Daar betaal je hopelijk toch niet voor? ..... Deelname aan de loterij is gratis!all american girl schreef:ja, want ik heb daar nog niks van gehoord, want ik doe het via een bedrijf en die heb ik vorige week nog aan de telefoon gehad.!
Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Jong en emigreren
Uhm, het kan aan mij liggen hoor... Maar als je door de loterij komt, dan moet je toch alsnog door een selectie? Oftewel: heb je genoeg geld, goede diploma's, etc. Het is toch niet zo, dat als je de loterij wint, dat je automatisch je Green Card krijgt?
Want dan, all american girl, kun je wel meedoen aan de loterij, maar kom je dan door die selectie heen?
Of ben ik nu niet goed ingelicht over de lotery?
Want dan, all american girl, kun je wel meedoen aan de loterij, maar kom je dan door die selectie heen?
Of ben ik nu niet goed ingelicht over de lotery?
Mack
MW Drawings
2002: NY, NJ, PA, MI, IN, IL, WI, MN, ND, MT, WY, ID, WA
2005: NY, NJ, PA
2008: CA, NV, AZ, UT
2010: NY, CT, RI, MA, VT, NH, ME
2012: NY, CA, NV, AZ, UT
2013: NY
MW Drawings
2002: NY, NJ, PA, MI, IN, IL, WI, MN, ND, MT, WY, ID, WA
2005: NY, NJ, PA
2008: CA, NV, AZ, UT
2010: NY, CT, RI, MA, VT, NH, ME
2012: NY, CA, NV, AZ, UT
2013: NY
Volgens mij vallen die toelatingseisen reuze mee - Dat is volgens mij de hele bedoeling van zo'n loterij.. dom geluk
Die tweede selectie, waar jij het over hebt is volgens mij alleen vanwege het afvallen van een groot aantal deelnemers, omdat ze niet voldoen aan de toelatingseisen, fouten hebben gemaakt bij het invullen van de papieren of gewoon niet serieus waren… Vandaar dat er meer "notification letters" met case numbers worden uitgegeven dan de "te winnen Greencards". Na een eerste “notification letter” ben je dus nog niet 100% zeker van een greencard. Het is dus afwachten op een tweede brief. Hoe de kansverhouding dan ligt.... geen idee!
http://www.allesamerika.com/dv-lottery-informatie.html
http://www.allesamerika.com/greencard-loterij.html
Wat zijn de vereisten om deel te nemen aan de Greencard Loterij?
- Een middelbare schooldiploma of minimal 2 jaar schooling voor een bepaalde baan die 2 jaar training vereist.
- U dient te zijn geboren in een van de gekwalificeerde landen. Onder bepaalde voorwaarden kunt u de onder het geboorteland van uw man/vrouw of ouders meedoen.
- U dient uw aanvraag compleet, foutloos en binnen de tijdslimiet in te dienen

Die tweede selectie, waar jij het over hebt is volgens mij alleen vanwege het afvallen van een groot aantal deelnemers, omdat ze niet voldoen aan de toelatingseisen, fouten hebben gemaakt bij het invullen van de papieren of gewoon niet serieus waren… Vandaar dat er meer "notification letters" met case numbers worden uitgegeven dan de "te winnen Greencards". Na een eerste “notification letter” ben je dus nog niet 100% zeker van een greencard. Het is dus afwachten op een tweede brief. Hoe de kansverhouding dan ligt.... geen idee!
http://www.allesamerika.com/dv-lottery-informatie.html
http://www.allesamerika.com/greencard-loterij.html
Wat zijn de vereisten om deel te nemen aan de Greencard Loterij?
- Een middelbare schooldiploma of minimal 2 jaar schooling voor een bepaalde baan die 2 jaar training vereist.
- U dient te zijn geboren in een van de gekwalificeerde landen. Onder bepaalde voorwaarden kunt u de onder het geboorteland van uw man/vrouw of ouders meedoen.
- U dient uw aanvraag compleet, foutloos en binnen de tijdslimiet in te dienen
Sandy
- all american girl
- Amerika-ontdekker
idd, ik heb eerst erg veel info opgezocht op internet voordat ik me heb laten inschrijven, en naar mijn idee is het inderdaad dom geluk. Daar ben ik opzich wel erg blij mee want dat maakt het voor iemand zoals mij ook mogelijk om mijn droom waar te maken. Ik denk wel dat stel ik win en ik krijg er ook daadwerkelijk een, dat ik wel een x aantal dollars op mijn rekening moet hebben staan, maar ik denk dat ik daar samen met mijn ouders wel uitkom. Dat had ik namelijk ook toen ik op mn J1 visum naar de US ging.
en die 3 eisen zie je ook overal weer terug, en daar voldoe ik aan, dus volgens mij is het nu gewoon wachten op dat domme geluk!
en die 3 eisen zie je ook overal weer terug, en daar voldoe ik aan, dus volgens mij is het nu gewoon wachten op dat domme geluk!
- all american girl
- Amerika-ontdekker
ik weet dat het gratis is, maar omdat ik het via dat bedrijf doe is het helaas niet meer gratis. Maar ik heb 3 jaar terug een paar probleempjes gehad bij de aanvraag van mijn visum, dus ik wil het nu graag in 1x goed doen. Er was laatst een aanbieding, als ik me toen aanmeldde, kostte het me 25 dollar, dit vond ik nog wel meevallen. en als ik niet win, mag ik het 2e jaar gratis meedoen.Sandy schreef:Daar betaal je hopelijk toch niet voor? ..... Deelname aan de loterij is gratis!all american girl schreef:ja, want ik heb daar nog niks van gehoord, want ik doe het via een bedrijf en die heb ik vorige week nog aan de telefoon gehad.!
Later belde ze me op om me iets van 200 dollar aan te smeren, dit heb ik afgewezen.
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Inderdaad, Chiefram kende zo toch ook mensen: ze wonnen via zo'n bedrijfke de Green Card, maar dat bedrijf weigerde om het toe te sturen als ze niet nog eens een hele smak geld betaalden, zogezegd voor de advocaat.reivax schreef:hopelijk hebben ze je niet bij je lepels gehad... want er zijn zo enkele van die site's die niet echt kuis zijn...
Trouwens, je KAN toch gewoon niks fout doen (tenzij je je naam en adres niet kan schrijven)?
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
- all american girl
- Amerika-ontdekker
ohh.. dr zijn ik weet niet hoeveel dingen die je fout kunt doen!! vandaar ook dat er jaarlijk ik weet niet hoeveel miljoen mensen afvallenkastelke schreef:
Trouwens, je KAN toch gewoon niks fout doen (tenzij je je naam en adres niet kan schrijven)?

ik heb zelf de ervaring gehad met de aanvraag van mijn visum, en door wetten die waren veranderd, moest dat ik de laatste week voordat ik weg ging nog geregeld worden.. was erg vervelend.
Ik heb eerst meerdere wegsites bekeken, en jah, tuurlijk kan het mis gaan, maar die gok heb ik genomen!
Heej Marjon!
jouw situatie lijkt erg op de mijne! Ik ben zelf ook 19 en eerstejaars student aan de Universiteit van Utrecht (studie: Sociale Geografie --> Human Geography). Ik droom er ook al jaren van om permanent naar Amerika te gaan. Er lijkt me niets geweldiger dan om in Amerika te wonen. Alleen is het moelijker (en het wordt moeilijker heb ik het idee) om deze droom te verwezenlijken, tenzij ik een leuk Amerikaans meisje ontmoet
Ik ben ook van plan om mee te doen aan de DV-Lottery 2008. Ik heb over 2 jaar mijn bachelor diploma, en mocht ik dan via de loterij een greencard hebben, dat hoop ik gelijk te gaan werken in Seattle óf eerst mijn master's diploma te halen in de VS.
Maargoed, ik weet dat de kans op een greencard via de lotterij erg klein is (helaas). Ik ben nu van plan om sowieso na mijn Bachelor door te studeren in de VS of Canada. In de VS geld de 'grens' van 65,000 H1-B visa per jaar niet voor studenten die hun Master's diploma in de VS hebben behaalt. Dat maakt het een stuk makkelijker om alsnog na je studie te gaan werken in de VS.
In Canada mag je als buitenlandse student sowieso 1 jaar na het behalen van je diploma in het land blijven werken. En als je eenmaal een baan hebt, zijn er vast wel werkgevers die bereid zullen zijn je te sponsoren aan een permanent visum.
Het belangrijkste voor mij is om in iedergeval straks door te studeren in Noord-Amerika. Werkgevers daar erkennen NL diploma's vaak niet, vandaar dat ik graag daar mijn Master's wil halen. Als je er eenmaal je diploma hebt behaalt, dan kan je veel makkelijker een baan vinden en misschien daar blijven.
Oorsponkelijk wou ik zelfs helemaal daar gaan studeren, maar voor buitenlandse bachelor studenten is dat helaas véél en vééls te duur.
Trouwens, waar heb jij een jaar Highschool gedaan?
jouw situatie lijkt erg op de mijne! Ik ben zelf ook 19 en eerstejaars student aan de Universiteit van Utrecht (studie: Sociale Geografie --> Human Geography). Ik droom er ook al jaren van om permanent naar Amerika te gaan. Er lijkt me niets geweldiger dan om in Amerika te wonen. Alleen is het moelijker (en het wordt moeilijker heb ik het idee) om deze droom te verwezenlijken, tenzij ik een leuk Amerikaans meisje ontmoet

Ik ben ook van plan om mee te doen aan de DV-Lottery 2008. Ik heb over 2 jaar mijn bachelor diploma, en mocht ik dan via de loterij een greencard hebben, dat hoop ik gelijk te gaan werken in Seattle óf eerst mijn master's diploma te halen in de VS.
Maargoed, ik weet dat de kans op een greencard via de lotterij erg klein is (helaas). Ik ben nu van plan om sowieso na mijn Bachelor door te studeren in de VS of Canada. In de VS geld de 'grens' van 65,000 H1-B visa per jaar niet voor studenten die hun Master's diploma in de VS hebben behaalt. Dat maakt het een stuk makkelijker om alsnog na je studie te gaan werken in de VS.
In Canada mag je als buitenlandse student sowieso 1 jaar na het behalen van je diploma in het land blijven werken. En als je eenmaal een baan hebt, zijn er vast wel werkgevers die bereid zullen zijn je te sponsoren aan een permanent visum.
Het belangrijkste voor mij is om in iedergeval straks door te studeren in Noord-Amerika. Werkgevers daar erkennen NL diploma's vaak niet, vandaar dat ik graag daar mijn Master's wil halen. Als je er eenmaal je diploma hebt behaalt, dan kan je veel makkelijker een baan vinden en misschien daar blijven.
Oorsponkelijk wou ik zelfs helemaal daar gaan studeren, maar voor buitenlandse bachelor studenten is dat helaas véél en vééls te duur.
Trouwens, waar heb jij een jaar Highschool gedaan?
- all american girl
- Amerika-ontdekker
hey dank je voor je reactie!!
ik heb een jaar in Goffstown, New Hampshire gewoond! Dit was echt een super leuk jaar en dat heeft me helemaal gek van amerika gemaakt!
Ik hoop dat ik via mijn stage ook een opstap kan maken in het bedrijfsleven daar, ookal doe ik "maar" MBO. Ik hoor van andere studenten dat die al banen aangeboden hebben gekregen via hun stage. En alsnog doe ik mee met de lottery.
Hoe wil je dat met studeren allemaal gaan regelen dan? zelf of via een organisatie??
ik heb een jaar in Goffstown, New Hampshire gewoond! Dit was echt een super leuk jaar en dat heeft me helemaal gek van amerika gemaakt!
Ik hoop dat ik via mijn stage ook een opstap kan maken in het bedrijfsleven daar, ookal doe ik "maar" MBO. Ik hoor van andere studenten dat die al banen aangeboden hebben gekregen via hun stage. En alsnog doe ik mee met de lottery.
Hoe wil je dat met studeren allemaal gaan regelen dan? zelf of via een organisatie??
New Hampshire lijkt me ook erg mooi... New England, alleen dan zonder de dichtbevolkte gebieden zoals Conneticut en Massachussets. Zelf ben ik 3 weken op bezoek geweest bij (verre) familie in Seattle, WA. Was ook erg leuk om Amerika 'met de Amerikanen' te beleven!
Ik vind het erg slim van je dat je een stageplek in Amerika hebt weten te bemachtigen
Hoe heb je dat voor elkaar gekregen? Ik weet niet of er in mijn studie ook een stage zit (volgens mij niet, het is vooral theoretisch).. maar als ik een stage moet lopen zal ik natuurlijk proberen naar de VS te gaan... welk visum had je als stagair nodig? J1? F1?
Als je wilt studeren in Amerika is het vooral belangrijk dat je genoeg geld spaart... het is echt te duur
(al gauw meer dan $25,000 per jaar) , ik spaar nu volop en probeer me tijdens mijn studie hier zoveel mogelijk te onderscheiden (d.m.v. hoge cijfers) zodat ik misschien ook nog een beurs kan krijgen van een Amerikaanse universiteit. Lukt dit niet, tja dan wordt het erg lastig om dit toch te doen...
Je kan je meestal via de websites aanmelden, je moet dan een application downloaden en invullen. Hierin moet je meestal 6 - 8 bladzijden met vragen invullen over je CV etc. Volgens mij heb je daar geen organisatie bij nodig
Ik vind het erg slim van je dat je een stageplek in Amerika hebt weten te bemachtigen

Als je wilt studeren in Amerika is het vooral belangrijk dat je genoeg geld spaart... het is echt te duur

Je kan je meestal via de websites aanmelden, je moet dan een application downloaden en invullen. Hierin moet je meestal 6 - 8 bladzijden met vragen invullen over je CV etc. Volgens mij heb je daar geen organisatie bij nodig

- all american girl
- Amerika-ontdekker
die stage plek heb ik nog niet 100% zeker hoor. Ik wil erg graag naar south carolina op stage en mijn toekomstige stage begeleider zegt dat dat voor mij makkelijk te doen moet zijn ivm met mijn amerika ervaring. Ik heb al wat info gekregen van AH (organisatie die de stages in de VS organiseerd). Na de zomervakantie ga ik mij er echt in verdiepen.
Toen ik naar high school ging had ik een J1 visum. Ik heb ook een leuke opleiding gezien op een college bij mijn vriendin in de buurt, deze kost 7000 per jaar en duurt 2 jaar, dat is dus nog te doen. Maargoed, ik zal er eerst voor moeten werken!
Ik ga deze zomer voor 7 weken naar de US, dus misschien dat ik via via ook aan een leuk stage adres kan komen, want bij mijn opleiding (toerisme) mag je ook zelf je stage adres regelen (met goedkeuring van school).
Toen ik naar high school ging had ik een J1 visum. Ik heb ook een leuke opleiding gezien op een college bij mijn vriendin in de buurt, deze kost 7000 per jaar en duurt 2 jaar, dat is dus nog te doen. Maargoed, ik zal er eerst voor moeten werken!
Ik ga deze zomer voor 7 weken naar de US, dus misschien dat ik via via ook aan een leuk stage adres kan komen, want bij mijn opleiding (toerisme) mag je ook zelf je stage adres regelen (met goedkeuring van school).
hopelijk vind je dat leuke adressje dan in South Carolina
Ik heb zelf ook nog overwogen om toerisme te gaan studeren (doe je toevallig NHTV in Breda??)... erg leuke studie, maar heb uiteindelijk toch voor sociale geografie gekozen. Zo te horen kan je met jouw studie wel goed werkervaring opdoen in de VS, dat is wel een groot pluspunt.
Wat colleges (Community colleges) betreft, deze zijn inderdaad vaak goedkoper dan universiteiten in de VS, de tuition fees liggen er rond de 7000 dollar (voor amerikaanse studenten dacht ik). Maar als je er nog 'living expenses' bij optelt, zit je al op $15,000. Ik zag op de studiebeurs ook iemand van een community college vlakbij Seattle, je kan na 2 jaar op een C.C. doorstuderen bij een universiteit en zo je bachelor halen, alleen het blíjft erg duur...

Ik heb zelf ook nog overwogen om toerisme te gaan studeren (doe je toevallig NHTV in Breda??)... erg leuke studie, maar heb uiteindelijk toch voor sociale geografie gekozen. Zo te horen kan je met jouw studie wel goed werkervaring opdoen in de VS, dat is wel een groot pluspunt.
Wat colleges (Community colleges) betreft, deze zijn inderdaad vaak goedkoper dan universiteiten in de VS, de tuition fees liggen er rond de 7000 dollar (voor amerikaanse studenten dacht ik). Maar als je er nog 'living expenses' bij optelt, zit je al op $15,000. Ik zag op de studiebeurs ook iemand van een community college vlakbij Seattle, je kan na 2 jaar op een C.C. doorstuderen bij een universiteit en zo je bachelor halen, alleen het blíjft erg duur...
- all american girl
- Amerika-ontdekker
nee, ik zit niet op de NHTV in Breda.. dat was na deze studie (ik doe nu MBO) wel de bedoeling. Maar ik ben het studentenleven al helemaal zat. Ik wil dolgraag gaan werken. En het liefst in Amerika natuurlijk!!
Ik heb een jaar lang een bijbaan gehad waar ik zown 20 a 25 uur per week werkte (eigenlijk alleen de weekenden) naast mijn studie die zo'n 30 uur per week in beslag neemt. Later kreeg ik daar een 2e baantje bij (ja, naast de studie en baantje 1) dus ik kon het allemaal niet meer redden met mijn opleiding. Ik ben toen bij mijn eerste baan gestopt. Gelukkig heb ik dit gedaan, anders had ik dit jaar nooit gehaald. Ik ben nu dus erg hard aan het werk om mijn achterstand bij te werken en mijn cijfers omhoog te halen.
Elke dag weer denk ik aan mijn toekomstige stage. Bezig zijn, werken, dat is mijn ding. Ik hoop dus dat ik volgend jaar met deze instelling een heel eind kan komen!
Ik heb een jaar lang een bijbaan gehad waar ik zown 20 a 25 uur per week werkte (eigenlijk alleen de weekenden) naast mijn studie die zo'n 30 uur per week in beslag neemt. Later kreeg ik daar een 2e baantje bij (ja, naast de studie en baantje 1) dus ik kon het allemaal niet meer redden met mijn opleiding. Ik ben toen bij mijn eerste baan gestopt. Gelukkig heb ik dit gedaan, anders had ik dit jaar nooit gehaald. Ik ben nu dus erg hard aan het werk om mijn achterstand bij te werken en mijn cijfers omhoog te halen.
Elke dag weer denk ik aan mijn toekomstige stage. Bezig zijn, werken, dat is mijn ding. Ik hoop dus dat ik volgend jaar met deze instelling een heel eind kan komen!
-
- Amerika-ontdekker
Yo allemaal.
Ik lees al lange tijd dit forum en nu heb ik me eindelijk eens geregistreerd.
Ik ben 16 en woon in België, en heb net als jullie een ongeloofelijke drang om naar de Verenigde Staten te gaan. Heb als kind altijd al opgekeken naar het land, zonder er echt veel van te begrijpen. De laatste jaren ben ik me steeds meer aan het bezighouden met Amerika en sinds mijn 15e ben ik er helemaal gek op. In ieder geval, mijn doel is om uiteindelijk permanent in de Verenigde Staten te gaan wonen, al zal dit natuurlijk niet makkelijk zijn. Ik ben in ieder geval van plan iedere manier te proberen. De greencard lottery, via een werkgever, en wie weet kom ik wel eens "de ware" tegen tijdens één van mijn (geplande) reizen naar de VS in de toekomst.
Voorlopig ga ik gewoon mijn best doen om hier in België af te studeren, en wie weet dat ik in mijn studententijd eens naar daar trek, al lijkt het moeilijk, omdat het financieel niet makkelijk als student. Als ik eenmaal werk heb hier in België wil ik zeker 1 of 2 reizen maken naar de VS, een trip langs de hele oostkust en wie weet ook eens een langs de westkust. Ook zal ik dan dus meedoen met de greencard lottery en via mijn werk een weg naar de VS proberen te vinden. Als het allemaal toch niet zou lukken zie ik het eventueel nog wel zitten om naar Toronto, Canada te gaan. Het is natuurlijk niet hetzelfde als de VS, maar komt toch in de buurt
.
Maar goed, voorlopig zijn het allemaal nog dromen, maar toch, ik zal mijn ultieme best doen om mijn American Dream waar te maken
Greetz,
Bjorn
Ik ben 16 en woon in België, en heb net als jullie een ongeloofelijke drang om naar de Verenigde Staten te gaan. Heb als kind altijd al opgekeken naar het land, zonder er echt veel van te begrijpen. De laatste jaren ben ik me steeds meer aan het bezighouden met Amerika en sinds mijn 15e ben ik er helemaal gek op. In ieder geval, mijn doel is om uiteindelijk permanent in de Verenigde Staten te gaan wonen, al zal dit natuurlijk niet makkelijk zijn. Ik ben in ieder geval van plan iedere manier te proberen. De greencard lottery, via een werkgever, en wie weet kom ik wel eens "de ware" tegen tijdens één van mijn (geplande) reizen naar de VS in de toekomst.
Voorlopig ga ik gewoon mijn best doen om hier in België af te studeren, en wie weet dat ik in mijn studententijd eens naar daar trek, al lijkt het moeilijk, omdat het financieel niet makkelijk als student. Als ik eenmaal werk heb hier in België wil ik zeker 1 of 2 reizen maken naar de VS, een trip langs de hele oostkust en wie weet ook eens een langs de westkust. Ook zal ik dan dus meedoen met de greencard lottery en via mijn werk een weg naar de VS proberen te vinden. Als het allemaal toch niet zou lukken zie ik het eventueel nog wel zitten om naar Toronto, Canada te gaan. Het is natuurlijk niet hetzelfde als de VS, maar komt toch in de buurt

Maar goed, voorlopig zijn het allemaal nog dromen, maar toch, ik zal mijn ultieme best doen om mijn American Dream waar te maken

Greetz,
Bjorn
-
- Amerikakenner
- Contacteer:
Kijk, eindelijk iemand die een realistische droom heeft.Bjorn006 schreef:Yo allemaal.
Voorlopig ga ik gewoon mijn best doen om hier in België af te studeren, en wie weet dat ik in mijn studententijd eens naar daar trek, al lijkt het moeilijk, omdat het financieel niet makkelijk als student. Als ik eenmaal werk heb hier in België wil ik zeker 1 of 2 reizen maken naar de VS, een trip langs de hele oostkust en wie weet ook eens een langs de westkust. Ook zal ik dan dus meedoen met de greencard lottery en via mijn werk een weg naar de VS proberen te vinden. Als het allemaal toch niet zou lukken zie ik het eventueel nog wel zitten om naar Toronto, Canada te gaan. Het is natuurlijk niet hetzelfde als de VS, maar komt toch in de buurt.
Greetz,
Bjorn
Ik hoop dat het je allemaal lukt, maar zo nuchter als jij erover denkt, moet het je op de een of andere manier lukken.
Eric
kijk ook eens op mijn weblog:
http://engers.web-log.nl
-
- Amerikafan
@Bjorn: mja zo denk ik er ook over! Ik ben al zo lang als ik me kan herinneren mateloos gefascineerd door alles wat met de usa te maken heeft. Volgend jaar ga ik er dan eindelijk heen, meteen voor een jaar en dan zal ik wel merken of het een land voor mij is of niet, want er is geen betere manier om die cultuur te leren kennen dan er volledig in op te gaan als een volwaardig lid van een echt amerikaanse familie volgens mij.
MIsschien kom ik er wel de liefde van mn leven tegen, misschien slaagt het enorm tegen, ik zie wel wat er gebeurt
@Eric : tja, tis een Belg he!

MIsschien kom ik er wel de liefde van mn leven tegen, misschien slaagt het enorm tegen, ik zie wel wat er gebeurt
@Eric : tja, tis een Belg he!

States visited: MO, KS, MN, IA, OK, TX, NM, AZ, CO, NY, NJ, IL, KY, TN, NC, MS, AL, RI, MA, CT
-
- AllesAmerika.com Webmaster
- Contacteer:
Reken erop dat je droom om naar de VS te verhuizen een lange termijnplanning vergt, maar m.i. wel de moeite waard is. Ik was al sinds mijn 9e gek van de VS, maar ik ging er pas op mijn 20e voor het eerst heen (als uitwisselingsstudent). Hoewel ik daarna volledig verkocht was, wist ik dat mijn enige serieuze kans de greencardloterij of zeer specifieke carriere was.
Mijn carriere na mijn afstuderen leidde echter weg van een internationaal georiënteerd bedrijf (ik heb wel een tijd lang voor Philips gewerkt, maar ik kreeg al snel door dat ze niet eenvoudig een jong persoon voor langere tijd naar het verre buitenland sturen) en zo werd de loterij mijn enige optie.
Daarbij heb ik erg veel geluk gehad: de kans om de winnen is immers slechts 1 op 200. Dat ik na drie keer deelnemen dus de greencard kreeg, was een enorme schok (en geloof me maar: je gaat aan jezelf twijfelen als je ineens zeker weet dat je echt naar de VS gaat verhuizen).
Inmiddels waren we dus wel 6 jaar verder en was ik 26 toen ik daadwerkelijk naar de VS vertrok.
Maar het was het lange wachten en harde werken waard. Ik zit nu sinds anderhalf jaar in Kentucky (ik ben alweer 28 ) en ik heb het enorm naar m'n zin.
Als je écht heel zeker weet dat je naar de VS wil - en baseer die gedachte vooral wel op feiten: zorg dat je al minstens 4 maanden in de VS geweest bent, bijv. als uitwisselingsstudent, voordat je verhuisplannen gaat maken - dan kan ik alleen maar zeggen: zorg dat je die droom blijft vasthouden en dat je je leven ook steeds die kant uit blijft sturen. Mijn verhaal toont aan dat het je ook daadwerkelijk kan lukken als je maar voldoende geduld hebt en volharding blijft tonen (en geluk hebt). Er is altijd hoop.
Veel succes!
Mijn carriere na mijn afstuderen leidde echter weg van een internationaal georiënteerd bedrijf (ik heb wel een tijd lang voor Philips gewerkt, maar ik kreeg al snel door dat ze niet eenvoudig een jong persoon voor langere tijd naar het verre buitenland sturen) en zo werd de loterij mijn enige optie.
Daarbij heb ik erg veel geluk gehad: de kans om de winnen is immers slechts 1 op 200. Dat ik na drie keer deelnemen dus de greencard kreeg, was een enorme schok (en geloof me maar: je gaat aan jezelf twijfelen als je ineens zeker weet dat je echt naar de VS gaat verhuizen).
Inmiddels waren we dus wel 6 jaar verder en was ik 26 toen ik daadwerkelijk naar de VS vertrok.
Maar het was het lange wachten en harde werken waard. Ik zit nu sinds anderhalf jaar in Kentucky (ik ben alweer 28 ) en ik heb het enorm naar m'n zin.
Als je écht heel zeker weet dat je naar de VS wil - en baseer die gedachte vooral wel op feiten: zorg dat je al minstens 4 maanden in de VS geweest bent, bijv. als uitwisselingsstudent, voordat je verhuisplannen gaat maken - dan kan ik alleen maar zeggen: zorg dat je die droom blijft vasthouden en dat je je leven ook steeds die kant uit blijft sturen. Mijn verhaal toont aan dat het je ook daadwerkelijk kan lukken als je maar voldoende geduld hebt en volharding blijft tonen (en geluk hebt). Er is altijd hoop.

Veel succes!
- all american girl
- Amerika-ontdekker
zijn andere dromen niet realistisch genoeg dan???enger003 schreef: Kijk, eindelijk iemand die een realistische droom heeft.
Ik hoop dat het je allemaal lukt, maar zo nuchter als jij erover denkt, moet het je op de een of andere manier lukken.
Eric
Dennis, bedankt voor je verhaal!! Ik krijg dr helemaal de kriebels van!! Ik wil mijn dromen ook zo graag waarmaken!!

Ik lees hier trouwens een stukje over het J-1 visum:
The J-1 Training visa is a non-immigrant visa. Therefore the Cultural Exchange Visitor agrees they are not intending to immigrate to the United States nor will they seek to change their status while here in the United States or become employed by their 3rd party host during their contracted dates with the AHA.
Betekend dit dus dat ik niet via mijn stage aan het werk mag als ik klaar ben met mijn opleiding???

-
- Amerikakenner
- Contacteer:
Nou nee, helaas lees ik al te vaak op dit forum een wilde kreet van: "Ik wil naar Amerika emigreren, hoe moet dat?"all american girl schreef:zijn andere dromen niet realistisch genoeg dan???enger003 schreef: Kijk, eindelijk iemand die een realistische droom heeft.
Eric
Deze mensen denken echt dat je een ticket koopt, tegen de Amerikaanse ambassade zegt: ik wil in Amerika komen wonen, en dat je dan je spullen kunt gaan inpakken.
Slechts een héél klein deel van deze dromen komen ooit uit, en ik ben bang dat het dan nog een teleurstelling is, en dat je ook in Amerika moet werken voor je geld (en nog heel hard ook).
Eric
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 9 Reacties