Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Green Card Lottery (vraagje werk)
Green Card Lottery (vraagje werk)
Hey iedereen, ik wil graag deelnemen aan de Green Card Lottery maar had 1 klein vraagje dat ik hier niet zo direct kon terug vinden...
Ik werk momenteel via interim kantoren en heb dus niet echt en vaste betrekking in een bedrijf...
Is het een vereiste dat je moet kunnen voorleggen dat je een bepaalde minimum tijd ergens al vast aan de slag bent of niet?
Financieel zit ik er "vrij goed" voor dus dit is geen probleem normaal...
Alvast bedankt...
Ik werk momenteel via interim kantoren en heb dus niet echt en vaste betrekking in een bedrijf...
Is het een vereiste dat je moet kunnen voorleggen dat je een bepaalde minimum tijd ergens al vast aan de slag bent of niet?
Financieel zit ik er "vrij goed" voor dus dit is geen probleem normaal...
Alvast bedankt...
- Njit
- Amerika-expert
- Partner van: SpaceAce
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Re: Green Card Lottery (vraagje werk)
Deze pagina's al doorgelezen?
http://www.allesamerika.com/dv-lottery-informatie.html
http://www.allesamerika.com/greencard-loterij.html
Maar goed, ik zal het je makkelijk maken:
Wat zijn de vereisten om deel te nemen aan de Greencard Loterij?
* Een middelbare schooldiploma of minimal 2 jaar schooling voor een bepaalde baand die 2 jaar training vereist.
* U dient te zijn geboren in een van de gekwalificeerde landen. Onder bepaalde voorwaarden kunt u de onder het geboorteland van uw man/vrouw of ouders meedoen.
* U dient uw aanvraag compleet, foutloos en binnen de tijdslimiet in te dienen
En als je uiteindelijk gewonnen hebt:
Kosten en benodigde documenten
Dat de deelname gratis is, wil niet zeggen dat het u uiteindelijk niks gaat kosten om in de VS te geraken - het lotje kost niks, maar het in ontvangst nemen wel.
U zult een "immigrant visa fee" en een "processing fee" moeten betalen aan de ambassade (ongeveer $755), het officieel medisch onderzoek kost 155 euro, en de röntgenfoto's kosten 50 euro.
Maar daarnaast hebt u verder nog misschien bepaalde vaccinaties nodig, allerlei bewijsstukken (van de gemeente, werkgever, bank, ...), en u moet mogelijk een aantal documenten nog laten vertalen door een beëdigd vertaler. Reken dus maar een totaalkostenplaatje van $1.000 per persoon, dan komt u niet voor verrassingen te staan. In ieder geval begrijpt u nu misschien waarom er onderweg nog mensen afhaken nadat ze initieel uitgeloot werden.
In de brief van het KCC zit een hele lijst van documenten die u eventueel nodig hebt, mét extra uitleg, maar dit is in ieder geval al een deel van het lijstje:
* 2 pasfoto’s (moeten aan bepaalde eisen voldoen)
* paspoort
* huwelijks- of scheidingsakte (verkrijgbaar als internationaal document)
* Geboortecertificaat (verkrijgbaar als internationaal document)
* Politiecertificaat (een ‘Bewijs van goed zedelijk gedrag’)
* Bewijs van militaire dienst
* Onderwijsdiploma en/of bewijs van werkervaring
* Bewijs van financieel support (bankuitreksels, waardebepaling van uw huis) zodat men weet dat u in Amerika kan overleven (of een baanaanbod).
Probeer in ieder geval zoveel mogelijk van de documenten die u nodig hebt, binnen een maand of drie voordat uw nummer naar verwachting opgeroepen wordt, in het Engels te krijgen (van uw makelaar, school, het uittreksel uit het bevolkingsregister, werkgeversverklaring), dat scheelt al een stuk in de kosten.
Blijkbaar houden de mensen op de ambassade er ook van dat u alles in de juiste volgorde steekt, en in een mapje per ‘deelnemer’ (dus een mapje voor diegene die uitgeloot is, een apart mapje voor de partner en een apart mapje voor de kinderen). Dit is geen must, maar u wilt het die mensen natuurlijk zoveel mogelijk naar de zin maken - zij hebben uw toekomst in hun handen.
http://www.allesamerika.com/dv-lottery-informatie.html
http://www.allesamerika.com/greencard-loterij.html
Maar goed, ik zal het je makkelijk maken:
Wat zijn de vereisten om deel te nemen aan de Greencard Loterij?
* Een middelbare schooldiploma of minimal 2 jaar schooling voor een bepaalde baand die 2 jaar training vereist.
* U dient te zijn geboren in een van de gekwalificeerde landen. Onder bepaalde voorwaarden kunt u de onder het geboorteland van uw man/vrouw of ouders meedoen.
* U dient uw aanvraag compleet, foutloos en binnen de tijdslimiet in te dienen
En als je uiteindelijk gewonnen hebt:
Kosten en benodigde documenten
Dat de deelname gratis is, wil niet zeggen dat het u uiteindelijk niks gaat kosten om in de VS te geraken - het lotje kost niks, maar het in ontvangst nemen wel.
U zult een "immigrant visa fee" en een "processing fee" moeten betalen aan de ambassade (ongeveer $755), het officieel medisch onderzoek kost 155 euro, en de röntgenfoto's kosten 50 euro.
Maar daarnaast hebt u verder nog misschien bepaalde vaccinaties nodig, allerlei bewijsstukken (van de gemeente, werkgever, bank, ...), en u moet mogelijk een aantal documenten nog laten vertalen door een beëdigd vertaler. Reken dus maar een totaalkostenplaatje van $1.000 per persoon, dan komt u niet voor verrassingen te staan. In ieder geval begrijpt u nu misschien waarom er onderweg nog mensen afhaken nadat ze initieel uitgeloot werden.
In de brief van het KCC zit een hele lijst van documenten die u eventueel nodig hebt, mét extra uitleg, maar dit is in ieder geval al een deel van het lijstje:
* 2 pasfoto’s (moeten aan bepaalde eisen voldoen)
* paspoort
* huwelijks- of scheidingsakte (verkrijgbaar als internationaal document)
* Geboortecertificaat (verkrijgbaar als internationaal document)
* Politiecertificaat (een ‘Bewijs van goed zedelijk gedrag’)
* Bewijs van militaire dienst
* Onderwijsdiploma en/of bewijs van werkervaring
* Bewijs van financieel support (bankuitreksels, waardebepaling van uw huis) zodat men weet dat u in Amerika kan overleven (of een baanaanbod).
Probeer in ieder geval zoveel mogelijk van de documenten die u nodig hebt, binnen een maand of drie voordat uw nummer naar verwachting opgeroepen wordt, in het Engels te krijgen (van uw makelaar, school, het uittreksel uit het bevolkingsregister, werkgeversverklaring), dat scheelt al een stuk in de kosten.
Blijkbaar houden de mensen op de ambassade er ook van dat u alles in de juiste volgorde steekt, en in een mapje per ‘deelnemer’ (dus een mapje voor diegene die uitgeloot is, een apart mapje voor de partner en een apart mapje voor de kinderen). Dit is geen must, maar u wilt het die mensen natuurlijk zoveel mogelijk naar de zin maken - zij hebben uw toekomst in hun handen.
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
-
- Amerikafan
- Contacteer:
Towny,
speelt geen rol, zolang je maar aan de voorwaarden voldoet qua opleiding, zoals vermeld door voorgaande forumlid.
Bart1
speelt geen rol, zolang je maar aan de voorwaarden voldoet qua opleiding, zoals vermeld door voorgaande forumlid.
Bart1
Bezoek onze blog: http://www.bloggen.be/ineke_en_bart/" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Amerika-ontdekker
Goedemiddag allen,
Ik spiek al enige tijd op dit forum en zal dit jaar een poging wagen met DV in te vullen. Vorig jaar was ik niet in staat deze in te vullen en op
de valreep paste het formaat photo niet online, deze heb ik gisteren al laten schieten en heb ik digitaal.
Een vraag, ondanks dat ik de kans nihil acht dat ik door ga, maar toch. Is het zo dat mocht je uiteindelijk ergens volgende jaar helemaal door zijn en je word uitgenodigd. Vind dit in de VS plaats of bij de Ambassade in Amsterdam ? Nog een vraag, mijn vriendin mag ik alleen opgeven op de DV lottery wanneer wij gehuwd zouden zijn (wat wij niet zijn, ook niet zijn geweest) ?
Verder is het voorlopig een kwestie van invullen aankomende maand en duimen draaien een behoorlijk fase daaropvolgend.
Ik hoor het wel.
Groet,
Robert
Ik spiek al enige tijd op dit forum en zal dit jaar een poging wagen met DV in te vullen. Vorig jaar was ik niet in staat deze in te vullen en op
de valreep paste het formaat photo niet online, deze heb ik gisteren al laten schieten en heb ik digitaal.
Een vraag, ondanks dat ik de kans nihil acht dat ik door ga, maar toch. Is het zo dat mocht je uiteindelijk ergens volgende jaar helemaal door zijn en je word uitgenodigd. Vind dit in de VS plaats of bij de Ambassade in Amsterdam ? Nog een vraag, mijn vriendin mag ik alleen opgeven op de DV lottery wanneer wij gehuwd zouden zijn (wat wij niet zijn, ook niet zijn geweest) ?
Verder is het voorlopig een kwestie van invullen aankomende maand en duimen draaien een behoorlijk fase daaropvolgend.
Ik hoor het wel.
Groet,
Robert
alles vind plaats in Amsterdam (voor Nederlanders) en je vriendin doet zelf mee, je geeft elkaar niet op want je bent niet gehuwd.
2x kans dus
als een van jullie wint, dan kun je alleen samen als je VOOR het interview gehuwd bent (dat hoeft dus niet als je wint meteen, maar als je de 2e brief krijgt--daarin staat de datum van het interview--dan moet je rap zijn) wij hebben dat zo gedaan en ook al waren we vrij laat met het huwelijk, alles is goed gegaan.
eerst maar eens winnen, dat kan best 1e keer, al vaker gezien hier, bij ons duurde het 11x geloof ik
maar de timing is nu perfect voor ons dus
green cards!!!
2x kans dus
als een van jullie wint, dan kun je alleen samen als je VOOR het interview gehuwd bent (dat hoeft dus niet als je wint meteen, maar als je de 2e brief krijgt--daarin staat de datum van het interview--dan moet je rap zijn) wij hebben dat zo gedaan en ook al waren we vrij laat met het huwelijk, alles is goed gegaan.
eerst maar eens winnen, dat kan best 1e keer, al vaker gezien hier, bij ons duurde het 11x geloof ik
maar de timing is nu perfect voor ons dus

-
- Amerika-ontdekker
Okay! Helemaal duidelijk. Als ik wat wil weten drop ik wel een line! Goed weekend and keep in touch!
-
- Amerika-ontdekker
Goedemorgen,
Het is bijna zover, nog een kleine 2 weken!
De foto’s heb ik digitaal laten maken bij een fotograaf volgens het vereist formaat, nu hopen dat het program deze straks wel accepteert.
Kun je dit ergens testen en zo ja waar ? ondanks dat de fotograaf heeft dit formaat vaker laten drukken en stelt dat dit zeker moet lukken
Is het wel handig niet voor verassingen te staan.
Nog een vraag, mijn opleiding MBO 4 – Dit is vertaald : secondary vocational education. MAAR nu heb ik het invullijst DV 2011 en DV 2010 bekeken
en vind hier deze optie niet terug, weet iemand welke overeenkomt of het meest in de buurt komt van de opties die je straks kunt opgeven bij DV 2012 ?
Tevens heb ik HBO cursussen gevolgd maar ik neem aan dat ik deze niet dien in te vullen aangezien er maar 1 markeer optie is. Of valt dit onder dezelfde catagorie
binnen het invulveld ?
Mijn diploma’s zijn net verzonden om vertaald te krijgen, dus die heb ik binnenkort in huis mocht het straks of ooit van toepassing zijn.
Ik hoop dat iemand mijn vraag kan beantwoorden.
Succes allen and we keep in touch!
Gr
Robert
Het is bijna zover, nog een kleine 2 weken!
De foto’s heb ik digitaal laten maken bij een fotograaf volgens het vereist formaat, nu hopen dat het program deze straks wel accepteert.
Kun je dit ergens testen en zo ja waar ? ondanks dat de fotograaf heeft dit formaat vaker laten drukken en stelt dat dit zeker moet lukken
Is het wel handig niet voor verassingen te staan.
Nog een vraag, mijn opleiding MBO 4 – Dit is vertaald : secondary vocational education. MAAR nu heb ik het invullijst DV 2011 en DV 2010 bekeken
en vind hier deze optie niet terug, weet iemand welke overeenkomt of het meest in de buurt komt van de opties die je straks kunt opgeven bij DV 2012 ?
Tevens heb ik HBO cursussen gevolgd maar ik neem aan dat ik deze niet dien in te vullen aangezien er maar 1 markeer optie is. Of valt dit onder dezelfde catagorie
binnen het invulveld ?
Mijn diploma’s zijn net verzonden om vertaald te krijgen, dus die heb ik binnenkort in huis mocht het straks of ooit van toepassing zijn.
Ik hoop dat iemand mijn vraag kan beantwoorden.
Succes allen and we keep in touch!
Gr
Robert
- RiverCola
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Als je een aantal cursussen op HBO-niveau gedaan hebt dan kun je, volgens mij, iets dergelijks als 'some university courses' invullen. Daarmee geef je aan dat dat je hoogst behaalde niveau is, je hoeft dus niet nog eens het equivalent van MBO aan te vinken.
Wat ik zeker weet is dat er een mogelijkheid is om in te vullen 'some graduate-courses' oftewel Master-cursussen, zonder een master-diploma behaald te hebben. Hiervan moet je, neem ik aan, wel een bewijs hebben.
Wat ik zeker weet is dat er een mogelijkheid is om in te vullen 'some graduate-courses' oftewel Master-cursussen, zonder een master-diploma behaald te hebben. Hiervan moet je, neem ik aan, wel een bewijs hebben.
Hallo allemaal.
Ik ben mijn vriend zijn 19 jaar en willen alle 2 meedoen met de loterij 5 oktober.
Nu heb ik alleen een paar vraagjes.
Gister ben ik de hele avond bezig geweest met lezen lezen en nog eens lezen.
Maar toch is het niet helemaal duidelijk.
Ik dacht ik plaats het hier wel i.p.v een nieuwe topic te openen.
* Stel je hebt de Greencard, Is er een termijn dat je echt moet vertrekken naar Amerika? Of mag je bijvoorbeeld nog een jaartje wachten?
* Mijn vriend en ik doen dus allebei mee, stel dat hij wint, betekend dat we dan samen kunnen gaan of alleen hem? Aangezien we niet getrouwd zijn.
* Kan iemand please vertellen wat je echt allemaal moet hebben en hoe je het moet krijgen als je 5 oktober mee wilt doen en wat je nodig hebt als je de 1e ronde doorkomt?
* Ik las ook in het verslag van Dennis dat je op het formulier een adres in de VS moet invullen. Hoe moet je dat dan doen als je die niet hebt?
Ik heb even dat stukje van Dennis zijn verslag gekopieerd om de vraag duidelijker te maken.
"Graag had ik van u nu uw adres in de VS bij vraag 10 of 11 van dit formulier." Eh... die heb ik niet? Ik woon immers nog helemaal niet in de VS, dus hoe kan ik daar een adres hebben? "Nu, meneer, of we blazen de boel af." Ik ben geloof ik nog nooit zo snel in de stress geschoten. Ik kon wel een adres in de VS geven, maar dan zou ik dat in mijn e-mail moeten opzoeken."
Ik hoop dat iemand zo vriendelijk zou willen zijn om deze vragen te beantwoorden.
Alvast bedankt!
Groetjes!
Ik ben mijn vriend zijn 19 jaar en willen alle 2 meedoen met de loterij 5 oktober.
Nu heb ik alleen een paar vraagjes.
Gister ben ik de hele avond bezig geweest met lezen lezen en nog eens lezen.
Maar toch is het niet helemaal duidelijk.

Ik dacht ik plaats het hier wel i.p.v een nieuwe topic te openen.
* Stel je hebt de Greencard, Is er een termijn dat je echt moet vertrekken naar Amerika? Of mag je bijvoorbeeld nog een jaartje wachten?
* Mijn vriend en ik doen dus allebei mee, stel dat hij wint, betekend dat we dan samen kunnen gaan of alleen hem? Aangezien we niet getrouwd zijn.
* Kan iemand please vertellen wat je echt allemaal moet hebben en hoe je het moet krijgen als je 5 oktober mee wilt doen en wat je nodig hebt als je de 1e ronde doorkomt?

* Ik las ook in het verslag van Dennis dat je op het formulier een adres in de VS moet invullen. Hoe moet je dat dan doen als je die niet hebt?
Ik heb even dat stukje van Dennis zijn verslag gekopieerd om de vraag duidelijker te maken.

"Graag had ik van u nu uw adres in de VS bij vraag 10 of 11 van dit formulier." Eh... die heb ik niet? Ik woon immers nog helemaal niet in de VS, dus hoe kan ik daar een adres hebben? "Nu, meneer, of we blazen de boel af." Ik ben geloof ik nog nooit zo snel in de stress geschoten. Ik kon wel een adres in de VS geven, maar dan zou ik dat in mijn e-mail moeten opzoeken."
Ik hoop dat iemand zo vriendelijk zou willen zijn om deze vragen te beantwoorden.
Alvast bedankt!
Groetjes!
Volgens mij heb je na je gesprek op het consulaat nog 6 maanden om te activeren en daarna nog een jaar om je te vestigen.Charmed schreef: * Stel je hebt de Greencard, Is er een termijn dat je echt moet vertrekken naar Amerika? Of mag je bijvoorbeeld nog een jaartje wachten?
[quote="Charmed* Mijn vriend en ik doen dus allebei mee, stel dat hij wint, betekend dat we dan samen kunnen gaan of alleen hem? Aangezien we niet getrouwd zijn.[/quote]
Als je niet getrouwd bent, hij alleen.
Voor je inschrijving alleen pasfoto's, voor de 1ste ronde (dus nog niet het gesprek op het consulaat), wederom pasfoto's en formulieren invullen. Pas als je wordt uitgenodigd voor een gesprek op het consulaat moet je gaan betalen.Charmed schreef: * Kan iemand please vertellen wat je echt allemaal moet hebben en hoe je het moet krijgen als je 5 oktober mee wilt doen en wat je nodig hebt als je de 1e ronde doorkomt?![]()
Als het zover is kan je vast wel iemand hier op het forum bereid vinden om als postadres te dienen.Charmed schreef: * Ik las ook in het verslag van Dennis dat je op het formulier een adres in de VS moet invullen. Hoe moet je dat dan doen als je die niet hebt?
groet, Robert
2007-2009 California
2009-2011 Nederland
2011 Misschien wel weer California via DV2011
2009-2011 Nederland
2011 Misschien wel weer California via DV2011
Super bedankt Robert!
Dat is wel mooi klote om het zo even te zeggen dat als 1 van ons wint, alleen diegene mag gaan.
Pasfoto's moet je dan digitaal versturen hoe doe je dat bij een fotograaf, krijg je ze op een cd?
Of moet je ze gewoon inscannen?
Groetjes
Dat is wel mooi klote om het zo even te zeggen dat als 1 van ons wint, alleen diegene mag gaan.
Pasfoto's moet je dan digitaal versturen hoe doe je dat bij een fotograaf, krijg je ze op een cd?
Of moet je ze gewoon inscannen?
Groetjes
- Old Faithful
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Je kunt toch eerst trouwenCharmed schreef:Dat is wel mooi klote om het zo even te zeggen dat als 1 van ons wint, alleen diegene mag gaan.

Groet,
Old Faithful
Old Faithful
Ja maar om nu in een paar maanden te gaan trouwen is toch ook niks.
Want we willen 5 oktober meegaan doen

Want we willen 5 oktober meegaan doen

- RiverCola
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Als 1 van jullie wint hebben jullie daarna nog genoeg tijd om te trouwen. Want tussen de tijd dat je de eerste brief krijgt, invult en terugstuurt duurt het nog een poos voordat je de tweede brief krijgt met de uitnodiging voor het gesprek op de ambassade. Daar zit een flink aantal maanden tussen dus is er tijd genoeg om te trouwen.
Ja maargoed we willen niet trouwen omdat het "moet",, dus dan wachten we nog maar even.
We zijn ook nog 19 xD
We zijn ook nog 19 xD
-
- Amerikafan
- Contacteer:
Als niet trouwt kan je niet mee, zo simpel zitten de regels (helaas) in elkaar.
Neem een memory stick mee naar de fotograaf en die kan je dan gebruiken om je foto up te loaden.
Success
Bart1
Neem een memory stick mee naar de fotograaf en die kan je dan gebruiken om je foto up te loaden.
Success
Bart1
Bezoek onze blog: http://www.bloggen.be/ineke_en_bart/" onclick="window.open(this.href);return false;
doe eerst maar mee allebei
dan zie je pas op (uiterlijk) 1 juli of een van jullie hebben gewonnen.
Het is echt een lotterij, wij deden 11x mee en wonnen toen pas
nu kende ik voorheen niemand die gewonnen had, maar nu wij het vertellen, blijkt hier iemand te zijn die al 2x gewonnen had en nooit de post beantwoord heeft bij 1e NL en dus daarna niet is doorgegaan, maar wel 2x winnen....
wie weet win je allebei wel....
hey you never know, so keep dreaming en dat bedoel ik positief.
Uiteindelijk loopt het zo als het moet gaan en winnen we nu 'pas' maar we winnen wel en het is wat ons betreft de perfecte timing!!
dan zie je pas op (uiterlijk) 1 juli of een van jullie hebben gewonnen.
Het is echt een lotterij, wij deden 11x mee en wonnen toen pas
nu kende ik voorheen niemand die gewonnen had, maar nu wij het vertellen, blijkt hier iemand te zijn die al 2x gewonnen had en nooit de post beantwoord heeft bij 1e NL en dus daarna niet is doorgegaan, maar wel 2x winnen....
wie weet win je allebei wel....
hey you never know, so keep dreaming en dat bedoel ik positief.
Uiteindelijk loopt het zo als het moet gaan en winnen we nu 'pas' maar we winnen wel en het is wat ons betreft de perfecte timing!!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 31 Reacties
- 18119 Weergaves
-
Laatste bericht door Adreamer
-
- 10 Reacties