Ik hoop dat jullie meer weten!

Ja een beetje stom van me. Ik heb een VMBO diploma. Ik was dit jaar bezig met mijn laatste jaar Havo maar helaas word ik van die opleiding gezet omdat de cijfers te laag zijn.t1m schreef:Eerste logische vraag: wat/waar studeer je momenteel?
Ik bedoel wel een jaar naar Amerika. Ik heb een probleem. Een probleem dat ik niet weet wat ik wil ik heb hier meerdere opleidingen gedaan 2 keer MBO: Onderwijs en Horeca en toen HAVO. En dat is niet gelukt waardoor ik al weer op 3 jaar vertraging zit. Nu kan ik wel weer door gaan en 'hoppa' de volgende opleiding kiezen maar dat heeft geen zin. Ik wil mijn Engelse taal verbeteren, meer discipline, een andere cultuur leren kennen en op deze manier 'investeren in mijzelf'.kastelke schreef:Heb je dan een Nederlands diploma van afgewerkt middelbaar onderwijs? Want je zou eventueel een jaar aan een community college kunnen gaan studeren.
Maar eigenlijk gaat het er om: wat is je doel? Wat wil je bereiken met "een seizoen naar Amerika"?
Bedankt voor je reactie. Deze site had ik nog niet gevonden. Ik ga hem nu even goed bekijkent1m schreef:Volgensmij is het dan redelijk lastig om toegelaten te worden op een Amerikaanse high school (middelbare school): veelal competitief, ook op cijferbasis. Je zou kunnen overwegen om na je middelbare school te starten met een AA (Associate Degree) opleiding die 2 jaar duurt, in plaats van een 4-jarige bachelor opleiding. Dergelijke community colleges staan (bijna) gelijkwaardig aan het MBO. Ik zou je aanraden om eens een gesprek in te plannen bij het Fulbright Center in Amsterdam (kost € 5,-) en je plannen uit te leggen: ze hebben veel meer ervaring met dit soort gevallen. Succes!
Verdiep je eens in het Liberal Arts systeem wat ze zowel met Bachelor als Associate Degree opleidingen veel gebruiken. Het is mogelijk een verdieping van 50% te kiezen (major) en daarnaast 50% zeer verspreide vakken te kiezen. Dit geeft je de mogelijkheid om juist je interesses te zoeken. Denk niet dat het erop zit na diverse mislukte opleidingen: genoeg cases waar 80-jarigen alsnog beginnen te studeren met danwel hun AA, Bachelor of zelfs PhD. Ik heb zelf geen ervaring met community colleges, alleen universitair op graduate level, maar denk dat Liberal Arts studies je zullen bevallen.Nu kan ik wel weer door gaan en 'hoppa' de volgende opleiding kiezen maar dat heeft geen zin.
Ja maar het ging bij die 2 opleidingen meer dat ik de beroepen niets vond. Horeca vond ik verschrikkelijk, en Onderwijs had ik prima cijfers maar de stage was ver-schrik-ke-lijk! Het is lastig. Heb net ook contact opgenomen met http://www.ustudy.nl ik weet niet of mensen daar ervaringen mee hebben of meer van weten?ANY schreef:Mij lijkt dat je als je al aan 2 opleidingen begonnen bent en niet afgemaakt hebt, dat ook community college je moeilijk zal vallen. Een taalcursus is een goede keus als je je Engels wilt verbeteren; op een zomerkamp werken of in een national park werken als vrijwilliger kan een goede keus zijn als je de cultuur wat beter wilt leren kennen en met andere jongeren wilt optrekken.
Het community college bij ons in de buurt heeft trouwens wel campus living.
Ik woon zelf in Borne vlak bij Enschede. En er is inderdaad een soort van 'on-campus housing'!t1m schreef:Verwar even inderdaad universities en community colleges: juist universiteiten heeft een heel groot gedeelte een campus. Community colleges zie deze lijst: http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_co ... us_housing. Desalniettemin, in mijn ogen heeft zo'n on-campus living een groot voordeel in sociale en academische zin: je bent veel meer verbonden met je school, zal meer klasgenoten ontmoeten, bijwonen van events/feesten etc.
Heeft UTwente inmiddels ook on-campus housing? Zou wel leuk zijn als dat ook in NL zal ingevoerd worden zeg!
Zou ik eerst even bij Fulbright kijkenVoor een adviesgesprek van ongeveer 1 uur wordt een vast bedrag van € 90 plus btw gerekend. Wanneer verder onderzoek noodzakelijk is, zullen hiervoor extra kosten worden berekend op basis van ons uurtarief: € 90 plus btw voor particulieren en € 120 plus btw voor organisaties.
tdekkers91 schreef:Ja maar het ging bij die 2 opleidingen meer dat ik de beroepen niets vond. Horeca vond ik verschrikkelijk, en Onderwijs had ik prima cijfers maar de stage was ver-schrik-ke-lijk! Het is lastig. Heb net ook contact opgenomen met http://www.ustudy.nl ik weet niet of mensen daar ervaringen mee hebben of meer van weten?ANY schreef:Mij lijkt dat je als je al aan 2 opleidingen begonnen bent en niet afgemaakt hebt, dat ook community college je moeilijk zal vallen. Een taalcursus is een goede keus als je je Engels wilt verbeteren; op een zomerkamp werken of in een national park werken als vrijwilliger kan een goede keus zijn als je de cultuur wat beter wilt leren kennen en met andere jongeren wilt optrekken.
Het community college bij ons in de buurt heeft trouwens wel campus living.