ik ben Anna en ik ben enkele maanden geleden met een Amerikaan getrouwd. Ik ging afgelopen zomer naar Amerika voor een cursus en kreeg al snel een relatie met een klasgenoot. Hij heeft me vervolgens gevraagd bij hem in te trekken en tevens ten huwelijk gevraagd. Ik zei verrassend genoeg ja. We waren en zijn nog steeds erg verliefd en ons snelle huwelijk was een reactie hiervan.

Mijn partner zou in de eerste instantie naar Nederland komen, dit had ik voorgesteld. Nu hebben we afgesproken dat ik eerst een tijdje bij hem in Amerika ga wonen, omdat hij zijn baan daar nu nog niet kwijt wil. We willen zo snel mogelijk samen zijn/wonen!! Nu moeten we kennelijk door een hele procudure...

Welk formulier moeten we nu invullen? De I-130 formulier?? Wat is de procedure? Via welke weg kan ik het beste in de tussentijd - tot de procedure rond is - naar hem toe?? En moet ik mijn Nederlandse paspoort vernieuwen, aangezien ik officieel een nieuwe achternaam heb??
Ik wil gewoon een tijdje bij hem wonen en dan kijken we wanneer we naar NL komen.
Er staan zoveel formuleren dat ik even op sites ben gaan kijken voor informatie.
We hebben ook weer geen zin om een advocaat in te huren, want dat lijkt ons een beetje overbodig.
Groetjesss Annaa