Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Foto editen

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Plaats reactie
DaanBanaan
Amerika-newbie

Foto editen

Bericht door DaanBanaan »

Beste,

Heb vandaag foto's laten maken zodat ik me eindelijk kan inschrijven. Nu heeft de fotograaf de foto ook op een USB stick gezet; echter voldoet deze nog niet aan de strenge eisen qua afmetingen. Nu ben ik niet zo'n held met photoshop, dus vroeg ik me af of iemand de foto dusdanig kan aanpassen zodat ik hem kan submitten? Dit lijkt me makkelijker dan de "hardcopy" in te scannen enzo. Verder fingers crossed voor iedereen hier die meedoet met de lottery dit keer en hopelijk kan ik wat toevoegen aan het forum in de toekomst :).

Thanks!
Sandy
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Foto editen

Bericht door Sandy »

Welke afmeting heb je dan meegekregen .. kun je overigens niet terug naar de fotograaf, hij moet gewoon goed werk afleveren. Foto's kleiner maken is niet zo'n probleem, maar groter maken wel... dan kun je het beter opnieuw laten doen.
Sandy
RiverCola
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door RiverCola »

Ik ga er vanuit dat de bestanden te groot zijn maar wel de juiste 'afmetingen' hebben (dus vierkant). Klopt dit?

Want dan is het, als je een beetje handig bent met photoshop of een soortgelijk programma, erg makkelijk om ze kloppend te maken. En natuurlijk heeft Sandy gelijk dat je fotograaf gewoon goed werk had moeten afleveren en tevens dat het makkelijker is om een afbeelding te verkleinen dan te vergroten (kwaliteitsverlies).

Ik ben best bereid om er voor je naar te kijken. Als je me PB't dan stuur ik je mijn emailadres en dan kan ik kijken wat ik eraan zou kunnen doen.
Mike-USA
Amerika-newbie

Bericht door Mike-USA »

Is de foto al vierkant?

Zoja heb je de afmetingen heel simpel veranderd.

Open de foto met het programma paint. Staat onder bureau-accessoires.
Hier heb je de mogelijkheid om de afmetingen te veranderen.

Verander je foto naar 600x600 pixels en slaat hem onder een andere naam op.
DaanBanaan
Amerika-newbie

Bericht door DaanBanaan »

Wow, dat waren wel 3 extreem snelle reacties! Ja de foto is dus inderdaad te groot, gewoon de unedited geschoten foto van 2000*3000 ofzo, haha. De afmetingen van de "hardcopy" foto's kloppen wel perfect overigens.

Anyway @Rivercola, pmetje komt je kant op! Thanks!
Sandy
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Sandy »

@ Mike-USA: Zou ik niet doen in het geval de foto kleiner is dan 600 pixels, ook al is de foto vierkant. Je krijgt hoe dan ook kwaliteitsverlies.

Edit: Ik lees nu dat de foto groter is, dan moet het geen probleem zijn. Misschien lichtjes verscherpen als je de foto verkleind.
Sandy
Mike-USA
Amerika-newbie

Bericht door Mike-USA »

Ja uiteraard als de foto groter is....anders zou ik het ook niet doen !!
jaja5
Amerikakenner

Bericht door jaja5 »

apart dat de fotograaf een 2000x3000 aflevert,
ik zou teruggaan, je betaalt er toch voor.

je hebt een vierkant formaat nodig en als het te groot is is het heel makkelijk te verkleinen.
wellicht kun je dat ook meteen aan ze vragen, immers daar kom je voor.

succes
Ziva
Amerika-expert

Bericht door Ziva »

Gewoon croppen en resizen toch? Alhoewel dat inderdaad best lastig kan zijn als je er niet handig mee bent. Ik zou idd gewoon teruggaan, lijstje met eisen meenemen en zeggen "dat heb ik nodig".

Als je alleen hebt gezegd USA pasfoto's snap ik best wel dat de fotograaf geen rekening heeft gehouden met de resolutie. Immers, als je de foto's wilt laten afdrukken heb je meer detail nodig en let je niet op bestandsformaat.
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer