Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
DV-2011 gewonnen, USAFIS... ??
-
- Amerika-expert
Re: DV-2011 gewonnen, USAFIS... ??
Jeetje dat is spannend allemaal!
Veel succes gwenst, als ze nu nog niet met die nummers bezig zijn gaat het wellicht toch nog goed komen joh.
Veel succes gwenst, als ze nu nog niet met die nummers bezig zijn gaat het wellicht toch nog goed komen joh.
Wow, dat is nog eens een leuke verrassing! Wat supergaaf zeg!!!
Heel veel succes met alles, nu hopen dat je er helemaal doorheen komt!

Heel veel succes met alles, nu hopen dat je er helemaal doorheen komt!
States visited: AZ, CA, DC, DE, FL, HI, IL, MD, NV, NJ, NY, PA, UT, VA
Dank jullie wel! Het is eigenlijk zo erg dat ik aan nergens toe kom vandaag. Ik kan me gewoonweg niet concentreren en dwaal steeds weg van gedachtes 

- DixieChick
- Amerika-expert
Whoa, wat een nieuws in een keer! Gefeliciteerd zeg! Ik kan me voorstellen dat je nu even niet voor je tentamen kan studeren, want dit is niet zo maar iets dat zo even op je dak komt vallen. Succes de komende maanden, en denk maar zo, je hebt gedaan wat je kon doen (en nog supersnel ook).
This is Guy Smiley, reporting live! from the inside of his car!
Southern Tales
Southern Tales
Zojuist Track & Trace gecheckt, en de formulieren zijn nu het land uit. Daarna maar afwachten, maar ik hoop echt dat dit gaat lukken. Ik krijg er zowaar een adrenalinestoot van daar ik zojuist bijna 10 kilometer heerlijk door het bos heb hardgelopen.
Gefeliciteerd! Wat ben ik blij dat ik dit gelezen heb, en ben blij dat het jou gelukt is om hier uit te komen. Ik heb precies dezelfde situatie, alleen ontving ik het een paar weken geleden. Had daarna ook niks meer gedaan, want door bijna alle reacties die ik kreeg dacht ik echt dat dit een spam bericht was.Nafets schreef:Dank jullie. Eigenlijk moet ik nog heel hard studeren voor een tentamen, maar ik kan me maar niet concentreren op de materie
Maar wat jij dus hebt gedaan is KCC gebeld en je hebt ze alles uitgelegd? Ik hoor heel graag van je!
- RiverCola
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Maar volgens mij betrof het bericht dat jij ontving de DV van 2012. En dat zou in theorie helemaal niet kunnen aangezien de loterij nog niet heeft plaats gevonden. Vandaar, denk ik, de reacties die je ontving.analist schreef:Gefeliciteerd! Wat ben ik blij dat ik dit gelezen heb, en ben blij dat het jou gelukt is om hier uit te komen. Ik heb precies dezelfde situatie, alleen ontving ik het een paar weken geleden. Had daarna ook niks meer gedaan, want door bijna alle reacties die ik kreeg dacht ik echt dat dit een spam bericht was.Nafets schreef:Dank jullie. Eigenlijk moet ik nog heel hard studeren voor een tentamen, maar ik kan me maar niet concentreren op de materie
Maar wat jij dus hebt gedaan is KCC gebeld en je hebt ze alles uitgelegd? Ik hoor heel graag van je!
Nafets; Gefeliciteerd!
- ned in MO
- Amerika-expert
- Contacteer:
En als alles in kannen en kruiken is de usafis voor het gerecht slepen, want dit kan dus gewoon niet he. Dat heet groffe nalatigheid. Wie weet hoeveel dromen er hierdoor niet in duigen zijn gevallen?
En heb je je casenumber wel verkregen dan? Zonder casenumber kan het KCC namelijk weinig voor je doen, denk ik. En heb je een confirmation number? Want als je die hebt, kun je het checken op de website van de Department of State. Als je dan ziet dat je inderdaad geselecteerd bent, maar niets ontvangen heb, direct bellen. KCC was uiterst vriendelijk en hulpvaardig, dus ik zou gewoon even alles nagaan, plus in je persoonlijke account pagina kijken van USAFIS op hun site. Daar kun je brieven downloaden die ze je ook als attachment hebben gestuurd.analist schreef:Gefeliciteerd! Wat ben ik blij dat ik dit gelezen heb, en ben blij dat het jou gelukt is om hier uit te komen. Ik heb precies dezelfde situatie, alleen ontving ik het een paar weken geleden. Had daarna ook niks meer gedaan, want door bijna alle reacties die ik kreeg dacht ik echt dat dit een spam bericht was.Nafets schreef:Dank jullie. Eigenlijk moet ik nog heel hard studeren voor een tentamen, maar ik kan me maar niet concentreren op de materie
-EDIT-
Ik zie net dat Rivercola oppert dat het om de DV-2012 ging? Als dat zo is, dan heb je niet zo veel aan bovenstaande. Die van mij ging om DV-2011 waarvan de trekking vorig jaar was. De trekking van DV-2012 is officieel rond mei.
En heb je je casenumber wel verkregen dan? Zonder casenumber kan het KCC namelijk weinig voor je doen, denk ik. En heb je een confirmation number? Want als je die hebt, kun je het checken op de website van de Department of State. Als je dan ziet dat je inderdaad geselecteerd bent, maar niets ontvangen heb, direct bellen. KCC was uiterst vriendelijk en hulpvaardig, dus ik zou gewoon even alles nagaan, plus in je persoonlijke account pagina kijken van USAFIS op hun site. Daar kun je brieven downloaden die ze je ook als attachment hebben gestuurd.
-EDIT-
Net even gechecked na een lange tijd. Jammer genoeg willen ze me de casenumber alleen geven als ik eerst de betaling doe. Is er hier geen oplossing voor?
-EDIT-
Net even gechecked na een lange tijd. Jammer genoeg willen ze me de casenumber alleen geven als ik eerst de betaling doe. Is er hier geen oplossing voor?
Laatst gewijzigd door analist op 22 feb 2011, 18:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Maar volgens mij betrof het bericht dat jij ontving de DV van 2012. En dat zou in theorie helemaal niet kunnen aangezien de loterij nog niet heeft plaats gevonden. Vandaar, denk ik, de reacties die je ontving.
Nafets; Gefeliciteerd!
Nee, dit ging niet om 2012. Maar om DV lottery 2011.
Nafets; Gefeliciteerd!
Nee, dit ging niet om 2012. Maar om DV lottery 2011.
Sorry, ik krijg telkens error bij het quoten. Vandaar dat er niets gequote is bij mijn laatste reacties.
Ik hoop voor je dat het lukt maar heel eerlijk gezegd ben ik heel sceptisch hierover. De procedure die je dan doorloopt is zo afwijkend van de reguliere dat ik me afvraag of het allemaal wel klopt. Je zou namelijk een brief van het KCC moeten hebben ontvangen omdat die vorig jaar nog wel verstuurd werden. Weet je ook waar die brief van het KCC naartoe gegaan is dan? Ik neem niet aan naar het USAFIS? Hebben ze je dat ook verteld?
Nogmaals, ik hoop voor je dat het allemaal goed gaat maar zolang je geen officiele post van het KCC of het consulaat hebt ontvangen zou ik echt even wachten met juichen. Ik hoop dus binnenkort te lezen dat je dat gekregen hebt
Nogmaals, ik hoop voor je dat het allemaal goed gaat maar zolang je geen officiele post van het KCC of het consulaat hebt ontvangen zou ik echt even wachten met juichen. Ik hoop dus binnenkort te lezen dat je dat gekregen hebt

USAFIS heeft mij een introduction letter gestuurd met daarin mijn casenumber. In deze introductie brief staat dat ze mijn greencard gaan 'regelen' zodra ik de $350 betaal. Ik moest in principe de formulieren als DS-230 en DSP-122 naar USAFIS moeten sturen naar een adres in New York. Voordat zij dit dan gaan verwerken, moest ik een check, moneyorder of creditcard informatie geven voor de $350. Dat is wanneer ik argwaan kreeg, en KCC heb opgebeld. Misschien als ik die $350 zou betalen en de formulieren zou opsturen, USAFIS dit voor me zou gaan regelen. Maar waarom geld uitgeven als je het zelf ook kan doen? Hoop dat ze er later geen probleem van gaan maken of dat er ergens kleine lettertjes stonden die ik niet heb gezien.
Analist, wat is het e-mailadres waar je de mails van krijgt? Is dit csr@usafis.org?
Analist, wat is het e-mailadres waar je de mails van krijgt? Is dit csr@usafis.org?
Laatst gewijzigd door Nafets op 22 feb 2011, 18:46, 1 keer totaal gewijzigd.
In je eigen topic schreef je toch dat je je in October 2010 (en dus voor DV 2012) had ingeschreven? Die trekking is nog niet geweest, vandaar dat iedereen zegt dat het spam is.
Nafets, heeft zich in 2009 ingeschreven voor DV2011 en kreeg daar nu pas bericht over. Dat is dus een hele andere situatie.
Nafets, heeft zich in 2009 ingeschreven voor DV2011 en kreeg daar nu pas bericht over. Dat is dus een hele andere situatie.
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Allemaal heel verwarrend...
Analist doet mee met de DV-2012, maar kreeg nu bericht dat ze al winnaar zijn. Klopt dus niet, de trekking is nog niet geweest.
Nafets doet volgens zijn eigen zeggen ook voor de eerste keer mee met de loterij, in de versie DV-212. Tenminste, in september zegt hij dat hij voor de eerste keer mee gaat doen:
en dat bevestigt hij nog eens in oktober:
Analist doet mee met de DV-2012, maar kreeg nu bericht dat ze al winnaar zijn. Klopt dus niet, de trekking is nog niet geweest.
Nafets doet volgens zijn eigen zeggen ook voor de eerste keer mee met de loterij, in de versie DV-212. Tenminste, in september zegt hij dat hij voor de eerste keer mee gaat doen:
Nafets schreef:Overigens moet ik er ook bij vermelden dat ik dit jaar uiteraard (voor het eerst) mee ga doen met de DV-2012 Lottery!
en dat bevestigt hij nog eens in oktober:
Nafets schreef:1. Deelnemer: Nafets - Stefan
2. Heb je ook een partner die meedoet? Nopes, all by myself.
3. Hoe vaak heb je in totaal (beiden) al deelgenomen? Dit is de eerste keer.
4. Heb je het zelf ingevuld, of betaal je een bureau? Zelf ingevuld zojuist.
Maar plots blijkt hij dan toch al eerder meegedaan te hebben aan een loterij die al afgesloten is maar waar hij nu pas bericht van krijgt, en weet KCC het nog helemaal in orde te brengen ook!
Ik volg niet meer...
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Ik heb heel veel berichten ontvangen, waaronder berichten die me er zogenaamd aan moesten herinneren. Wel ontving ik er een paar van verschillende e-mails, maar ze beschikten allemaal over mijn gegevens dus denk ik dat het gewoon van afzender is. E-mail adressen waren onder anderen: usafis@usagca.com en dv.states.gov@usa.com, ook kreeg ik een paar met de naam usafis zelf in het adres, alleen was het bv. usafis@usagcapost.comNafets schreef:USAFIS heeft mij een introduction letter gestuurd met daarin mijn casenumber. In deze introductie brief staat dat ze mijn greencard gaan 'regelen' zodra ik de $350 betaal. Ik moest in principe de formulieren als DS-230 en DSP-122 naar USAFIS moeten sturen naar een adres in New York. Voordat zij dit dan gaan verwerken, moest ik een check, moneyorder of creditcard informatie geven voor de $350. Dat is wanneer ik argwaan kreeg, en KCC heb opgebeld. Misschien als ik die $350 zou betalen en de formulieren zou opsturen, USAFIS dit voor me zou gaan regelen. Maar waarom geld uitgeven als je het zelf ook kan doen? Hoop dat ze er later geen probleem van gaan maken of dat er ergens kleine lettertjes stonden die ik niet heb gezien.
Ik begin het langzamerhand ook niet meer te begrijpen met dat usafis gebeuren.kastelke schreef:Allemaal heel verwarrend...
Nafets doet volgens zijn eigen zeggen ook voor de eerste keer mee met de loterij, in de versie DV-212. Tenminste, in september zegt hij dat hij voor de eerste keer mee gaat doen:Nafets schreef:Overigens moet ik er ook bij vermelden dat ik dit jaar uiteraard (voor het eerst) mee ga doen met de DV-2012 Lottery!
en dat bevestigt hij nog eens in oktober:Nafets schreef:1. Deelnemer: Nafets - Stefan
Maar plots blijkt hij dan toch al eerder meegedaan te hebben aan een loterij die al afgesloten is maar waar hij nu pas bericht van krijgt, en weet KCC het nog helemaal in orde te brengen ook!
Ik volg niet meer...

In 2009 toen ik net 19 was uit een wanhoopsdaad me ingeschreven bij USAFIS denkende dat het een officiele instantie was. Na een jaar kwam ik erachter dat dat niet zo is, en vandaar dat ik dacht voor de eerste keer mee te doen met de DV-2012. Immers, hoe kun je nu een GC winnen als je niet meedoet met een officiele instantie, was mijn redenering. Ik moet dit allemaal even afwachten, maar zodra ik echt officieel bericht krijg van KCC over de post, dan laat ik het jullie weten met een foto als bewijskastelke schreef:Allemaal heel verwarrend...
Nafets doet volgens zijn eigen zeggen ook voor de eerste keer mee met de loterij, in de versie DV-212. Tenminste, in september zegt hij dat hij voor de eerste keer mee gaat doen:Nafets schreef:Overigens moet ik er ook bij vermelden dat ik dit jaar uiteraard (voor het eerst) mee ga doen met de DV-2012 Lottery!
en dat bevestigt hij nog eens in oktober:Nafets schreef:1. Deelnemer: Nafets - Stefan
Ik volg niet meer...