XzeroD schreef:
Ik ben momenteel 20 jaar ... Ik ben nog te jong om zelfstandig te emigreren natuurlijk alleen nu is mijn vraag wat is de juiste leeftijd om überhoud echt daadwerkelijk te overwegen om te emigreren...
Hoezo ben je te jong om zelfstandig te emigreren?
Je kan volgens mij vanaf 18 meedoen met de DV lottery, ik raad je ook aan dit te doen, is de makkelijkste weg

Je kan natuurlijk eerst op vakantie gaan, hoeft niet, dat deden mensen uit NL 50 jaar geleden ook niet, mensen uit Africa nu ook niet...dus waarom zou jij dat dan wel eerst moeten doen...het kan je wel een beter idee geven maar dan nog, Amerika is groot en HEEL verschillend, dus als je op vakantie gaat weet je nog niet veel. Als je eenmaal gaat emigreren moet je ook maar zien waar je uitkomt, en als je het ergens niet leuk vind, weet je door die ervaring beter waar je wel naar op zoek bent, en omdat het zo groot en divers is, is zo'n gebied vast wel te vinden. En dan vertrek je daar naar toe.
Amerikanen zijn gewend om veel te verhuizen en door het hele land, daarnaast, en dat is al eerder aan je duidelijk gemaakt, moet je je niet vergissen in de leergierigheid van Amerikanen, niemand in Amerika kijkt raar op als je op je 50e nog een (tweede?!) Masters begint, men schoolt graag en veel bij en is zich erg bewust van de voordelen ervan. Ik zou me dus vooral richten op hoe je jezelf kan voorbereiden op werken of geld verdienen in de US, en dus JUIST veel aan (bij)scholing te doen...!!!