen en je zal wel vlug begrijpen wat ik bedoel. Je gaat hier niet zo maar een mortgage kunnen krijgen ook al heb je werk. Sterker nog toen wij huis huurden waren er zelfs bepaalde gasleveranciers en waste management companies die gewoon weigerden om contract met ons af te sluiten wegens gebrek aan credit history. Ook bepaalde eigenaars wilden geen huis verhuren aan ons omdat we geen credit history hadden.Wij zullen normaal zo snel mogelijk kijken om een huis te kopen
Misschien was je van plan om hier cash een huis te kopen maar alles cash kopen is geen manier van credit opbouw (hoe gek dat dit ook mag klinken).
Maar denk dat de vrienden waar je gaat logeren je alles zullen kunnen vertellen over credit history systeem, voor ons Belgen een vrij raar systeem maar hier in de US ooo zoo belangrijk.
Bart1
Klopt want mijn vrouw die heeft haar Visa credit card via BOA. Dit is wel een secured aldus staat een bedrag vast op haar zichtrekening als garantie en brengt dit geen intrest op (niet dat intrest op spaar of zichtrekening zo spectaculair is). Zij moet geen interest of kosten betalen zolang ze maar ganse bedrag op tijd afbetaald.Bank of America voor buitenlanders een Credit card heeft waarvoor je geen credit history nodig hebt
Dat is inderdaad mooi mee genomen! Om diezelfde reden heb ik ook een AE kaart genomen vorig jaar. Heb hem straks als ik ga verhuizen zo'n 1,5 jaar en gebruik hem maandelijks voor benzine enzo. Ik hoop dat ze mijn EU history ook omzetten voor een credit score.bart1 schreef:Heb in ander draadje al gemeld dat andere manier een American Express kaart is. Als je ooit wil vestigen in US neem dan in Europa een AE kaart en gebruik die regelmatig. Ik kon eens in de US zonder probleem een non-secured AE kaart krijgen volledig gebaseerd om mijn European history. Toen wij paar weken terug naar bank gingen inzake een mortgage was mijn verrassing groot dat mijn credit score 756 was! Blijkbaar had AE mijn European history omgezet in een US history (had de kaart al dik 6 jaar).
Mooi meegenomen
Ik geloof niet echt dat ze de score omzetten. Ik ben begonnen met een Bank of America secured credit card en had na een half jaar ook een score van boven de 750.OscarG schreef:. Ik hoop dat ze mijn EU history ook omzetten voor een credit score.
Wij hebben net naar BoA geweest en met 1 creditlijn en een werkhistory van 3 maanden US hebben wij zonder probleem een hypotheekvoorstel ontvangen.Vol schreef:Voor hypotheken zijn de regels dat je nu minimaal 3 creditlines moet hebben actief over de afgelopen 2 jaar. Omdat ik een flinke downpayment deed namen ze genoegen met mijn 2 lines over 1.5 jaar maar alleen de score zegt in dat soort gevallen niet zo heel veel