Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Europese chip van hond uitleesbaar in de VS?
- DixieChick
- Amerika-expert
Re: Europese chip van hond uitleesbaar in de VS?
Chip> Onze honden hebben hier ook zo'n Home Again chip. Kost bijna niks, dus ik zou dat gewoon nemen als je hier bent (als je dat wilt tenminste), en dan nu lekker zo'n Europees ding zodat de KLM blij is.
This is Guy Smiley, reporting live! from the inside of his car!
Southern Tales
Southern Tales
- Marenko
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 13
- Contacteer:
.Verder mogen dieren voor zover ik begrepen heb niet vliegen van mei tot september i.v.m. de zomermaanden
Dit geldt alleen voor bepaalde kort snuitige hondenrassen.
- Dento
- Amerika-expert
- Contacteer:
Het heeft volgens mij niet alleen met het ras te maken, maar ook met de temperatuur, en dan kan het voor álle honden gelden, meen ik me te kunnen herinneren van twee jaar geleden toen ik aan het kijken was voor onze keuter (toen was er althans wel de zomermaanden restrictie, welke afhing van de temperaturen op de vertrekplaats, de transferplaats en/of de bestemming). Volgens mij is dat ook meer een IATA regel die alle maatschappijen (moeten) hanteren, maar dat weet ik niet zeker.
Edit: op de IATA site staat:
Edit: op de IATA site staat:
Het is dus "not recommended", maar er is geen expliciete regel voor. Ik denk echter dat de meeste maatschappijen dit aanhouden, en niet alleen voor dit soort rassen (liability?).Transport of snub nose dogs, such as boxers, pugs, bulldogs and Pekinese, in hot season is not recommended. These animals have difficulty in maintaining a normal body temperature in hot weather.
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~
Onze website | Mijn blog
Onze website | Mijn blog
Vaag verhaal, ik belde voor mijn 2 katten en toen werd me dit dus verteld. Ik zei nog "dus in de wintermaanden mogen ze wel vliegen?" en dat werd bevestigd door KLM. Ik ging er dus, ten onrechte naar blijkt nu, vanuit dat dit voor alle huisdieren goldt.
Nu snap ik er helemaal niets meer van. Is het nu zo dat ze alleen niet mogen vliegen bij temperaturen kouder dan -12 en bepaalde rassen ook niet in de zomer? Of zit het anders in elkaar?
Lastig hoor, al die regels.
Overigens heb ik van mijn dierenarts begrepen dat ook katten gechipt moeten worden. Klopt dit wel?
Nu snap ik er helemaal niets meer van. Is het nu zo dat ze alleen niet mogen vliegen bij temperaturen kouder dan -12 en bepaalde rassen ook niet in de zomer? Of zit het anders in elkaar?
Lastig hoor, al die regels.
Overigens heb ik van mijn dierenarts begrepen dat ook katten gechipt moeten worden. Klopt dit wel?
- Loek
- Amerika-expert
- Contacteer:
Dat is waarschijnlijk per staat geregeld. In de bijna 20 jaar dat ik hier in Colorado honden en katten heb gehad, zijn ze nooit "gechipt".
- Dento
- Amerika-expert
- Contacteer:
Volgens mij is er het advies van de IATA voor de zomermaanden voor bepaalde hondenrassen, maar bepalen de maatschappijen uiteindelijk wat het beleid is voor alle dieren - en dat kan dus per maatschappij verschilen. Zeggen zij nee, dan ben je klaar.Ziva schreef:Nu snap ik er helemaal niets meer van. Is het nu zo dat ze alleen niet mogen vliegen bij temperaturen kouder dan -12 en bepaalde rassen ook niet in de zomer? Of zit het anders in elkaar?
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~
Onze website | Mijn blog
Onze website | Mijn blog
- Marenko
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 13
- Contacteer:
Dit is wat ik zie op de site van de IATA."Transport of snub nose dogs, such as boxers, pugs, bulldogs and Pekinese, in hot season is not recommended. These animals have difficulty in maintaining a normal body temperature in hot weather"
Hieruit maak ik op dat het toch om kort snuiten gaat. Dit is wat ik ook altijd begrepen heb. Uiteindelijk zal de vliegtuigmaatschappij ook wel bepalen. Maar juist de kort snuitige honden lopen meer risico.
Wij hebben deze zomer een hond naar St Maarten gevlogen met de KLM, en er is niets gezegd over dat het niet zou mogen. Terwijl het in St Maarten toch ook behoorlijk warm was, vergeleken met Nederland. Ook van andere die toch regelmatig honden naar Amerika laten vliegen heb ik het nog niet gehoord. Hierbij gaat het over herders.
Maar goed, precies weet ik het ook niet.
Hieruit maak ik op dat het toch om kort snuiten gaat. Dit is wat ik ook altijd begrepen heb. Uiteindelijk zal de vliegtuigmaatschappij ook wel bepalen. Maar juist de kort snuitige honden lopen meer risico.
Wij hebben deze zomer een hond naar St Maarten gevlogen met de KLM, en er is niets gezegd over dat het niet zou mogen. Terwijl het in St Maarten toch ook behoorlijk warm was, vergeleken met Nederland. Ook van andere die toch regelmatig honden naar Amerika laten vliegen heb ik het nog niet gehoord. Hierbij gaat het over herders.
Maar goed, precies weet ik het ook niet.
- Dento
- Amerika-expert
- Contacteer:
Zoals ik vier posts hoger al citeerde...Ko-Mar schreef:Dit is wat ik zie op de site van de IATA."Transport of snub nose dogs, such as boxers, pugs, bulldogs and Pekinese, in hot season is not recommended. These animals have difficulty in maintaining a normal body temperature in hot weather"

Het zou me overigens ook niet verbazen als het per bestemming anders zal zijn, en van de faciliteiten ter plaatse zal/kan afhangen: kunnen de dieren meteen uit de zon ergens binnen worden gezet, of is er een kans dat ze lange(re) tijd ergens in de hitte staan.
Onze website | Mijn blog
Onze website | Mijn blog
- Tink
- Amerikakenner
- Contacteer:
Post maar weer eens de informatie die ik al eerder gepost heb en ik ken de regels, we zijn 4 keer met onze honden van en naar de USA gevlogen en ik regel vaak binnenlandse vluchten for rescue honden. Kunnen we nu mischien eens een sticky maken van de info? Het komt steeds weer terug en ieder heeft zo z'n mening maar wat telt zijn de USDA laws.
Let op, hier komt het:
---------------------------
Er wordt allemaal verwarrende informatie gegeven.
Je hebt met 3 dingen te maken als je pets laat vliegen.
1) de airline regulations
2) US government regulations
3) US State of arrival regulations
Voor alle up-to-date informatio zie deze website van de US government, de andere organisaties zijn 'richtlijnen' voor 'laws', wetten dus moet je bij de government websites zijn.
http://www.aphis.usda.gov/import_export ... ates.shtml
Im and Export
http://www.aphis.usda.gov/import_export ... pets.shtml
CDC(Center for Disease Control):
http://www.cdc.gov/animalimportation/Br ... lToUs.html
Ik kan niet genoeg benadrukken zoals men ook al op de USDA web site aangeeft de State Veterinarian regels te checken. Iedere State heeft zijn eigen import regels. In Oregon waar wij wonen moet je 1 maand van te voren voordat je je huisdier wilt importeren een vergunning aanvragen. Doe je dit niet dan heb je kans dat je dier in quarantaine moet. Of terug wordt gestuurd naar land van herkomst.
Er kunnen zich problemen voordoen als je in de ene State aankomt en dan nog door moet naar je eindpunt. Voor beide States met je zorgen je papieren in orde te hebben. Zo is soms rabies niet verplicht in de ene State maar wel weer in de andere. Wij kwam in Washington State in Seattle aan directe vlucht vanuit Amsterdam en hadden te maken met de State Laws voor WA and voor OR. En ja we werden uitgebreid gecontroleerd. Er zullen hier altijd reacties komen van 'er was absoluut geen controle', maar wil je werkelijk het risico lopen dat je hon/kat terug gestuurd wordt alleen omdat je te lui bent om alle papieren in orde te hebben? Ik niet.
Dan nog even dit:
Het belangrijkste gedeelte waar men in dit draadje het hier over heeft is dit:
PART 3_STANDARDS--Table of Contents
Subpart A_Specifications for the Humane Handling, Care, Treatment, and
Transportation of Dogs and Cats \1\
Sec. 3.15 Primary conveyances (motor vehicle, rail, air, and marine).
e) During surface transportation, auxiliary ventilation, such as fans, blowers or air conditioning, must be used in any animal cargo space containing live dogs or cats when the ambient temperature within the animal cargo space reaches 85 [deg]F (29.5 [deg]C). Moreover, the ambient temperature may not exceed 85 [deg]F (29.5 [deg]C) for a period of more than 4 hours; nor fall below 45 [deg]F (7.2 [deg]C) for a period of more than 4 hours. The preceding requirements are in addition to, not in place of, all other requirements pertaining to climatic conditions in parts 2 and 3 of this chapter.
Veel airlines accepteren absoluut geen pets als de temp rijst boven 85 F of beneden 10F.
Oplossing daarvoor is een vlucht laat op de dag or vroeg in de morgen wanneer het warmer of kouder is. Internationaal gezien is dat meestal het geval.
PS En ja Staceybeesie heeft gelijk, de NL chips zijn absoluut niet te lezen door US scanners en kunnen ook niet worden ingegeven en dus ook niet in de database worden opgenomen.
Let op, hier komt het:
Voor alle up-to-date informatio zie deze website van de US government, de andere organisaties zijn 'richtlijnen' voor 'laws', wetten dus moet je bij de government websites zijn.
Im and Export
Ik kan niet genoeg benadrukken zoals men ook al op de USDA web site aangeeft de State Veterinarian regels te checken. Iedere State heeft zijn eigen import regels. In Oregon waar wij wonen moet je 1 maand van te voren voordat je je huisdier wilt importeren een vergunning aanvragen. Doe je dit niet dan heb je kans dat je dier in quarantaine moet. Of terug wordt gestuurd naar land van herkomst.
Er kunnen zich problemen voordoen als je in de ene State aankomt en dan nog door moet naar je eindpunt. Voor beide States met je zorgen je papieren in orde te hebben. Zo is soms rabies niet verplicht in de ene State maar wel weer in de andere. Wij kwam in Washington State in Seattle aan directe vlucht vanuit Amsterdam en hadden te maken met de State Laws voor WA and voor OR. En ja we werden uitgebreid gecontroleerd. Er zullen hier altijd reacties komen van 'er was absoluut geen controle', maar wil je werkelijk het risico lopen dat je hon/kat terug gestuurd wordt alleen omdat je te lui bent om alle papieren in orde te hebben? Ik niet.
Dan nog even dit:
e) During surface transportation, auxiliary ventilation, such as fans, blowers or air conditioning, must be used in any animal cargo space containing live dogs or cats when the ambient temperature within the animal cargo space reaches 85 [deg]F (29.5 [deg]C). Moreover, the ambient temperature may not exceed 85 [deg]F (29.5 [deg]C) for a period of more than 4 hours; nor fall below 45 [deg]F (7.2 [deg]C) for a period of more than 4 hours. The preceding requirements are in addition to, not in place of, all other requirements pertaining to climatic conditions in parts 2 and 3 of this chapter.
Veel airlines accepteren absoluut geen pets als de temp rijst boven 85 F of beneden 10F.
Oplossing daarvoor is een vlucht laat op de dag or vroeg in de morgen wanneer het warmer of kouder is. Internationaal gezien is dat meestal het geval.
PS En ja Staceybeesie heeft gelijk, de NL chips zijn absoluut niet te lezen door US scanners en kunnen ook niet worden ingegeven en dus ook niet in de database worden opgenomen.
--
Tink
Tink
Tink schreef:Post maar weer eens de informatie die ik al eerder gepost heb en ik ken de regels, we zijn 4 keer met onze honden van en naar de USA gevlogen en ik regel vaak binnenlandse vluchten for rescue honden. Kunnen we nu mischien eens een sticky maken van de info? Het komt steeds weer terug en ieder heeft zo z'n mening maar wat telt zijn de USDA laws.
Let op, hier komt het:
Im and Export
Dan nog even dit:
Ben het helemaal met je eens. Een sticky zou een goed idee zijn.
Zelf moesten wij een dag voortijd de reis met onze honden verzetten omdat de temperaturen toch hoger waren dan verwacht. Dus tenzij je je dieren met de KLM in het ruim met klimaat beheersing kunt laten vliegen is de temperatuur in elke plaats waar het vliegtuig landt en opstijgt van belang.
En dan nog het volgende wat betreft de chip, je bent hem nodig voor de vlucht, het is verplicht als identificatie methode tenzij de hond een tattoo heeft hetgeen bij sommige rassen nog voorkomt.
Maar laat niet domweg een nieuwe chip zetten.
Mijn Amerikaanse dierenarts kon de Spaanse en Nederlandse chip wel aflezen en dat was ergens vorig jaar.
En helaas is het zo dat zelfs als je in de VS een chip laat zetten dat niet elk asiel of dierenarts praktijk deze uit kan lezen. Dus naast de chip altijd een tag waarop de gegevens van het dier staan.
A journey about to start...
http://www.jackandpeet.blogspot.com" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.facebook.com/saveagalgoespanol http://petrapostmaphotography.com
http://www.jackandpeet.blogspot.com" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.facebook.com/saveagalgoespanol http://petrapostmaphotography.com
-
- Amerika-expert
Die van mij hebben inderdaad ook een halsband.
Ik las onlangs trouwens ook verontrustende berichten over de chip op zich.
Het zou tumoren kunnen veroorzaken.
http://dier-en-natuur.infonu.nl/dieren/ ... delen.html
Ik las onlangs trouwens ook verontrustende berichten over de chip op zich.
Het zou tumoren kunnen veroorzaken.
http://dier-en-natuur.infonu.nl/dieren/ ... delen.html
Moet je die gewoon bij je eigen vet aanvragen? (Ik woon namelijk ook in Oregon)Tink schreef:Ik kan niet genoeg benadrukken zoals men ook al op de USDA web site aangeeft de State Veterinarian regels te checken. Iedere State heeft zijn eigen import regels. In Oregon waar wij wonen moet je 1 maand van te voren voordat je je huisdier wilt importeren een vergunning aanvragen. Doe je dit niet dan heb je kans dat je dier in quarantaine moet. Of terug wordt gestuurd naar land van herkomst.
Ik wil misschien namelijk een pup overvliegen at some point in the future... Meeste info heb ik al, maar was nog niet bekend mee dat je in Oregon een permit moet aanvragen..

EDIT
Nevermind, blijkbaar zit de State Vet in Salem!

A Dutch girl in Oregon!
Dutch in Oregon op Facebook!
Dutch in Oregon op Facebook!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 0 Reacties
- 1013 Weergaves
-