Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

DV-2011: winnaar nr. 4: rsn

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
rsn
Amerika-ontdekker

DV-2011: winnaar nr. 4: rsn

Bericht door rsn »

WHIIEEEEEEH!! :)

Eerlijk though, het is mijn vriendin (marloes) die de brief binnen heeft gekregen op 10 mei (op haar verjaardag welteverstaan) met case number 10xxx.
Dit is de tweede keer dat we mee hebben gedaan en zij had deze keer al het gevoel dat 'het ging gebeuren'. Vorig jaar hadden we dit gevoel niet echt omdat uitgeloot worden onpraktisch zou zijn ivm het behalen van onze masters in augustus dit jaar :).

Het ziet er naar uit dat we waarschijnlijk eind dit jaar/begin volgend jaar voor een gesprek uitgenodigd zullen worden (correct me if i'm wrong) dus gelukkig hebben we genoeg tijd om alle documenten (en inentingen) op orde te krijgen.

Het verbaasde ons wel weer hoe 'strict' de amerikaanse bureaucratie is toen we even door de vragenlijst heen bladerde maar dat is eigenlijk alom bekend :).

Het plan is nu om zo snel mogelijk haar papieren in te vullen en terug te sturen. Daarnaast proberen een dezer dagen in ondertrouw te gaan en binnen een tijdsbestek van 1,5 maand te trouwen en alsnog een geupdate DS-230 op te sturen (misschien niet de meeste romantische manier, maar dient vooral praktische doeleinden daar het een hoop hassle scheelt).

Gelukkig kunnen we (mochten het zover komen dat we daadwerkelijk een greencard krijgen) bij vrienden wonen tot we op onze eigen benen kunnen staan (in Austin, TX) en willen ze ook financieel garant staan voor ons (wat uiteraard aan gigantische luxe positie is!!).

Het grappige van het hele verhaal is, omdat we het al zo vaak met onze vrienden uit ATX over de DV-L hebben gehad, is dat ze het in persoon mee hebben kunnen maken. We hebben namelijk 2 vrienden over voor 2 weken uit ATX en zij waren ook helemaal door het dolle heen omdat ze weten hoeveel dit voor ons betekend.

Nou eeh, ik ga maar het gemeentehuis bellen :)

xo,

r&m
Ziva
Amerika-expert

Re: DV-2011: winnaar nr. 4: rsn

Bericht door Ziva »

Van harte gefeliciteerd voor jullie!!

Echt supergaaf joh, laten we hopen dat we er allemaal doorkomen en elkaar helpen waar nodig :)
RiverCola
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door RiverCola »

Gefeliciteerd rsn!!!!

Veel succes met het hele proces en natuurlijk wens ik jullie, ondanks het minder romantische aspect, een fantastische huwelijksdag! :thumbup:
rsn
Amerika-ontdekker

Bericht door rsn »

Ziva schreef:Van harte gefeliciteerd voor jullie!!

Echt supergaaf joh, laten we hopen dat we er allemaal doorkomen en elkaar helpen waar nodig :)
Heel erg bedankt, laten we het inderdaad hopen en de hulp komt geloof ik ook wel goed, naar dit forum gekeken! :)
RiverCola schreef:Gefeliciteerd rsn!!!!

Veel succes met het hele proces en natuurlijk wens ik jullie, ondanks het minder romantische aspect, een fantastische huwelijksdag! :thumbup:
Haha, dank je wel! :) Het trouwen is nu louter een formaliteit (daar we beide niet gelovig zijn), we kunnen altijd nog een feest geven ter ere van het trouwen.
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Wat ben ik blij voor jullie!!! Proficiat! (ook met je geplande huwelijk)

Edit: kijk ik er nu over, of sta jij niet eens in de lijst der deelnemers?
viewtopic.php?f=12&t=24587#p390177
(als dat zo is, dan is die notification letter ongeldig hoor! :wink: )
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
inge67
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door inge67 »

Proficiat rsn!
Knabbeltje
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 23

Bericht door Knabbeltje »

Gefeliciteerd ! :wink:
rsn
Amerika-ontdekker

Bericht door rsn »

kastelke schreef:Wat ben ik blij voor jullie!!! Proficiat! (ook met je geplande huwelijk)

Edit: kijk ik er nu over, of sta jij niet eens in de lijst der deelnemers?
viewtopic.php?f=12&t=24587#p390177
(als dat zo is, dan is die notification letter ongeldig hoor! :wink: )
Oh snap!
Nee we staan er inderdaad niet in, nu wel trouwens :), even vergeten te doen afgelopen winter.
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful »

Okay. Nu Kastelke het goed vindt :wink:, ook felicitaties van mij :blob1:
Groet,

Old Faithful
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

:lol:

Gefeliciteerd, rsn! Het ziet ernaar uit dat jullie het goed voor elkaar hebben voor als jullie inderdaad mogen gaan!
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
DixieChick
Amerika-expert

Bericht door DixieChick »

Gefeliciteerd! Succes met alle rompslomp!
This is Guy Smiley, reporting live! from the inside of his car!
Southern Tales
Grandu
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Grandu »

Gefeliciteerd :occasion9:
The end and a new beginning - http://derkdegeus.blogspot.com/

“Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness.”
---Mark Twain
Almost_there
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door Almost_there »

Van harte gefeliciteerd, veel succes!
rsn
Amerika-ontdekker

Bericht door rsn »

Dank u dank u dank u!
yardenoy
Amerika-ontdekker

Bericht door yardenoy »

Proficiat!!!
Staceybeesie
Amerika-expert

Bericht door Staceybeesie »

Gefeliciteerd!!!
Sten

Bericht door Sten »

Gefeliciteerd collega winnaars... dit zijn hectische, spannende tijden! :D
Klaasenfroukje
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door Klaasenfroukje »

Hey RSN,

We zijn jaloers :wink: maar gunnen het jullie van harte! Gefeliciteerd met de brief!!!!! :clap:
Succes met het invullen en met de procedure!
rsn
Amerika-ontdekker

Bericht door rsn »

Gisteren was het dan eindelijk de dag van de medische keuringen. We hadden om 11:00 een afspraak bij Dr. Schulte.

Na, dachten we, op tijd vertrokken te zijn (rond 8:00) vanuit Doetinchem kwamen we, na veel gescheld op de files, gelukkig rond 10:30 bij het concertgebouw/museumplein aan bij de parkeergarage. Meteen doorgelopen naar 'Dr. Schulte's office' wat in principe enkele minuten lopen is. We waren verbaasd een huisartsenpraktijk te vinden in een dergelijk hoog amsterdams stadswoning. Eenmaal binnen werden we blijkbaar al verwacht aangezien onze namen genoemd werden + afspraak van 11:00, we waren obviously ruim op tijd dus we werden verzocht plaats te nemen in de wachtkamer.

Rond 11:00 werd mijn vrouw ( :) ) bij de assistent geroepen om alle papieren te regelen. We hadden geen vaccinatieboekjes meegenomen en dus kregen we een telefoonnummer (030-2749111) wat we konden bellen waar je je vaccinatie records kunt opvragen, handig als je zoals ons je vaccinatieboekje niet meer hebt kunnen vinden. Vervolgens werd er bloed afgenomen en bleek dat we alleen een DTP-'booster' :) nodig hadden (is maar 10 jaar geldig). Hierna werd de vragenlijst doorgelopen (heb je ooit gerookt, alcoholverslaving gehad, erstige medische aandoening(en) gehad, zelfmoordpogingen geprobeerd etc.), waarop de simpele fysieke checkup (longen, hart, bloedruk, gewicht, lengte etc.) volgde. Alles was in orde dus konden we afrekenen, maar niet voordat Dr. Schulte junior, na vernomen te hebben dat wij beide in de muziek werkten, nog even zijn muzikale voorkeuren wou delen + de soundtrack van de film Heat. :)

Anyhow, we hadden afgerekend en vervolgde de reis naar de Jan van Goyenklinkiek een paar straten verderop. Eenmaal daar aangekomen gingen we meteen naar wachtkamer 3 naast het office van Dr. Knegt-Junk (! :D). We waren iets vroeger dan 12:30 aanwezig dus het was even wachten maar uiteindelijk kwam de radioloog en mochten we één voor één een foto laten maken. Frappant was wel dat je uiteindelijk in de gang afrekende met de radioloog ('moeten we dit bij de receptie regelen?' 'nee, kan gewoon hier bij mij..'). Ze vertelde dat ze de foto's op cd zouden zetten en dezelfde dag nog bij Dr. Schulte's praktijk zouden afleveren. Verder zou Dr. Schulte de foto's + formulieren overleggen bij het consulaat.

Op de terugweg naar de auto zijn we nog even snel langs het consulaat gelopen zodat we zeker wisten dat we maandag bij het juiste gebouw staan, al is het niet te missen :).

Nu 4 lange dagen tegemoet.. :)
guinevere
Amerika-expert

Bericht door guinevere »

Proficiat met jullie huwelijk! Wat een leuke bijkomstigheid van het winnen van de loterij ... heb je eigenlijk twee keer "gewonnen." :D
Afbeelding
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer