Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Nadelen emigratie/wonen VS?
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Re: Nadelen emigratie/wonen VS?
Ik durf het bijna niet te schrijven, want ik schilder zo'n "Mayberry" beeld van onze buurt, maar onze kinderen fietsen of lopen naar hun vrienden en vriendinnen of naar het centrum van onze woonplaats. De buurtkinderen spelen allemaal samen buiten, leeftijden varierend van zes tot vijftien. Onze jongste past nu op de vogel van haar vriendinnetje, een paar straten verderop. Ik fiets naar van alles en nog wat (al zou ik het nog meer moeten doen!) en er is altijd wel iemand om mee te kletsen hier. Die plaatsen zijn er dus ook wel degelijk in de VS en niet alle plaatsen in Nederland zijn zo gezellig (althans niet voor mensen, die er niet hun hele leven hebben gewoond), wil ik ook nog even benadrukken. Mijn ervaringen in Nederland zijn helemaal niet goed, maar met de jaren heb ik geleerd daar mijn oordeel over het hele land niet op te baseren. Ik heb geleerd Nederland te waarderen voor het unieke en (eerlijk gezegd voornamelijk door relaties, die ik via het internet heb gelegd) de aardige mensen. Twintig jaar geleden had ik dat laatste absoluut niet geschreven. Het is dus ook heel erg op persoonlijke ervaring gebaseerd, allemaal.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Rear Naked Choke schreef:Petra/VS schreef:Gek, datzelfde gevoel heb ik bij mannen, die rare dingen op fora schrijven

- DixieChick
- Amerika-expert
Nou, Petra/VS, dan is het besluit gemaakt; wij komen bij jullie in de buurt wonen
Ik roep al jaren (en laatst ook op mijn blog) dat ik op zoek ben naar een echte "Mayberry", en die hebben we nu dus gevonden!
Serieus, ik mis hier de terrasjes echt het meeste. We hebben hier zeggen en schrijven een terras in het stadje, van de Starbucks, en die ligt aan grote weg, waardoor er van het hele mensen kijken geen bal terecht komt. Ik ben opgegroeid in Frankrijk waar mensen kijken tot een kunstvorm verheven is, en dat mis ik dus wel heel erg.
De opmerkingen over het fietsen dat snap ik wel, alhoewel ik dat dus wel gewoon doe. Wel op mijn racefiets, met helm en in 35C plus, maar ik neem een rugzak mee en ga. Ik zat altijd te mopperen dat ik dat zo miste, en toen bedacht ik, ik kan het natuurlijk ook gewoon eens gaan proberen. En ja, je loopt een beetje voor schut met je "clip-in-shoes" in winkels, en het is ietsjes verder fietsen naar de dichtsbijzijnde winkel, maar ik vind het heerlijk!
Ik mis zelf hele rare dingen. Het wandelen en bij mensen zo naar binnen kunnen kijken (toch weer dat mensen kijken he?). De markt. Even bij familie langs. Dat zijn dingen die hier niet bestaan of niet kunnen.

Serieus, ik mis hier de terrasjes echt het meeste. We hebben hier zeggen en schrijven een terras in het stadje, van de Starbucks, en die ligt aan grote weg, waardoor er van het hele mensen kijken geen bal terecht komt. Ik ben opgegroeid in Frankrijk waar mensen kijken tot een kunstvorm verheven is, en dat mis ik dus wel heel erg.
De opmerkingen over het fietsen dat snap ik wel, alhoewel ik dat dus wel gewoon doe. Wel op mijn racefiets, met helm en in 35C plus, maar ik neem een rugzak mee en ga. Ik zat altijd te mopperen dat ik dat zo miste, en toen bedacht ik, ik kan het natuurlijk ook gewoon eens gaan proberen. En ja, je loopt een beetje voor schut met je "clip-in-shoes" in winkels, en het is ietsjes verder fietsen naar de dichtsbijzijnde winkel, maar ik vind het heerlijk!
Ik mis zelf hele rare dingen. Het wandelen en bij mensen zo naar binnen kunnen kijken (toch weer dat mensen kijken he?). De markt. Even bij familie langs. Dat zijn dingen die hier niet bestaan of niet kunnen.
This is Guy Smiley, reporting live! from the inside of his car!
Southern Tales
Southern Tales
- houstonwehaveaproblem
- Amerika-expert
Zelfs al zou ik willen dan nog kan het hier niet. Binnen de wijk kan ik wel een rondje maken, maar zodra ik de wijk uit wil kom ik op een 5 baans weg terecht waar men 45 (mph) mag rijden, maar veel harder rijdt. Er zijn geen speciale fietspaden en dus is het bloedlink om je op de weg te begeven. Voor schut lopen en een helm moeten dragen zou ik allemaal geen ramp vinden, maar het risico om platgereden te worden is hier helaas te groot.DixieChick schreef:
You can't change the direction of the wind, but you can adjust your sails.
Reisverslag Nationale Parken Westen: http://reisverslagen.allesamerika.com/verslag205";
Reisverslag Nationale Parken Westen: http://reisverslagen.allesamerika.com/verslag205";
*** Forumleden SylVol en PeterLi hebben eenzijdig beslist om al hun berichten te verwijderen. Daardoor staan er vanaf hier een aantal lege berichten in dit topic. Om de leesbaarheid te behouden heb ik beslist deze berichten weg te halen. Natuurlijk ga je hier en daar nog quotes zien uit hun berichten, maar de originelen zijn dus door de betrokken forumleden zelf weggehaald.
Elke, moderator***
Elke, moderator***
Laatst gewijzigd door SylVol op 14 jul 2010, 16:26, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Amerika-ontdekker
Nederlanders houden inderdaad van mensen kijken. Als je in je tuin zit hoef je maar even om te kijken en je buurman/vrouw zit naar je te staren.
-
- Amerika-ontdekker
Ik ben liever realistisch dan positief.SylVol schreef:weeeeeeeeer zo'n negatief (ja ja maar heel realistisch) draadje te openen, jammer...
Als ik bijvoorbeeld ergens in de Sahara zit zonder eten en drinken en waar niemand komt, is het belachelijk om te denken van 'ja, ik kom er wel uit.' Je kan beter realistisch zijn, dan is alles meegenomen.
- DixieChick
- Amerika-expert
Sylvol>dat is wel een goed punt, en dat mis ik inderdaad ook niet.
Houstonwehave> Ik fiets hier ook op 4-baans wegen waar men 45mph mag, en hier gaan alle automobilisten keurig voor me opzij. Maar ja, ik kan me voorstellen dat dat bij jou misschien anders is. Niet overal zijn ze zo aardig voor fietsers.
Houstonwehave> Ik fiets hier ook op 4-baans wegen waar men 45mph mag, en hier gaan alle automobilisten keurig voor me opzij. Maar ja, ik kan me voorstellen dat dat bij jou misschien anders is. Niet overal zijn ze zo aardig voor fietsers.
Southern Tales
Southern Tales
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Grappig, toen ik wakker werd, lag ik aan dit draadje te denken en waarom er, als tegenwicht op het positieve draadje, een nadelen draadje werd geopend. Het is zo makkelijk om je op het negatieve te concentreren, maar wat voor nut heeft het om te gaan bedenken, wat je mist en wat de nadelen van je leven zijn. Ik ben dat hier helemaal niet gewend, merk ik. Misschien is dat, waarom veel Amerikanen "fake" op Nederlanders overkomen.SylVol schreef: Wat ik absoluut NIET mis? De bijna unieke gave van Nederlanders om altijd zo negatief te zijn... Om van een positief topic, wat we imo wel konden gebruiken na alle negatieve (ja ja en realistische) reacties van de afgelopen weken, weeeeeeeeer zo'n negatief (ja ja maar heel realistisch) draadje te openen, jammer...
- Grandu
- Amerika-expert
- Contacteer:
De afstand tot familie en vrienden lijkt me een nadeel en de weinige vakantiedagen. Veel mensen van dit forum zijn reizigers en dan is dat enigzins tegenstrijdig.
@ Bandido: Minder weekendtripjes zeg je. Is het niet zo in Amerika dat men makkelijker een vliegtuig pakt om een stad te bezoeken voor een paar dagen?
Overigens denk ik, en merk ik bij familie die is geëmigreerd, dat je de kleine dingen in Nederland gaat waarderen wanneer je verhuist naar Amerika (andersom natuurlijk ook).
@ Bandido: Minder weekendtripjes zeg je. Is het niet zo in Amerika dat men makkelijker een vliegtuig pakt om een stad te bezoeken voor een paar dagen?
Overigens denk ik, en merk ik bij familie die is geëmigreerd, dat je de kleine dingen in Nederland gaat waarderen wanneer je verhuist naar Amerika (andersom natuurlijk ook).
The end and a new beginning - http://derkdegeus.blogspot.com/
“Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness.”
---Mark Twain
“Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness.”
---Mark Twain
-
- Amerika-ontdekker
SylVol schreef:@Rear Naked Choke
Kinderachtig om mensen foutief te quoten als je het er niet mee eens bent, bijzonder jammer om op die manier woorden in iemands mond te leggen en mensen die wel positief zijn op die manier onmenselijk te noemen...

Je begrijpt het ook niet echt, he...
Mensen zijn negatief, niet alleen Nederlanders. Het is menselijk om de voordelen en de nadelen van een zaak na te gaan.
Maar er zijn ook mensen die alleen naar de positieve dingen kijken, met die loopt het vaak mis.
Ik wil je graag bedanken Peter, voor je uitgebreide en realistische post! Blijkbaar hebben sommige mensen er problemen mee om de negatieve kanten van een samenleving te bekijken, maar ik ben er blij mee! Bij mijn emigratie wil ik namelijk nadenken over zowel de positieve als de negatieve kant van de samenleving, want deze heb je overal op de wereld. En een voorbereid mens telt voor twee 

Twenty years from now, you will be more disappointed by the things you did not do than by the things you did. So, throw off the bowlines. Sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. ~Mark Twain
Mooie post, alleen zullen veel dingen voor jou persoonlijk als negatieve punten worden bestempeld, voor een ander persoon kunnen sommige punten als neutraal of zelfs positief worden gezien denk ik. Verder heb je het vooral over de omgeving NY en lijkt me dat nog altijd een groot verschil met andere plekken in de VS?
Verder ben ik wel benieuwd wat jou privé situatie is: ben je alleenstaand of met een familie in Amerika terechtgekomen? Als student of als werk zoekende/zelfstandig ondernemer? etc
Verder ben ik wel benieuwd wat jou privé situatie is: ben je alleenstaand of met een familie in Amerika terechtgekomen? Als student of als werk zoekende/zelfstandig ondernemer? etc
Op zich gaat dit topic natuurlijk ook over persoonlijke ervaringen. Zowel de positieve als negatieve ervaringen zijn altijd persoonlijk.GJK schreef:Mooie post, alleen zullen veel dingen voor jou persoonlijk als negatieve punten worden bestempeld, voor een ander persoon kunnen sommige punten als neutraal of zelfs positief worden gezien denk ik. Verder heb je het vooral over de omgeving NY en lijkt me dat nog altijd een groot verschil met andere plekken in de VS?
Twenty years from now, you will be more disappointed by the things you did not do than by the things you did. So, throw off the bowlines. Sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. ~Mark Twain
-
- Amerika-expert
Ik mis mijn familie, 't blijft een lange afstand. Hier in Boston krijg je gemiddeld meer vakantietijd dan in de rest van dit land, nadeel vind ik dat ik maximaal maar twee weken tegelijk kan nemen. Fietsen is hier goed mogelijk, terrasjes zijn er bijna overal, en Boston heeft een enthousiaste sportaanhang (Bruins, Red Sox, Celtics, Patriots). Toen ik hier pas kwam wonen, was het uitzoeken van en wennen aan verschillende regels, papierwerk, verzekeringen, credit history, enz. een nadeel maar dat tref je overal bij een nieuwe start. Een nadeel van in New England wonen, kan het weer zijn maar ik heb me leren aanpassen: schaatsen, skien, langlaufen, snowmobielen, open haard, blizzard, it's all fun! Dit land is keihard, je moet voor jezelf op kunnen komen en voor je eigen financiele toekomst zorgen - er is geen goed vangnet, je kunt niet rekenen op de overheid, en het leven is duur in dit deel van het land.
edit: wat ik in de zomer als een groot nadeel beschouw is dat het hier zo vroeg donker is: half negen. Natuurlijk mis ik de 15:00h donker in de NLse winters niet, maar de lange zomeravonden mis ik zo!
edit: wat ik in de zomer als een groot nadeel beschouw is dat het hier zo vroeg donker is: half negen. Natuurlijk mis ik de 15:00h donker in de NLse winters niet, maar de lange zomeravonden mis ik zo!
Laatst gewijzigd door dutchie_in_boston op 14 jul 2010, 18:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Maar is dit een VS probleem? Of meer een algemeen emigratie probleem? Ik had hetzelfde toen ik na mijn voltooide Amerikaanse studie me weer in NL wilde vestigen. Mij werd toen verteld dat mijn diploma niet erkend werd en dat ik 2 jaren van de studie opnieuw zou moeten doen.PeterLI schreef:1] Zelfs wanneer je hier al langer woont blijf je last houden van een andere levensloop (dat wil zeggen: onderwijs, werkervaring enzovoorts in het buitenland) waardoor je continu extra taken moet verrichten om toegang te krijgen tot onderwijs, vacatures enzovoorts. Dat speelt vooral bij de overheid: in ieder geval in NY: hier moet je een heel hoog gemiddelde op je cijferlijst van je bachelor/master hebben om toegang te krijgen tot sollicitatieprocedures en soms ook een erkend diploma (en dat zijn EU/NL diploma's meestal niet: oftewel: je bent jaren bezig om die achterstand in te halen met een dubbel nadeel: minder inkomen + hoge kosten).
Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.
- RiverCola
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Jammer dat er in het begin van dit topic zo geruzied werd, ik vind het namenlijk best nuttig. Ik heb al twee keer meegedaan aan de GC-loterij en denk nog steeds dat ik naar de VS zou willen emigreren. Al vanaf het begin was ik me bewust van enkele nadelen (health-care, credit-history enz), nadelen waarvoor ik zeker de ogen niet wil sluiten. Toch kun je als 'buitenstaander' de nadelen niet goed overzien (geld hetzelfde voor voordelen, wat je ziet op vakantie is niet wat je tegen komt wanneer je daadwerkelijk emigreert).
De laatste tijd heeft Martin (van de onder velen van ons bekende blog; http://matosh.web-log.nl/) veel geschreven op zijn blog over de moeite die hij ervaart in de Amerikaanse zakenwereld. Collega's die maar half werk leveren, leveranciers die maar niet aan te zetten zijn tot zorgvuldigheid en snelle afhandeling, fax-machines die hard nodig zijn voor het bedrijf maar wéééken achter elkaar niet werkzaam zijn en niemand die zich er druk om maakt, opdrachten die door zijn vingers glippen door fouten.... Hij ervaart die niet alleen bij zijn huidige werkgever maar ook bij de vorige, bij leveranciers enzovoorts.
Dit zijn zaken waar je wellicht ook mee te maken krijgt als je emigreert en welke je niet kunt overzien als vakantieganger. Wellicht werkt het niet overal zo en is zijn verhaal (enkel als voorbeeld door mij aangehaald) slechts een ervaring van 1 iemand...maar toch, het is een ervaring en het kan geen kwaad om daarover te lezen. Zo ben je misschien beter geinformeerd over bepaalde aspecten van een andere samenleving.
De laatste tijd begin ik toch wel te twijfelen, ik zie nog steeds die voordelen waardoor ik in eerste instantie wilde emigreren maar begin zo langzamerhand ook een realistischere kijk te krijgen. Daarom zou ik het best handig vinden als er in het 'positieve' topic meer diepgang in de posts zou zijn. Dus de ruimte-, natuur- en vriendelijke mensen-argumenten daargelaten!
Jammer trouwens dat sommige mensen hun posts leeg halen......beetje laf ook!
De laatste tijd heeft Martin (van de onder velen van ons bekende blog; http://matosh.web-log.nl/) veel geschreven op zijn blog over de moeite die hij ervaart in de Amerikaanse zakenwereld. Collega's die maar half werk leveren, leveranciers die maar niet aan te zetten zijn tot zorgvuldigheid en snelle afhandeling, fax-machines die hard nodig zijn voor het bedrijf maar wéééken achter elkaar niet werkzaam zijn en niemand die zich er druk om maakt, opdrachten die door zijn vingers glippen door fouten.... Hij ervaart die niet alleen bij zijn huidige werkgever maar ook bij de vorige, bij leveranciers enzovoorts.
Dit zijn zaken waar je wellicht ook mee te maken krijgt als je emigreert en welke je niet kunt overzien als vakantieganger. Wellicht werkt het niet overal zo en is zijn verhaal (enkel als voorbeeld door mij aangehaald) slechts een ervaring van 1 iemand...maar toch, het is een ervaring en het kan geen kwaad om daarover te lezen. Zo ben je misschien beter geinformeerd over bepaalde aspecten van een andere samenleving.
De laatste tijd begin ik toch wel te twijfelen, ik zie nog steeds die voordelen waardoor ik in eerste instantie wilde emigreren maar begin zo langzamerhand ook een realistischere kijk te krijgen. Daarom zou ik het best handig vinden als er in het 'positieve' topic meer diepgang in de posts zou zijn. Dus de ruimte-, natuur- en vriendelijke mensen-argumenten daargelaten!
Jammer trouwens dat sommige mensen hun posts leeg halen......beetje laf ook!
-
- Amerika-expert
Ook ik mis best de terrasjes. Amerikaanse terrasjes zijn er, maar zijn gewoon anders. Er zijn hier geen pleinen, waar je 10 terrasjes op een rij vindt.
Daarentegen mis ik het zoeken naar een parkeerplek om op 1 van zo'n terrasje te komen in Nederland helemaaaaal niet.
Het is denk ik het beste als je "The best of both worlds" probeert te waarderen en te vinden.
Ik werk part time bij een Engels bedrijf om hier in de buurt internationale expats te begeleiden.
En zie verschillende type mensen komen (en ook weer gaan).
Er zijn mensen die het vreselijk vinden als ze weer terug moeten, maar er zijn er ook waarbij de terugkeer datum niet snel genoeg kan zijn.
Ga er van uit dat je het gewoon zelf moet doen hier (en overal in de wereld eigenlijk) en bekijk je plannen realistisch.
Zet doelen voor jezelf voor een bepaalde periode. Niemand gaat namelijk binnen een jaar tijd het zelfde aantal vrienden vinden
als die je in NL had. Soms vergeet je dat je die ook in de jaren "verzameld" hebt. En zo zijn er kleine stapjes en verschillende fases die je meemaakt.
Voor mij persoonlijk is het ziektekosten verzekerings het grootste nadeel. Gelukkig hebben wij er nog niet veel mee te maken gehad,
maar daar maak ik me wel eens zorgen over. Je weet namelijk maar nooit.
Toch geloof ik heel sterk in het, "Beter goed geprobeerd, dan achteraf zeggen hadden we maar..."
Daarentegen mis ik het zoeken naar een parkeerplek om op 1 van zo'n terrasje te komen in Nederland helemaaaaal niet.
Het is denk ik het beste als je "The best of both worlds" probeert te waarderen en te vinden.
Ik werk part time bij een Engels bedrijf om hier in de buurt internationale expats te begeleiden.
En zie verschillende type mensen komen (en ook weer gaan).
Er zijn mensen die het vreselijk vinden als ze weer terug moeten, maar er zijn er ook waarbij de terugkeer datum niet snel genoeg kan zijn.
Ga er van uit dat je het gewoon zelf moet doen hier (en overal in de wereld eigenlijk) en bekijk je plannen realistisch.
Zet doelen voor jezelf voor een bepaalde periode. Niemand gaat namelijk binnen een jaar tijd het zelfde aantal vrienden vinden
als die je in NL had. Soms vergeet je dat je die ook in de jaren "verzameld" hebt. En zo zijn er kleine stapjes en verschillende fases die je meemaakt.
Voor mij persoonlijk is het ziektekosten verzekerings het grootste nadeel. Gelukkig hebben wij er nog niet veel mee te maken gehad,
maar daar maak ik me wel eens zorgen over. Je weet namelijk maar nooit.
Toch geloof ik heel sterk in het, "Beter goed geprobeerd, dan achteraf zeggen hadden we maar..."
- DixieChick
- Amerika-expert
PeterL1> nu ben ik toch wel benieuwd naar die moeite die jij had/hebt om het HBO/WO binnen te komen met een Europees diploma. Ik werk nu al drie jaar als faculty aan ee nuniversiteit in Georgia, maar ik had totaal geen probleem met mijn Nederlandse diploma. Ik heb deze moeten laten evalueren, maar dat stelde werkelijk niks voor, en was totaal geen probleem. Ook met soliciteren heb ik geen enkel nadeel ondervonden met mijn buitenlandse diploma's. Ik vind het toch vreemd dat dat bij jou dan wel zo speelt...of zou dat iets specifieks zijn voor CPAs?
Ook weet ik niet hoe duur de TriState area is, maar hier in Georgia kunnen we met minder inkomen (want ik verdien wel minder dan in Europa) juist veel rianter leven..
Oh ja, en wat betreft de krijgsmacht (met een man bij de air force kon ik dit niet laten), je kan alleen officier worden als je Amerikaan bent. Als niet-Amerikaan kun je allen maar "enlisten". Je moet om officier te worden wel een bachelor hebben, maar bij de Air Force maakt het dan weer niks uit waar dat vandaan komt, als het maar erkent wordt. Dus...Amerikaan worden en je mag bij de luchtmacht! (maar of je dat nou zo graag wil)
Ook weet ik niet hoe duur de TriState area is, maar hier in Georgia kunnen we met minder inkomen (want ik verdien wel minder dan in Europa) juist veel rianter leven..
Oh ja, en wat betreft de krijgsmacht (met een man bij de air force kon ik dit niet laten), je kan alleen officier worden als je Amerikaan bent. Als niet-Amerikaan kun je allen maar "enlisten". Je moet om officier te worden wel een bachelor hebben, maar bij de Air Force maakt het dan weer niks uit waar dat vandaan komt, als het maar erkent wordt. Dus...Amerikaan worden en je mag bij de luchtmacht! (maar of je dat nou zo graag wil)
Southern Tales
Southern Tales
Het hangt natuurlijk veel af van de persoonlijke situaties en ervaringen, maar Amerika is niet voor iedereen de ideale keuze om te wonen. Volgens mij bestaat de ideale keuze ook niet overigens. Daarnaast zie je dat er door peterLi voornamelijk rationele redenen worden gegeven, terwijl de meeste andere immigranten meer gevoelenskwesties aandragen. Het gemis van familie, het terrasjes gevoel. Iets heel anders dan inkomen, economie en politiek. Ditzelfde zie je in het topic over voordelen van het emigreren/wonen in de VS. Ook daar worden meestal redenen aangedragen die zijn gebaseerd op emotie.
Ik denk ook dat de plek waar je wilt wonen voornamelijk gebaseerd is op emotie, alhoewel dat af hangt van je eigen persoon. Sommige mensen zijn meer rationalistisch dan anderen. En dan zijn er nog de persoonlijke ervaringen en situaties die je emoties beinvloeden. De meeste mensen die van plan zijn om naar Amerika te verhuizen kijken echter niet naar het rationele aspect, maar laten zich echt leiden door emotie. Dit terwijl het toch echt goed is om ook naar het rationele gedeelte te kijken.
Ikzelf zie echt wel wat in de punten van Peter en het zal ook zeker niet makkelijk worden, maar toch ga ik er voor. Ieder land heeft zijn voor en nadelen en waar je ook bent, je moet er zelf het beste van maken!
Ik denk ook dat de plek waar je wilt wonen voornamelijk gebaseerd is op emotie, alhoewel dat af hangt van je eigen persoon. Sommige mensen zijn meer rationalistisch dan anderen. En dan zijn er nog de persoonlijke ervaringen en situaties die je emoties beinvloeden. De meeste mensen die van plan zijn om naar Amerika te verhuizen kijken echter niet naar het rationele aspect, maar laten zich echt leiden door emotie. Dit terwijl het toch echt goed is om ook naar het rationele gedeelte te kijken.
Ikzelf zie echt wel wat in de punten van Peter en het zal ook zeker niet makkelijk worden, maar toch ga ik er voor. Ieder land heeft zijn voor en nadelen en waar je ook bent, je moet er zelf het beste van maken!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 5 Reacties
- 6547 Weergaves
-
Laatste bericht door dutch_in_seattle
-
- 5 Reacties