Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
DV-2011 gewonnen. Vragen over interview
Re: DV-2011 gewonnen. Vragen over interview
Ah, cool Ziva! Waar ben jij voornemens je te vestigen?
- Old Faithful
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Een andere overeenkomst met GJK is dat jullie volgens mij allebei de kost verdienen met (day)traden....., als ik me niet vergis.
Groet,
Old Faithful
Old Faithful
Compleet off topic, maar dat lijkt me wel een leuke/interessante business, maar zeer gevaarlijk om mee te beginnen 

Twenty years from now, you will be more disappointed by the things you did not do than by the things you did. So, throw off the bowlines. Sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. ~Mark Twain
Mmh, dat zou interessant zijn. Ik ken weinig mensen van mijn leeftijd (begin 20) die met trading / short investments de kost verdienen. Maar goed, compleet offtopic. Ik zal hem eens een berichtje sturen.Old Faithful schreef:Een andere overeenkomst met GJK is dat jullie volgens mij allebei de kost verdienen met (day)traden....., als ik me niet vergis.
Ik ga de andere kant op, naar "good ol south" Tennessee 

Grappig dat ik dit complete topic gemist heb en jou als persoon op dit forum doordat je niet bij de aanmeldingen hebt gestaan van de DV 2011 denk ik. Heel leuk om te lezen en de gelijkenissen zijn echt bizar inderdaad. Het voelt bijna alsof ik mijn eigen verhalen terug lees! Ik wens je heel veel succes alvast en vooral in het begin zal het allemaal echt ongelofelijk wennen worden. Heel veel dingen die je denkt te gaan tegenkomen zullen kloppen, maar ik heb ook heel veel dingen gehad die totaal anders waren zowel voor- en nadelen.
Ik denk dat je financieel wel goed zit, maar ik wil toch zeggen dat de kosten echt gigantisch zijn als je een beetje luxe en als single in southern California wilt wonen. Ik had gedacht de helft kwijt te zijn per maand aan kosten dan wat ik nu maandelijks daadwerkelijk kwijt ben (3500$ pm gaat er echt wel doorheen). Iedereen zegt altijd dat het eten zo goedkoop is in de VS, misschien als je iedere dag bij de MacDonald eet, maar als je niet kunt koken en een beetje gezond dagelijks wilt eten ben je gewoon duurder uit dan in Nederland. Ik houd bijvoorbeeld erg van verse 100% fruitsappen als sinaasappelsap en frambozensap etc waar je in Nederland voor een 12 pak 100% juice een euro of 14 kwijt was reken dan hier rustig op een euro of 50 als t niet meer is (als het al te vinden is, amerikanen hebben een hekel aan gezonde voedselwaren lijkt het en weten ze ongelofelijk goed te verstoppen in de supermarkten). Echt ALLES wat hier goedkoop is is echt ongelofelijk ongezond en chemisch, maar daar hebben amerikanen hier maling aan. Frisdrank is hier spotgoedkoop, maar waar ik het in europa al liever niet dronk is het hier nog vele malen zoeter checmischer kunstmatiger whatever. Er is hier wel veel en veel meer keuze in de goedkopere klasse uit eten gaan waar geen bediening is.Ik zal op mijn blog binnenkort een lange update geven, want er is weer genoeg gebeurt en dan zal ik proberen een indicatie van alle kosten te geven die ik maandelijks maak.
Verder ben je van harte uitgenodigd een keer langs te komen, het lijkt me erg leuk iemand te ontmoeten die zo ontzettend veel gelijkenissen in zijn verhaal heeft!
Oh en nog een laatste tip: pas op met auto rijden in het begin!!! Ik heb een paar keer echt ongelofelijk veel geluk gehad waarbij er een flink ongeluk had kunnen gebeuren, ze rijden hier ook rechts op de weg, maar daar is (in omgeving LA zeker) ook echt alles mee gezegd!
Nog een kleine opmerking, ik lees het topic nu door en zie dat je op zoek bent naar een 2de hands auto. Ik heb net een nieuwe gekocht die geleverd wordt eind maart/begin april en als je mijn auto wilt lenen/huren/overnemen is dat een mogelijkheid.
Ik heb de auto inc belastingen amper 2.5 maand geleden voor 4750$ gekocht en voor 3500$ kun je hem overnemen of mag je hem een tijd lenen tegen een betere prijs dan een verhuurbedrijf die allerlei eisen stellen. (ik was 850$ dollar kwijt toen ik hierheen kwam en een auto voor 3 weken heb gehuurd!)
Ik denk dat je financieel wel goed zit, maar ik wil toch zeggen dat de kosten echt gigantisch zijn als je een beetje luxe en als single in southern California wilt wonen. Ik had gedacht de helft kwijt te zijn per maand aan kosten dan wat ik nu maandelijks daadwerkelijk kwijt ben (3500$ pm gaat er echt wel doorheen). Iedereen zegt altijd dat het eten zo goedkoop is in de VS, misschien als je iedere dag bij de MacDonald eet, maar als je niet kunt koken en een beetje gezond dagelijks wilt eten ben je gewoon duurder uit dan in Nederland. Ik houd bijvoorbeeld erg van verse 100% fruitsappen als sinaasappelsap en frambozensap etc waar je in Nederland voor een 12 pak 100% juice een euro of 14 kwijt was reken dan hier rustig op een euro of 50 als t niet meer is (als het al te vinden is, amerikanen hebben een hekel aan gezonde voedselwaren lijkt het en weten ze ongelofelijk goed te verstoppen in de supermarkten). Echt ALLES wat hier goedkoop is is echt ongelofelijk ongezond en chemisch, maar daar hebben amerikanen hier maling aan. Frisdrank is hier spotgoedkoop, maar waar ik het in europa al liever niet dronk is het hier nog vele malen zoeter checmischer kunstmatiger whatever. Er is hier wel veel en veel meer keuze in de goedkopere klasse uit eten gaan waar geen bediening is.Ik zal op mijn blog binnenkort een lange update geven, want er is weer genoeg gebeurt en dan zal ik proberen een indicatie van alle kosten te geven die ik maandelijks maak.
Verder ben je van harte uitgenodigd een keer langs te komen, het lijkt me erg leuk iemand te ontmoeten die zo ontzettend veel gelijkenissen in zijn verhaal heeft!
Oh en nog een laatste tip: pas op met auto rijden in het begin!!! Ik heb een paar keer echt ongelofelijk veel geluk gehad waarbij er een flink ongeluk had kunnen gebeuren, ze rijden hier ook rechts op de weg, maar daar is (in omgeving LA zeker) ook echt alles mee gezegd!
Nog een kleine opmerking, ik lees het topic nu door en zie dat je op zoek bent naar een 2de hands auto. Ik heb net een nieuwe gekocht die geleverd wordt eind maart/begin april en als je mijn auto wilt lenen/huren/overnemen is dat een mogelijkheid.
Ik heb de auto inc belastingen amper 2.5 maand geleden voor 4750$ gekocht en voor 3500$ kun je hem overnemen of mag je hem een tijd lenen tegen een betere prijs dan een verhuurbedrijf die allerlei eisen stellen. (ik was 850$ dollar kwijt toen ik hierheen kwam en een auto voor 3 weken heb gehuurd!)
Wat een hele leuke reactie GJK en ook wel hele rake dingen die je zegt (zeker van dat gezonde voedsel haha). Ik kijk erg uit naar je blogupdate! 

- RiverCola
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Er is volgens mij heel veel gezond voedsel te krijgen, en juist in California (health freaks) maar het is inderdaad vele malen duurder dan in Nederland. Supermarkten als Whole Foods of Trader Joe's hebben een heel uitgebreid aanbod (zag er zelfs eetbare bloemen liggen tussen de verse kruiden!). Wij waren een keer opzoek naar creme fraiche voor een pasta-gerecht dat we in NL vaak maken. In Nederland betaal je voor creme fraiche ongeveer 0,65 cent en bij de Whole Foods vonden we het voor 8 dollar!!!
Ik denk dat het gewoon een kwestie is van je eetgewoonten een beetje aanpassen en zoeken naar de juiste producten. Dan zul je uiteindelijk nog steeds meer kwijt zijn dan in NL, maar wellicht het verschil iets kleiner maken?
Ik denk dat het gewoon een kwestie is van je eetgewoonten een beetje aanpassen en zoeken naar de juiste producten. Dan zul je uiteindelijk nog steeds meer kwijt zijn dan in NL, maar wellicht het verschil iets kleiner maken?
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik denk dat heel wat producten vanuit de landbouw (groenten, fruit, zuivel) beduidend minder gesubsidieerd worden dan in Europa, en dat daarmee de prijzen aanzienlijk hoger liggen? Want dat is ook mijn ervaring hier. Elke keer ik naar de winkel ga ben ik onaangenaam verrast. Zelfs als ik naar de Walmart ga!
Misschien moeten we een een lijstje samenstellen van wat voedingswaren die we courant kopen, om dan de prijzen te noteren die we daarvoor betalen in diverse plaatsen in Amerika? En dat vergelijken met wat het gemiddelde Nederlandse en Belgische forumlid daarvoor moet betalen? Een soort eigen Big Mac index? Met bv. allemaal merknamen voor afwasmiddel, wasmiddel, keukenrol, toiletpapier, en dingen als een krob sla, een bloemkool, aardappelen, melk, eitjes,...?
Misschien moeten we een een lijstje samenstellen van wat voedingswaren die we courant kopen, om dan de prijzen te noteren die we daarvoor betalen in diverse plaatsen in Amerika? En dat vergelijken met wat het gemiddelde Nederlandse en Belgische forumlid daarvoor moet betalen? Een soort eigen Big Mac index? Met bv. allemaal merknamen voor afwasmiddel, wasmiddel, keukenrol, toiletpapier, en dingen als een krob sla, een bloemkool, aardappelen, melk, eitjes,...?
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
-
- Amerika-ontdekker
Ik woon in L.A. en groente en fruit kopen kan heel duur zijn; will je naar Whole Foods (or Whole Paycheck) dan kom je duur uit, Supermarkten zoals Ralphs, Vons, Albertsons zijn wat goedkoper maar ik vind de kwaliteit van groente en fruit in Ralphs yuck, Vons is goed maar duur en Albertsons is wel goed en meestal redelijk. Wil je echt goedkoop Groente en Fruit kopen dan moet je naar Trader Joes (daar koop ik mijn Strawberries, Blueberries en Blackberries); in de laatste jaren zijn er veel Farmers Markets in de verschillende buurten in L.A. dus daar koop ik meestal mijn groenten en ben voor een week's waarde (Romaine Lettuce, heirloom tomaten, Rode Kool, uien, etc.) meestal minder dan $15.00 uit. In de suburbs kun je naar http://www.henrysmarkets.com/html/ voor goedkope fruit en groente (ik ga naar Burbank). Vlees koop ik meestal bij de Gelsons of Vons. Ik heb een slager bij mij in buurt en daar koop ik dus ook mijn vlees. En dan heb je natuurlijk de Farmer's Market bij de Grove: http://www.farmersmarketla.com/
Een prijsvergelijking: een klein doosje raspberries (frambozen) 160 grams by Vons $5.49; een doos raspberries bij Trader Joes 342 grams (12 oz) is 2.99 of 3.99.
Sinds een paar jaar hebben we in L.A. http://www.freshandeasy.com/ ze hebben als leus "wholesome not whole paycheck (play against Whole Foods) - super-goedkoop. Ik ben hier nog niet geweest (al is er een vlakbij), maar een vriendin kwam laatst met een kip (voor roasting - dus een hele kip) voor $3.62; ik betaal meestal bij Ralphs of Vons iets van $9.00 voor een whole chicken. het was kip van de USA, geen hormonen, etc. dus vergelijkbaar behalve in prijs....
Een prijsvergelijking: een klein doosje raspberries (frambozen) 160 grams by Vons $5.49; een doos raspberries bij Trader Joes 342 grams (12 oz) is 2.99 of 3.99.
Sinds een paar jaar hebben we in L.A. http://www.freshandeasy.com/ ze hebben als leus "wholesome not whole paycheck (play against Whole Foods) - super-goedkoop. Ik ben hier nog niet geweest (al is er een vlakbij), maar een vriendin kwam laatst met een kip (voor roasting - dus een hele kip) voor $3.62; ik betaal meestal bij Ralphs of Vons iets van $9.00 voor een whole chicken. het was kip van de USA, geen hormonen, etc. dus vergelijkbaar behalve in prijs....
FreshandEasy is het Engelse supermartbedrijf Tesco. Dat probeert een deel van de markt hier te veroveren. Naar ik vernomen heb is het non-union en de werkers zouden er mindert betaald krijgen dan in bestaande supermarkten, ook is er minder personeel in de winkel aanwezig. Aan de kassa moet je zelf scannen, iemand van de winkel pakt het in. Ze accepteren geen coupons. Groente en fruit vond ik er niet echt goedkoper. Andere produkten zijn vooral eigen merk. Wel hadden ze lekkere rijstepudding. Er is een gerucht dat Tesco verlies lijdt op de intro operatie.
Kwaliteit van Trader Joe is wisselend vind ik, we kopen er melk en yoghurt en eieren, en als ze goed fruit of groenten/aardappelen hebben dat dan ook. Maar veel valt er tegen, vooral wat je in de vriezer aantreft. Ik heb meerdere keren inmiddels verpakkingen teruggebracht van diepvries"delicatessen'. Nee ik hoef niet mijn geld terug - maar kan er es iemand met smaakpapillen tot inkoper bevorderd worden ?!
Ik herinner me Trader Joe van jaren geleden: Oostenrijks gebak, Movenpick ijs, echt speciaal brood, het was fantastisch. Maar ja het is Aldi en het moet winst maken, dus....
Kwaliteit van Trader Joe is wisselend vind ik, we kopen er melk en yoghurt en eieren, en als ze goed fruit of groenten/aardappelen hebben dat dan ook. Maar veel valt er tegen, vooral wat je in de vriezer aantreft. Ik heb meerdere keren inmiddels verpakkingen teruggebracht van diepvries"delicatessen'. Nee ik hoef niet mijn geld terug - maar kan er es iemand met smaakpapillen tot inkoper bevorderd worden ?!
Ik herinner me Trader Joe van jaren geleden: Oostenrijks gebak, Movenpick ijs, echt speciaal brood, het was fantastisch. Maar ja het is Aldi en het moet winst maken, dus....
Ik vind het ook lastig, ik ben echt een fruit freak, en eet het liefst 4 stuks per dag. Wij gaan 1x in de 2 weken naar Costco, vooral voor fruit, vlees en brood. Het vlees en brood in de diepvries het fruit gaat wel op
Stukken goedkoper dan Whole Foods en erg goede kwaliteit! Je moet wel een 50 dollar kaart kopen om er te shoppen, maar als je er regelmatig heen gaat heb je dat er ook zo uit. Wij krijgen trouwens een "Fresh Market" (of zoiets) in de buurt binnenkort, iemand ervaring hiermee?

Sorry voor late reactie. Mijn vader heeft dinsdag een hartaanval gekregen en voorlopig stel ik Amerika dan ook uit. Overigens wel leuk dat je reageert gjk, maar ik kom er later op terug.
- Georgie
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 12
Jeetje Ridley, wat heftig. Dat is even heel slecht nieuws. Heel veel sterkte!
States visited: FL, CA, NV, AZ, NJ, NY, NC, VA, SC, TX, OK, IL, MD, PA, WA, OR, IN, OH, MI, WI, MA, ME, NH, VT, CT, RI
Reisverslag Foodie camperreis met peuter naar de Pacific Northwest
Reisverslag Foodie camperreis met peuter naar de Pacific Northwest
He bah, wat een naar bericht! Veel sterkte aan jou en je familie toegewenst!
Twenty years from now, you will be more disappointed by the things you did not do than by the things you did. So, throw off the bowlines. Sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. ~Mark Twain
veel sterkte!
- Dento
- Amerika-expert
- Contacteer:
Sterkte, Ridley - hopelijk komt alles goed, zowel met je vader als met je Amerika-plannen.
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~
Onze website | Mijn blog
Onze website | Mijn blog
Oh Ridley, wat een naar bericht! Hopelijk valt het allemaal mee. Het klinkt misschien raar, maar eigenlijk is het beter dat het nu gebeurde zodat je niet zo ver weg zit. Heel veel sterkte aan je vader gewenst!
Naar omstandigheden gaat het goed. Na het weekend mag hij naar huis. Was wel schrikken, m'n vader is niet dik, maar tijdens het hardlopen kreeg hij een hartaanval. Planbis om de 19e Greencard te activeren en de 22e terug naar NL te komen en dan zien we wel verder
- RiverCola
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Tjonge jonge...dat is schrikken.
Waarom trouwens die extra vlucht en niet gewoon een paar weekjes later vertrekken? Scheelt je toch in de kosten.
Waarom trouwens die extra vlucht en niet gewoon een paar weekjes later vertrekken? Scheelt je toch in de kosten.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 5 Reacties
- 3465 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-
- 1 Reacties