Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Jong en emigreren

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
all american girl
Amerika-ontdekker

Bericht door all american girl »

enger003 schreef:
all american girl schreef: zijn andere dromen niet realistisch genoeg dan???
Nou nee, helaas lees ik al te vaak op dit forum een wilde kreet van: "Ik wil naar Amerika emigreren, hoe moet dat?"
Deze mensen denken echt dat je een ticket koopt, tegen de Amerikaanse ambassade zegt: ik wil in Amerika komen wonen, en dat je dan je spullen kunt gaan inpakken.
Slechts een héél klein deel van deze dromen komen ooit uit, en ik ben bang dat het dan nog een teleurstelling is, en dat je ook in Amerika moet werken voor je geld (en nog heel hard ook).
Eric
wat ik wel vind is dat je hier verhalen leest van mensen die een jaar of 16 zijn en die die droom hebben, maar nog niet eens in Amerika zijn geweest. Ik denk dat het voor veel mensen dan zal tegenvallen als ze dr wel heen gaan. Het leven daar is toch echt heel anders dan wat je in teen age movies ziet!!!

Ik weet dat het allemaal heel moeilijk is om er uiteindelijk terecht te komen! Maar ik denk dat de plannen die ik heb toch zeker niet onrealistisch zijn!!
Faelyn
Amerika-ontdekker

Bericht door Faelyn »

ik zou idd zeker aanraden om er minstens 2,5 maand heen te gaan (aangezien touristen visum 90 dagen geldig is) en daar rondkijken en bij amerikanen zelf informeren hoe het werk leven etc is.

ik zit nu in stap 2 van mn visum aanvraag (zit te wachten op de nieuwe formulieren en afspraak voor medische keuring en interview), ben ook nog niet zo heel oud (21) maar heb het afgelopen jaar bijna de helft van het jaar in de US gezeten en genoeg gezien en meegemaakt daar om een goede inschatting te maken van wat me te wachten staat daar. ik heb overigens wel het geluk dat mijn man al een baantje voor me aan het regelen is daar zodat ik straks niet eerst die hele sollicatie procedures ook nog eens door moet voor mn eerste baantje daar :)

maar het lijkt me niet erg realistisch om te zeggen dat je helemaal weg bent van amerika en er perse wil gaan wonen als je er nog nooit ben geweest. het is echt niet zoals in de films (alhoewel ik altijd dacht dat die gele schoolbussen dus niet echt bestonden tot ik er bijna 1 aanreed haha)
dora
Amerikakenner

Bericht door dora »

all american girl schreef:
Ik lees hier trouwens een stukje over het J-1 visum:

The J-1 Training visa is a non-immigrant visa. Therefore the Cultural Exchange Visitor agrees they are not intending to immigrate to the United States nor will they seek to change their status while here in the United States or become employed by their 3rd party host during their contracted dates with the AHA.

Betekend dit dus dat ik niet via mijn stage aan het werk mag als ik klaar ben met mijn opleiding??? :shock:
Ze willen niet dat bedrijven een J1 visum gaan gebruiken om buitenlandse werknemers aan te nemen. Mensen uit sommige landen moeten zelfs verplicht een paar jaar buiten Amerika blijven na een J1 visum (NL niet). En je kunt geen GreenCard aanvragen op een J1 visum.
Maar het is niet verboden om van gedachten te veranderen. Ik ben ook gekomen op J1 en toen kreeg ik een vaste baan aangeboden dus toen heeft het bedrijf een H1B aangevraagd voor mij. En nu heb ik ondertussen een Green card.

dora
StefanP
Amerika-ontdekker

Bericht door StefanP »

ronald87 schreef:Heej Marjon!
Ik ben ook van plan om mee te doen aan de DV-Lottery 2008. Ik heb over 2 jaar mijn bachelor diploma, en mocht ik dan via de loterij een greencard hebben, dat hoop ik gelijk te gaan werken in Seattle óf eerst mijn master's diploma te halen in de VS.
Je weet dat je binnen 6 maanden na het krijgen van je visa naar de VS moet verhuizen? Kun je dat?

Ik vind het leuk dat zoveel mensen naar de VS willen, maar ben bang dat heel veel daarvan het "wel aardig" lijkt maar als het puntje bij het paaltje komt, ze niet gaan. En die green card dus eigenlijk aan de neus van iemand die WEL wil, voorbij gaat.

Ik zeg niet dat jij zo'n persoon bent, maar ik heb het persoonlijk al twee keer meegemaakt door uitgeloot te zijn voor tandheelkunde in '93 en '94, als supergemotiveerde student met een 8 gemiddeld, terwijl een aantal lang-leve-de-lol-goh-laat-ik-eens-een-jaartje-tandheelkunde-doen "studenten" wel ingeloot werden. En dat doet pijn. Bezint eer ge begint, want het is een hele grote stap die vermoedelijk voor een heleboel toch te groot blijkt. :)
all american girl
Amerika-ontdekker

ik vind het erg leuk om te lezen dat ik niet de enige ben die (zo) jong is met plannen om naar amerika te gaan!! :)

ik kan niet wachten tot ik deze zomer weer mag voor 7 weken :D
Dutch_Bella
Amerika-newbie
Contacteer:

Bericht door Dutch_Bella »

Hallo all american girl,

Hier is nog iemand :D Ik zou ook graag naar de VS willen verhuizen. Je bent zeker niet de enigste. Het is misschien voor mij nog ver weg, maar ik echt niet eeuwig hier in dit kleine landje blijven.

Inmiddels ben ik al 20, maar ik heb hier al over nagedacht toen ik nog 18 was.

Good luck and one day your American dream will come true 8)
I really miss my boyfriend from America.
all american girl
Amerika-ontdekker

Dutch_Bella schreef:Hallo all american girl,

Hier is nog iemand :D Ik zou ook graag naar de VS willen verhuizen. Je bent zeker niet de enigste. Het is misschien voor mij nog ver weg, maar ik echt niet eeuwig hier in dit kleine landje blijven.

Inmiddels ben ik al 20, maar ik heb hier al over nagedacht toen ik nog 18 was.

Good luck and one day your American dream will come true 8)

join the club ;)
Bennogr
Amerika-expert

Bericht door Bennogr »

Voor wat het waard is (zoals ze hier in de VS zeggen): ik was 29 toen ik naar New York vertrok. En ik heb geluk gehad en heb kunnen blijven.

Je hoeft je droom van emigreren dus niet op te geven als het niet met je 21e gelukt is.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
ronald87
Amerikafan

Bericht door ronald87 »

StefanP schreef:
ronald87 schreef:Heej Marjon!
Ik ben ook van plan om mee te doen aan de DV-Lottery 2008. Ik heb over 2 jaar mijn bachelor diploma, en mocht ik dan via de loterij een greencard hebben, dat hoop ik gelijk te gaan werken in Seattle óf eerst mijn master's diploma te halen in de VS.
Je weet dat je binnen 6 maanden na het krijgen van je visa naar de VS moet verhuizen? Kun je dat?

Ik vind het leuk dat zoveel mensen naar de VS willen, maar ben bang dat heel veel daarvan het "wel aardig" lijkt maar als het puntje bij het paaltje komt, ze niet gaan. En die green card dus eigenlijk aan de neus van iemand die WEL wil, voorbij gaat.

Ik zeg niet dat jij zo'n persoon bent, maar ik heb het persoonlijk al twee keer meegemaakt door uitgeloot te zijn voor tandheelkunde in '93 en '94, als supergemotiveerde student met een 8 gemiddeld, terwijl een aantal lang-leve-de-lol-goh-laat-ik-eens-een-jaartje-tandheelkunde-doen "studenten" wel ingeloot werden. En dat doet pijn. Bezint eer ge begint, want het is een hele grote stap die vermoedelijk voor een heleboel toch te groot blijkt. :)
Hey,
ik begrijp wat je bedoelt, ik zou het ook balen vinden om als goed presterende student te worden uitgeloot voor jouw ideale studie.
Ik ga alleen meedoen met de DV Lottery als ik er 100% zeker van ben, dat ik binnen een aantal maanden ook daadwerkelijk kan vertrekken. Om diezelfde reden heb ik vorig jaar niet meegedaan, ik zou dan namelijk bij het winnen van een greencard nog geen diploma hebben (universitair). Mocht ik deze keer wel winnen, dan heb ik dit wel en kan ik dus vertrekken aangezien ik dan niets meer heb af te ronden hier in NL.

*edit*
Over uitloten gesproken. Voor het vak "Regionale Geografie" van m'n studie heb ik Noord-Amerika als voorkeursregio opgegeven. Blijk ik ook daarvoor te zijn uitgeloot. :evil:
diandenhertog
Amerika-newbie

Bericht door diandenhertog »

hoi ik ben dian den hertog en ik vind amerika een geweldig land en wil er dolgraag naartoe emigreren maar ik zit er nog wel mee hoe ik het moet betalen en jully kopen toch van die greencard waar kan je die dan krijgen ?
diandenhertog
Amerika-newbie

hey all american girl ik ben een vriend van jordsons hij zit bij mij op school en wij willen samen naar amerika vertrekken als we van school af zijn is het goed als ik jou msn ook toevoeg en wij gaan volgend jaar naar amerika want zij tante woond daar in florida en daar geen we 3 maanden naar toe ik vind het echt super :D
maartena
Amerikafan

Bericht door maartena »

diandenhertog schreef:hoi ik ben dian den hertog en ik vind amerika een geweldig land en wil er dolgraag naartoe emigreren maar ik zit er nog wel mee hoe ik het moet betalen en jully kopen toch van die greencard waar kan je die dan krijgen ?
Ik zou zeggen, lees dit topic eens van begin tot einde door, er staat aardig wat advies in.

In het kort:

- Een Green Card koop je niet. Punt Uit. Een Green Card - of eigenlijk moet je zeggen een "Permanent Resident Permit" word door de Amerikaanse overheid (USCIS) uitgegeven, en daar komt heel wat meer bij kijken dan eventjes wat geld betalen.

- In een notedop, zijn er 4 manieren om in de VS te geraken:

1) Je trouwt een Amerikaan(se).
2) Je wint de DV-2008 loterij (begint in Nov. 2006)
3) Je hebt minstens een HBO/Universitaire opleiding en je word aangenomen door een Amerikaans bedrijf.
4) Je gaat in de VS studeren.

Punt 1 mag duidelijk zijn. Je hebt een Amerikaan gestrikt, en je wilt gaan samenwonen. Om dan naar Amerika te kunnen dien je te trouwen, omdat men in de VS geen partnerregistratie kent zoals in Nederland.

Punt 2 is de DV-2008 loterij. Er gaan momenteel wat stemmen op of deze nog wel doorgaat, maar indien dat het geval is loont het de moeite om mee te doen. De DV-2007 is al gesloten, dus je dient te wachten tot ong. Nov 2006 om voor de DV-2008 in te schrijven, en met al het papierwerk dat gaat volgen mocht je winnen heb je zo rond 2008 een Green Card. De winkans? Ongeveer 2 tot 3%. Er zijn mensen die al 10 jaar elk jaar meedoen en niet worden geselecteerd. Zet dus niet al je hoop op deze methode.

Punt 3: Een werkvisum krijg je alleen als een Amerikaans bedrijf je aanneemt als werknemer, en daarvoor moet je een "bachelors" degree hebben, wat in Nederland ongeveer gelijk staat aan een HBO opleiding. Een hogere opleiding zoals een universitaire opleiding is natuurlijk nog beter. Maar het worden aangenomen door een Amerikaans bedrijf is niet simpel. Het bedrijf in kwestie moet namelijk kunnen aantonen dat het niet mogelijk was om een Amerikaan in te huren voor die positie. Je dient dus eigenlijk "iets" te hebben wat een Amerikaan niet heeft qua ervaring, en meestal gaat dat om WERKervaring, bijvoorbeeld als je na je studie 5 jaar werkt bij een bedrijfstak waar Nederland in uitblinkt. Er komt nog veel meer bij kijken, maar reken er op dat het niet eenvoudig is voor iemand die HBO + 5 jaar werkervaring heeft afgerond, laat staan voor iemand die 20 is en nog niet klaar is met opleidingen.

Er zijn ook beroepscategorieen waar je met een MBO opleiding aangenomen kunt worden. Voor de dotcom bubbel barste, werden er veel mensen in de IT aangenomen. Op dit moment zou je kunnen kijken naar de verpleging omdat hier een schaarste voor is. Hoe dit precies allemaal in zijn werk gaat weet ik niet, maar ik weet wel dat je na je verpleegstersopleiding minimaal een aantal jaren werkervaring moet hebben, en je zelf je omscholingscursussen moet betalen voor Amerikaanse ziekenhuizen.

4) Er zijn tal van mogelijkheden om voor een jaar te studeren in de VS, of zelfs langer. Hier heb ik eigenlijk heel weinig ervaring mee, maar ik meen dat je om bij een Amerikaans "college" te kunnen studeren dat je je VWO moet hebben afgerond, en een toelatingsexamen moet doen. Er zijn een aantal bedrijven in Nederland die je hiermee kunnen helpen. Reken ook op hoge kosten, een schooljaar in de VS bij een gemiddelde universiteit kan zo $10.000 kosten, en dan heb je nog geen boeken. Je mag beperkt werken op een studentenvisum (ik geloof maximaal 20 uur per week ofzo, en er zijn restricties op waar je mag werken), maar reken er op dat je met een flinke bom geld moet komen aanzetten als je wilt studeren in de VS.

Weet waar je aan begint.... het is echt niet zo eenvoudig als het "kopen" van een Green Card.

Als je naar alle mogelijkheden gaat kijken is (schrik niet) trouwen met een Amerikaan nog de meest SIMPELE manier van emigreren naar de VS.
"I reject your reality, and substitute my own!"
ronald87
Amerikafan

Bericht door ronald87 »

maartena schreef: 4) Er zijn tal van mogelijkheden om voor een jaar te studeren in de VS, of zelfs langer. Hier heb ik eigenlijk heel weinig ervaring mee, maar ik meen dat je om bij een Amerikaans "college" te kunnen studeren dat je je VWO moet hebben afgerond, en een toelatingsexamen moet doen. Er zijn een aantal bedrijven in Nederland die je hiermee kunnen helpen. Reken ook op hoge kosten, een schooljaar in de VS bij een gemiddelde universiteit kan zo $10.000 kosten, en dan heb je nog geen boeken. Je mag beperkt werken op een studentenvisum (ik geloof maximaal 20 uur per week ofzo, en er zijn restricties op waar je mag werken), maar reken er op dat je met een flinke bom geld moet komen aanzetten als je wilt studeren in de VS.
Maartena weet het hier goed te verwoorden. College geld alleen al is vaak (meer dan) $10,000. Werken mag alleen op de campus. Verblijfskosten kunnen oplopen tot $12,000 per jaar, hierbij gaat grofweg de helft naar eten (board) en de helft naar accomodatie op de campus(room). In totaal zit je al gauw boven de $25,000 per jaar (tegen nog geen 2000 euro in NL voor thuiswonende studenten). Voordat je een visum krijgt moet je aantonen genoeg geld te hebben voor periode van 4 jaar, de duur van de meeste undergraduate opleidingen. Dat komt dus neer op $100,000 :O
Kijk anders eens hier voor meer informatie.
http://www.edupass.org
http://educationusa.state.gov/undergrad/admissions.htm
Je zou bijvoorbeeld je bachelor in NL kunnen halen en daarna je Masters in de VS. Dan krijg je gelijk een visum waarmee je 1 jaar in de VS kan blijven werken. Zo heb je alsnog een kans om in de VS te geraken. Bovendien zijn er voor internationale masters studenten vaak meer beurzen beschikbaar (maar pin je hier niet op vast).
Bennogr
Amerika-expert

Bericht door Bennogr »

Geloof het maar dat studeren in de VS duur is. Carnegie Mellon University in Pittsburgh, waar onze zoon in mei afstudeert in de technische kant van het theater, kost bijna $34.000 per jaar. ZONDER eten, drinken, slapen, boeken. Gelukkig kreeg zoonlief een beurs voor de helft van de kosten, maar dan nog.

Aan de andere kant: als je niet per se naar één van de top tien universiteiten wilt en genoegen neemt met een wat kleinere, dan zou je met wat geluk best wat financiele steun kunnen krijgen, als iemand die bijdraagt aan de internationale toon van de campus. Maar dat zal veel zoeken en veel geluk met zich meebrengen.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
diandenhertog
Amerika-newbie

dat is wel waar ik heb op de site gekeken van Ronald en het kost echt heel veel geld maar moet je daar weer gaan leren als je hier al een HBO diploma hebt moet je daar dan weer gaan leren of kan je neteen aan het werk
ronald87
Amerikafan

Bericht door ronald87 »

Het zou best kunnen dat je een omscholingscursus nodig hebt voordat je aan het werk kan gaan. Nederlandse diploma's worden helaas niet altijd in Amerika erkend. Hoe het precies zit zal afhangen van je vakgebied, denk ik.
diandenhertog
Amerika-newbie

dat is dan eigenlijk KROM want als je hier een diploma haalt voor bijv. auto monteur en als je daar dan gaat wonen dan moet je dus daar weer gaan leren voor auto monteur en daar ben je dal voor geslaagt dat is dan tog raar
maartena
Amerikafan

Bericht door maartena »

diandenhertog schreef:dat is wel waar ik heb op de site gekeken van Ronald en het kost echt heel veel geld maar moet je daar weer gaan leren als je hier al een HBO diploma hebt moet je daar dan weer gaan leren of kan je neteen aan het werk
Je kunt je diploma's laten vertalen zonder al te veel problemen.

Maar een baan in de VS krijg je meestal niet zonder fatsoenlijke werkervaring in Nederland.
maartena
Amerikafan

Bericht door maartena »

diandenhertog schreef:dat is dan eigenlijk KROM want als je hier een diploma haalt voor bijv. auto monteur en als je daar dan gaat wonen dan moet je dus daar weer gaan leren voor auto monteur en daar ben je dal voor geslaagt dat is dan tog raar
Nou ja.... je krijgt als automonteur in de VS ineens te maken met 1/32 inch schroefdraad in plaats van 2mm schroefdraad. ;) Maar daar wen je natuurlijk zo aan, geen omscholing nodig.

Een Nederlandse automonteur kan ook geen visum krijgen voor een baan, niet met die opleiding. Wel als die monteur trouwt met een Amerikaanse, dan mag ie overal gaan werken :)
Shera_USA
Amerika-ontdekker

Bericht door Shera_USA »

maartena schreef:
diandenhertog schreef:dat is wel waar ik heb op de site gekeken van Ronald en het kost echt heel veel geld maar moet je daar weer gaan leren als je hier al een HBO diploma hebt moet je daar dan weer gaan leren of kan je neteen aan het werk
Je kunt je diploma's laten vertalen zonder al te veel problemen.

Maar een baan in de VS krijg je meestal niet zonder fatsoenlijke werkervaring in Nederland.
Daar heb ik ook van gehoord Maartena. Mijn vader heeft namelijk ook in Amerika gewerkt.

Succes met emigreren hier allemaal!
I am proud to be an American!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer