Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Nadelen emigratie/wonen VS?

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Rear Naked Choke
Amerika-ontdekker

Nadelen emigratie/wonen VS?

Bericht door Rear Naked Choke »

Naar aanleiding van het "Waarom is het zo leuk om in Amerika te wonen...?" topic zou ik graag jullie mening willen weten omtrent de minpunten van het wonen/verhuizen in de VS.
Bandido
Amerika-expert

Re: Nadelen emigratie/wonen VS?

Bericht door Bandido »

Dat zijn er voor mij eigenlijk maar een paar:

- Afstand tot familie en vrienden (en dit is toch wel verreweg de belangrijkste)
- Weinig vakantiedagen (dit worden er wel meer als je er langer werkt, maar als je net bent begonnen/geemigreerd begin je vaak bij 1 of 2 weken per jaar. En de helft gaat meestal op aan bezoek aan NL en is dus niet ehct vakantie. )
- Minder makkelijk om stedentripjes in Europa te maken (ik ging regelmatig "even" naar Londen, Parijs, Berlijn oid en dat zit er nu niet meer in)
- Terrasjes (dit is misschien een rare, maar ik mis het toch regelmatig. Nou wordt dat hier wel steeds gebruikelijker, maar het is toch niet hetzelfde als op een gezellig plein in NL mensen kijken. Daar staat dan weer tegenover dat het hier vaker kan. 8) )
"Keep Georgia On Your Mind"
Marcel87
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Marcel87 »

Ik ben dan wel niet naar de VS geëmigreerd, maar ik mis inderdaad ook terrasjes. Blijft toch raar dat er op veel plekken gewoon haast geen terrasjes zijn..
OscarG
Amerikakenner

Bericht door OscarG »

Het gedoe om de ziektekostenverzekering zie ik wel als een nadeel, met de pre-existing conditions, vaagheden over vergoedingen, hoge kosten enz.

En ik vraag me af of ze bij het winnen van de superbowl ofzo net zo enthousiast zijn als her Oranje legioen ;) De oranje sfeer is toch wel echt iets aparts zo iedere twee jaar. Ben benieuwd of het daar op dezelfde manier leeft met sport. Maar dat is niet echt een nadeel verder, maar meer iets wat ik me af vraag.
Twenty years from now, you will be more disappointed by the things you did not do than by the things you did. So, throw off the bowlines. Sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. ~Mark Twain
Rear Naked Choke
Amerika-ontdekker

Ik vind ook dat er geen voetbalsfeer is in de VS.
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

Bandido schreef:Dat zijn er voor mij eigenlijk maar een paar:

- Afstand tot familie en vrienden (en dit is toch wel verreweg de belangrijkste)
- Weinig vakantiedagen (dit worden er wel meer als je er langer werkt, maar als je net bent begonnen/geemigreerd begin je vaak bij 1 of 2 weken per jaar. En de helft gaat meestal op aan bezoek aan NL en is dus niet ehct vakantie. )
- Minder makkelijk om stedentripjes in Europa te maken (ik ging regelmatig "even" naar Londen, Parijs, Berlijn oid en dat zit er nu niet meer in)
- Terrasjes (dit is misschien een rare, maar ik mis het toch regelmatig. Nou wordt dat hier wel steeds gebruikelijker, maar het is toch niet hetzelfde als op een gezellig plein in NL mensen kijken. Daar staat dan weer tegenover dat het hier vaker kan. 8) )
Dat geldt voor mij precies hetzelfde (al zijn er in Boulder en in Ft. Collins wel wat terrasjes te vinden)...
OscarG schreef:Het gedoe om de ziektekostenverzekering zie ik wel als een nadeel, met de pre-existing conditions, vaagheden over vergoedingen, hoge kosten enz.
Deze behoort ook nog tot het rijtje. Ik heb nu dan wel een goede verzekering, maar toch blijft het iets wat in mijn achterhoofd blijft rondhangen - je weet nooit wat je misschien nog een keer aan kosten zult krijgen.

Ook het hele credit en credit score gebeuren vind ik wel een nadeel. Je kunt aantonen dat je alles op tijd betaald hebt voor een bepaalde periode, en je kunt aantonen dat je voldoende inkomen hebt, maar toch zijn er altijd weer andere regeltjes waardoor het moeilijk zoniet onmogelijk blijkt om een lening/hypotheek te krijgen tegen redelijke maandlasten.
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Grappig, dat die terrasjes terugkomend zijn. Ik vind het echt super, dat er hier nu zoveel restaurants en bars met een terras zijn, dat is iets van de afgelopen paar jaar. Ik mis dat inderdaad in bepaalde delen van de VS ook.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Dutchess
Amerika-expert

Bericht door Dutchess »

Het ontbreken van een uitvoerig sociaal vangnet. Er zijn wel wat vangnetten, maar niet zo uitgebreid als in NL. Ergens in m'n achterhoofd blijf ik die angst hebben om dakloos te worden!
Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.
TedjevanEs
Amerikakenner

Bericht door TedjevanEs »

Bandido slaat de spijker op z'n kop, niets aan toe te voegen....
Bandido
Amerika-expert

Bericht door Bandido »

Petra/VS schreef:Grappig, dat die terrasjes terugkomend zijn. Ik vind het echt super, dat er hier nu zoveel restaurants en bars met een terras zijn, dat is iets van de afgelopen paar jaar.
Ja, hier ook en dat worden er hier ook steeds meer. Maar dan nog zijn het vaak van die grote patio's, of niet aan een weg waardoor het "mensen kijken" lastiger is. En dat is nou juist een van de leukere dingen aan de terrasjes in NL. :wink:
Rear Naked Choke schreef:Ik vind ook dat er geen voetbalsfeer is in de VS.
Dat is me toch de afgelopen weken alleszins meegevallen. De finale heb ik gekeken met 600 voetbalgekke mensen in oranje en niet eens iedereen kon erin. En dat zal niet in elke plaats zo zijn, maar in de grotere steden zijn mensen er toch wat meer aan gewend.
"Keep Georgia On Your Mind"
Matjong
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door Matjong »

Bandido schreef:Dat is me toch de afgelopen weken alleszins meegevallen. De finale heb ik gekeken met 600 voetbalgekke mensen in oranje en niet eens iedereen kon erin. En dat zal niet in elke plaats zo zijn, maar in de grotere steden zijn mensen er toch wat meer aan gewend.
Hier stonden er 100000 op het museumplein ;)
Onze emigratie naar Atlanta: http://movetoatlanta.wordpress.com/
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

De Amerikanen wordt zo vaak "chauvinisme" verweten bij uiterlijke vertoningen, die de USA aanprijzen. Ik moet eigenlijk wel lachen, dat de oranjegekte nu genoemd wordt, als iets, dat in dit land zou missen ;). Ook hier in Washington was er heel wat voetbalgekte, maar het is dan ook een heel internationaal gebied. Waar wij nogal down uit de pub naar huis gingen, feestten een paar honderd meter verderop de Spanjaarden bij hun ambassade :D.
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Bandido schreef:
Petra/VS schreef:Grappig, dat die terrasjes terugkomend zijn. Ik vind het echt super, dat er hier nu zoveel restaurants en bars met een terras zijn, dat is iets van de afgelopen paar jaar.
Ja, hier ook en dat worden er hier ook steeds meer. Maar dan nog zijn het vaak van die grote patio's, of niet aan een weg waardoor het "mensen kijken" lastiger is. En dat is nou juist een van de leukere dingen aan de terrasjes in NL. :wink:
Wanneer kom je naar Washington? Kunnen we fijn mensen gaan kijken (inderdaad wat het zo leuk maakt). De brede trottoirs in het centrum zijn bij uitstek geschikt voor terrassen, waarbij je heerlijk mensen kunt kijken. Favoriet van mij: Brasserie Beck, als is Ten Penh een snelle tweede.
Matjong
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door Matjong »

Petra, dat beeld wordt waarschijnlijk sterk gevoed door een aantal uiterlijkheden, het overmatige gebruik van de Amerikaanse vlag bijvoorbeeld. Maar goed, je hebt gelijk, in Europa is het niet veel anders. De Fransen weigeren volgens mij nog steeds regelmatig om ook maar een woord Engels te spreken. Of wat dacht je van de Belgen die met hun taalkwestie al oneindig lang ruzie hebben... Geef mij maar Amerika. ;)
Onze emigratie naar Atlanta: http://movetoatlanta.wordpress.com/
houstonwehaveaproblem
Amerika-expert

Bericht door houstonwehaveaproblem »

Buiten de dingen die Bandido noemt mis ik het fietsen in Nederland. Het is zo makkelijk daar om even op je fiets te springen en ergens heen te fietsen. Dat mis ik hier wel. En dan bedoel ik niet het fietsen bij temperaturen van 35C en hoger, maar de activiteit op zich en de nabijheid van winkels en familie/vrienden waar je even op de fiets heen kunt.
Ook de spontane contacten, het even bij elkaar binnen lopen mis ik hier. Het lijkt ook wel of het moeilijker is om contacten te leggen hier.
You can't change the direction of the wind, but you can adjust your sails.
Reisverslag Nationale Parken Westen: http://reisverslagen.allesamerika.com/verslag205";
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Matjong schreef:Petra, dat beeld wordt waarschijnlijk sterk gevoed door een aantal uiterlijkheden, het overmatige gebruik van de Amerikaanse vlag bijvoorbeeld. Maar goed, je hebt gelijk, in Europa is het niet veel anders. De Fransen weigeren volgens mij nog steeds regelmatig om ook maar een woord Engels te spreken. Of wat dacht je van de Belgen die met hun taalkwestie al oneindig lang ruzie hebben... Geef mij maar Amerika. ;)
Precies, zo heeft ieder land wel iets. En toch hebben ze ook allemaal hun aantrekkelijkheden. En in dit draadje zie je al dat "Amerika" heel verschillend kan zijn, afhankelijk, waar je woont. Zo verschillen bijvoorbeeld Virginia (waar ik woon) en Massachusetts (waar mijn zus woont) van elkaar, zoals Nederland en Frankrijk, ongeveer, in veel opzichten. Natuurlijk hebben de staten wel meer gemeen, dan de Europese landen, maar ze zijn ook verbazingwekkend verschillend.
Rear Naked Choke
Amerika-ontdekker

Ik vind vrouwen die steeds "OH MY GOD" zeggen ook heel irritant.
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Gek, datzelfde gevoel heb ik bij mannen, die rare dingen op fora schrijven :jokercolor:
wiepster
Amerika-expert

Bericht door wiepster »

houstonwehaveaproblem schreef:Buiten de dingen die Bandido noemt mis ik het fietsen in Nederland. Het is zo makkelijk daar om even op je fiets te springen en ergens heen te fietsen. Dat mis ik hier wel. En dan bedoel ik niet het fietsen bij temperaturen van 35C en hoger, maar de activiteit op zich en de nabijheid van winkels en familie/vrienden waar je even op de fiets heen kunt.
Ook de spontane contacten, het even bij elkaar binnen lopen mis ik hier. Het lijkt ook wel of het moeilijker is om contacten te leggen hier.
Dat mis ik ook het meest, even op de fiets bij een vriendin een bakkie koffie doen. Mijn dochter heeft het nog erger, in Utrecht was ze gewend om even in de buurt rond te fietsen en bij vriendinnetjes langs te gaan. Hier zit ze altijd in huis, en is stukken minder zelfstandig. Nog een jaar en dan komt er wel een auto voor haar, dat is dan wel weer een voordeel( voor haar .... :roll: ).
Rear Naked Choke
Amerika-ontdekker

Petra/VS schreef:Gek, datzelfde gevoel heb ik bij mannen, die rare dingen op fora schrijven :jokercolor:
Afbeelding
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer