Zo mijn eerste topic, gelijk maar to the point!
Ik ben momenteel 20 jaar en ben vanaf toen ik heel klein al bezig met Amerika, ik lees regelmatig over het land en luister ook vaak naar de radio via http://www.thestates.fm/.
Amerika is echt een land van mijn hart, de vrijheid, cultuur en het landschap natuurlijk. Ik ben nog te jong om zelfstandig te emigreren natuurlijk alleen nu is mijn vraag wat is de juiste leeftijd om überhoud echt daadwerkelijk te overwegen om te emigreren en naar welk gebied?
Om antwoorden misschien wat te versimpelen hier wat feitjes:
1. Ik ben nog nooit op vakantie geweest in Amerika.
2. Ik ben bereid om Nederland te verlaten en alles achter te laten.
3. Ik lees regelmatig over Amerika en volg ook vaak stukken nieuws.
4. Ik luister ook regelmatig naar de radio in Amerika.
5. Ik heb mijn studie als Web Programmeur achter de rug dus hoef niet meer naar school toe.
6. Ik heb een auto en motor rijbewijs.
7. Muziek stijl die ik vaak luister is country, een top artiest vindt ik natuurlijk Alan Jackson

8. Ik ken absoluut niemand die in Amerika woont.

9. Ik heb momenteel nog niemand die mee zou willen.
10. Ik heb een vriendin maar die wilt helaas niet mee, we hebben overig's 5 jaar al een relatie.
Nu vragen mensen zich natuurlijk ook af, waarom betekend het zoveel voor mij?
Nou vroeger toen ik klein was had ik het constant over Amerika terwijl ik net kon praten en nooit (volgens mijn moeder dan) iets op tv erover gezien etc.
Ik heb echt het gevoel alsof het mijn lotsbestemming is, ik ben namelijk in Nederland best ongelukkig want heb het gevoel alsof ik dingen mis terwijl ik alles heb wat ik maar nodig zou moeten hebben.
Soms lig ik 's avonds in bed en dan sluit ik me ogen en denk ik dat ik in Amerika ben, in de bergen of in een stadje. Het geeft op dat moment echt een gevoel van voldoening en het gevoel alsof ik dingen mis verdwijnen op zo'n moment, dan ben ik voor mijn gevoel pas echt gelukkig.
Nu is het verhaal hierboven een beetje erg sentimenteel maar that's the way i feel.
Financieel
Ik ben momenteel veel geld bij elkaar aan het sparen zodat ik mocht ik gaan een leuk start kapitaal heb en daar niet met legen handen aan komt, me ouders en vriendin denken dat het voor een auto is terwijl ik het geld voor een auto allang bij elkaar heb.
Nu denken mensen ook vast waarom heb je het er niet over en/of vraag hun mening is, nou de situatie is dat mijn moeder me nu al niet los kan laten door als ik terug kom van mijn huidige werk vaak wacht met naar vriendinnen gaan en/of sporten.
Mijn vriendin is net zoals mijn moeder, als het aan haar lag zag ze me elke dag. Ik heb al een keer aan me vriendin gevraagd wat ze van Amerika vond, ze zei "Wat moet je daar dan weer!, dat land spoort niet met hun oorlog en daar is heel veel criminaliteit. Ik zou daar echt nooit heen willen, vooral niet omdat iedereen daar zomaar wapens mag hebben", dus helaas mijn vriendin denkt anders over Amerika.
Ik heb het nog niet durven te vragen aan mijn moeder aangezien mijn moeder (meestal alle moeders volgens mij:lol:) het geheid door ga hebben dat ik iets van plan ben.
Mochten mensen meer willen weten, antwoorden hebben of tips die zijn natuurlijk altijd welkom!
P.s. Sorry voor het hele lange verhaal en hoop dat ik niet te veel ben afgedwaald in mijn gedachten