Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Trouwen met Amerikaan
-
- Amerika-ontdekker
Trouwen met Amerikaan
Hallo allemaal,
Mijn vriend woont in Amerika. Hij zit in de Amerikaanse Navy. Het plan is dat ik volgend jaar naar Amerika ga om bij hem te zijn. Wij willen graag trouwen, waarna ik daar als psycholoog aan de slag wil. Ik heb twee vragen:
- Kan ik gewoon met hem in Amerika trouwen of zijn daar allerlei regelgevingen voor?
- Graag zoveel mogelijk tips & tricks
Alvast heel erg bedankt!
Groetjes, Maartje
Mijn vriend woont in Amerika. Hij zit in de Amerikaanse Navy. Het plan is dat ik volgend jaar naar Amerika ga om bij hem te zijn. Wij willen graag trouwen, waarna ik daar als psycholoog aan de slag wil. Ik heb twee vragen:
- Kan ik gewoon met hem in Amerika trouwen of zijn daar allerlei regelgevingen voor?
- Graag zoveel mogelijk tips & tricks
Alvast heel erg bedankt!
Groetjes, Maartje
K1 visum procedure is gestart, 23-06-2014 NOA1
Re: Trouwen met Amerikaan
Even de zoekfunctionaliteit op dit forum gebruiken. Er is al zoveel over geschreven.
-
- Amerika-expert
Laat je vriend alles navragen bij de marine. Er zijn wellicht makkelijker mogelijkheden voor militairen dan voor "gewone" mensen.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
- DixieChick
- Amerika-expert
nou ja, makkelijker misschien niet, maar wel sneller (en goedkoper). Je vriend zou inderdaad even bij zijn legal office moeten navragen. En ook de USCIS heeft een speciale lijn voor militair personeel.
This is Guy Smiley, reporting live! from the inside of his car!
Southern Tales
Southern Tales
- dutch_in_seattle
- Amerika-expert
- Contacteer:
Het zou mij trouwens helemaal niet verbazen als je niet zomaar als psycholoog aan de slag kunt in de V.S., aangezien Nederlandse diploma's en opleidingen niet zondermeer in de V.S. worden erkend, zeker in de gezondheidszorg. Ik ben zeker geen expert op dat vlak, maar dat is iets dat je goed moet navragen.
Ron (in Seattle, WA)
=======
Don't believe everything you think.
=======
Don't believe everything you think.
Mijn vriendin werkt als assistent bij een afdeling klinische psychologie omdat ze volgend jaar in opleiding wil, en eigenlijk denk ik niet dat je met een Nederlands diploma zomaar aan de slag kunt. Heb je GZ registratie? Zoiets zal wel helpen. Maar reken er niet op dat je zomaar aan de slag kunt, dat zou ik eerst goed uitzoeken.
-
- Amerika-ontdekker
Bedankt voor alle reacties!
Mijn diploma's zijn reeds gelegaliseerd en volgens mij daarmee ook erkend. Ik ga er vanuit dat ik er niet direct mee aan de slag kan, maar wellicht nog een master daar zou moeten doen.
Ik had inderdaad zoiets gelezen over een versnelde procedure voor de military.
Zijn er ook mensen die ervaring hebben met koophuizen en emigratie? Wat doe je bij een restschuld op je hypotheek?
Mijn diploma's zijn reeds gelegaliseerd en volgens mij daarmee ook erkend. Ik ga er vanuit dat ik er niet direct mee aan de slag kan, maar wellicht nog een master daar zou moeten doen.
Ik had inderdaad zoiets gelezen over een versnelde procedure voor de military.
Zijn er ook mensen die ervaring hebben met koophuizen en emigratie? Wat doe je bij een restschuld op je hypotheek?
K1 visum procedure is gestart, 23-06-2014 NOA1
-
- Amerika-ontdekker
Helaas is mijn ervaring dat je hier uiteindelijk helemaal niets aan hebt. JAG, de ''legal office'' van de Army heeft mensen in dienst die alleen standaard dingetjes opstellen en die nog vol met fouten weten krijgen, en de militaire ''hotline'' van de USCIS heeft ons ook geen steek verder geholpen.DixieChick schreef:nou ja, makkelijker misschien niet, maar wel sneller (en goedkoper). Je vriend zou inderdaad even bij zijn legal office moeten navragen. En ook de USCIS heeft een speciale lijn voor militair personeel.
Ze konden alleen wat algemene info verstrekken over wat een militair moet doen als hij in het land van uitzending zou willen trouwen, verder wisten ze nergens iets vanaf...
-
- Amerika-ontdekker
Een Amerikaanse vriendin van mij hier wil verpleegster worden en daarvoor moet ze minstens ik meen een jaar VRIJWILLIGERSWERK in een ziekenhuis doen, anders kan ze haar diploma niet eens halen. Stond ik behoorlijk van te kijken!dutch_in_seattle schreef:Het zou mij trouwens helemaal niet verbazen als je niet zomaar als psycholoog aan de slag kunt in de V.S., aangezien Nederlandse diploma's en opleidingen niet zondermeer in de V.S. worden erkend, zeker in de gezondheidszorg. Ik ben zeker geen expert op dat vlak, maar dat is iets dat je goed moet navragen.
Ze wil in Nederland verpleegster worden, en moet daar in Nederland vrijwilligerswerk voor doen?Een Amerikaanse vriendin van mij hier wil verpleegster worden en daarvoor moet ze minstens ik meen een jaar VRIJWILLIGERSWERK in een ziekenhuis doen, anders kan ze haar diploma niet eens halen. Stond ik behoorlijk van te kijken!
Vast niet! Je zult eerst een vergunning voor moeten halen voordat je als psycholoog kunt werken http://www.kspope.com/licensing/index.php#USMijn diploma's zijn reeds gelegaliseerd en volgens mij daarmee ook erkend.
Info Ithaca & Finger Lakes Regio: http://www.flregio.blogspot.com"
Mooie plekjes noordoosten: http://noordoosten.blogspot.com/"
http://www.annaharalson.com/
-
- Amerika-ontdekker
Nee hoor, ik woon in de VSANY schreef:Ze wil in Nederland verpleegster worden, en moet daar in Nederland vrijwilligerswerk voor doen?Een Amerikaanse vriendin van mij hier wil verpleegster worden en daarvoor moet ze minstens ik meen een jaar VRIJWILLIGERSWERK in een ziekenhuis doen, anders kan ze haar diploma niet eens halen. Stond ik behoorlijk van te kijken!

Ik heb nog nooit gehoord dat je daar dan vrijwilligerswerk voor moet doen. Je moet de nodige examens en vergunning hebben, dat kan kan nog wel wat moeilijk zijn, maar vrijwilligerswerk heb ik nog niet gehoord. Misschien is het een stage, maar leerlingen die in ons ziekenhuis hun externship doen krijgen daarvoor betaald.
Info Ithaca & Finger Lakes Regio: http://www.flregio.blogspot.com"
- Dento
- Amerika-expert
- Contacteer:
Daar zou ik dus niet vanuit gaan; dat je diploma's gelegaliseerd zijn wil alleen zeggen dat ze erkend worden als zijnde echte diploma's. Het wil nog niet zeggen dat ze ook voor in Amerika gelden als diploma's waarmee je aan de slag kunt.maartje-pp schreef:Mijn diploma's zijn reeds gelegaliseerd en volgens mij daarmee ook erkend. Ik ga er vanuit dat ik er niet direct mee aan de slag kan
Ik kan mijn rechtenbul ook laten legaliseren, maar dat wil nog niet zeggen dat ik daarmee in de VS ook een erkend jurist ben en de jurist mag gaan uithangen (een van de redenen waarom ik dat (nog) niet heb gedaan).
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~
Onze website | Mijn blog
Onze website | Mijn blog
Hoi, ik heb destijds voor wij vertrokken mijn diploma's laten waarmerken in Groningen. Achteraf begreep ik dat ik ook iets bij de US ambassade had moeten laten doen, ik ben vergeten wat.....
Ik denk dat je aanvullende opleiding moet volgen hier om een license te krijgen waarmee je aan de slag kunt als psycholoog.
Een van de voorwaarden om onderwijs te volgen aan een college of uni, is de TOEFL test, een test voor van origine niet-Engelstaligen.
Als ik het goed begrepen heb kun je die test in Ned. al afleggen, maar ik ben even kwijt waar precies.
Je gewaarmerkte diploma's (met vertalingen en verklaringen van vertaler) moeten in de US naar een evaluation service. Daar kun je het beste mee wachten tot je weet waar je wat en hoe gaat studeren, want niet alle evaluation services worden erkend door de universiteiten.
Dit is overigens wat ik ervan weet van ong. tien jaar geleden, best kans dat sommige regels veranderd zijn.
Ik denk dat je aanvullende opleiding moet volgen hier om een license te krijgen waarmee je aan de slag kunt als psycholoog.
Een van de voorwaarden om onderwijs te volgen aan een college of uni, is de TOEFL test, een test voor van origine niet-Engelstaligen.
Als ik het goed begrepen heb kun je die test in Ned. al afleggen, maar ik ben even kwijt waar precies.
Je gewaarmerkte diploma's (met vertalingen en verklaringen van vertaler) moeten in de US naar een evaluation service. Daar kun je het beste mee wachten tot je weet waar je wat en hoe gaat studeren, want niet alle evaluation services worden erkend door de universiteiten.
Dit is overigens wat ik ervan weet van ong. tien jaar geleden, best kans dat sommige regels veranderd zijn.
-
- Amerika-expert
Iedere staat geeft vergunningen af voor het uitoefenen van bepaalde beroepen. Een jurist moet bijvoorbeeld een 'bar exam' doen om te worden toegelaten tot de orde van advocaten. Iemand die, bijvoorbeeld, in Califirnie dat examen (zeer pittig overigens heb ik me laten vertellen) gedaan heeft, moet dat examen overdoen als hij/zij in New York als advocaat wil werken. Idem met artsen, psychologen en andere beroepen.
Als Europeaan, moet je door dezelfde molen(s).
Als Europeaan, moet je door dezelfde molen(s).
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
- Dento
- Amerika-expert
- Contacteer:
Het 'bar exam' is inderdaad bijzonder pittig, en normaal gesproken heb je er als Europees jurist toch wel twee jaar law school nodig om op het minimale kennisniveau te komen "to pass the bar". Ik heb er destijds naar gekeken, maar ik wist niet zo snel waar ik het geld voor die twee jaar vandaan moest halen... 

~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~
Onze website | Mijn blog
Onze website | Mijn blog
Mijn man is nu bezig om alles te regelen om daarginds als dierenarts aan het werk te mogen. Heel gedoe, iig een examen in april! En dan heeft hij nog geluk dat de opleiding in Utrecht gelijk staat aan die in de VS, dus hij hoeft geen extra colleges etc te volgen. Je zou het eens moeten navragen bij je opleiding, wie weet weten ze het daar.
OT: Dat geldt niet voor de hele VS. Hier bij DC moet je uiteraard een aantal keer stage lopen, maar je hoeft zeker niet een jaar vrijwilligerswerk te doen. Wie heeft daar tijd en geld voor?Chantal1981 schreef:Een Amerikaanse vriendin van mij hier wil verpleegster worden en daarvoor moet ze minstens ik meen een jaar VRIJWILLIGERSWERK in een ziekenhuis doen, anders kan ze haar diploma niet eens halen. Stond ik behoorlijk van te kijken!

- DixieChick
- Amerika-expert
Je kan het beste ook je diploma's laten evalueren door een Amerikaanse organisatie. Bij mij vroeg mijn werkgever (universiteit) daar zelf om.
This is Guy Smiley, reporting live! from the inside of his car!
Southern Tales
Southern Tales
-
- Amerika-ontdekker
Dit meisje gaat 2 dagen per week naar school om haar ''nursing'' diploma te halen, en 1 van de voorwaarden om te slagen is dus dat vrijwilligerswerk.guinevere schreef:OT: Dat geldt niet voor de hele VS. Hier bij DC moet je uiteraard een aantal keer stage lopen, maar je hoeft zeker niet een jaar vrijwilligerswerk te doen. Wie heeft daar tijd en geld voor?
Anders krijgt ze geen diploma. Het is dus m.i. een soort van stage, maar ze mag zelf weten wanneer en waar ze deze uren opbouwt, zolang ze ze maar heeft aan het eind en zolang ze er maar niet voor betaald heeft gekregen!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht