Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Verplicht te emigreren?

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Plaats reactie
iverson
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 13

Verplicht te emigreren?

Bericht door iverson »

Hallo

Ik zit al eventjes met de plannen in mijn hoofd om deel te nemen aan de Green Card Lottery in 2010.
Ik heb alleen nog een vraagje dewelke toch wel redelijk belangrijk is : Ben je verplicht, na het behalen van je green card, te verhuizen naar Amerika? Of kan je de green card gewoon houden en eventueel op je 60ste pas emigreren?

iverson
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Re: Verplicht te emigreren?

Bericht door Njit »

Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
GJK
Amerikafan

Bericht door GJK »

het moet eigenlijk zijn:

Nee
Nee

als je de vraag letterlijk neemt ;) Maar als je de GC wint is die maar bepertk geldig en je moet dus binnen korte tijd (ongeveer een jaar) emigreren als je hem wilt gebruiken.
jaja5
Amerikakenner

Bericht door jaja5 »

behalen van je greencard?

je moet het 'bijhouden' zoals je bij sommige beroepen je licence moet bijhouden dmv certificaten of iets dergelijk...

niet zoals je zwemdiploma.

meeste mensen die winnen, en doorgaan, willen alle moeite en kosten doen om in amerika te wonen, vanwaar je vraag?
DjIceman
Amerika-newbie

Bericht door DjIceman »

Ik snap de vraag wel. Ik zou dit jaar ook willen meedoen met de lottery, maar ik heb nog een paar jaar studies te jaar. Het zou dus handig zijn, moest je het een jaar of 2-3 kunnen bijhouden vooraleer te verhuizen.
jaja5
Amerikakenner

Bericht door jaja5 »

dat is wel te begrijpen en zo'n vaart loopt het niet

meedoen is najaar 2010,
uitslag mocht je winnen is lente 2011
interviews starten oktober 2011 tot zomer 2012 (ligt aan je nummer maar als je heel laag nummer hebt kun je altijd nog later terugsturen)
zeg interview februari 2012 dan inreizen 1e x binnen 6 maanden = augustus 2012
verhuizen binnen 1 jaar (normale situatie) = juli/augustus 2013
verhuizen binnen 2 jaar (met speciale toestemming en zelf uitzoeken of je studie afronden op dat moment een reden is) = juli/augustus 2014

heb je hier iets aan???
mocht je vragen hebben, ik hoor het wel :-)
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer